Mitä ajattelisit siitä, että puolisosi viettäisi mielummin lomansa vanhempiensa kuin sinun ja lasten kanssa?
Eli kesälomaa viitisen vk, molemmilla juhannuksesta heinäkuun loppuun. Ja puolisosi olisi suunnitellut (päättänyt) että viettää omat lomaviikkonsa vanhempiensa luona eikä sinun ja lasten kanssa. Hänen vanhemmat ei ole mitään huonokuntoisia apua tarvitsevia vanhuksia vaan hyvävointisia eläkeläisiä. Heidän luonaan ei ole järkevästi tilaa isommalle määrälle väkeä, eli lapset ja sinä ei sinne kunnolla mahtuisi (lapsetkaan ei halua nukkua jossain patjalla tuvan lattialla). Eli puolisosi ei viettäisi käytännössä yhtään lomaa lastensa kanssa ja sinulle taas jäisi oman lomasi ajaksi lapset vastuullesi yksin koko ajaksi. Mitä ajattelisit tällaisesta?
Kommentit (49)
Varmaan vetäisin ranteita auki kun olisin noin tyhmiä lisääntymispäätöksiä elämässäni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
No katsoisin peiliin, että mitä sieltä löytyy. Arvioisin tilannetta uudelleen sen jälkeen.
Tässä nyt ei ole kyse niin minusta vaan enemmän lapsista. Vaikka olisin millainen niin kyllä kai hyvä vanhempi haluaisi lomaa lastensa kanssa viettää mieluummin kuin omien vanhempiensa kanssa. Jos hän haluaisi niin saisi kyllä lomailla lasten kanssa jonkun aikaa vaikka ilman minua, mutta kun ei halua. Ap
Hienon isän olet lapsillesi valinnut
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vetäisin ranteita auki kun olisin noin tyhmiä lisääntymispäätöksiä elämässäni tehnyt.
Kerrotko vielä miten tällaisen voi ennustaa vuosikausia etukäteen? Mistä voi tietää taskautta suunnitellessa, että hei, 9 vuoden päästä tuo tyyppi ei aio viettää lomaansa lastensa kanssa? Ap
Et laske lapsia isän mukana isänpuoleiseen mummolaan? Se peili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsoisin peiliin, että mitä sieltä löytyy. Arvioisin tilannetta uudelleen sen jälkeen.
Tässä nyt ei ole kyse niin minusta vaan enemmän lapsista. Vaikka olisin millainen niin kyllä kai hyvä vanhempi haluaisi lomaa lastensa kanssa viettää mieluummin kuin omien vanhempiensa kanssa. Jos hän haluaisi niin saisi kyllä lomailla lasten kanssa jonkun aikaa vaikka ilman minua, mutta kun ei halua. Ap
Lähinnä kai mietin, että mikäköhän on johtanut tähän. Joka tapauksessa kuulostaa todella huolestuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni haluaa nimenomaan ilman lapsia mennä sinne. Tai minä ja lapset saisimme tulla mukaan jos välttämättä haluaisimme, mutta nukkumapaikka olisi patjat tuvan lattialla jne (siellä on vain yksi kapea vierassänky, tuvan seinustalla). Pelkkiä lapsia hän ei sinne mukaansa halua. Ap
No oma äiti on miehelle aina tärkein, tärkeämpi kuin vaimo ja lapset.
Ootpa erikoisen tarinan kehittäny
Oletko varma, että ne vanhemmat varmasti ovat kotona?
Kuka jotain huonokäytöksisiä, marisevia pentuja haluaisi lomaansa pilaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ne vanhemmat varmasti ovat kotona?
Olen kyllä. He ovat aina kotona, kerran viikossa kaupoilla käyvät ja silleen, mutta eivät koskaan matkustele tai muuta. Ap
Ap
No tuota, olisikohan aika vetää ihan omia johtopäätöksiä asiasta. Äijä on lähdössä, yrittää keventää erkaantumista perheestään jollain miehen logiikalla tällä tavoin . Omat vanhemmat on vain työkalu ja tekosyy. Ja tottahan vanhemmat ovat aina oman lapsensa puolella. Myös miehen vanhemmat, joiden lapsi hän on.
Selkärangattomien luuseri-äijien touhua, mutta ei mitenkään ainutkertaista eikä ainutlaatuista.
Miksi annat puolison päättää tuollaisesta asiasta? Hänellä on perhe ja hän on lasten yhteishuoltaja. Joko hän ottaa lapset 2,5 viikoksi tai on perheensä kanssa koko 5 viikkoa. Eikai kukaan tuollaiseen suostu jos mieskään ei lapsia ottaisi 5 viikoksi.
en ihmettele, ettei kukaan halua olla ap:n kanssa.
lapsiparkojen on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni haluaa nimenomaan ilman lapsia mennä sinne. Tai minä ja lapset saisimme tulla mukaan jos välttämättä haluaisimme, mutta nukkumapaikka olisi patjat tuvan lattialla jne (siellä on vain yksi kapea vierassänky, tuvan seinustalla). Pelkkiä lapsia hän ei sinne mukaansa halua. Ap
Ovatko lapset jääneet kasvattamatta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat puolison päättää tuollaisesta asiasta? Hänellä on perhe ja hän on lasten yhteishuoltaja. Joko hän ottaa lapset 2,5 viikoksi tai on perheensä kanssa koko 5 viikkoa. Eikai kukaan tuollaiseen suostu jos mieskään ei lapsia ottaisi 5 viikoksi.
En jaksa tapella hänen kanssa tällaisista asioista yhtään. Eikä minua sinänsä haittaa olla lasten kanssa, ne on minulle rakkaita ja viihdyn heidän kanssaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset jääneet kasvattamatta?
Ei tietenkään, fiksuja lapsia ovat. Mutta heille pitää tietenkin keksiä tekemistä vieraassa paikassa ja nuorempaa vahtia vielä. Heitä ei voi vain jättää olemaan ja kadota kalaan yksin tai nikkaroimaan vajaan yksin. Puolisoni vanhemmat ei juurikaan tee lasten kanssa mitään vaan ovat omissa oloissaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tapella hänen kanssa tällaisista asioista yhtään. Eikä minua sinänsä haittaa olla lasten kanssa, ne on minulle rakkaita ja viihdyn heidän kanssaan. Ap
No ole sitten heidän kanssaan ja pidä turpasi kiinni.