Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 300g perunaa paljon yhdellä aterialla?

Vierailija
13.01.2015 |

Otsikko

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:07"]

Montakohan keskikokoista perunaa tuo on?

[/quote]

Viisi? Ei valtavan paljon, mutta ei ihan vähänkään.

[/quote]

Kyllä 5 on melkoinen määrä, mun teinit kyllä vetaisee helpolla 3-4...

[/quote]

Minä vetäisen helposti viisi perunaa lounaalla ja siihen salaatti ja liha päälle. :P En syö kovin montaa kertaa päivässä.

[/quote]

Olisin aivan koomassa koko iltapäivän, jos kiskoisin lounaaksi tuollaisen määrän perunaa ja vielä lihaa lisäksi. Tosin teen istumatyötä. Ehkä ulkotöissä ahertavalle tuo voisi olla hyvä.

[/quote]

Minäkin olen toimistotyössä, mutta mulla ei ole ollut koskaan paino-ongelmia ja väsynyt olen joskus iltayhdeltätoista, jolloin menen nukkumaan ja herään aamuseitsemältä. BMI 22-23 ollut koko aikuisikäni eli 15-20 vuotta. Kuka minkäkinlainen.

[/quote]

Mä kärsin hirveästä iltapäiväväsymyksestä ennen kuin aloin kiinnittää asiaan huomiota. Söin ennen kolme kertaa, aamiainen (kuppi kahvia), pääaterian lounaalla ja kevyemmin illalla. Sitten muutin asumaan Etelä-Eurooppaan muutamaksi vuodeksi. Siellä ruokarytmi muuttui sikäläiseksi: aamiainen, kevyt lounas yhden maissa ja kunnon illallinen puoli kahdeksan tienoilla. Tämä sopii minulle ehdottomastii paremmin. Päivän olen virkeä ja illalla uni maistuu. Suomessa tolkutetaan, ettei saisi syödä illalla, mutta sehän on ihan puppua. Ei siihen painoon vaikuta, missä vaiheessa päivää ne kalorit sisäänsä tankkaa. Painon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, BMI on ollut 20 koko aikuisikäni enkä painoa juuri tarkkaile.

[/quote]

Sinä olet sitten sellainen ja joku muu toisenlainen. Tämäpä erikoista.

[/quote]

Voi kyynel, väitinkö jotain muuta? Tämä kun on tiettävästi keskustelupalsta, jolle voidaan jakaa keskustelunomaisesti erilaisia kommentteja. Ellei kommentti sinuun liity mitenkään, niin eihän sun sitä tarvitse mitenkään kommentoida, vai mitä? Lukijoissa saattaa olla joku, joka kärsii iltapäiväkoomasta, ei nimittäin kokemukseni mukaan ole edes mikään harvinainen ilmiö. Moni vaan lääkitsee sitä juomalla kahvia niin että närästää.

Vierailija
42/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päiväkulutuksellani (2500 kcal) perunaa voi syödä yli kolme kiloa päivässä, jos syö pelkkää perunaa. 

Vierailija
45/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko nähdä miltä näyttää ihminen, joka vetää esim. kilon perunaa kerralla?

Aika raju ja hurja ihrapossu.

http://instagram.com/freeleethebananagirl

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/15/article-2692758-1FA85F1700000578-785_638x631.jpg

Sitten taas ihminen, joka ei ole vuosiin syönyt hiilareita ja sen mielestä perunat on kuolemaksi-

http://www.paleoplan.com/wp-content/uploads/2012/04/Screen-Shot-2012-04-21-at-10.45.45-PM.png

http://instagram.com/livinlowcarbman

Vierailija
46/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:20"]

"Ups, nyt on sattunut pikku moka - mikä oli kuitenkin hyvä huomata tässä alussa. Eli mun lounaaseen ei kuulunutkaan sitä 300g perunaa. No ei tuosta isoa ongelmaa ole ehtinyt tulla ja painokin ehti jo laskemaan - päivän tulos -2,3kg. JooJoo, nesteitähän ne vaan on mutta kuitenkin."

[/quote]

Oikeasti? Enpä usko (että puhuu totta), eilenhän se vakuutteli ja vannoi, että joo-o, ihan oikein on määrät. Eipä vissiin ole lukenut tän palstan kauhisteluja tuosta perunamäärästä. Menipä maku.

Vierailija
47/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:53"]

"Ups, nyt on sattunut pikku moka - mikä oli kuitenkin hyvä huomata tässä alussa. Eli mun lounaaseen ei kuulunutkaan sitä 300g perunaa. No ei tuosta isoa ongelmaa ole ehtinyt tulla ja painokin ehti jo laskemaan - päivän tulos -2,3kg. JooJoo, nesteitähän ne vaan on mutta kuitenkin."

