Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako nyt matkustaa esim. Lontooseen?

Vierailija
16.01.2015 |

Pelottaisko teitä, että seuraava terroristi-isku tehdään siellä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse menossa huhtikuussa maratoonin aikoihin, mutta empä stressaa. Jos pelkäisi terrori-iskuja nii parasta nysvätä kotona. Tosin sielläki saattaa saada kirveestä. (Viitaten toissayön trategiaan)

Vierailija
2/46 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle maratonille en kyllä ainakaan uskaltaisi osallistua : (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyttöni kanssa lähdössä Lontooseen helmikuun alussa ja jotenkin pelkään ettei vaan mitään satu kun se on varmaan yksi riskialttiimmista kohteista tällä hetkellä. Onko muut varanneet matkoja sinne ihan normaalisti ja pelkäättekö?

Vierailija
4/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että nyt kannattaa ainakin harkita vakavasti. Suurentunut riskihän siinä on mutta toisaalta voit kuolla huomenna vaikka onnettomuudessa.

Vierailija
5/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riski on suuri, etenkin nyt kun UK aloitti ilmaiskut. Toisaalta luottaisin heidän tiedustelupalveluunsa enemmän kuin moniin Eurooppalaisiin vastaaviin... Onhan siellä saatu myös estettyä monia iskuja.

Vierailija
6/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietari ja Moskova ovat aina parempi vaihtoehto.

Vierailija
7/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin ma muutan lontooseen tassa kuussa.

Vierailija
8/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varattu perheen kanssa kauan odotettu loma thaimaaseen ja uusimpien tietojen valossa ikävä kyllä harkitaan vakavasti koko reissun perumista. Harmittaa todella paljon sillä emme ole aasiassa ikinä käyneet. Tuntuu vaan hullulta viedä lapsensa jonnekkin ehdoin tahdoin minne isis uhkaa iskeä. Tämä on niin perseestä.

Vierailija
9/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdössä joulunseuduksi sinne miehen kanssa tämän perhettä tapaamaan. Ei oikeastaan pelota, vaikka vähän mietityttääkin että entä jos..

Vierailija
10/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin edellisen uudenvuoden Lontoossa rauhallisin mielin, tänä vuonna en matkustaisi Lontooseen uudenvuoden aattona tai sen ympärillä. Minne vain voi kuolla, mutta kyllä - erilaisten uhkien ja riskien todennäköisyydet kannattaa toisinaan ottaa huomioon valintoja tehdessä. Keväällä menen Lontooseen hyvillä mielin (ellei nyt jotain mullistavaa tapahdu), toki jotain voi silloinkin sattua.

Vierailija
11/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoon keskustan tuntumassa ja lahiaikoina pitaisi myos lentaa Suomeen Gatwickin kentalta. En pida lentamisesta, eivatka nama terrorismi-iskut asiaa kylla auta. Mutta paivittaiseen elamiseeni eivat iskut ole vaikuttaneet millaan tavalla. Taalla tapahtuu niin paljon vakivaltaisia asioita (esim. puukotuksia ja ampumisia), etta nama yksittaiset terrorismitapahtumat taalla eivat omaan liikkumiseeni vaikuta.

Samoin oli myos silloin metro- ja bussipommien aikoihin.

Eli jaita hattuun ja matkalle, ihan niin kuin normaalistikin.

Vierailija
12/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi lähtee kielimatkalle Lontooseen kesällä. Toki mielessä kävi kaikki kauhut, mutta ei me suostuta pelkäämään terroristien ehdoilla.

Vierailija
13/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja en pysty samaistumaan pelkoon ja hysteriaan. Todennäköisyys kuolla terrori-iskussa täällä on paljon pienempi kuin liukastua kylpyhuoneen lattialla. Ja tuskin se kylpyhuoneeseen meno teitä pelottaa. Vai?

