Totaaliset turn offit Facebookissa
- Lapsen todistuksella lesoilu (jotkut oikein kuvan kera)
Eikä sitä omaa itsetuntoa voi rakentaa ihan vain omista jutuista? Tottakai lapsesta saa olla ylpeä mutta itse en ainakaan haluaisi että äitini olisi nolannut minua netissä hehkuttamalla 7,5 keskiarvoani.
- Päivittäiset sali kuvat peiliposen kera. Todella noloa. Tätä harrastavat myös monet 40-vuotiaat naiset.
Ymmärrän että joskus tätä tehdään, mutta että lähes päivittäin? Samat ilmeet, treenivaatteet yms. eikä se kehityskään heti näy. Onko tämäkin jotain huomion kalastelua?
- Lasten kehitys päivitykset
Ei vain oikeasti voisi vähempää kiinnostaa milloin vauvanne oppivat kuiviksi tai muuta.
- Ostosten esittely
Ei kiinnosta millaista wc-paperia ostatte tai muutkaan tuotteet. Ei myöskään rintaliivisi, dödösi, alushoususi tai muut. On hyvä pitää jotkin asiat vain itsellään.
- Jatkuvat pusukuvat, julkaisut toisen seinällä "rakastan sua ikuisesti" "ikävä" vaikka puolisosi asuu kanssasi ja saattaa parhaillaankin istua vieressäsi.
Onko suhteenne sittenkään niin hyvä kuin annat olettaa?
Huh tätä listaa voisi jatkaa. Lisäilkää jotain mikä teitä ärsyttää...
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:41"]
"tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa" Hei nyt oikeesti, ootko ihan tosissaan että muut laittaa mukavia päivityksiä siksi, että sä oisit kateellinen? Haloo! Ei kai se toisten vika ole, jos sulla ei oo asiat hyvin.
[/quote]
Mulla on asiat hyvin, kiitti vaan. Osaan vain ajatella omaa napaa pidemmälle työttömiä, yksinäisiä, lapsettomia ja huonosta asunnosta kärsiviä. Suosittelen sinuakin miettimään vähäosaisia.
[/quote]
Sijaismielensäpahoittaja. Tekopyhyyden huippu.
Miksi et kommentoi? Nythän sä syyllistyt ihan samaan valittamiseen kun se sun kaveriskin. Ja mikä kaveri se on joka ei uskalla sanoa ääneen mitä ajattelee. Tarjoa hänelle apua ja tukea laihdutuksessa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:10"]
Kaikenmaailman typerien testien tulosten julkaisu. Minua ei kiinnosta minkälaisen vastauksen sait ÄO-testissä tai montako pääkaupunkia tiesit oikein.
[/quote]
Heh, ja aika moni uskoo niihin Facebookin ÄO-testien tulokseen. Eräs nainen tuli mulle leuhkimaan, kuinka oli saanut moisessa testissä 150 pistettä. Eikä hän siis todellakaan ole mikään kovin fiksu irl.
Inhoan sitä, miten Fb:stä on tullut viimeisen vuoden sisällä sellainen tuomioiden jakopaikka.
Jokainen pienikin vääryys (bussikuski ei pysähtynyt, auto ei hidastunut suojatiellä, kaupassa joku pihisti kärrypanttisi) kuvaillaan pitkällä liioitellulla ja dramaattisella tekstillä, lisätään kuva tekijästä/autosta/tms. ja lopussa ja alussa isolla tekstiä JAKAKAAA!!SAA JAKAA!! NYT KAIKKI JAKAMAAN, JOTTA SAADAAN POSTILAATIKOLLENI PISSAANNEEN KOIRAN OMISTAJA KIINNI!!
Sitten näitä jaetaan tuhattolkulla ja kauhistellaan, millaiseksi maailma on mennyt.
Niin rasittavaa >_<
Samaan kastiin kuuluu myös se, miten joku on tehnyt "päivän hyvän työn" ja antanut vaikkapa vanhukselle istumapaikan bussissa. Teksti kirjoitetaan jälleen tarpeettoman pitkäksi, käytetään kilometrin mittaisia lauseita kuvaillen tapahtunutta mahdollisimman yksityiskohtaisesti, yleensä liioitellen. Samalla kiillotetaan julkisesti omaa sädekehää. Sitten kaikki ylistää kirjoittajaa, että "hienoa kun sinunlaisia on maailmassa" ja tykkäyksiä sataa. Tekstistä paistaa kauas kirjoittajan "Katsokaa kuinka olen hyvä ja kultainen ihminen!Olen parempi kuin te!" - ajatus. Vaikka suurin osa muista ihmisistä tekisi ihan samoin, eikä koe tarvetta mainostaa netissä.
Yimääräiset miinuspisteet siitä, jos teksti on vielä kyhätty muka-humoristiseen sävyyn.
Ja sitten iltapäivä lehdet nappaavat näitä päivityksiä uutiseksi. Ehkä niitä juuri sen takia on nykyisin todella paljon. Ovat minusta jopa ärsyttävämpiä kuin huomiohuorauspäivitykset :D
Eniten rasittaa vanhat tutut, jotka ovat selvästi vain uteliaita miten elämäni menee ja joskus voi tulla yksi tykkäys tai vähättelykommentti. Lisäksi he eivät päivitä itse juuri mitään.
Olen pitänyt näitä vain 2 vkoa - 1kk kaverina ja heivannut pois. Jotkut ovat yrittäneet jopa uudestaan kaverikseni. Pois tällaiset uteliaat.
Taidan olla omituinen, kun mua ei ärsytä facebookissa mikään. En tiedä johtuuko siitä, että käytän sitä hyvin satunnaisesti. Päivitän harvakseltaan jotain, muutaman kerran vuodessa. Käyn muutaman kerran viikossa katsomassa onko tullut viestejä ja vastaamassa niihin. Joskus harvoin selaan "etusivun" tapahtumia. En koskaan seuraa/stalkkaa ketään, koska mua ei oikeasti kiinnosta kuin ne ihmiset, kenen kanssa olen oikeastikin tekemisissä. En oo esim. koskaan käynyt katsomassa vanhojen luokkakavereiden sivuja. En myöskään katso uusien fb-kavereiden sivuja. En onnittele synttäripäivinä kuin kaukana olevia läheisiä sukulaisia jne. koska synttärionnittelut on puolituttujen aikuisten kesken jotenkin tosi lapsellisia (mun mielestä).
En silti pidä fb:a turhana. Mutta mun elämä vaan keskittyy enemmän oikeaan todellisuuteen kuin someen. Olen huomannut, että monilla on nykyään päinvastoin. Sitten huvittaa, kun jotkut kuvittelee että saatan olla siellä vaan stalkkaamassa heitä. Oikeasti: ette oo meistä kaikista niin kiinnostavia.
Miehen ex-vaimon julkinen haukkuminen. Hyi että nousee karvat pystyyn, kun näen tällasia päivityksiä! Ok, voihan se ex olla ihan oikeesti vaikka minkälainen noita-akka, mutta onko sitä pakko ruotia julkisesti facessa... :(
Ärsyttää ne, jotka kertovat joka aamu heränneensä ja juovansa aamukahvia ja lähtevänsä sitten koiran kanssa lenkille. Siis joka aamu. Samat tyypit tykkäävät yleensä raportoida muutenkin koko päivänsä seinälleen. Lisäksi valittavat parisuhdeongelmista, haukkuvat puolisoaan ja vaikka ärsyttävää naapuriaan, ja kertovat joka päivä (joskus jopa usemman kerran päivässä) miten naapurin koira taas ulisee ja pitää meteliä.
Siis lyhyesti: Ärsyttää elämänsä samoista perustapahtumista päivittäin raportoivat ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:38"]
Ärsyttää ne, jotka kertovat joka aamu heränneensä ja juovansa aamukahvia ja lähtevänsä sitten koiran kanssa lenkille. Siis joka aamu. Samat tyypit tykkäävät yleensä raportoida muutenkin koko päivänsä seinälleen. Lisäksi valittavat parisuhdeongelmista, haukkuvat puolisoaan ja vaikka ärsyttävää naapuriaan, ja kertovat joka päivä (joskus jopa usemman kerran päivässä) miten naapurin koira taas ulisee ja pitää meteliä.
Siis lyhyesti: Ärsyttää elämänsä samoista perustapahtumista päivittäin raportoivat ihmiset.
[/quote]
Niin joo, tähän liittyy myös tietenkin puolison ylistäminen sitten kun menee hyvin. Ylipäätään oman parisuhteen kaikkien kiemuroiden tuominen Facebook-seinälle. Ja nämä kaikki miljoonilla kirjoitusvirheillä ja yhdys sana virheillä höystettynä.
Lisäksi omalla alkoholismilla rehentely, joka päivä avataan kaljaa ja joka viikonloppu ollaan hirveessä darrassa. Jokainen päivitys sisältää vähintään 3 hymiötä, yleensä korvaamassa pisteitä.