[/quote]

Oikeasti? Enpä usko (että puhuu totta), eilenhän se vakuutteli ja vannoi, että joo-o, ihan oikein on määrät. Eipä vissiin ole lukenut tän palstan kauhisteluja tuosta perunamäärästä. Menipä maku.

[/quote]

Joo, tainnut olla yksi nolla liikaa perässä :D

Vierailija
48/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan vahingossa myös lukee, että siellä ohjeissa on "pala kakkua" tai "pari suklaapatukkaa". Hups vaan.

Vierailija
49/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 2,3 kiloa lähtenyt PÄIVÄSSÄ? Joo, uskoo ken tahtoo :) En ymmärrä, miksi hän valehtelee koko ajan lukijoilleen ja aliarvioi toisten älykkkyyttä?

Vierailija
50/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Vierailija
51/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus, arvasin, että heti kun bibs kertoo aloittavansa elämäntaparemontin ja syövänsä 300 grammaa perunaa, on siitä samantien aloitus täällä.

Vierailija
52/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo käänne. Eli nyt niitä perunoita ei sitten yht'äkkiä ollutkaan aterialla ollenkaan? WTF? Uskoo ken tahtoo...

Ootteko muuten huomanneet, että ko. hlön Facebook-päivityksistä on kokonaan kadonneet ne joulukuun alun teatraaliset ja surumieliset postaukset tyyliin "olen niin pettynyt" ja "elämä on valintoja täynnä" jne. Ja taas pidetään kihlasormusta sormessa? 

Vierailija
53/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut? Postailiko Bibsukka jotain lemmenhuolia facebookiin? 

Vierailija
54/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Ei mitään käsitystä.

Palstallahan tätä asiaa joulukuussa spekuloitiin. Päivitykset oli epämääräisiä ja kysymyksiä herättäviä. Jotakin murhetta selvästi oli mutta mitä, sitä ei koskaan paljastettu. Kihlasormustakaan ei näkynyt enää sormessa ja jotkut täällä palstalla asiaa kovasti kummeksui. Muistelisin jonkun myös kysyneen asiasta suoraan bloggaajalla mutta vastausta ei koskaan tullut. Taisi tuo kysymyskin kadota mystisesti....

Ymmärrän että tietty yksityisyys pitää toki säilyttää, mutta asioiden vääristely ja epäjohdonmukaisuus marttyyrimäisten postaustesi jälkeen on lähinnä omituista.

Vierailija
55/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Ei mitään käsitystä.

Palstallahan tätä asiaa joulukuussa spekuloitiin. Päivitykset oli epämääräisiä ja kysymyksiä herättäviä. Jotakin murhetta selvästi oli mutta mitä, sitä ei koskaan paljastettu. Kihlasormustakaan ei näkynyt enää sormessa ja jotkut täällä palstalla asiaa kovasti kummeksui. Muistelisin jonkun myös kysyneen asiasta suoraan bloggaajalla mutta vastausta ei koskaan tullut. Taisi tuo kysymyskin kadota mystisesti....

Ymmärrän että tietty yksityisyys pitää toki säilyttää, mutta asioiden vääristely ja epäjohdonmukaisuus marttyyrimäisten postaustesi jälkeen on lähinnä omituista.

[/quote]Se sormushan oli liikkeessä puhdistettavana ja ne surumieliset vihjaukset koski ihan muuta kuin parisuhdetta.

Vierailija
56/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis kyllä se 300g perunaa on oikein. Mä vaan itse mokasin tuossa, kun olin mukamas katsonut että syön sen 300g myös lounaalla, eikä näin ole - syön sen 300g vain päivällisellä. Tai ehkä ne voi jakaa, että 150g lounaalla ja 150g päivällisellä. "

on se 300g totta. se syö sen kerran päivässä. oli ilmeisesti syönyt 600g perunaa päivässä eikä sitä ollut ohjeissa

Vierailija
57/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla ihan pihalla hyvästä ruokavaliosta jos 600g perunaa päivässä kuulostaa järkevältä... viikossa 4,2kg?!

Vierailija
58/76 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kerralla aika paljon.

Vierailija
59/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä että jos syömällä 600g perunaa ja kaikki muut eiliset sapuskansa elimistö kokee niin suuren muutoksen, että nestettä ja turvotusta karisee 2,3 kg, niin kuinka paljon ja kaikkea paskaa on pitänyt syödä tätä ennen?

Vierailija
60/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:45"]

Miettikääpä että jos syömällä 600g perunaa ja kaikki muut eiliset sapuskansa elimistö kokee niin suuren muutoksen, että nestettä ja turvotusta karisee 2,3 kg, niin kuinka paljon ja kaikkea paskaa on pitänyt syödä tätä ennen?

[/quote]

Tarkoitat varmaan että mitä kaikkea on pitänyt maistella tätä ennen?