Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitteko tämän laukun?

Vierailija
14.01.2015 |

http://www.prada.com/en/FI/e-store/woman/handbags/totes/product/B1786T_NZV_F0002.html

Mies luvannut että saan sen ostaa. Mutta itselläni ei ole rahaa siihen vielä ja remppaa tulossa. Joutuisin käyttämään yhteistä tiliämme. Olen haaveillut tuosta laukusta varmaan jo 2 vuotta. Mies ei ostanut joululahjaa vaan lupasi tuon laukun. Toisaalta tuntuu hirveältä laittaa tuollainen summa laukkuun rahaa. Mutta en ole löytänyt vastaavaa yhtä kivan näköistä. Luulen että laatukin on hyvä. Omistan pari merkkilaukkua mutta en noin kallista. Tuo menisi varmaan minulla koko ikäni. Olen kahden vaiheilla tilatako vai ei. Jotenkin iskostunut päähän että pitäisi itse olla säästettynä rahat kaikkeen mitä ostaa. Mitä itse tekisitte? Säästääkö vai ostaako nyt?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä ostaisi itselleni mutta minusta tuo on kyllä klassinen, nätti, voisin pitää sijoituksena. Enkä sanoisi mitenkään huutavan tätimäiseksikään. Voisin kuvitella että tuo kestää monia vuosia näin ulkonäöllisesti. Apn tilanteessa olisin huolissani lähinnä rahatilanteesta, itse ostan tuollaiset isommat vaate/asusteostokset vasta kun rahaa on varmasti ylimääräistä.

Vierailija
62/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Se on klassinen, mutta mummomalli. Äidin äidilläni oli juuri tuollaisia laukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana laukku,osta!! Toi ja chanelin boy on mun hankintalistalla :)
Ja sille joka kyseli ap:n ammatin perään,ammatilla ei ole väliä jos osaa säästää! Itse olen opiskelija ja illat/vklpt kaupan kassalla ja kykenen silti ostamaan 300-500€ laukkuja muutaman kuukauden välein

Vierailija
64/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä ostaisi tuota laukkua (eri maku), mutta ostaisin kyllä jonkun toisen saman hintaisen laukun tilanteessasi. Sehän on miehesi lupaama joululahja! 

Vierailija
65/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt ja kokeillut laukkua IRL?

Tarkoitan erityisesti tuota materiaalia vai oletko kuolannut vain kuvista? 

Mulle kävi niin että kauan ihailemani laukku osoittautuikin livenä nähtynä ja kokeiltuna pettymykseksi, erityisesti sen Saffiano-nahan vuoksi, jota tuokin on. Saffiano on mun makuuni muovinen, kova ja jotenkin epäaidon tuntuinen materiaali, eli kaikkea muuta mikä omasta mielestäni on laadukkaan ja kauniin laukun tuntu ja olemus.

Mutta tärkeintä on tietenkin että ostat mistä itse tykkäät, tarkoitan vaan että hipelöi livenä ennen kuin tuhlaat noin järkkpaljon rahaa. :)

Vierailija
66/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä laukkua en ulkonäkösyistä ostaisi. En koe laukkua naiselliseksi vaan mieleen tulee enempi läppärisalkku :D.
.
Sitten muuten ongelmaasi, ostaako laukku nyt vai myöhemmin... Kuinka paljon tarvitset uutta laukkua? Jos kyseinen laukku kestäisi koko ikäsi, voisitko rahoittaa puuttuvan osan myymällä muutaman vanhan pois, eihän niillä olisi enää käyttöäkään? Oletko miettinyt milkaisen loven laukku tekisi yhteiseen remonttibudjettiin jos sen nyt ostaisit, vai onkihan remontti täysin miehen kukkarolle käyvä asia? En tiedä onko teillä ollut tapana ostaa lahjat omista rahoistanne itsellenne, mutta meillä homma menee ainakin toisinpäin. Niimpä ostaisin joululahjani miehen, tai niillä yhteisillä, rahoilla mutta en kyllä ennen remppaa. Ei sitten budjetin paukkuessa ainakaan pääsisi tulemaan riitaa kassista :).

Vierailija
67/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:51"]
On jotenkin surkuhupaisaa kun blogityyliset ihmiset asuvat pienissä vuokrakopeissa tai omistusyksiöissä joissa korkeutta enemmän kuin pinta-alaa, eivät omista mitään autoa vaan kuskaavat jotain kolmen tonnin logomerkkilaukkua raitsikassa Zaran ja Henkkamaukan pissismäiset vaatteet päällä.
[/quote]
Miksi pitää elää niin kuin sinä haluat? Minä viihdyn vallan mainiosti pienessä vuokrakämpässäni koska en vaadi tilaa, autoa en halua enkä tarvitse koska tuo pieni vuokrakämppä sijaitsee keskustassa hyvien liikenneyhteyksien päässä. Menkkahaukka+vuiskakombo on minustakin huvittava yhdistelmä, mutta muuten minusta asiat saa priorisoida ihan miten itse haluaa. Mulla on vähän askeettisemmat elämäntavat koska harrastan muotia ja sijoitan palkasta ylimääräiset sataset johonkin vaatteeseen. Minä saan siitä iloa elämääni enkä koe kärsiväni tästä lainkaan. Eiköhän nää ihmiset kuitenkin yritä elää sen mukaan mikä heidät onnelliseksi tekee, vaikkei siihen sisällykään omakotitalo ja joku helvetillinen perhemaasturi?