Muista kertoa myös kun olet menossa kauppaan, päiväunille tai nukkumaan. Ja kun heräät sieltä päiväunilta. Ja jokaisesta työhaastatteluun menosta (joita on vähintään pari viikossa).
Kun olet vihainen jollekin, muista huutaa ja valittaa siitä facebookkiin kiihtyneinen CAPS LOCK -sanoin ilman välimerkkejä, kertomatta kuitenkaan yksityiskohtia tai mikä se raivostumisen oikea syy on. Muista myös tehdä tämä niin, että annat aina kuvan ettet tee itse mitään väärää.
Ei herranjestas, tämän kirjoittaessa tajusin, että mulla taitaa olla FB:ssä kaverina ihan ehta white trash -perhe (puolisonsa tekee siis samaa). Huh huh.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:37"]Miehen ex-vaimon julkinen haukkuminen. Hyi että nousee karvat pystyyn, kun näen tällasia päivityksiä! Ok, voihan se ex olla ihan oikeesti vaikka minkälainen noita-akka, mutta onko sitä pakko ruotia julkisesti facessa... :(
[/quote]
Ja sama toisinpäin. Naisen ex-miehen haukkuminen.
Jännä että edes netissä monet ihmiset eivät pysty peittelemään omaa hulluuttaan. Huh huh.
Mä itse päivitän hyvin harvoin, enkä yhtään tällaisia mitä täällä lukee, eli ei kolahtanut .. mutta mä taidan olla ainut ihminen joka ajattelee, että fb olisi aika tylsä paikka, jos siellä ei lukisi mitään tai kukaan ei lataisi kuvia, siinä pelossa että saattaa kiukuttaa jonkun :)
Mun mielestä on hyvä asia, että me kaikki ollaan erilaisia. Mun mielestä olis kyllä kiva joskus lukea jotain todellisempaa kuin sydänsydänsydän juttuja. Eli siis esimerkiksi että, huh huh, mökkiviikonlopun jälkeen olo on niin paskainen jne tai että nyt on tylsää ja yksinäinen olo.... tai jotain sellaista
En tykkää yhtään seurata tuttavapariskunnan riitelylä facebookissa. Toinen kirjoittaa päivityksen tyyliin "taas saa kyllä niin hävetä tota miestä!!" ja sitten niillä on 50kpl viestejä siinä alapuolella aiheesta, joka muuttuu joka viestin myötä. Tiedän myös, että kun noita päivityksiä alkaa tulemaan niin ovat kotona, omissa huoneissa omilla koneilla. Joku saattaa mennä kommentoimaan väliin, että onko pakko kirjoittaa kaikki tänne ja sitten kommentoija saa kysymyksen "mikäs *ttu sunkin ongelmas on?!"
Miksei riitoja voi käydä kahdenkesken?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:37"]Miehen ex-vaimon julkinen haukkuminen. Hyi että nousee karvat pystyyn, kun näen tällasia päivityksiä! Ok, voihan se ex olla ihan oikeesti vaikka minkälainen noita-akka, mutta onko sitä pakko ruotia julkisesti facessa... :(
[/quote]
Nouseeko karvat pystyyn kun eukko haukkuu exäänsä? Mä tiedän tapauksen missä eukko vuosia kirjoitteli valheita exästään ja kun ne ei vaan loppunu niin exä laitto todisteiden kanssa facern miten ne asiat meni.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:27"]Te päivityksistä valittajat. Huomaatteko, että teitä tökkii kaikki. Etenkin onnelliset päivitykset. Lähtekää sieltä facesta, jos olette noin helvetin kateellisia.
[/quote]
Amen to this. Mua ei ärsytä mikään, mutta oma elämä onkin kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:41"]
"tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa" Hei nyt oikeesti, ootko ihan tosissaan että muut laittaa mukavia päivityksiä siksi, että sä oisit kateellinen? Haloo! Ei kai se toisten vika ole, jos sulla ei oo asiat hyvin.
[/quote]
Mulla on asiat hyvin, kiitti vaan. Osaan vain ajatella omaa napaa pidemmälle työttömiä, yksinäisiä, lapsettomia ja huonosta asunnosta kärsiviä. Suosittelen sinuakin miettimään vähäosaisia.
[/quote]
Millaiset päivitykset sitten sulle kelpaa? Saako kertoa leiponeensa sämpylöitä? Mitäs jos pahoittaa sillä jonkun sellaisen mielen, joka ei ehdi leipoa? Tietenkään ei saa kertoa tehneensä kirpparilöydön koska on olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan löydä kirppareilta mitään. Jos taas kertoo jostain ihan kaupasta ostamastaan jutusta, suututtaa köyhät joilla ei ole varaa shoppailla. Lapsistaan ei voi puhua mitään koska joku lapseton voi tuntea riittämättömyyden jne. Ja valittamisestakaan et tykännyt. Eli mitä saa sinun mielestäsi päivittää? Kuinka pitkälle täytyy ajatella sitä että entä jos joku tästä nyt saa riittämättömyyden tunteita?
Jotenki nolointa on erittäin yksityiskohtaset neuvolapäivitykset, tyyliin: "Lapsi A tänään 84,2 cm pitkä ja painoa 10523g. Reipas ja leikkii, ei ujostele, seuraa kovasti ympäristöään jne jne". Who cares?!?! Huomaa, että mammoilla ei oo muuta elämää ku ravata jossain neuvolassa.. Sääliks käy.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:22"]
Mä en usko että kukaan laittaa myynti-ilmoituksia seinälleen. Luulette vaan. Ne laittaa julkisille fb-kirppareille jolloin pomppaa sitten omalle seinälleen ja kaverien uutisvirtaan. Seinältä voi poistaa, mutta näkyy silti kaverien uutisissa. Hemmetin ärsyttävää. En edes tajunnut asiaa ennenkuin yksi kaveri kommentoi että oletko muuttamassa kun sulla niin paljon tavaraa myynnissä.
[/quote]
Mitäköhän alapeukuttamista tässä on? Niissä kirpparijulkaisuissa ei tosiaan näy että ne on kirpparijulkaisuja vaan näyttävät ihan kuin seinälläni myisin jotain. En todellakaan yritä myydä tavaraa fb-kaveripiirilleni :D Eri asia on suljetut kirpparit, niitä julkaisuja ei nää kuin ryhmään kuuluvat. Kuulun yli 70 eri fb-kirppariin niin jonkunverran kokemusta on. Vältänkin nykyään noita julkisia kirppareita kun en halua spämmätä kavereiden uutisia myynti-ilmoituksillani, etenkin kun osa luulee kuten tässä ketjussakin moni että kaveripiirille myyn. Voi olla että ne jostain saa säädettyä niin ettei mene kavereille, mutta en ole toimintoa löytänyt.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:25"]Yksi kaveri tekee tasaisin väliajoin "millainen äiti olet"-tyylisiä testejä. Tulos aina muumimammaa, pullantuoksuista äitiä ja ajattelet aina lapsesi parasta-äitiä, ja saatteena oma"näimpä <3","niin totta<3<3<3"- tyylisiä kommentteja. Kukapa se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse..;) 99% postauksista koskee lapsia ja niiden tekemisiä ja eri tapoja miten ne mussukat nyt on kertonu miten paljon ne rakastaa äitiä ja miten äiti on paras. Toinen ihmetystä aiheuttava päivittäjä on tyyppi joka kertoo aina mitä on päivän aikana tehnyt, siis siivonnut, pessyt pyykkiä, luonut lumet...Ei oikeasti kiinnosta.
[/quote]
Ihan varmana samat tyypit mulla myös kaverina! H.H ja E.T., eiks niin? Ei kumpikaan sieltä terävimmästä päästä kansalaisia. Toinen niiiiin mahtavaa äitiä ja hyvää ihmistä ja perheensä niiiin maailman paras ja mikään ei koskaan ole huonosti. Se itsensä ja lastensa jatkuva kehuminen on jotain niin hämmentävää. Toinen niiiin reipasta tehopakkausta, kaikki kotityöt raportoidaan. Jotainhan nämä kompensoivat päivityksillään. En arvosta itsensä korottamista, kehuminen kuuluu muille eikä sitä myöskään tulisi kerjätä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:35"]Kaikki sellaiset, missä lesoillaan jollain ihqulla omaan elämään liittyvällä, kuten uudella työpaikalla, treffeillä, asunnolla, lapsella, parisuhteella... Mielestäni mitkään "IIHIHIHIIHIIII KATTOKAA MUA MÄ SAIN TYÖPAIKAN!"-päivitykset eivät kuulu facen henkeen, vaan tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa.
Toisaalta en siedä liikaa valitusta.
[/quote]
Riittämätöntä oloa? Haloo? Oletkohan sä nyt vähän itsekeskeinen tulkinnassasi. Musta on IHANAA nähdä, että monet saa työn "näinäkin aikoina" samoin kuten pääsevät muuttamaan, saavat entisen asunnon myytyä (markkinat sittenkin jollain lailla toimii) jne.