Vierailija
14/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Lontoossa ja meidan talon ikkunasta voi katsoa Lontoon maratoonia, siis reitti kulkee tästä ohi. Jo viime keväänä mietitytti että näinköhän jossain lähistöllä pamahtaa maratoonien aikaan. Kurjaa että saa vähän pelätä koko ajan. Kai tänne voi matkustaa mutta kannattaa olla varovainen. Itse vältän mahdollisimman paljon metroja. Enkä enää ole käynyt isoimmissa ostoskeskuksissa. Tänä vuonna taidamme myös jättää käymättä Winter Wonderlandissa. Harmi että on tähän mennyt koska tämä on mielettömän upea kaupunki.

Vierailija
15/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varattu perheen kanssa kauan odotettu loma thaimaaseen ja uusimpien tietojen valossa ikävä kyllä harkitaan vakavasti koko reissun perumista. Harmittaa todella paljon sillä emme ole aasiassa ikinä käyneet. Tuntuu vaan hullulta viedä lapsensa jonnekkin ehdoin tahdoin minne isis uhkaa iskeä. Tämä on niin perseestä.

Onko isis muka uhkaillut tehdä iskuja Thaimaaseen?

Vierailija
16/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on niin pitkä historia pommi-iskuista ja terrorismista. Ihmiset eivät vaan muista kuinka IRAn pommi-iskuja oli vähän päästä vielä 1990-luvulla. IRAN kunniaksi on sanottava, että useimmista iskuista varoitettiin etukäteen.

Vierailija
17/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät, ei sitä voi kotiinkaan linnottautua. Kyllä meillä kaikilla on edelleen suurempi todennäköisyys kuolla tai vammautua ihan koto-Suomessa joka ikinen kerta auton rattiin tai pyörän selkään hypätessä kun terrori-iskussa.

Vaikka Lontoossa tapahtuisikin jotain juuri niinä vaikkapa 5 / 365 päivästä jotka siellä olisit, kaupungissa pyörii noin 10 miljoonaa ihmistä joten mieti siitä vielä todennäköisyys että juuri sinä olet juuri silloin siellä missä tapahtuu. 

Ymmärrän kyllä ahdistuksen terrori-iskuista, itsekin minulla oli hyvin epämukava olo Pariisin uutisten jälkeen. Olen kahdesti ollut Pariisin lentokentällä sen jälkeen, eikä se nyt kivalta tuntunut sinne mennä. Pitää vaan muistaa, että näillä teoilla kylvetään paljon kauhua mutta todennäköisyys joutua terrori-iskuun millään lailla osalliseksi on ÄÄRIMMÄISEN pieni edelleen moniin muihin arkipäivän riskeihin verrattuna. 

Vierailija
18/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt vielä uskaltaisin mennä, jos mitään isompaa ei satu, mutta esim. uudenvuodenaattona en välttämättä olisi missään konsertissa tms missä ihmisiä on paljon kokoontuneena yhteen. 

Vierailija
19/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan poliisista on vuotanut tieto että sielä on todellinen uhka tällä hetkellä. Terroristeja matkustanut eri kohteisiin lokakuussa. Suomen isot matkanjärjestäjät kuten Tjäreborg millä itse olisimme menossa, odottavat vain miten tilanne etenee ja jos huonolta näyttää jopa peruvat matkat thaimaaseen. En vain usko että uskalletaan sitä odottaa mitä muut päättää, pitäisikö itse vain päättää jättää nyt matka väliin. Isis uhkaa thaimaassa venäläiten suosimia turistikohteita. Nämä ei oo leikinasioita enää, itse kuulin tänään aika korkealta taholta ettei tällä hetkellä kenenkään pitäisi matkustaa yhtään minnekkään.

Vierailija
20/46 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin pitkän viestin mutta katosi jonnekkin. Kyllä, isis uhkaa kaikkia venäläisten suosimia kohteita thaimaassa ja tää uhka on todellinen. Viedä nyt pieni lapsensa ehdoin tahdoin sinne sitten :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän