Ostaisitteko tämän laukun?
http://www.prada.com/en/FI/e-store/woman/handbags/totes/product/B1786T_NZV_F0002.html
Mies luvannut että saan sen ostaa. Mutta itselläni ei ole rahaa siihen vielä ja remppaa tulossa. Joutuisin käyttämään yhteistä tiliämme. Olen haaveillut tuosta laukusta varmaan jo 2 vuotta. Mies ei ostanut joululahjaa vaan lupasi tuon laukun. Toisaalta tuntuu hirveältä laittaa tuollainen summa laukkuun rahaa. Mutta en ole löytänyt vastaavaa yhtä kivan näköistä. Luulen että laatukin on hyvä. Omistan pari merkkilaukkua mutta en noin kallista. Tuo menisi varmaan minulla koko ikäni. Olen kahden vaiheilla tilatako vai ei. Jotenkin iskostunut päähän että pitäisi itse olla säästettynä rahat kaikkeen mitä ostaa. Mitä itse tekisitte? Säästääkö vai ostaako nyt?
Kommentit (76)
Siksi tylsä malli ettei huuda merkkiä tai väriä. Olisihan sellainen barbien pinkki Balenciaga aika ihana. Mutta järki sanoo että sellaisen laukun kantaja huomataan huonolla tavalla Suomessa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:12"]
Ihana laukku,osta!! Toi ja chanelin boy on mun hankintalistalla :) Ja sille joka kyseli ap:n ammatin perään,ammatilla ei ole väliä jos osaa säästää! Itse olen opiskelija ja illat/vklpt kaupan kassalla ja kykenen silti ostamaan 300-500€ laukkuja muutaman kuukauden välein
[/quote]
Kassatyöntekijä kulkee 3500 euron Chanel Boy-laukku olalla, ja ihmettelee miksi kaikki luulee hänen laukkuaan feikiksi ja huutelee kaikille että olette vaan kateellisia! :D Menee viimeisetkin uskottavuuden riippeet ja laukku saa pissisfeikkilaukun maineen.
Minun kaverini 45v-ikäisellä äidillä on noita Chanelin, Vuittonin, Pradan, Jimmy Choon, Marc Jacobsin, Chloen, Diorin ja vastaavien laukkuja mutta hän onkin erään yrityksen päällikköjä, pukeutuu klassisen tyylikkäästi niin töissä kuin vapaa-ajalla, ja siksi ne laukut näyttävät juuri niin aidoilta hänellä kuin ne ovatkin.
Jos todella sen haluat niin osta ihmeessä. Itse en ostaisi saffiano-nahkaista laukkua noin kalliilla, ei näytä ehkä niin eksklusiiviselta kuin perinteisellä tavalla viimeistelty nahka.
Jos käytät laukkua edes 10 vuotta niin ei tuo ole paha hinta! Itse olen tuhlannut muutamaan kalliiseen laukkuun koska "tarvitsen" töissä siistejä laadukkaita laukkuja joita kehtaa kantaa.
Osta.
Tuo on hyvä peruslaukku, musta väri käy kaiken kanssa eikä siinä näy jäljet esim. farkuista ja muista vaatteista mikä on tosiaan vaaleiden nahkalaukkujen ongelma kun ne hiertää vaatteisiin kävellessä. Tuo on hyvä ottaa mukaan päivittäislaukuksi niin töihin kuin lentokoneen matkustamoon. Ei haittaa vaikka sen laittaa koneessa lattialle jalkoihin istuimen alle, koska tuo saffianonahan pinta on kestävä. Neliömäinen tote on aina muodissa, ja silmä ei kyllästy siihen. Se laukku itsessään ei paina paljon koska siinä ei ole mitään ketjuja tai muuta turhaa killutinta, tämä kannattaa myös ottaa huomioon.
Värikkäitä tai kuviollisia laukkuja kannattaa ostella edullisempina pikkulaukkuina tai kirjekuorilaukkuina, tuovat vähän väriä esim. pikkumustaan ja niitä ei käytä niin usein kuitenkaan että väriin kyllästyisi.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:02"]
Miten ja miksi laukkua sovitetaan?
[/quote]
Mennään Pradalle ja otetaan iso Ikean pussi joka täynnä vaatteita omasta vaatekomerosta, sitten sitä laukkua kokeillaan jokaisen asukokonaisuuden kanssa siellä liikkeessä, niitä vaihdetaan siinä kassan vieressä peilin luona ja ne myyjät katsoo vaan että juntit suomalaiset taas liikkeellä vähän sovittelemassa ;D
[/quote]
Se että sulle tuli tuo mielikuva ensimmäisenä mieleen laukkujen sovittelusta, kertoo erittäin paljon sinusta eikä yhtään mitään tavallisesta laukkujen sovittajasta.
