Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 300g perunaa paljon yhdellä aterialla?

Vierailija
13.01.2015 |

Otsikko

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:16"]

On todellakin, erityisesti jos proteiinia samalla aterialla nautitaan vain 100 grammaa. :(

Ei ihme jos tuolla ruokavaliolla lihoo muodottomaksi. Ja kyse tosiaankin on vain yhdestä ruokailukerrasta: tämän päivällisen lisäksi "laihduttaja" varmasti syö tukevan aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan ja iltapalan.

Epäilemättä annokset koostetaan samalla logiikalla myös muilla aterioilla, eli hiilari-tärkkelyshöttöä suurin osa ja vain pieni ripaus protskuja. Ton suhteenhan pitäisi olla ihan päinvastainen jos laihtua ja kiinteytyä haluaa! Vaihtaisi edes perunat vaikka bataattiiin, paljon parempi hyötysuhde.

[/quote]

oliko tässä kyse laihduttajasta? Ja ainakaan minä en syö aamu- väli- tai monesti iltapalojakaan, usein menee yhdellä aterialla päivä. En pitäisi tuota määrää nyt hirveänä 2 kertaa päivässäkään.

Vierailija
22/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:07"]

Montakohan keskikokoista perunaa tuo on?

[/quote]

Punnitsin juuri reilun kananmunan kokoisen perunan ja se oli 92gr kuorineen. Mulle riittää tuo yksi aterialle.

Viisi? Ei valtavan paljon, mutta ei ihan vähänkään.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä 5 on melkoinen määrä, mun teinit kyllä vetaisee helpolla 3-4...

[/quote]

Minä vetäisen helposti viisi perunaa lounaalla ja siihen salaatti ja liha päälle. :P En syö kovin montaa kertaa päivässä.

[/quote]

Olisin aivan koomassa koko iltapäivän, jos kiskoisin lounaaksi tuollaisen määrän perunaa ja vielä lihaa lisäksi. Tosin teen istumatyötä. Ehkä ulkotöissä ahertavalle tuo voisi olla hyvä.

[/quote]

Minäkin olen toimistotyössä, mutta mulla ei ole ollut koskaan paino-ongelmia ja väsynyt olen joskus iltayhdeltätoista, jolloin menen nukkumaan ja herään aamuseitsemältä. BMI 22-23 ollut koko aikuisikäni eli 15-20 vuotta. Kuka minkäkinlainen.

Vierailija
25/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunnan ja verensokerin kannalta monta pientä ateriaa päivässä on paljon parempi kuin pari isoa mättöä. 

Vierailija
26/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä vetäisen helposti viisi perunaa lounaalla ja siihen salaatti ja liha päälle. :P En syö kovin montaa kertaa päivässä.

[/quote]

Olisin aivan koomassa koko iltapäivän, jos kiskoisin lounaaksi tuollaisen määrän perunaa ja vielä lihaa lisäksi. Tosin teen istumatyötä. Ehkä ulkotöissä ahertavalle tuo voisi olla hyvä.

[/quote]

Minäkin olen toimistotyössä, mutta mulla ei ole ollut koskaan paino-ongelmia ja väsynyt olen joskus iltayhdeltätoista, jolloin menen nukkumaan ja herään aamuseitsemältä. BMI 22-23 ollut koko aikuisikäni eli 15-20 vuotta. Kuka minkäkinlainen.

[/quote]

Mä kärsin hirveästä iltapäiväväsymyksestä ennen kuin aloin kiinnittää asiaan huomiota. Söin ennen kolme kertaa, aamiainen (kuppi kahvia), pääaterian lounaalla ja kevyemmin illalla. Sitten muutin asumaan Etelä-Eurooppaan muutamaksi vuodeksi. Siellä ruokarytmi muuttui sikäläiseksi: aamiainen, kevyt lounas yhden maissa ja kunnon illallinen puoli kahdeksan tienoilla. Tämä sopii minulle ehdottomastii paremmin. Päivän olen virkeä ja illalla uni maistuu. Suomessa tolkutetaan, ettei saisi syödä illalla, mutta sehän on ihan puppua. Ei siihen painoon vaikuta, missä vaiheessa päivää ne kalorit sisäänsä tankkaa. Painon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, BMI on ollut 20 koko aikuisikäni enkä painoa juuri tarkkaile.

Vierailija
27/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 grammaa on aivan älyttömän pieni kanarialinnun satsi. Mitä muuta ja kuinka paljon siihen yhteen ateriaan kuuluu?

Oma kertasyöntini on yleensä siinä 700 grammasta ylöspäin, ja etenkin juuri tuota perunaa saatan syödä suunnilleen kilon, jos kyseessä on jokin erityisen perunapainotteinen ateria, kuten esim. lohkoperunoita muutamalla makkaranpalalla tai kalapuikolla rasvakeittimessä paistettuina, sekä ihan pieni nyssykkä salaattia. Kaikista ruoka-aineista juuri peruna ja riisi ovat kaikkein "epätäyttävimpiä".

Maitoa en laktoosia kestämättömänä kansalaisena juo lainkaan, vaan pelkkää vettä tai jotain laihaa mehua, joten juomapuoli ei myöskään täytä pötsiäni.

Ruokailun päätteeksi juon ison mukillisen kahvia (sarjismuki, esim. Viivi ja Wagner tai Fingerpori).

Myöhemmin illalla tai yöllä ennen nukkumaanmenoani syön vielä puolesta-yhteen israelilaisen (periaatteesta minulle ei kelpaa muut kuin israelilaiset) grapen, joko keltaisen (White Marsh) tai punaisen (Ruby?), sekä sen kanssa teetä.

En syö kuin tämän yhden (teidän mielestänne ison) lämpimän appeen päivässä.

Lisäksi saatan juoda jossain vaiheessa iltaa tai yötä esim. klasinpohjallisen whiskey'ä tai pari pikku snapsilasillista vodkaa tai esim. vähän punaviiniä. Näin en kuitenkaan tee jos esim. olen flunssassa, unet ovat jääneet hyvin lyhyiksi tai pinnallisiksi ja katkonaisiksi edellisenä yönä tai jokin muu asia heikentää oloani.

Ja niiden teen ja sitrusten jälkeen poltan ennen ettonelle oikaisemistani aina ehkä 5-12 paperossia.

Jos näitä syömä- ja juomatapoja noudatan ja jos ulkoisten olosuhteiden puolesta voin elää kohtalaisen säntillisesti ja tasaisesti (ei esim. äkillisiä ja suuria unirytmin muutoksia suuntaan eikä toiseen), voin oikein hyvin.

T. Kurméé-mies Heittomerkeillä

Vierailija
28/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunan kalorit 100g kohden n. 70kcal. Lähde: Fineli. 

Vierailija
29/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:37"]

Aineenvaihdunnan ja verensokerin kannalta monta pientä ateriaa päivässä on paljon parempi kuin pari isoa mättöä. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
30/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanperunaa menee helposti 450g yhdellä aterialla.

Vierailija
31/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:17"]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

[/quote]Pitäähän!

Vierailija
32/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:17"]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

[/quote]Pitäähän!

[/quote]

Voitko perustella?

Vierailija
33/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 grammaa melkein mitä vaan on paljon yhdelle aterialle.

Vierailija
34/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mystinen verensokeri sitten tekee, jos olo on ihan hyvä vaikka syökin vain kerran päivässä, silloin iltayhdeksän kieppeillä vaikka kuten itsekin teen?

Kun aina jauhetaan tästä verensokerin tasaisena pitämisestä. Eikä itselläni nälkä mitenkään vaivaa, ja eikö se ole ihan hyväkin että se nälkää ehtisi tulla ennen kuin taas puputetaan jotain?

Vierailija
35/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä kärsin hirveästä iltapäiväväsymyksestä ennen kuin aloin kiinnittää asiaan huomiota. Söin ennen kolme kertaa, aamiainen (kuppi kahvia), pääaterian lounaalla ja kevyemmin illalla. Sitten muutin asumaan Etelä-Eurooppaan muutamaksi vuodeksi. Siellä ruokarytmi muuttui sikäläiseksi: aamiainen, kevyt lounas yhden maissa ja kunnon illallinen puoli kahdeksan tienoilla. Tämä sopii minulle ehdottomastii paremmin. Päivän olen virkeä ja illalla uni maistuu. Suomessa tolkutetaan, ettei saisi syödä illalla, mutta sehän on ihan puppua. Ei siihen painoon vaikuta, missä vaiheessa päivää ne kalorit sisäänsä tankkaa. Painon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, BMI on ollut 20 koko aikuisikäni enkä painoa juuri tarkkaile.

[/quote]

Sinä olet sitten sellainen ja joku muu toisenlainen. Tämäpä erikoista.

Vierailija
36/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 16:33"]

300 grammaa melkein mitä vaan on paljon yhdelle aterialle.

[/quote]

Just punnitsin kaapista löytyvät kolme perunaa, olivat 246g, eli monelle se voi olla paljon ja monelle ihan tavallinen satsi, ilman paino-ongelmia... Eli neljä perunaa olis yli 300g...

Vierailija
37/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kuuntele mitään ravintosuosituksia sen enempää Suomesta kuin muualtakaan, vaan syön niin paljon kuin lystää ja mitä haluan. Ne voivat sitten miettiä sokereita, joita väsyttää iltapäivällä tai tulee muita ongelmia syömisen tai terveyden kanssa.

Vierailija
38/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kaloreina paljon ole, 210. Tein lohkoperunoita 600 grammasta perunoita. Itse söin kahden perunan verran (tiedän kun laskin lohkojen kappalemäärät) ja mies loput. Mies ei ole urheilija, isokokoinen tai lihava. Valitteli nälkää kahden tunnin päästä vaikka aterialla oli pihvit, salaattia ja lämmin kasvislisuke.

Laihduttaessa perunaan ei kannata tuhlata niin paljon kaloreita, kun ei se nälkääkään pidä kovin hyvin. Tärkeintä on kuitenkin syödä oikeaa ruokaa kunnon annoksia eikä "maistella" herkkuja.

Vierailija
39/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/76 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ups, nyt on sattunut pikku moka - mikä oli kuitenkin hyvä huomata tässä alussa. Eli mun lounaaseen ei kuulunutkaan sitä 300g perunaa. No ei tuosta isoa ongelmaa ole ehtinyt tulla ja painokin ehti jo laskemaan - päivän tulos -2,3kg. JooJoo, nesteitähän ne vaan on mutta kuitenkin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi