Totaaliset turn offit Facebookissa
- Lapsen todistuksella lesoilu (jotkut oikein kuvan kera)
Eikä sitä omaa itsetuntoa voi rakentaa ihan vain omista jutuista? Tottakai lapsesta saa olla ylpeä mutta itse en ainakaan haluaisi että äitini olisi nolannut minua netissä hehkuttamalla 7,5 keskiarvoani.
- Päivittäiset sali kuvat peiliposen kera. Todella noloa. Tätä harrastavat myös monet 40-vuotiaat naiset.
Ymmärrän että joskus tätä tehdään, mutta että lähes päivittäin? Samat ilmeet, treenivaatteet yms. eikä se kehityskään heti näy. Onko tämäkin jotain huomion kalastelua?
- Lasten kehitys päivitykset
Ei vain oikeasti voisi vähempää kiinnostaa milloin vauvanne oppivat kuiviksi tai muuta.
- Ostosten esittely
Ei kiinnosta millaista wc-paperia ostatte tai muutkaan tuotteet. Ei myöskään rintaliivisi, dödösi, alushoususi tai muut. On hyvä pitää jotkin asiat vain itsellään.
- Jatkuvat pusukuvat, julkaisut toisen seinällä "rakastan sua ikuisesti" "ikävä" vaikka puolisosi asuu kanssasi ja saattaa parhaillaankin istua vieressäsi.
Onko suhteenne sittenkään niin hyvä kuin annat olettaa?
Huh tätä listaa voisi jatkaa. Lisäilkää jotain mikä teitä ärsyttää...
Kommentit (150)
"jos sitä päiväkahvit"
"olisikohan se kahvin aika"
ja sitten muka hauskat kuvat joissa jokin kahviin liittyvä lause .
MINUA EI JUMALAUTA KIINNOSTA, MITEN USEIN JUOT KAHVIA !!!!!!!!!!
Mua inhottaa onnettomuuksilla ja kuolemilla mässäily. Etenkin jossain pienillä paikkakunnilla kun jotain tapahtuu niin alkaa juoruakat/ukot jauhamaan seinällä. Asia ei heitä koske, mutta kiireellä pitää päästä puhumaan ja linkittämään seinälle. Sitten kun kaikki tuntee toisensa niin joku kaveri tulee sanomaan että jotain rajaa... Mitä, miks saadaan me keskustella, mitä se sulle kuuluu... Se oli mun isä/äiti/ukki... Tulee myötähäpeä näitä rolliakkoja kohtaan.
Sit mikä kans ärsyttää että asianosainen ei saa itse julkistaa iloista asiaansa, just esim. lapsen syntymä, kun joku dorka hyökkää onnittelemaan pojan syntymästä ja kaikki saa siitä tiedon. Tää ilosanoma pitäs pitää omana tietona että asianosainen SAA ITSE KERTOA! tai jättää kertomatta sen seinällään, tilannetajua!!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:55"]No niin arvon AV-mammat! Onnistuitte tällä ketjulla sitten ylittämään uutiskynnyksen.
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1422363304103.html
Tuolta voitte vielä lukea tästä ketjusta koottuja omia viisauksianne.
[/quote]
99% kommentoijista tuomitsi listan. Sano ettei sitten voi päivittää mitään enää kun KAIKKI ärsyttää. Täysin samaa mieltä. Tulkaa vittuun facesta jos ärsyttää joka vitun asia!
Nää listaukset on turn off. Typeriä.
Yllättäen uutisvirran keskeltä päin naamaa lävähtävät kuvat silvotuista ruumiista Nigerian kaduilla tai suden raatelemista metsästyskoirista. Fb ei ole paikka yrittää kasvattaa ihmisten tietoisuutta tällä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:41"]
Matkojen ja omaisuuden hehkutus siinä mielessä, että haluaa osoittaa kuinka meillä on varaa mihin vain.
[/quote]
Matkojen hehkutus on parasta mitä tiedän koko fbookissa. Itsekin rakastan matkustamista joten matkojen seurailu on parasta. Aina kun joku lähtee reissuun alan oikein odottamaan kuva julkaisuja. Petyn aina pahasti jos mitään ei julkaistakkaan, on kiva olla ns. hengessä mukana etenkin eksoottisimissa kohteissa jonne itellä ei ole varaa.
[/quote]
Minä en hehkuta omia matkojani julkisesti, enkä laita omia matkakuviani julkisesti näkyville. Ne ovat yksityisomaisuuttani. Jos joku haluaa matkaelämyksiä, matkustakoon itse ja kuvatkoon ne matkakuvat ihan itse!
[/quote]
Vaikutat ihmistyypiltä muutenkin sellaiselta etten edes juuri sinun kuviasi haluaisi nähdä. Tuskin edes fbook listalleni pääsisit!
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:17"]
- Lapsen todistuksella lesoilu (jotkut oikein kuvan kera)
Tää ei munkaan mielestä ole fiksua; toisten yksityisasioita ei pitäis netissä levitellä. En ole itse törmännyt tähän.
[/quote]
Jos et oo törmännyt, niin sulla ei taida olla paljon sellaisia kavereita, joilla on kouluikäisiä lapsia. Mä en todellakaan kestä näitä ylitsevuotavia todistushehkutuksia, kun omalla lapsella ei koulu mene ihan niinku strömsössä. Kateuttahan se varmaan on, mutta är-syt-tää ja kovaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:15"]
Mä tunnen erään pariskunnan jonka äiti maksaa heidän kaikki lomamatkansa vastineeksi että pääsee mukaan reissuun. Tämä pariskunta antaa sitten olettaa että on kahdestaan reissussa, äidistä ei julkaista mitään koko fbookissa. Ainoastaan parista kuvia ja antavat olettaa että on kahden keskeinen romanttinen reissu.
Todella noloa. Tekisi mieli kommentoida miksei äidistä ole kuvia kun kuitenkin on siellä mukana ;)
[/quote]
No,mutta mitä se sinua liikuttaa, jos viihtyvät!
-Norman Bates
[/quote]
Kyllä se sen verran liikuttaa kun näitä reissuja tehdään pari vuodessa ja se paljastui minullekin vahingossa kun avautuivat humalassa. Oli itselläkin pienesti kusetettu olo, ja kaikille muillekin annetaan kuvaa että kahdestaan siellä reissataan. En jaksa mitään esitystä. Kerran jopa kommentoivat että olivat kahdestaan kun joku kysyi kuka nämä kuvat on ottanut heistä. Hyvä että sinä sentään puolustat valetta.
[/quote]
Herää jo tähän maailmaan. Miksi heidän pitäisi tästä äidistä kirjoitella? Kateellisen panettelua. Olett niiiiiin kateellinen että naaman vihreys kajastaa tänne asti....
[/quote]
Nyt taisi itse mainittu löytää keskustelusta itsensä? xD No ehkä ensi kerralla sitten otat siitä mammastakin kuvia ennen kuin esität kahdenkeskistä lomareissua ;)
Mun yks kaveri kertoo joka ikinen viikko, kuinka "Vessat jynssätty kloorilla ja lattiat jynssätty Puutolulla. Miks tää pitää kertoa jokaikinen viikko??? Mua ärsyttää tää ihan suunnattomasti.
Tämän lisäksi kaikki jumpat ja lenkit ja ruuanlaitot raportoituna. Itse ei kuitenkaan koskaan syö perheelle tekemäänsä ruokaa, kun "mulle riittää purkki rahkaa ja ananasta".
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:15"]
Mä tunnen erään pariskunnan jonka äiti maksaa heidän kaikki lomamatkansa vastineeksi että pääsee mukaan reissuun. Tämä pariskunta antaa sitten olettaa että on kahdestaan reissussa, äidistä ei julkaista mitään koko fbookissa. Ainoastaan parista kuvia ja antavat olettaa että on kahden keskeinen romanttinen reissu.
Todella noloa. Tekisi mieli kommentoida miksei äidistä ole kuvia kun kuitenkin on siellä mukana ;)
[/quote]
Ehkäpä se äiti ei suinkaan vietä aikaa siellä tämän pariskunnan kanssa. Tai jos viettääkin, miksi hänestä pitäisi kertoa facebookissa? En minäkään äidistäni siellä kerro, vaikka teen monia asioita hänen kanssaan. hän kertoo ihan itse haluamilleen ihmisille.
- Elämän koulu
- Työskentelee yrityksessä Koti/kotiäiti
- Netistä kopioidut aforismikuvat (varsinkin yli 40-v tekee tätä)
- Lapsen kuva profiilikuvana, lasten kuvien laitto yleensä
- Työ- ja perheasioiden lavertelu
- "SAA JAKAAAAA!!!!!!!" -päivitykset, ne on usein räikeästi väritettyjä
- Eräs koulukaverini laittoi kuvan lapsensa kakkavaipasta
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:00"]Ex-puolison haukkuminen.
[/quote]
Muutamia tällaisia on tullut nähtyä. Ensin nainen on haukkunut ex-miestään milloin mistäkin ja lopulta ex-mies on pistänyt vähän takaisinpäin, minkä jälkeen nainen vollottaa joka paikassa kuinka kusipää ex haukkuu häntä.
Mä en usko että kukaan laittaa myynti-ilmoituksia seinälleen. Luulette vaan. Ne laittaa julkisille fb-kirppareille jolloin pomppaa sitten omalle seinälleen ja kaverien uutisvirtaan. Seinältä voi poistaa, mutta näkyy silti kaverien uutisissa. Hemmetin ärsyttävää. En edes tajunnut asiaa ennenkuin yksi kaveri kommentoi että oletko muuttamassa kun sulla niin paljon tavaraa myynnissä.
Luettuani tän ketjun kiitän onneani etten käytä FB:ta. Oon tosi ärsyyntyvä ja suosittelen muillekkin tiukkapipoille yhteydenpitoa kavereihin henkilökohtaisesti tekstari, sp ja puhelinsoittotasolla.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:11"]Koulutuksen kohdalla Elämän Kova Koulu, työntekijänä yrityksessä Kotiäiti :D
[/quote]
Tämä
Kaikki vihjailevat päivitykset mistä ei kuitenkaan sen enempää avauduta tai sitten joku "omg,nyt on elämä pirstaleina" päivitys ja sitten selviää että tää elämän suurin katastrofi on kun Pena on laittanut liisalasselle väärän väriset sukat tai sitten nämä tykkää jos haluaisit halata minua.
Hah, yksikään minun kavereista ei ole ikinä päivittänyt mitään ap:n kuvailemia juttuja...
Helpolla pääsee kun vain poistaa omasta virrasta ne, joista ei välitä.
Jep. Mä en kirjota sinne enää mitään kun kaikki vaan ärsyttää muita.