[/quote]
Ja sinusta kertoo se ettei sinulla ole huumorintajun riippeitäkään, etenkään jos puhutaan jostain naurettavista materiasta ja esineistä kuten laukuista niin mennään noin sairaan totisiksi ja haukutaan muita.
Osta ensi kerralla huumorintajua merkkilaukun sijaan!!!
Ehkä mä en ole vielä valmis ostamaan tuota laukkua. Haaveilen vaan. Tarviiko välttämättä olla mustaa laukkua? Tyylikkäät hoi! Joku halvemman luokan kiva uusi laukku voisi olla kiva. töissä en tarvitse laukkua kuin harvoin. Lähinnä sitä käytän omaksi ilokseni. reppukin kävisi. Itse en repuista välitä kuin jumppakassina. Enkä ole yritys johtajakaan joka kokouksiin tarvitsee laukun. Mutta eikö teille tule parempi olo kun vähän näkee vaivaa? Laittaa kivat vaatteet tai kivan meikin, kivan laukun?
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:00"]
Mikä siinä on, että nyt on tyrkyllä tuollaisia mummolaukkuja koko ajan! Huvittaa kaupassa katsella kun nuoret likat kulkee mummokassiensa kanssa : ))
Itse ostan jotakin vähän hauskempaa ja nuorekkaampaa vaikka olen paljon vanhempi.
[/quote]
Minusta on erittäin outoa että suomalaiset 20-30v nuoret naiset pukeutuu nykyään kuin keski-ikäiset Burberryn vanhentaviin trensseihin, pulskien tanttojen tyylisiin turkiksiin, tätimäisiin tikkitakkeihin ja -saappaisiin, käyttää jäykän näköisiä laatikko-tikkilaukkuja tai kakanruskeita logollisia mummutapettilaukkuja.
Tulee kieltämättä vaan mieleen että yrittääkö ne noilla tätimäisillä lookeilla joihinkin vanhojen setien tanssibaareihin iskemään itselleen elättäjiä???
Ei ei ei! Suomen sopuliblogitoimikunta kieltää tuollaisen italialaisen laukun ostamisen! Yritätkö olla jotenkin erikoinen ja jyrätä suomalaiset perussopulit tuolla kapinallisella asenteellasi???
Pitää olla ranskalaismerkki kuten Vuiska, Kaneli, Seline tai vastaava! Pariisi tai Cannes ainoat sallitut matkakohteet! Näin ovat määränneet ja näin robottilampaat on aivopesty ajattelemaan.
Jos joku uskaltaa mennä Roomaan, Firenzeen tai Milanoon ja ostaa sieltä Pradan, MiuMiun, Fendin, Versacen, Ferragamon, Valentinon tai Armanin laukun ja vielä kertoa siitä kaikille joko suullisesti tai netissä kera kuvien, niin hänet pistetään välittömästi sopulien mustalle listalle!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:11"]
Ehkä mä en ole vielä valmis ostamaan tuota laukkua. Haaveilen vaan. Tarviiko välttämättä olla mustaa laukkua? Tyylikkäät hoi! Joku halvemman luokan kiva uusi laukku voisi olla kiva. töissä en tarvitse laukkua kuin harvoin. Lähinnä sitä käytän omaksi ilokseni. reppukin kävisi. Itse en repuista välitä kuin jumppakassina. Enkä ole yritys johtajakaan joka kokouksiin tarvitsee laukun. Mutta eikö teille tule parempi olo kun vähän näkee vaivaa? Laittaa kivat vaatteet tai kivan meikin, kivan laukun? Ap
[/quote]
no avaa nyt sitten huvikses vielä 10 ketjua lisää samasta aiheesta pitkin nettiä, jos ei ole muuta elämää kuin haaveilla asioista joihin ei ole oikeasti varaa....
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:51"]
Ihmisillä näyttää olevan ehkä hieman asiat hukassa ja elämän prioriteetit vääristyneet. Jos tuota materiapuolta lähdetään tarkastelemaan, niin:
Ensin pitää olla hyvän kokoinen talo tai asunto jossa kunnon pukeutumishuone, sitten kiva auto jolla voi ajeluttaa kivoja asusteita, pukeutumishuoneesta löytyä ne kaikki kivat vaatteet ja kengät ja vasta sitten siihen vakiintuneempaan elämäntyyliin sopivat laukut.
On jotenkin surkuhupaisaa kun blogityyliset ihmiset asuvat pienissä vuokrakopeissa tai omistusyksiöissä joissa korkeutta enemmän kuin pinta-alaa, eivät omista mitään autoa vaan kuskaavat jotain kolmen tonnin logomerkkilaukkua raitsikassa Zaran ja Henkkamaukan pissismäiset vaatteet päällä.
[/quote]
Tuo surkuhupainen laatikkokulissielämä tekokuituryysyjen ja luksusmerkkilaukun kera taisi osua aika moneen täkäläiseen feikkiglamourittareen, ja niitä löytyi heti niin monta tapausta ja kappaletta kun tuota viestiä miinuspeukutettiin! Just saying! ;D;D;D
En käyttäisi vaikka ilmaiseksi saisin. Ruma kuin mikä. Sori, taitaa olla vähän eri maku meillä. Mutta jos sulla on rahaa ja haluat sen, niin anna mennä vaan! :)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:37"]En käyttäisi vaikka ilmaiseksi saisin. Ruma kuin mikä. Sori, taitaa olla vähän eri maku meillä. Mutta jos sulla on rahaa ja haluat sen, niin anna mennä vaan! :)
[/quote]
Musta olis kiva nähdä millainen on sun mielestä kaunis laukku, onko se joku kangas pussukka?
Ap
Katoin vielä sen hinnan uudestaan. Melkein kaks tonnia! Apua! En ikinä pystyisi laittaa noin paljon rahaa yhteen laukkuun, oli miten hyvä, kestävä tai kiva. Pakko kysyä, mitä teet työksesi? :D t.2
Onhan toi sen verran "klassisen mallinen" että käy yksiin kaiken kanssa varmaan loppuelämäsi, mutta toisaalta eikö ton mallista voi löytää jostain halvemmallakin? Sen verran perus kuitenkin, että luulis vastaavia löytyvän muiltakin merkeiltä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:37"]En käyttäisi vaikka ilmaiseksi saisin. Ruma kuin mikä. Sori, taitaa olla vähän eri maku meillä. Mutta jos sulla on rahaa ja haluat sen, niin anna mennä vaan! :)
[/quote]
Musta olis kiva nähdä millainen on sun mielestä kaunis laukku, onko se joku kangas pussukka?
Ap
[/quote]
Haha. Juuri niin. En ole ikinä ollut laukkujen perään että ehkä tää mun vastaus oli vähän turha. Ei ollut tarkoitus loukata.
Jos remonttia on tulossa niin en tietenkään ostaisi.. Minkä ikäinen olet?
Aika tyyris laukku. Tuolla hinnalla saa ostettua osakkeita tai laitettua kotia, joka on huomattavasti parempi sijoitus. Mitä jos ostaisit halvemman laukun ja silloin sallit itsellesi sen, että siihen voi vuoden päästä kyllästyä ja vaihtaa taas uuteen. Itselläni laukku kuluu vuoden aikana puhki käytön, että tyylin puolesta.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:37"]En käyttäisi vaikka ilmaiseksi saisin. Ruma kuin mikä. Sori, taitaa olla vähän eri maku meillä. Mutta jos sulla on rahaa ja haluat sen, niin anna mennä vaan! :)
[/quote]joo olen samaa mieltä, omaan makuun liian "tätimäinen" laukku, mutta jos itse tykkää ja on ylimääräistä mikäs siinä!:)
Ei taatusti mene koko ikää, ellei ap ole 85 ja sydänvikainen valmiiksi.
Muoti ja halut muuttuu, laukku alkaa tuntua vanhalta ja kaipaa vaihtelua.
Kuinka monella teillä on käytössä juttuja joista on ajatellut ostaessa että menee loppuiän, vai kauanko loppuikä kesti? Enkä nyt laske jotain murtsikkasuksia joita käyttää 5 kertaa 5 vuodessa.
Itsellä vanhin taitaa olla sateenvarjo: vuodelta 1997, pitkä musta (hautajaisiin sopiva) talvitakki, mutta en mä sitä mitenkään aktiivisesti käytä ja muutamat nahkakengät on 10-vuotiaita.
Mutta esim parikymppisenä ostetut nahkasaapikkaat ei napanneet enää kolmikymppisinä vaikkei niissä mitään vikaa ollut....kukaan ei vain enää käyttänyt saapikkaita ja itse kaipasin myös kengänpohjaan pitoa, nythän ne taas olisi muodissa.