Totaaliset turn offit Facebookissa
- Lapsen todistuksella lesoilu (jotkut oikein kuvan kera)
Eikä sitä omaa itsetuntoa voi rakentaa ihan vain omista jutuista? Tottakai lapsesta saa olla ylpeä mutta itse en ainakaan haluaisi että äitini olisi nolannut minua netissä hehkuttamalla 7,5 keskiarvoani.
- Päivittäiset sali kuvat peiliposen kera. Todella noloa. Tätä harrastavat myös monet 40-vuotiaat naiset.
Ymmärrän että joskus tätä tehdään, mutta että lähes päivittäin? Samat ilmeet, treenivaatteet yms. eikä se kehityskään heti näy. Onko tämäkin jotain huomion kalastelua?
- Lasten kehitys päivitykset
Ei vain oikeasti voisi vähempää kiinnostaa milloin vauvanne oppivat kuiviksi tai muuta.
- Ostosten esittely
Ei kiinnosta millaista wc-paperia ostatte tai muutkaan tuotteet. Ei myöskään rintaliivisi, dödösi, alushoususi tai muut. On hyvä pitää jotkin asiat vain itsellään.
- Jatkuvat pusukuvat, julkaisut toisen seinällä "rakastan sua ikuisesti" "ikävä" vaikka puolisosi asuu kanssasi ja saattaa parhaillaankin istua vieressäsi.
Onko suhteenne sittenkään niin hyvä kuin annat olettaa?
Huh tätä listaa voisi jatkaa. Lisäilkää jotain mikä teitä ärsyttää...
Kommentit (150)
Te päivityksistä valittajat. Huomaatteko, että teitä tökkii kaikki. Etenkin onnelliset päivitykset. Lähtekää sieltä facesta, jos olette noin helvetin kateellisia.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:04"]
- Jatkuvat pusukuvat, julkaisut toisen seinällä "rakastan sua ikuisesti" "ikävä" vaikka puolisosi asuu kanssasi ja saattaa parhaillaankin istua vieressäsi.
[/quote]
On tullut huomattua, että hyvin usein juuri nämä, ketkä niitä pusukuvia laittelevat, hehkuttelevat julkisesti että "rakastan sua ikuisesti" ja "me ei koskaan erota", ovat kaikkein useimmiten juuri se ihmisryhmä, ketkä sitten juuri eniten eroavatkin. Sitten taas nämä, jotka pitävät selvästi matalampaa profiilia suhteistaan ja sen puolen elämästään enemmän yksityiselämänä, niin heillä on yleisemmin tasapainoisempia ja selvästi kestävämpiä parisuhteita.
[/quote]
Mun tutut on olleet hiljaa, kun menee huonosti. Itse hehkutan parisuhdettani ja hyvin on mennyt 22 v. Jo.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:27"]Te päivityksistä valittajat. Huomaatteko, että teitä tökkii kaikki. Etenkin onnelliset päivitykset. Lähtekää sieltä facesta, jos olette noin helvetin kateellisia.
[/quote]
Amen
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:03"]Surettaa myös pariskunnat, jotka koko ajan todistelevat rakkauttaa fb-seinällä. Useamman kerran on tullut ilmi, että tämän taustalla on todellisuudessa huono ja viimeisiään vetelevä parisuhde. FB:ssa yritetään pitää yllä illuusiota ja kulisseja.
[/quote]
Ja joillakin se on totuus, että oikeastikin menee hyvin. Älä yleistä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:04"]
[/quote]
On tullut huomattua, että hyvin usein juuri nämä, ketkä niitä pusukuvia laittelevat, hehkuttelevat julkisesti että "rakastan sua ikuisesti" ja "me ei koskaan erota", ovat kaikkein useimmiten juuri se ihmisryhmä, ketkä sitten juuri eniten eroavatkin. Sitten taas nämä, jotka pitävät selvästi matalampaa profiilia suhteistaan ja sen puolen elämästään enemmän yksityiselämänä, niin heillä on yleisemmin tasapainoisempia ja selvästi kestävämpiä parisuhteita.
[/quote]
Mun tutut on olleet hiljaa, kun menee huonosti. Itse hehkutan parisuhdettani ja hyvin on mennyt 22 v. Jo.
[/quote]
Ja tämäkös katkeria ämmiä sapettaa
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:18"]
Elämänkoulun käyneiden naisten ja tyttöjen harrastama "syvällisten mietelauseiden" postailu. Siis joku tekotaiteellinen kuva auringonlaskusta ja siihen päälle kaunolla rustattu joku kökkö pohdinta siitä kuinka elämä on ihanaa / pitää rakastaa lähimmäistään / naisen täytyy olla itsenäinen / täytyy pysähtyä miettimään enkelivauvoja jne jne.".
