Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää minulle jotain herkullisia uusia arkiaruokia, olen kyllästynyt samoihin

Vierailija
06.06.2026 |

Asun yksin ja teen usein samanlaisia ruookia: riisiä ja kanaa, makaronilaatikkoa, pastavuokaa uunissa, perunaa ja kanaa, lihapullia.... 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista paketti kanasuikaleita, lisää joukkoon purkki pestoa. Kaada kanapesto keitetyn pastan päälle ja sekoita. Itse lisään kanaa paistaessa joukkoon kirsikkatomaatteja jos sattuu kotoa löytymään.

Vierailija
2/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista paketti kanasuikaleita, lisää joukkoon purkki pestoa. Kaada kanapesto keitetyn pastan päälle ja sekoita. Itse lisään kanaa paistaessa joukkoon kirsikkatomaatteja jos sattuu kotoa löytymään.

Millaista pestoa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palak paneer, mustapavut chipotle-kastikkeessa, savulohikiusaus, linssikeitto, massaman curry, lyonin kana...

Vierailija
4/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tölkillinen kirsikkatomaattia

4 valkosipulinkynttä

- paketti kikherneitä

- 150 g fetaa

- pastaa

Paremman makusta mitä olettais!

Vierailija
5/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeittoa johon lisäät keitettyjä punaisia linssejä ja paistettua broilerinjauhelihaa.

Vierailija
6/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tölkillinen kirsikkatomaattia

4 valkosipulinkynttä

- paketti kikherneitä

- 150 g fetaa

- pastaa

Paremman makusta mitä olettais!

Unohtui mainita että rakastan pastaruokia. T. ap

Vierailija
7/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu kalafilee tai savustettu kala, perunoita, uunijuureksia ja kermaviilikastike. 

Vierailija
8/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruoka syntyi kun mietin halpaa ruokaa johon on ehkä aineksia kaapissa.

Keitettyjä perunoita

Seos johon tonnikalapurkki öljyineen, persiljapuntti + yksi punasipuli pieneksi pilkottuna.

Oli niin hyvää että en malttanut oottaa ruoka-aikaa jotta pääsen taas syömään tätä.

Vierailija
9/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen helppo herkkupasta

- paista kesäkurpitsa pannulla hyvin. Yleensä leikkaan ohuita suikaleita, jotka pienin vielä neljään osaan, niin paistuu nopeammin. Mausta suolalla.

- lisää pannulle valkosipulin kynsi tai pari raastettuna sekä pakasteherneitä reilusti. 

- kun pakasteherneet ovat sulaneet sekoita haluamasi pastan joukkoon, lisää hyvää oliiviöljyä kastikkeeksi. Rouhi päälle mustapippuria, raasta hieman sitruunan kuorta ja parmesaania päälle ja nauti. Halutessasi voit laittaa myös tuoreita yrttejä ja vaikka kevätsipulia.

Vierailija
10/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotan nää kaikki ylös! ja testaan! ap

Vierailija
11/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisitkö enchiladoista eli täytettyjä tortillalättyjä uunissa paistettuna? Suosin itse sellaista versiota, johon täytteeksi jauheliha-papusekoitusta, jalopenoja, salsaa, pinnalle salsaa ja juustoraastetta. Ranskankermaa. Voi tehdä tortillojen sijaan täytettyinä lettuina. Tarjotaan raikkaan salaatin kanssa.

Vierailija
12/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tulee tehtyä usein tuoretomaattikastike pastalle. Pilkotaan pari tomaattia pieneksi kuutioksi kulhoon. Maustetaan suolalla ja annetaan olla kymmenisen minuuttia. Sekoitetaan joukkoon raastettu valkosipulin kynsi, basilikaa, mustapippuria ja oliiviöljyä. Monesti tuohon tulee lisättyä buffalo mozzarella vielä kaveriksi. 

Pastaksi sopii mikä tahansa mutta ravioleista saa esimerkiksi vähän ruokaisamman annoksen.

Vierailija
13/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uuniohrapuuro. 

Vierailija
14/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt itse pestoa? Perinteisen basilika-parmesaani-pinjansimenet lisäksi voi kokeilla vaikka lehtikaali-parmesaani-hasdelpähkinä tai persilja-pecorino-aurongonkukansiemen -versioita.

Vierailija
15/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avataan keskustelu pyhäinhäväistyksellä

Vierailija
16/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap mun luo treffeille, niin laitan sulle kalapuikkoja ja perunaa. Oon aika hyvä keittään perunoita. Puolukkaakin on.

Vierailija
17/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään täytettyjä tortillataskuja. Pilkoin täytteeksi makkaraa, tomaattia ja sitten vielä emmentalraastetta. Airfryeriin 180 astetta ja noin 7 minuuttia. Tuli hyviä, kannattaa kokeilla. Voi tietty laittaa mitä täytteitä haluaa. 

Vierailija
18/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattivohveleita (tai -lättyjä), taikinaan ainakin tuplasti pinaattia tavallisiin ohjeisiin verrattuna. Päälle suomalaista kalasäilykettä ja ruohosipulilla ja tilillä maustettua raejuustoa. 

Vierailija
19/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraperunat, tacot, yrttipasta, nuudeliwokki, kalapuikot, pihvi, keitto, nakit ja perunasalaatti, lohta ja riisiä, karjalanpaisti, kukkakaaligratiini, makaroonisalaatti, ruskea kastike, munakas, pizza, mac & cheese, kanansiivet, yms.

Vierailija
20/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeittoa johon lisäät keitettyjä punaisia linssejä ja paistettua broilerinjauhelihaa.

Eli jauhenlihakeittoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi