Keksikää minulle jotain herkullisia uusia arkiaruokia, olen kyllästynyt samoihin
Asun yksin ja teen usein samanlaisia ruookia: riisiä ja kanaa, makaronilaatikkoa, pastavuokaa uunissa, perunaa ja kanaa, lihapullia....
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Paista paketti kanasuikaleita, lisää joukkoon purkki pestoa. Kaada kanapesto keitetyn pastan päälle ja sekoita. Itse lisään kanaa paistaessa joukkoon kirsikkatomaatteja jos sattuu kotoa löytymään.
Millaista pestoa?!
Palak paneer, mustapavut chipotle-kastikkeessa, savulohikiusaus, linssikeitto, massaman curry, lyonin kana...
- tölkillinen kirsikkatomaattia
4 valkosipulinkynttä
- paketti kikherneitä
- 150 g fetaa
- pastaa
Paremman makusta mitä olettais!
Kasvissosekeittoa johon lisäät keitettyjä punaisia linssejä ja paistettua broilerinjauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
- tölkillinen kirsikkatomaattia
4 valkosipulinkynttä
- paketti kikherneitä
- 150 g fetaa
- pastaa
Paremman makusta mitä olettais!
Unohtui mainita että rakastan pastaruokia. T. ap
Paistettu kalafilee tai savustettu kala, perunoita, uunijuureksia ja kermaviilikastike.
Tämä ruoka syntyi kun mietin halpaa ruokaa johon on ehkä aineksia kaapissa.
Keitettyjä perunoita
Seos johon tonnikalapurkki öljyineen, persiljapuntti + yksi punasipuli pieneksi pilkottuna.
Oli niin hyvää että en malttanut oottaa ruoka-aikaa jotta pääsen taas syömään tätä.
Arjen helppo herkkupasta
- paista kesäkurpitsa pannulla hyvin. Yleensä leikkaan ohuita suikaleita, jotka pienin vielä neljään osaan, niin paistuu nopeammin. Mausta suolalla.
- lisää pannulle valkosipulin kynsi tai pari raastettuna sekä pakasteherneitä reilusti.
- kun pakasteherneet ovat sulaneet sekoita haluamasi pastan joukkoon, lisää hyvää oliiviöljyä kastikkeeksi. Rouhi päälle mustapippuria, raasta hieman sitruunan kuorta ja parmesaania päälle ja nauti. Halutessasi voit laittaa myös tuoreita yrttejä ja vaikka kevätsipulia.
Kirjotan nää kaikki ylös! ja testaan! ap
Pitäisitkö enchiladoista eli täytettyjä tortillalättyjä uunissa paistettuna? Suosin itse sellaista versiota, johon täytteeksi jauheliha-papusekoitusta, jalopenoja, salsaa, pinnalle salsaa ja juustoraastetta. Ranskankermaa. Voi tehdä tortillojen sijaan täytettyinä lettuina. Tarjotaan raikkaan salaatin kanssa.
Kesällä tulee tehtyä usein tuoretomaattikastike pastalle. Pilkotaan pari tomaattia pieneksi kuutioksi kulhoon. Maustetaan suolalla ja annetaan olla kymmenisen minuuttia. Sekoitetaan joukkoon raastettu valkosipulin kynsi, basilikaa, mustapippuria ja oliiviöljyä. Monesti tuohon tulee lisättyä buffalo mozzarella vielä kaveriksi.
Pastaksi sopii mikä tahansa mutta ravioleista saa esimerkiksi vähän ruokaisamman annoksen.
Oletko tehnyt itse pestoa? Perinteisen basilika-parmesaani-pinjansimenet lisäksi voi kokeilla vaikka lehtikaali-parmesaani-hasdelpähkinä tai persilja-pecorino-aurongonkukansiemen -versioita.
Vierailija kirjoitti:
Paista paketti kanasuikaleita, lisää joukkoon purkki pestoa. Kaada kanapesto keitetyn pastan päälle ja sekoita. Itse lisään kanaa paistaessa joukkoon kirsikkatomaatteja jos sattuu kotoa löytymään.
Avataan keskustelu pyhäinhäväistyksellä
Tule ap mun luo treffeille, niin laitan sulle kalapuikkoja ja perunaa. Oon aika hyvä keittään perunoita. Puolukkaakin on.
Tein tänään täytettyjä tortillataskuja. Pilkoin täytteeksi makkaraa, tomaattia ja sitten vielä emmentalraastetta. Airfryeriin 180 astetta ja noin 7 minuuttia. Tuli hyviä, kannattaa kokeilla. Voi tietty laittaa mitä täytteitä haluaa.
Pinaattivohveleita (tai -lättyjä), taikinaan ainakin tuplasti pinaattia tavallisiin ohjeisiin verrattuna. Päälle suomalaista kalasäilykettä ja ruohosipulilla ja tilillä maustettua raejuustoa.
Makkaraperunat, tacot, yrttipasta, nuudeliwokki, kalapuikot, pihvi, keitto, nakit ja perunasalaatti, lohta ja riisiä, karjalanpaisti, kukkakaaligratiini, makaroonisalaatti, ruskea kastike, munakas, pizza, mac & cheese, kanansiivet, yms.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeittoa johon lisäät keitettyjä punaisia linssejä ja paistettua broilerinjauhelihaa.
Eli jauhenlihakeittoa?