[/quote]
Naulan kantaan!
Sain "turn offin" naamakirjaan noin vuosi sitten ja lopetin käytön kokonaan. Näin absolutistina elämä tuntuu selvästi kevyemmältä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:43"]Taiteellisesti nurinpäin olevat "ai kun oon ihku"-kuvat yli 16 vuotiailta. Siis nämä, että maataan sängyllä, katsotaan kaihoten kameraan ja sitten tiltataan se kuva poikittain koneella ja käännetään mustavalkoiseksi. [/quote]
Edes mun kaverit ei harrasta tätä :D Aikuiset on outoja. t. 16v
[/quote]
Höh, olin internet-teini vuonna 2007 ja silloin se oli cool :D Osalle se tapa vaan on jäänyt päälle.
Siis mitä ihmettä? Kuka tilittää vauva-palstalla sitä, kuinka "kusetettu olo" on, kun facebookiin ei ollutkaan kerrottu koko matkaseuruetta! Kuinka turhaan sitä onkaan nyt maristu miten Pekka-Viljamilla ja Eijastiinalla voi olla varaa matkustella - kaikki pahansuopa kateus on valunut kaivoon kun maksajaksi paljastuikin äiti. Kyllä se on ihmisen velvollisuus raportoida tarkka selostus matkaseurueesta, maksajasta ja matkustajien painoindeksit, ettei kellekään randomille kyylälle vain tule kusetettu olo!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:53"]
Siis mitä ihmettä? Kuka tilittää vauva-palstalla sitä, kuinka "kusetettu olo" on, kun facebookiin ei ollutkaan kerrottu koko matkaseuruetta! Kuinka turhaan sitä onkaan nyt maristu miten Pekka-Viljamilla ja Eijastiinalla voi olla varaa matkustella - kaikki pahansuopa kateus on valunut kaivoon kun maksajaksi paljastuikin äiti. Kyllä se on ihmisen velvollisuus raportoida tarkka selostus matkaseurueesta, maksajasta ja matkustajien painoindeksit, ettei kellekään randomille kyylälle vain tule kusetettu olo!
[/quote]
Totuushan on nyt vain se että monet kusettavat fbookissa sinuakin. Joten koitas rauhottua, voihan se olla että jopa itse sitä harrastat. Munkin monet kaverit kusettaneet vaikka mitä. Toki se on ikävää kun itse ystävänä tietää totuuden ja muita sitten huijataan oikein urakalla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:53"]
[/quote]
Totuushan on nyt vain se että monet kusettavat fbookissa sinuakin. Joten koitas rauhottua, voihan se olla että jopa itse sitä harrastat. Munkin monet kaverit kusettaneet vaikka mitä. Toki se on ikävää kun itse ystävänä tietää totuuden ja muita sitten huijataan oikein urakalla.
[/quote]
Pointtini oli, että ketä kiinnostaa matkan maksaja tai lopullinen matkaseurue, jopa niin paljon että jaksaa ihan mielensä pahoittaa. Eri asia on, jos vaikka laittaa jonkun leipomosta ostetun kakun kuvan itsetehtynä faboon, se on jo varsinaista valehtelemista. En kuitenkaan olisi pyhän loukkaantunut tästäkään, kun en kateellisena kyttää toisten kuvia ja päivityksiä. Ja ei, en harrasta itse kavereille huijaamista, ellet sitten pidä huijaamisena sitä, etten iloisen uudenvuodeotoksen kuvatekstissä mainitse sitä, että aamupäivällä tosin löin pottuvarpaani kynnykseen, älkää huoliko että minulla menisi paremmin kuin teillä...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:45"]Liikuntapäivitykset tyyliin: "xxx xxx käveli 3,2 kilometriä."
Onko niin kova suoritus, että pitää päivittää faceen.
[/quote]
Itse taas tykkään liikuntapäivityksistä, sorrun helposti laiskaksi ja minut piristää liikkeelle aktiiviliikkujat; siis vaikka kauppaan kävelee niin TYKKÄÄN!
Kaikki sellaiset, missä lesoillaan jollain ihqulla omaan elämään liittyvällä, kuten uudella työpaikalla, treffeillä, asunnolla, lapsella, parisuhteella... Mielestäni mitkään "IIHIHIHIIHIIII KATTOKAA MUA MÄ SAIN TYÖPAIKAN!"-päivitykset eivät kuulu facen henkeen, vaan tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa.
Toisaalta en siedä liikaa valitusta.
"tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa"
Hei nyt oikeesti, ootko ihan tosissaan että muut laittaa mukavia päivityksiä siksi, että sä oisit kateellinen? Haloo! Ei kai se toisten vika ole, jos sulla ei oo asiat hyvin.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:41"]
"tarkoituksena on kertoa sellaisia kuulumisia, joilla ei yritetä varta vasten tuottaa toisille riittämätöntä oloa" Hei nyt oikeesti, ootko ihan tosissaan että muut laittaa mukavia päivityksiä siksi, että sä oisit kateellinen? Haloo! Ei kai se toisten vika ole, jos sulla ei oo asiat hyvin.
[/quote]
Mulla on asiat hyvin, kiitti vaan. Osaan vain ajatella omaa napaa pidemmälle työttömiä, yksinäisiä, lapsettomia ja huonosta asunnosta kärsiviä. Suosittelen sinuakin miettimään vähäosaisia.
"Tietäisikö kukaan hyvää arkkitehtia?"
"Olisiko jollain tuttua lastenhoitajaa Goalla?"
"Kenelläkään kokemusta asunnon vuokraamisesta Sisiliasta n.kuukaudeksi?"
Yhden tutun päivitykset on aina näitä! Tai sitten hehkuttaa kuinka on mukana vapaaehtoistyössä, silti lähipiirissä ihmisiä joita ei voi auttaa, mitenkään.
Sydän täynnä kultaa
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:29"]No ylipäänsä se että samanlaisia selfieitä eri vaatteet päällä joka jumalan päivä. Erityisesti sellaset herutusmalliset kuvat naimisissa olevilta perheenäideiltä. Huulet töröllään ja tissit tiskissä. Ikää kuitenkin melkein 30. [/quote] Höh, 30-vuotiashan on vielä ihan teini. Mutta vakavasti, teinit ja nuorekkaathan omia kuviaan laittelee, mutta mitäs sitten, kun nyt kakskymppiset itseään esittelemään tottuneet ovat nelikymppisiä. Sitten saa tämäkin mummo naurraa, kun mahtavatko osata lopettaa kuviensa postailua.
[/quote]
30-vuotas teini? No enpä sitten ihmettele tätä maailman menoa jos kolmekymppisetkin ovat teinejä. Mulla on jo kolme lastakin niin en kyllä voi teiniksi heittäytyä. Olen aina käsittänyt teinin olevan 13 - 19-vuotias. Tai sitten sinä olet vain omahyväinen täti, jonka mielestä kaikki itseä nuoremmat ovat lapsia :)
[/quote]
Osaatko sä lukea ollenkaan...
Tuon "vitsin" jälkeenhän luki, (mutta) vakavasti (puhuen)...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:10"]
Kaikenmaailman typerien testien tulosten julkaisu. Minua ei kiinnosta minkälaisen vastauksen sait ÄO-testissä tai montako pääkaupunkia tiesit oikein.
[/quote]
Heh, ja aika moni uskoo niihin Facebookin ÄO-testien tulokseen. Eräs nainen tuli mulle leuhkimaan, kuinka oli saanut moisessa testissä 150 pistettä. Eikä hän siis todellakaan ole mikään kovin fiksu irl.
[/quote]
Ja noista testeistä tulee aina eri tulos, vaikka vastaisi joka kerta samalla tavalla.
No niin arvon AV-mammat! Onnistuitte tällä ketjulla sitten ylittämään uutiskynnyksen.
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1422363304103.html
Tuolta voitte vielä lukea tästä ketjusta koottuja omia viisauksianne.
Yksi kaveri tekee tasaisin väliajoin "millainen äiti olet"-tyylisiä testejä. Tulos aina muumimammaa, pullantuoksuista äitiä ja ajattelet aina lapsesi parasta-äitiä, ja saatteena oma"näimpä <3","niin totta<3<3<3"- tyylisiä kommentteja. Kukapa se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse..;) 99% postauksista koskee lapsia ja niiden tekemisiä ja eri tapoja miten ne mussukat nyt on kertonu miten paljon ne rakastaa äitiä ja miten äiti on paras. Toinen ihmetystä aiheuttava päivittäjä on tyyppi joka kertoo aina mitä on päivän aikana tehnyt, siis siivonnut, pessyt pyykkiä, luonut lumet...Ei oikeasti kiinnosta.