Uskaltaako nyt matkustaa esim. Lontooseen?
Pelottaisko teitä, että seuraava terroristi-isku tehdään siellä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa on niin pitkä historia pommi-iskuista ja terrorismista. Ihmiset eivät vaan muista kuinka IRAn pommi-iskuja oli vähän päästä vielä 1990-luvulla. IRAN kunniaksi on sanottava, että useimmista iskuista varoitettiin etukäteen.
The IRA were good British terrorists, not like these Muslim upstarts.
Meidän piti mennä helmikuussa, mutta lapset (15 ja 17) halusivat vaihtaa kohdetta. Juuri terroriuhan vuoksi, joten meidän perheen matkustukseen maailmantilanne on vaikuttanut.
Lopulta kuollaan joka tapauksessa, mitä väliä? Pitää olla aika pelokas ihminen, että heti alkaa tanssia jonkun epämääräisen pommiporukan epämääräisten uhkausten tahdissa.
Itse olen asunut Lontoossa ja siellä räjähteli aikanaan silloin tällöin, mm. Compton Streetillä räjähti ihan työpaikan vieressä pubi. Business as usual.
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/april/30/newsid_249900…
Thaimaaseen olen menossa reppureissaamaan tammikuussa eli näissä turistikaupungeissa (bangkok, phuket jne) ei tule oltua... Paitsi ehkä yksi yö ja noh voihan sekin olla kohtalokas... Pienille saarille lähdetään reissaamaan, siellä tuskin on mitään...
Teette juuri niin kuin terroristit toivoo. Pelkäätte, ajattelette heitä, muutatte elämäänne heidän uhkailunsa takia.
Thaimaahan liittyen esim. Aurinkomatkojen edustaja sanoi, että tarkkailevat tilannetta eivätkä tietenkän lennätä sinne ketään jos sellaista tietoa saavat. Ja jatkoi, että suurin uhka suomalaiselle Thaimaassa on paikallinen liikenne, jossa kuolee joka vuosi suomalaisia. Eli kannattaa pelätä ennemmin sitä kadun ylitystä tai mopon vuokraamista kuin terroristeja.
Näinpä kuten edellinen sanoi. Voihan olla että vaikka vuoden päästä Suomea uhkaillaan terrori-iskuilla: pakeneeko silloin kaikki suomalaiset täältä lomalle ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Itse varattu perheen kanssa kauan odotettu loma thaimaaseen ja uusimpien tietojen valossa ikävä kyllä harkitaan vakavasti koko reissun perumista. Harmittaa todella paljon sillä emme ole aasiassa ikinä käyneet. Tuntuu vaan hullulta viedä lapsensa jonnekkin ehdoin tahdoin minne isis uhkaa iskeä. Tämä on niin perseestä.
Thaimaa lienee ainoa paikka missä venäläiset voivat lomailla nykyään. Normaali suomalainen kyllä hakeutuu venänäläisistä mahdollisimman kauas, eli Suomalaiselle varmaan turvallinen paikka ja yksi syy lisää pysyä ryssistä kaukana.
Palstan maahanmuttokriittiset lietsoivat itsensä Pariisin jälkeen sellaiseen pelkoon, että suosittelivat välttämään rautatieasemaa ja Kamppia ruuhka-aikaan ja välttelivät tietysti myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Palstan maahanmuttokriittiset lietsoivat itsensä Pariisin jälkeen sellaiseen pelkoon, että suosittelivat välttämään rautatieasemaa ja Kamppia ruuhka-aikaan ja välttelivät tietysti myös itse.
Ihan pikkuisen peräänkuuluttaisin suhteellisuudentajua. Pieni maa maapallon laidalla, ei täällä kannata itseään räjäyttää, jos yhtään haluaa näytökselle uutisarvoa.
Vaikka lähdin Pariisista kotiin iskupäivänä ja Bataclan on n. 3 km ja eräs iskuravintoloista 2 km hostellistamme, en pelkää matkustaa minnekään. Toki olin erittäin erittäin järkyttynyt.
Olen hyvin hämmästynyt ihmisten suhteellisuudentajun puutteesta. Ihmiset jättävät pieniä ja todella helppoja turvallisuuteen vaikuttavia asioita tekemättä esim. eivät käytä pyöräilykypärää, ei ole heijastinta, ajetaan vähän ylinopeutta, mennään väsyneenä rattiin, eihän turvavyötä tarvii lyhyellä matkalla, ei ole toimivaa palovaroitinta yms...
