Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset influenssassa, ls-sossu ei suostu perumaan kotikäyntiä,

Vierailija
12.01.2015 |

tai siis siirtämään, onko ihan normaalia? Mietin vaan että luuleeko ne mun valehtelevan että lapset on sairaana? Tulkoon sitten, sama se, mutta onpa jotenkin outoa? Vai onko? En tiiä käytännöistä. (Lasu kuvioissa mun masennuksen takia, ei kotikäyntejä oo tehty ennen.)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:38"]

Mun mielestä on järkyttävää et mt-ongelmista ei automaattisesti tule lasu-ilmoitusta. Näin meinaan monta vuotta vieressä, kun naapurin tädin mielenterveysongelmia hoidettiin, mutta lapsi oli täysin heitteillä (kotona koirankakkaa jne.) kunnes kerran naapurien kriisipäivystyssoitto tuli juuri oikeaan aikaan ja lapsi pelastettiin kotoaan.

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi tulla automaattisesti?  Ehkä syöpäsairaista pitäisikin tehdä se lasu-ilmoitus automaattisesti?

Vierailija
2/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:59"]Ei se noin vaan tartu jos pesee kädet.
[/quote]

Tarttuu. Ilmasta, missä pöpöt lentelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:42"]

Naurettavaa tämä sossukammo. Mitä pahaa niissä on, ovat huolissaan vanhempien ja lasten hyvinvoinnista ja tarjoavat apua. Mielestäni kertoo vanhemmasta aika paljon jos haluaa jostain syystä vältellä sossuja hinnalla millä hyvänsä...

[/quote]

Minä haluan vältellä kaikkia viranomaisia. En usko laajaan julkiseen hallintoon. En myöskään laita lapsia julkiseen päiväkotiin tai julkiseen kouluun. En käytä julkista terveydenhuoltoa. Se, että vanhemmalla on hoidossa oleva mielenterveysongelma, ei ole syy huolestua. Yksityisyyttä pitäisi saada lisää, samoin ymmärrystä siihen, että perheet elävät eri tavoilla, eikä mikään ole absoluuttisen oikea tai väärä niin kauan kun lapsi on turvassa. Esim se, että en käy neuvolassa lapsen kanssa, ei ole syy lasu-ilmoitukseen. Ostan nämä palvelut yksityiseltä lääkäriltä.

Vierailija
4/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:38"]

Mun mielestä on järkyttävää et mt-ongelmista ei automaattisesti tule lasu-ilmoitusta. Näin meinaan monta vuotta vieressä, kun naapurin tädin mielenterveysongelmia hoidettiin, mutta lapsi oli täysin heitteillä (kotona koirankakkaa jne.) kunnes kerran naapurien kriisipäivystyssoitto tuli juuri oikeaan aikaan ja lapsi pelastettiin kotoaan.

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi tulla automaattisesti?  Ehkä syöpäsairaista pitäisikin tehdä se lasu-ilmoitus automaattisesti?
[/quote]

Niinpä. Monen mt-ongelmaiset käy töissä ja elää normisti. Monet kanssaihmisesi käyvät terapiassa juttelemassa menneisyydestään. Lapsuudesta tms. Jenkeissä olet epänormaali jos sinulla ei ole terapeuttia. Joten hieman kulttuurikysymyskin.

Vierailija
5/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan, ettei väsyneitä vanhempia auteta ajoissa. Ei itse haeta apua, ettei vaan perhetyöntekijä/sosiaalityöntekijä tule käymään. Inistään kun sosiaalipuoli haluaa varmistaa, että mt-diagnoosin saaneet pärjäävät ja jaksavat. Mitä vittua teidän mielestä pitäisi tehdä? On se saatana ku mikää ei kelpaa...

Vierailija
6/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:10"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa yleensä syöpään sairastuneille pyritään saamaan sosiaalitoimesta apua, etenkin lapsiperheissä. Myös syöpäsairaudet näkyvät perheen arjessa. Mikä tahansa vakava pitkäaikaissairaus usein romahduttaa tulotasoa ja vaikeuttaa jokapäiväistä elämää. Mitä pahaa on vaikka sosiaalitoimen tukemassa lasten harrastustoimessa tai siivousavussa tai vaikka laskuista selviämisessä kun tulotaso laskee? 

Vierailija
9/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:10"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa yleensä syöpään sairastuneille pyritään saamaan sosiaalitoimesta apua, etenkin lapsiperheissä. Myös syöpäsairaudet näkyvät perheen arjessa. Mikä tahansa vakava pitkäaikaissairaus usein romahduttaa tulotasoa ja vaikeuttaa jokapäiväistä elämää. Mitä pahaa on vaikka sosiaalitoimen tukemassa lasten harrastustoimessa tai siivousavussa tai vaikka laskuista selviämisessä kun tulotaso laskee? 

[/quote]

Ei kaikilla mt-potilailla tulotaso laske tai ei kaikki todellakaan halua mitään siivousapua. Itse pakko-oireisena en todellakaan ota ketään ulkopuolista meille siivoamaan. Piste.

Vierailija
10/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:11"]

Mun papereita on varmaan katsottu vuosien takaa. Ls iski ja kodinhoitajat tulivat ovelle. Mitään masista ei enää ollut. Panostin vauvan hyvään hoitoon. Sattumalta näin kerran että tk:n papereissa oli täysin väärää tietoa eli keksittyä juttua. Ehkä tarkoituksella kirjoitettu että saadaan syy asiakkuuteen. Varokaa oikeasti.

[/quote]

joo, tää on just tätä. Että vaikka olisi vuosia sitten sairastunut niin yhä leimataan ja epäillään huonoksi vanhemmaksi. Ihan kuin aikaisemmin sairastettu sairaus tai nykyinen hoidossa oleva sairaus olisi syy kytätä. Ja se on aika ihmeellistä, että neuvola ja sos toimi ei millään tahdo uskoa että totaaliyh voisi pärjätä ilman tukea ja apua.
[/quote]

Ja kun tuntuu olevan muodissa se synnytyksen jälkeinen masennus, niin sitä sitten pitäis jokaisella olla!
Mutta kun ei ollut.

[/quote]

Sossut eivät ole ainoita vanhojen asioiden tonkijoita. Olin juuri keuhkokuumeessa sairaalassa ja vähän ihmetytti kun kotiin saapui selvennys osastohoidon syystä. Siis se missä kerrotaan kuinka kauan olen sairaalassa ollut, minkä takia, mitä lääkkeitä saanut, millaiset tulehdusarvot ovat olleet ja miten laskeneet. 2/3 osa tekstistä oli sepustusta siitä kuinka olen 6 vuotta sitten käyttänyt lääkkeitä väärin yrittämällä itsemurhaa niiden kanssa kun olin masentunut. Sitten jauhettiin masennustaipumuksestani, vaikka 3 vuoteen en ole edes itkenyt henkisten asioiden takia fyysisten kyllä kuten varpaan lyömisen pöydän kulmaan. Silloin on pari kyyneltä tullut ja vittusaatanat. 1/3 osa tekstistä oli itse siitä osastohoidosta ja keuhkokuumeeseen liittyvästä. Minkä ihmeen takia nuo 6 vuoden takaiset asiat siihen tarvitsi kaivaa, miten ne olivat olennaisia keuhokuumeen suhteen. O.o

Vierailija
11/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aloitti juuri työterveyden kautta yksityisellä terapian mt-ongelmien vuoksi, saa kelan tuen terapiaan.

Tekeekö terapeutti/työterveyslääkäri lasu-ilmoituksen?

Vierailija
13/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että jotkut perheet voivat hyötyä sosiaalitoimen palveluista? Tai jotkut lapset voisivat hyötyä joistain kunnan antamista mahdollisuuksista? Vaikka juuri sinun kohdallasi näin ei olisikaan niin joskus yhteiskunnan avulla voidaan helpottaa elämää. 

Vierailija
14/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:39"]Mies aloitti juuri työterveyden kautta yksityisellä terapian mt-ongelmien vuoksi, saa kelan tuen terapiaan.

Tekeekö terapeutti/työterveyslääkäri lasu-ilmoituksen?
[/quote]

Käy siis normisti töissä, kaikki ok, talot, talousasiat ym.

Vierailija
15/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
16/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
17/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että luin tämän ketjun. Enpä taidakaan hakeutua hoitoon mt-syistä, en jaksa sitä sossu-rumbaa.

Vierailija
18/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille soitti sosiaalityöntekijä ja "uhkasi" tulla käymään lastensuojelun kanssa, mitään syytä tähän ei ollut. Minulla meni 3 kuukautta ihan paniikissa kun mietin koska tulevat, tulevatko kenties keskellä yötä, oikeasti sain paniikkikohtauksia tästä uhkauksesta. Lapset ovat hyvässä hoidossa, ei mitään huolta, koulut menee hyvin jopa harrastavat urheilua. Olen pidempään sairastanut masennusta, mutta se on hoidossa, tuollaiset uhkailut vain pahentavat tilannetta.

Vierailija
20/74 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meist mitään ls-ilmoa ole tehty vaikka miehellä vaikea-asteinen masennus. Kysyi psykiatriltaan asiasta ja tämä sanoi ettei hän rupea taakkaa lisäämään millään ls-ilmolla,kun ei näe mitään syytä ilmon tekemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän