Löysin miehen kauniin exän kuvia padilta
Olen saanut luvan käyttää miehen ipadia. Selailin sitä tänään ja avasin valokuva-albumin. Siellä oli kauhea määrä kuvia miehen kauniista eksästä! Kuvat ovat monta vuotta vanhoja ja otettu ennen koko padin hankkimista. Mutta padi kuitenki hankittu ennen minua. Jäi jotenkin paska fiilis. Mies ei ota minusta juurikaan kuvia, mihin on hyvä syy. Näytänhän melko kamalalta kuvissa. Hitto, en halua nähdö koko miestä, kun hän kohta tulee kotiin. Ei tästä voi oikein mainitakaan, koska mies saattoi olettaa, et selaan vaan nettiä..
Kommentit (144)
Musta olisi kiva, jos mulla olisi valokuva mun ensirakkaudesta. Sitä on 25 vuotta, joten haikailua tähän ei liity. Mutta että siellä valokuva-albumissa muistojen joukossa voisi olla hänenkin kuvansa. Ja olisi kiva, jos mulla olisi kuva opiskeluaikaisesta poikaystävästäni, joka on tässä välissä jo kuollutkin. Ihan vaan muistona hyvästä tyypistä, jonka kanssa oli muutama kiva vuosi ja tunteet näin jälkikäteen ajatellen pikemminkin frendipohjalla kuin mikään rakkaustarina. Mutta ei ole, joten jos muistella haluaa, pitää kaivella muistin perukoilta.
Silloin kun tulee tolkuton ikävä isää tai äitiä (olen jo 'orpo'), en kaiva esiin heidänkään valokuviaan vaan muuten vaan annan tunteiden nousta pintaan ja itken ikävääni tai muistelen aikaa perheenä.
Kuva exän naamasta pilaisi päiväni. -.-
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:42"]
Ja miksei kauniin exän kuvia saisi olla koneella? Kyllä minullakin on. Ehkäpä miehesi mielestä on silloin tällöin mukava muistella mennyttä aikaa.
[/quote]
Varsinkin jos nykyinen nainen on kuin petolinnun perse ja istuu vain kotona sohvalla leikkimässä padilla ja valittamassa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:41"]
Ihan yleinen eurooppalainen kauneuskäsitys 37, kaljamaha tai töpselinenä ei sovi siihen käsitykseen vaikka se sinusta ihana olisikin. Toki sinulla saa olla oma kauneuskäsitys. Menköön vaikka luonnonkauneuden piikkiin, on laaksoa ja kukkulaa. Hups, sittenhän siihen sopii isot rinnatkin. Kauneus on katsojan silmissä. Kun puhutaan yleisesti kauniista naisesta niin yleensä viitataan enemmänkin Grace Kelly kuin Äiti Teresa vaikka molemmat ovat kauniita ihmisiä.
[/quote] Aika suppea käsitys sinulla on kauneudesta. Minua ei kiinnosta että mikä on ns. yleinen kauneuskäsitys, tärkeintä minulle on mikä on minun silmissäni kaunista. Aika tylsää, jos pitää vain ns. klassisesta kauneudesta. Jos minun mieheni pitää minua kauneimpana, niin se ei välttämättä meinaa että hän valehtelee, vaikka minulla onkin esimerkiksi ruma nenä ja pienet tissit.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:44"]Jos haikailette exäänne, miksi olette nykyisessä suhteessa? Miksi ette yritä saada exän kanssa suhdetta toimimaan tai odota ylitse pääsemistä? Minulla ei ole yhtäkään valokuvaa exästä, muistan kyllä miltä he näyttivät ja en kaipaa heidän seuraansa tai niitä aikoja, muutenhan en olisi tässä ja juuri nyt, ilman heitä.
[/quote]
En mä kaipaa yhtään exheilaani vaikka siellä on tosi kivojakin tyyppejä. Voi vaan joskus olla hauskaa katella niitä vanhoja kuvia, sen kummemmin ketään haikailematta
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:42"]
Ja miksei kauniin exän kuvia saisi olla koneella? Kyllä minullakin on. Ehkäpä miehesi mielestä on silloin tällöin mukava muistella mennyttä aikaa.
[/quote]
Varsinkin jos nykyinen nainen on kuin petolinnun perse ja istuu vain kotona sohvalla leikkimässä padilla ja valittamassa.
[/quote] No kannattaisiko silloin jättää se kumppani jos ei kerta miellytä silmää ja käyttäytyy muutenkin vittumaisesti? Miksi pitää roikkua sellaisen kanssa jota ei pidä miellyttävänä?
Hei miehet, tässä teille vähän osvittaa siitä, kannattaako aina pyrkiä nappaamaan se näyttävimmän näköinen akka vai se, jolla on ruuvit päässä kohdillaan, vaikka se naama sitten olisikin yhtä tavallinen kuin omasi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:42"]
[/quote]
[/quote]
Miksi seurustella petolinnun perseen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:44"]Jos haikailette exäänne, miksi olette nykyisessä suhteessa? Miksi ette yritä saada exän kanssa suhdetta toimimaan tai odota ylitse pääsemistä? Minulla ei ole yhtäkään valokuvaa exästä, muistan kyllä miltä he näyttivät ja en kaipaa heidän seuraansa tai niitä aikoja, muutenhan en olisi tässä ja juuri nyt, ilman heitä.
[/quote]
En mä kaipaa yhtään exheilaani vaikka siellä on tosi kivojakin tyyppejä. Voi vaan joskus olla hauskaa katella niitä vanhoja kuvia, sen kummemmin ketään haikailematta
[/quote]
Niin siis pussailu- ja alastonkuvista taisi olla kyse?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:40"]
Onks kivaa kun teidän eksillänne on alastonkuvia TEISTÄ? Eikö pelota että päätyvät nettiin tai kaverit näkevät? Joista joku saattaa olla tuleva kollega tai naapuri? Mielestäni pelkästään näistä syistäkin olisi oikeutettua jättää menneisyys taakse ja siirtyä eteenpäin.
[/quote]
Minä pistin miehen exän alaston- ja seksikuvia nettiin päähänpistosta. En kadu.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:03"]
Hei miehet, tässä teille vähän osvittaa siitä, kannattaako aina pyrkiä nappaamaan se näyttävimmän näköinen akka vai se, jolla on ruuvit päässä kohdillaan, vaikka se naama sitten olisikin yhtä tavallinen kuin omasi.
[/quote]
Mitähän osviittaa se antaa, että näyttävimpien ex naisten kuvia ja muistoja vaalitaan, muiden ei.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:40"]
Onks kivaa kun teidän eksillänne on alastonkuvia TEISTÄ? Eikö pelota että päätyvät nettiin tai kaverit näkevät? Joista joku saattaa olla tuleva kollega tai naapuri? Mielestäni pelkästään näistä syistäkin olisi oikeutettua jättää menneisyys taakse ja siirtyä eteenpäin.
[/quote]
Minä pistin miehen exän alaston- ja seksikuvia nettiin päähänpistosta. En kadu.
[/quote]
Niinpä. Siinä on AINA riskinsä kun tulee kuvatuksi. Turha itkeä jälkeen päin..
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:44"]Jos haikailette exäänne, miksi olette nykyisessä suhteessa? Miksi ette yritä saada exän kanssa suhdetta toimimaan tai odota ylitse pääsemistä? Minulla ei ole yhtäkään valokuvaa exästä, muistan kyllä miltä he näyttivät ja en kaipaa heidän seuraansa tai niitä aikoja, muutenhan en olisi tässä ja juuri nyt, ilman heitä.
[/quote]
[/quote]
Niin siis pussailu- ja alastonkuvista taisi olla kyse?
[/quote]
kaappien kätköistä löytyy niin muehen exän yläosaton auringonottokuva kuin jotain halailukuvia, itseltäni pari pusukuvaa. Ihan ollaan onbellisesti yhdessä 16v vietetty.
Kannattaa olla onnellinen, että on elettyä elämää, on kokemuksia, ihastuksia, rakkauksia. Ja että on kumppani vierellä, jota ajatella, halata ja olla mustasukkainen. Ole kiitollinen mitä sinulla on. Sama pätee mieheesi.
Minun mieheni sanoo aina kun tuli tai tulee puheeksi jomman kumman entinen elämä, että ilman sitä me ei oltaisi tässä. Me voimme ajatella ja katsoa mitä haluamme, sitä ei tarvitse mitenkään rajoittaa. Yleensä vaan katseet ja ajatukset menevät toisiamme kohti, koska olemme läheisiä ja samalla aaltopituudella. Viggo Mortenson on silti ihana miesnäyttelijä ja mieheni oli pienenä ihastunut Peppi Pitkätossun Annikaan ;)
Ap ei pyytänyt menneisyyden pyyhkimistä, ap ei pyytänyt kaikkien muistojen poistamista joihin eksä liittyy. Ap tuli vain pahalle mielelle siitä, että mies on säilyttänyt entisestään myös pussailu- ja alastonkuvia ja kaikenlisäksi siirtänyt nämä kuvat tabletille mikä ei varmasti voi olla "arkistointitapa" kun tableteissa on muutenkin niin vähän muistia. En ymmärtäisi ollenkaan!! Tottakai yhteisiä reissukuvia ym muistoja saa tallentaa, mutta pussailu- ja nakuilukuvat eivät kuulu uuteen suhteeseen, piste. Jos olisin miehen eksä en myöskään itse pitäisi siitä ajatuksesta että miehellä on edelleen tuollaisia intiimejä kuvia minusta!
Huh, onpa täällä keskustelua!
Avauduin miehille kuvista ja hän ihan oikeutetusti suuttui siitä, että omin katsonut kuva ilman lupaa.
Kuvat olivat padilla, sillä hän oli siirtänyt kuvat siihen vanhasta läppäristä luopuessaan. Tällöin me emme olleet yhdessä. Ei kuulemma katsele kuvia ja olettaa, että hänelläkin saa olla muistoja. Hermostui siis asiasta eikä tunnu ymmärtävän, miksi pahoitin mieleni vanhoista kuvista.
Nyt mies on kai jo leppynyt. Minä yritän työstää sitä faktaa, etten ole hänen kaunein naisensa. Kuvia vaikea unohtaa. Te kaikki huippuitsetuntoiset, mistä niitä itsetuntoja saa?
ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:21"]
Jännä, että niin paljon on tullut alapeukutuksia minun kommentteihini, esimerkiksi tähän: "Minusta on jotenkin väärin muistella mennyttä aikaa eksän kanssa, jos sattuu siis olemaan parisuhteessa. Kyllä se pitäisi olla niin, että eletään joko nykyhetkessä sen nykyisen kumppaninsa kanssa, tai koitetaan katsoa eteenpäin. Ymmärrän toki sen, jos yhteisiä lapsia eksän kanssa, ja haluaa mietiskellä aikaa jolloin lapset ovat olleet pieniä, niin väkisinkin sitä eksääkin tulee silloin muisteltua jossain määrin. Mutta sekään ei saisi olla mitenkään haikailevaa muistelua. " Pointtihan tässä oli se, että eksän muistelu haikailevassa mielessä on väärin nykyistä kumppania kohtaan, ja sitä ei voi kukaan kieltää. En usko että kukaan pitäisi ajatuksesta, että kumppani haikailee eksäänsä. Ja jos on onnellisesti kumppaninsa kanssa, niin mitä niillä vanhoilla kuvilla tekee? Tarkoitan lähinnä sellaisia, joissa pusutellaan, tai joissa on vain se eksä hillumassa. Mielestäni tuollainen on merkki siitä, ettei voi päästää täysin irti.
[/quote]
Miksi oma historiansa pitäisi unohtaa ja vielä kuvatkin siitä hävittää? Kyllä minä ainakin muistan elämäni silloin kun exäni kanssa elin. Muistanpa ajat ennen häntäkin. Exäni oli aikuisikäni ensimmäinen vakava parisuhde. Hän on osa sitä millainen olen nyt, ja millainen olen vakavassa suhteessa. Muistelen häntä toisinaan, en kaihoten tai ikävöiden mutta ihan hyvällä kuitenkin. Ei hän ole minkäänlainen uhka nykyiselle miehelleni jonka kanssa yhteistä elämää on takana jo 13 vuotta. En keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi hävetä sitä että seurustelin joskus exäni kanssa, että olin elänyt jo ennen nykyistä aviomiestänikin. Saatika että hävittäisin valokuvia niiltä ajoilta. Mulla kuvat tosin ovat paperikuvia vanhassa albumissa vintillä. Digitaalisessa muodossa niitä ei ole koskaan ollutkaan. Sen sijaan keittiössä roikkuu paraikaa vanhat Marimekon käsipyyhkeet jotka sain aikanaan exältäni lahjaksi. Pitäisikö nekin tuhota vai riittääkö jos siirtää ne muistojensa arkistoon? ;)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:59"] Kun teidän vanhemmat kuolee, heitättekö te kaikki valokuvat heistä pois? Onko teillä lapsuuskuvia, ylppärikuvia, rippikuvia, hääkuvia? [/quote] En toki, mutta jos seurustelee, niin ex-kumppanien kuvien säilyttäminen haikailevassa mielessä on mielestäni väärin nykyistä kumppania kohtaan, varsinkin jos se toinen on unohtanut aikaisemman kumppanin, eikä haikaile. Jos molemmat haikailevat eksiään, niin mikäs siinä. Sitten se on reilua. [/quote] onko valokuvien säilytys haikailua? On sulla otsaa väittää tietäväsi toisten ajatusmaailma noin tarkkaan
[/quote] En väittänyt että valokuvien säilytys on haikailua, vaan niiden katseleminen HAIKAILEVASSA MIELESSÄ on väärin, jos seurustelee.
[/quote]
Mistä me tiedämme missä mielessä ja miten usein vaikkapa aloittajan mies sen exänsä kuvia katselee?
Ap, oli niitä kuvia tai ei, kumppanisi exä on ollut mielestäsi kaunis. Silti hän on nyt valinnut sinut. Kumppanisi arvostaa sinua enemmän, kun toteat hermostuneesi turhasta ja sillä se itsetuntokin kasvaa, kun käyttäytydyt omanarvontuntoisesti.
Minä olen suorastaan onnellinen että aikaisemmat suhteeni loppuivat, vaikka silloin se tuntui kamalalta. En olisi muuten tavannut nykyistä miestäni, ja en oikeasti kaipaa mitään muistutusta menneistä ajoista eksien kanssa. Vaikka toki on ollut hyviäkin hetkiä, niin enemmän minua kiinnostaa se mitä tulen kokemaan nykyiseni kanssa, ja mitä olen hänen kanssaan kokenut.