Vierailija
68/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:02"]

Miten ja miksi laukkua sovitetaan?

[/quote]

Mennään Pradalle ja otetaan iso Ikean pussi joka täynnä vaatteita omasta vaatekomerosta, sitten sitä laukkua kokeillaan jokaisen asukokonaisuuden kanssa siellä liikkeessä, niitä vaihdetaan siinä kassan vieressä peilin luona ja ne myyjät katsoo vaan että juntit suomalaiset taas liikkeellä vähän sovittelemassa ;D

Vierailija
69/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:18"]Mä en ole löytänyt Korsilta tai Furlalta mitään yhtä kivaa. Niissäkin lukee joko Furla tai Kors. Ne Korsin laukut menee huonoksi hihnoista. Firman laukut taas on jotenkin tönkön näköisiä. Harmi vaan etten pääse sovittamaan missään tuota Pradaa. Itse en ole vielä Chanelin laukuille lämmennyt. Sellainen joka ei tykkää muodista tai laukuista ei voi ymmärtää että joku maksaa paljon asusteista. Ja lomamatka on ohi viikossa. Laukkua voi ihailla joka päivä. :)

Ap
[/quote]
Mielestäni ymmärrän paljonkin muodista ja laukuista. Olisi varaa ostaakin tuo, mutta mielummin säästään ja ostan maks. viidenkympin tekonahkalaukkuja. Muut prameilkoot laukkuineen.

Vierailija
70/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.zalando.fi/lydc-london-kaesilaukku-black-ly351h02b-k11.html

Siinä ap.lle samanlainen laukku järkihintaan

Vierailija
71/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:17"]

Oletko nähnyt ja kokeillut laukkua IRL?

Tarkoitan erityisesti tuota materiaalia vai oletko kuolannut vain kuvista? 

Mulle kävi niin että kauan ihailemani laukku osoittautuikin livenä nähtynä ja kokeiltuna pettymykseksi, erityisesti sen Saffiano-nahan vuoksi, jota tuokin on. Saffiano on mun makuuni muovinen, kova ja jotenkin epäaidon tuntuinen materiaali, eli kaikkea muuta mikä omasta mielestäni on laadukkaan ja kauniin laukun tuntu ja olemus.

Mutta tärkeintä on tietenkin että ostat mistä itse tykkäät, tarkoitan vaan että hipelöi livenä ennen kuin tuhlaat noin järkkpaljon rahaa. :)

[/quote]

Mulla on kyseisen merkin ja nahan laukku ja voin sanoa rehellisesti että vaikka se näyttää jokseenkin samalta kuin esimerkiksi Korsin 'saffianot' niin ihan kädellä tuntee, että eri materiaalista on kyse. Pradan saffiano on jokseenkin nihkeämpää, kuin korsin, joka on mielestäni liukas ja nimenomaan muovinen. Yllätyin itsekin laukkujen materiaalin eroista :)

Pradan nahka tuoksuu ja tuntuu todella luksukselta mielestäni. Suosittelen, minä kanssa unelmoin vuosia kys. laukusta ja viime kesänä ostin sen omakseni! :)

Vierailija
72/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:02"]

Miten ja miksi laukkua sovitetaan?

[/quote]

Mennään Pradalle ja otetaan iso Ikean pussi joka täynnä vaatteita omasta vaatekomerosta, sitten sitä laukkua kokeillaan jokaisen asukokonaisuuden kanssa siellä liikkeessä, niitä vaihdetaan siinä kassan vieressä peilin luona ja ne myyjät katsoo vaan että juntit suomalaiset taas liikkeellä vähän sovittelemassa ;D

[/quote]

Se että sulle tuli tuo mielikuva ensimmäisenä mieleen laukkujen sovittelusta, kertoo erittäin paljon sinusta eikä yhtään mitään tavallisesta laukkujen sovittajasta.

Vierailija
73/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:40"] Katoin vielä sen hinnan uudestaan. Melkein kaks tonnia! Apua! En ikinä pystyisi laittaa noin paljon rahaa yhteen laukkuun, oli miten hyvä, kestävä tai kiva. Pakko kysyä, mitä teet työksesi? :D t.2 [/quote] Mitä sä teet työksesi? [/quote] Mites se liittyy tähän?

[/quote]

Varmaan sen takia että voitko käyttää tuon hintaluokan laukkua esim. töissä, jolloin se maksaa itsensä nopeammin takaisin.
[/quote]

Tarkoitatko ap:ta? Kysyin että miten minun työ tähän liittyy? En ole ostelemassa parin tonnin laukkuja vaikka varaa olisikin.

Vierailija
74/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa, kaikki kuitenkin luulevat, että se on feikki ;)

Vierailija
75/76 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ostitko laukun? Kai sinä ostit siihen matsaavan Pradan lompakon ja villakangastakinkin??? Muuten kukaan ei usko aidoksi.

Vierailija
76/76 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ja klassinen :) ostaisin jos raha olisi siihen eikä se ajaisi vararikkoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi