Totaaliset turn offit Facebookissa
- Lapsen todistuksella lesoilu (jotkut oikein kuvan kera)
Eikä sitä omaa itsetuntoa voi rakentaa ihan vain omista jutuista? Tottakai lapsesta saa olla ylpeä mutta itse en ainakaan haluaisi että äitini olisi nolannut minua netissä hehkuttamalla 7,5 keskiarvoani.
- Päivittäiset sali kuvat peiliposen kera. Todella noloa. Tätä harrastavat myös monet 40-vuotiaat naiset.
Ymmärrän että joskus tätä tehdään, mutta että lähes päivittäin? Samat ilmeet, treenivaatteet yms. eikä se kehityskään heti näy. Onko tämäkin jotain huomion kalastelua?
- Lasten kehitys päivitykset
Ei vain oikeasti voisi vähempää kiinnostaa milloin vauvanne oppivat kuiviksi tai muuta.
- Ostosten esittely
Ei kiinnosta millaista wc-paperia ostatte tai muutkaan tuotteet. Ei myöskään rintaliivisi, dödösi, alushoususi tai muut. On hyvä pitää jotkin asiat vain itsellään.
- Jatkuvat pusukuvat, julkaisut toisen seinällä "rakastan sua ikuisesti" "ikävä" vaikka puolisosi asuu kanssasi ja saattaa parhaillaankin istua vieressäsi.
Onko suhteenne sittenkään niin hyvä kuin annat olettaa?
Huh tätä listaa voisi jatkaa. Lisäilkää jotain mikä teitä ärsyttää...
Kommentit (150)
No ylipäänsä se että samanlaisia selfieitä eri vaatteet päällä joka jumalan päivä. Erityisesti sellaset herutusmalliset kuvat naimisissa olevilta perheenäideiltä. Huulet töröllään ja tissit tiskissä. Ikää kuitenkin melkein 30.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:15"]
Mä tunnen erään pariskunnan jonka äiti maksaa heidän kaikki lomamatkansa vastineeksi että pääsee mukaan reissuun. Tämä pariskunta antaa sitten olettaa että on kahdestaan reissussa, äidistä ei julkaista mitään koko fbookissa. Ainoastaan parista kuvia ja antavat olettaa että on kahden keskeinen romanttinen reissu.
Todella noloa. Tekisi mieli kommentoida miksei äidistä ole kuvia kun kuitenkin on siellä mukana ;)
[/quote]
No,mutta mitä se sinua liikuttaa, jos viihtyvät!
-Norman Bates
[/quote]
Kyllä se sen verran liikuttaa kun näitä reissuja tehdään pari vuodessa ja se paljastui minullekin vahingossa kun avautuivat humalassa. Oli itselläkin pienesti kusetettu olo, ja kaikille muillekin annetaan kuvaa että kahdestaan siellä reissataan. En jaksa mitään esitystä. Kerran jopa kommentoivat että olivat kahdestaan kun joku kysyi kuka nämä kuvat on ottanut heistä. Hyvä että sinä sentään puolustat valetta.
Saman vitsin hokeminen uudestaan ja uudestaan. Miehestä kirjoitetaan "se, joka täällä asuu". Joo, onpa herttaista.
OT, mutta mun kaveri paranteli tietokoneella tokarinsa keskiarvoa, koska tiesi äitinsä laittavan sen taas faceen :D Meni täydestä. t. 16v
Tossa kuvakaappaus. Keskustelijoina noin 50-vuotiaat miehet.
Mulle tulee aina myötähäpeä, kun joku avautuu jostain elämänsä negatiivistista asioista ja ihmissuhdekiemuroista. Esim. "En ymmärrä lasten kovaa maailmaa. Taas mun Nikopetteriä ei otettu talon pihalla leikkeihin ja nyt hän istuu yksin huoneessaan. :(" Tai "Nyt herra X kertoo facessa ihanasta suhteestaan neiti Y:hyn ja mun tekis niin paljon mieli laittaa neiti Y:lle viestiä ja kertoa, minkälainen kus...pää herra X oikeasti on. Espanjan lomamatkalla oli kännissä koko viikon ja mun eli silloisen vaimonsa silmien edessä yritti iskeä jopa hotellin siivoojaa!!!" Tällaiset asiat pitäisi selvittää jossain muualla kuin facessa.
Matkojen ja omaisuuden hehkutus siinä mielessä, että haluaa osoittaa kuinka meillä on varaa mihin vain.
Miksi turn off -sanontaan pitää aina, siis joka ainoa kerta, lisätä eteen sana totaalinen? Miksei ultimaattinen turn off, absoluuttinen turn off, ekstreemi turn off..?
Taiteellisesti nurinpäin olevat "ai kun oon ihku"-kuvat yli 16 vuotiailta. Siis nämä, että maataan sängyllä, katsotaan kaihoten kameraan ja sitten tiltataan se kuva poikittain koneella ja käännetään mustavalkoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:41"]
Matkojen ja omaisuuden hehkutus siinä mielessä, että haluaa osoittaa kuinka meillä on varaa mihin vain.
[/quote]
Oletko kateellinen ihminen? Itse en ole kauhean varkas, mutta ei mua matkojen hehkutus haittaa, olen vain onnellinen ystävien puolesta.
Jaska 49v. kommentoi "nau taas alkaa hymyää juur käpyläst vex OHI ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Ja Riku 47v. vastaa takaisin "Keu :D".
Jaskan koulutuksena Elämä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:41"]
[/quote]
Matkojen hehkutus on parasta mitä tiedän koko fbookissa. Itsekin rakastan matkustamista joten matkojen seurailu on parasta. Aina kun joku lähtee reissuun alan oikein odottamaan kuva julkaisuja. Petyn aina pahasti jos mitään ei julkaistakkaan, on kiva olla ns. hengessä mukana etenkin eksoottisimissa kohteissa jonne itellä ei ole varaa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:41"]
[/quote]
Matkojen hehkutus on parasta mitä tiedän koko fbookissa. Itsekin rakastan matkustamista joten matkojen seurailu on parasta. Aina kun joku lähtee reissuun alan oikein odottamaan kuva julkaisuja. Petyn aina pahasti jos mitään ei julkaistakkaan, on kiva olla ns. hengessä mukana etenkin eksoottisimissa kohteissa jonne itellä ei ole varaa.
[/quote]
Joo mulla sama juttu, mä aina kommentoinkin, että laittakaa sit matkapäivityksiä ja kuvia paljon. Me tykkäämme matkustaa ja samoin kaveripiirissä on paljon matkustavia.
Matkojen hehkutuksenkin voi tehdä aidosti ja hyvällä maulla. Jos fb-päivitysten ainoa tarkoitus on osoittaa kuinka "me ollaankin taas matkalla, lällällää", niin mennään rehvastelun puolelle. Tai "Karkas taas mopo käsistä täällä Louis Vuittonin liikkeessä" ja kuva uusista ostoksista.
Minäkin tykkään matkapäivityksistä vaikka en ole itse käynyt Tukholmaa kauempana. Haaveissa kuitenkin on.
Erityisesti huvittaa naiset, joilla jo ikää hieman kertynyt. Postaavat jatkuvasti uusia profiilikuvia, jotka otettu joko ylivalottuineina tai sumeina tai molempina, niin ettei paljastuisi kuinka nassussa on jo ryppyä ja muuta iän mukana tulleita muutoksia. Näillä naisilla ei ole yhtäkään skarppia ja hyvälaatuista kuvaa naamastaan. Saa aina naurut aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:55"]
Matkojen hehkutuksenkin voi tehdä aidosti ja hyvällä maulla. Jos fb-päivitysten ainoa tarkoitus on osoittaa kuinka "me ollaankin taas matkalla, lällällää", niin mennään rehvastelun puolelle. Tai "Karkas taas mopo käsistä täällä Louis Vuittonin liikkeessä" ja kuva uusista ostoksista.
[/quote]
Tässä kun katselen eräänkin tutun miehen fbookkia niin hänellä ei ole fbookissa mitään muuta kuin työmatkojen hehkutusta. Eli aina kun lähtee tukholmaan niin eka tulee päivitys "paikassa helsinki vantaa lentokenttä matkalla tukholmaan" Sitten kuluu muutama tunti ja tulee paikassa mikä hotelli milloinkin on. Sitten kun on Ruotsin päästä lähdössä takaisin Suomeen niin taas tuo samainen päivitys.
Ja näitä on KOKO TÄMÄN IHMISEN FBOOK TÄYNNÄ. Luulee ilmeisesti antavansa kovan luokan bisness miehen kuvaa.
Päätin poistaa kaikki sellaiset, joilla on koulutuksenaan elämän kova koulu tai school of hard knocks. Poistui samalla typerät päivityksetkin virrasta.