Tehdään suurempia vaarallisia kertavalintoja kuten mennään humalassa uimaan/saunaan/rattiin/veneilemään mitä lie. Tehdään pitkäaikaisia jatkuvia valintoja kuten ollaan urheilematta, syödään epäterveellisesti, tupakoidaan ja kuollaan sydänkohtaukseen tai keuhkosyöpään ennenaikaisesti.
Ja sitten IHAN VAKAVISSAAN ajatellaan että terrorinpelon takia jäädään kotiin nuohoamaan loppuelämäksi jotta ei saisi surmaansa jonkun itsemurhapommittajan räjähdyksessä. Tässäpä pientä tilastoa:
Maailmassa kuoli terrori-iskuissa vuonna 2014 koko maailmassa 32600 ihmistä (vuonna 2013 puolet vähemmän). Yli puolet viime vuoden terroriuhreista menetti henkensä ääri-islamilaisten Boko Haramin ja Isisin iskuissa. Kuolemista liki neljä viidesosaa tapahtui Nigeriassa, Syyriassa, Irakissa, Pakistanissa tai Afganistanissa. Eli muualla maailmassa Eurooppa mukaan lukien noin 6500 henkeä menehtyi terrori-iskuissa. Euroopan liikenteessä kuolee yli 25 000 ihmistä vuodessa.
Tässä vielä graafeja saksaksi nimenomaan länsi-Euroopan tilanteesta: http://i.imgur.com/Lwn1rUh.jpg
Vaikkei osaisi saksaa niin you get the picture.
ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET PERUKO MATKOJANNE!
Totta kai uskaltaa. Aivan samoin kuin uskaltaa matkustaa esim. Turkuun (jossa itse asun) tai Pariisiin tai Barcelonaan tai Tukholmaan. Näissä kaupungeissa on vielä aika monta ihmista, jotka ovat hengissä ja turvassa, niin kuin nyt minä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
joo mutta kun..pääsy kielletty.. ei mitään nähtävää taas ties kuinka mones isku lontooseen.. ei mitään tekemistä islamin kanssa.
Lontoossa on ennen kaikkea tässä vuosikymmenten varrella pommiteltu IRA:n irlantilaisten katolilaisten toimesta. Jos et usko minun sanaani, lue vaikka historian kirjoja - tai jos se on liian vaativaa, googlaa. Wikipediakin kertoo kaikenlaisia mielenkiintoisia tosiasioita. Lue enemmän, luulet vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Asun Lontoon keskustan tuntumassa ja lahiaikoina pitaisi myos lentaa Suomeen Gatwickin kentalta. En pida lentamisesta, eivatka nama terrorismi-iskut asiaa kylla auta. Mutta paivittaiseen elamiseeni eivat iskut ole vaikuttaneet millaan tavalla. Taalla tapahtuu niin paljon vakivaltaisia asioita (esim. puukotuksia ja ampumisia), etta nama yksittaiset terrorismitapahtumat taalla eivat omaan liikkumiseeni vaikuta.
Samoin oli myos silloin metro- ja bussipommien aikoihin.Eli jaita hattuun ja matkalle, ihan niin kuin normaalistikin.
Mulla seuraava lento ens torstaina Gatwickista. En ole viella paattanyt onko auto vai juna mun matkavaline.
Kun lentaa usein, haviaa siita kaikki glamour :/
Turkkiin matkustavia minä kyllä ihmettelen, ja vahvasti. Menevät ehdoin tahdoin sinne rahoittamaan islamislaisdiktaattorin hallitsemaa maata! Kyllä niitä aurinkorannikkoja nyt muuallakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo mutta kun..pääsy kielletty.. ei mitään nähtävää taas ties kuinka mones isku lontooseen.. ei mitään tekemistä islamin kanssa.
Lontoossa on ennen kaikkea tässä vuosikymmenten varrella pommiteltu IRA:n irlantilaisten katolilaisten toimesta. Jos et usko minun sanaani, lue vaikka historian kirjoja - tai jos se on liian vaativaa, googlaa. Wikipediakin kertoo kaikenlaisia mielenkiintoisia tosiasioita. Lue enemmän, luulet vähemmän.
Niin justiinsa. Kyllä IRAkin pommitti, että ei nämä muslimien pommit ole edes niin kovin pahoja...
Asun ite Lontoossa ja pelkään enemmän Turkua
Itse olen ainakin lähdössä Thaimaaseen uudeksi vuodeksi..