Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei auttaneet itkevää 4-vuotiasta pihalla

Vierailija
11.01.2015 |

Lapsi tulee itkien pihalta sisälle, kun ulkona olevat AIKUISET naapurit eivät suostu auttamaan apua pyytävää lasta. Omille lapsilleen avaavat ulkovälinevaraston ja auttavat pulkan ulos, mutta 4-vuotiaalle ei. Tuntuu kurjalta, kun oma lapsi on selvästi toisille vastenmielinen ja ei-toivottu. Joskus huomaan ikkunasta heidän lähtevän sisälle, kun lapseni tulee pihalle. Eivät tajua minun näkevän. Suututtaa ja harmittaa lapsen puolesta, mutten osaa oikein sanoa naapureille tunteistani :(

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tulee hyvin esiin se että nimettömänä ihmiset vastaavat ap:lle rehellisesti, niinkuin asiat oikeasti ovat.

Ap. on lusmu joka hoidattaa lapsensa naapureilla. Mutta kuinka moni tässäkin ketjussa suorat sanat sononut sanoisi sen suoraan omalle naapurilleen?

Tämä ketju on täydellinen esimerkki miksi av:lle ei haluta rekisteroitymispakkoa.

Vierailija
22/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:00"]

Tulipa paha mieli teidän kommenteista. Mun lapsi on fiksu ja itsenäinen ikäisekseen ja siksi pystyy ulkoilemaan itsekseen pihalla. Meillä on keittiön ikkuna pihaan päin, joten voin tarvittaessa seurata, mitä pihalla tapahtuu. Kyse ei todellakaan ole mistään isoista asioista, vaan siitä, että pieni lapsi pyytää apua eikä aikuinen sitä suostu juuri tälle kyseiselle lapselle antamaan, kaikille muille lapsille kylläkin. Ja kyllä, naapurit hoitavat pihalla toistensa lapsia, mutta minun lapseni on ilmeisesti aina se, joka on liikaa. Ehkä olen sokeasti luottanut ihmistwn hyväntahtoisuuteen ja auttamishaluun, kun ei tullut mieleenkään, että "hoidattaisin lapseni heillä" kuten joku täällä asian muotoilikin. Jos naapurit kokisivat näin, toivoisin heidän sanovan siitä minulle eikä kostavan sitä lapselle.

Tuntuu pahalta, että neljävuotias tulee kotiin ITKIEN, kun tajuaa itsekin olevansa ei-toivottu leikkimään pihalle :( itse autan kaikkia ikää katsomatta. Kaikki aikuiset eivät kai ajattele samalla tavalla.

ap

[/quote]

samaa mieltä muiden kanssa että 4v ei kuulu yksin pihalle. Eikä varsinkaan yksin pulkkamäkeen. Vaikka mäki olisi muutennturvallinen niin saattaa laskea muiden päälle yms. En antaisi pulkkaa naapurin lapselle jos ei ole sovittu että minä häntä vahdin. Oletko koskaan jutellut noiden muiden aikuisten kanssa että onko se ok että lapsesi on mukana? eivät ehkä kehtaa sanoa mitään ja siksi lähtevät sisälle kun lapsesi tulee. 

[/quote]

Mä jo itken täällä. Miten te voittekaan sanoa noin rumia asioita?? Ai mä oon julma ja itsekäs, kun en seiso tuntikausia ulkona, jossa jo ON KAKSI AIKUISTA SEISOMASSA. Tiedän ja luotan lapseeni, eli ei hänessä ole mitään vahdittavaa. Ei sen luulisi olevan mikään maailmanloppu, että joku pyytää satunnaisesti apua. Enkä tarkoittanut yhteisöllisyydellä, että muiden pitäisi huoltaa lapseni. Hoifan hänet kyllä ihan itse ja hyvin hoidankin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee valittamaan niille naapureille

Vierailija
24/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli teidän kommenteista. Mun lapsi on fiksu ja itsenäinen ikäisekseen ja siksi pystyy ulkoilemaan itsekseen pihalla. Meillä on keittiön ikkuna pihaan päin, joten voin tarvittaessa seurata, mitä pihalla tapahtuu. Kyse ei todellakaan ole mistään isoista asioista, vaan siitä, että pieni lapsi pyytää apua eikä aikuinen sitä suostu juuri tälle kyseiselle lapselle antamaan, kaikille muille lapsille kylläkin. Ja kyllä, naapurit hoitavat pihalla toistensa lapsia, mutta minun lapseni on ilmeisesti aina se, joka on liikaa. Ehkä olen sokeasti luottanut ihmistwn hyväntahtoisuuteen ja auttamishaluun, kun ei tullut mieleenkään, että "hoidattaisin lapseni heillä" kuten joku täällä asian muotoilikin. Jos naapurit kokisivat näin, toivoisin heidän sanovan siitä minulle eikä kostavan sitä lapselle.

Tuntuu pahalta, että neljävuotias tulee kotiin ITKIEN, kun tajuaa itsekin olevansa ei-toivottu leikkimään pihalle :( itse autan kaikkia ikää katsomatta. Kaikki aikuiset eivät kai ajattele samalla tavalla.

ap

[/quote]

No oletko sinä koskaan ollut pihalla bondaamassa aikuisten kanssa ja vahtimassa myös muiden lapsia? Tottakai siellä vuoroin aikuiset toisten lapsiaan vahtivat, mutten minäkään tuollaiseen aikuiseen luottaisi, jonka käsitys vahtimisesta on se että välillä vilkuillaan keittiön ikkunasta mitä pihalla tapahtuu. Ja pitäiskö sun ihan itse mennä juttelemaan niille muille aikuisille: sinä ja lapsesi heitä näyt enemmän tarvitsevan kuin he sinua, joten älä nyt oleta että tulevat oma-aloitteisesti sinun luoksesi.

Vierailija
25/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN

Vierailija
26/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:00"]Tulipa paha mieli teidän kommenteista. Mun lapsi on fiksu ja itsenäinen ikäisekseen ja siksi pystyy ulkoilemaan itsekseen pihalla. Meillä on keittiön ikkuna pihaan päin, joten voin tarvittaessa seurata, mitä pihalla tapahtuu. Kyse ei todellakaan ole mistään isoista asioista, vaan siitä, että pieni lapsi pyytää apua eikä aikuinen sitä suostu juuri tälle kyseiselle lapselle antamaan, kaikille muille lapsille kylläkin. Ja kyllä, naapurit hoitavat pihalla toistensa lapsia, mutta minun lapseni on ilmeisesti aina se, joka on liikaa. Ehkä olen sokeasti luottanut ihmistwn hyväntahtoisuuteen ja auttamishaluun, kun ei tullut mieleenkään, että "hoidattaisin lapseni heillä" kuten joku täällä asian muotoilikin. Jos naapurit kokisivat näin, toivoisin heidän sanovan siitä minulle eikä kostavan sitä lapselle.

ap
[/quote miksi lapsi ei pyydä apua.omalta äidiltään

Vierailija
27/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:16"]

Mä jo itken täällä. Miten te voittekaan sanoa noin rumia asioita?? Ai mä oon julma ja itsekäs, kun en seiso tuntikausia ulkona, jossa jo ON KAKSI AIKUISTA SEISOMASSA. Tiedän ja luotan lapseeni, eli ei hänessä ole mitään vahdittavaa. Ei sen luulisi olevan mikään maailmanloppu, että joku pyytää satunnaisesti apua. Enkä tarkoittanut yhteisöllisyydellä, että muiden pitäisi huoltaa lapseni. Hoifan hänet kyllä ihan itse ja hyvin hoidankin.

ap

[/quote]

Kyllä, olet itsekäs kun et seiso tuntikausia ulkona lapsesi kanssa. Hoidatat siis lapsesi niillä kahdella aikuisella jotka siellä epäitsekkäinä seisovat.

Oletko ikinä lapsesi kanssa ylkona? Ja jos olet niin vahditko silloin muiden lapsia? Kuinka usein? Kuinka kauan kerrallaan? Ei sitä naapuriapua voi olettaa saavansa jos ei itse auta vastineeksi.

Vierailija
28/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:09"]

ap

[/quote]

samaa mieltä muiden kanssa että 4v ei kuulu yksin pihalle. Eikä varsinkaan yksin pulkkamäkeen. Vaikka mäki olisi muutennturvallinen niin saattaa laskea muiden päälle yms. En antaisi pulkkaa naapurin lapselle jos ei ole sovittu että minä häntä vahdin. Oletko koskaan jutellut noiden muiden aikuisten kanssa että onko se ok että lapsesi on mukana? eivät ehkä kehtaa sanoa mitään ja siksi lähtevät sisälle kun lapsesi tulee. 

[/quote]

ap

[/quote]

No siksi sun pitäisi seistä pihalla koska se on SUN lapsi!
Olkoot kuinka itsenäinen vaan, tuon ikäiseen ei ole yhtään luottamista. Tuttava etsi luotettavaa 5 vuotiastaan ympäri kaupunkia juuri kesällä. Koska eihän se nyt karkaa...

Vierailija
29/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa sinulle esitettyyn yksinkertaiseen kysymykseen: Oletko sinä seisonut pihalla vuorostasi vahtimassa näitä muita lapsia?

Vierailija
30/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:19"]Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN
[/quote]

Minkä hiton takia sinne ulos pitää mennä ylimmästä kerroksesta antamaan lapselle pulkka, kun varaston vieressä seisoo aikuinen, joka on kaivamassa parhaillaan pulkkia sieltä?!

Mä en ymmärrä millaisia lapsia ne ihmiset kasvattavat, joiden mielestä pienen lapsen auttaminen on liikaa ja sen voi lapsellekin näyttää.

Ap

Vierailija
31/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaalle on tyypillistä se, että opettelee leikin sääntöjä toisten kanssa. Minusta on liian suuri vastuu 4-vuotiaalle, että hän joutuI opettelemaan sosiaaliset tilanteet pihan leikeissä yksin.

Yhteisöllisyyttä on se, että sovit muiden vanhempien kanssa pelisäännöt ja vahtivuorot. Jos jätät lapsen pärjäämään yksin isompien kanssa, niin rakennat herkästi lapselle kiusatun roolia. Voi olla ihan väärinkäsityksiä, joku aikuinen on sopinut vievänsä omiensa lisäksi vaikka naapurin Kallen pulkkamäkeen. Sun lapselle tulee paha mieli kun ei tietenkään kukaan aikuinen ota lapsia mukaansa ilman sopimusta. Jos et ole siellä pihalla kertomassa ja kuulemassa tilannetta, niin lapsi jää käsitykseen, että häntä ei huolittu.

Itsenäinen 4 v voi pärjätä ihan hyvin omakotitalon pihalla ilman aikuista. Sen sijaan muiden lasten kanssa

Vierailija
32/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:19"]Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN
[/quote]

Minkä hiton takia sinne ulos pitää mennä ylimmästä kerroksesta antamaan lapselle pulkka, kun varaston vieressä seisoo aikuinen, joka on kaivamassa parhaillaan pulkkia sieltä?!

Mä en ymmärrä millaisia lapsia ne ihmiset kasvattavat, joiden mielestä pienen lapsen auttaminen on liikaa ja sen voi lapsellekin näyttää.

Ap
[/quote]

Voi helvetti... Ai miksi pitäisi? Mitä jos pulkkamäessä sattuu jotain, kenen vastuulla se on?

Vierailija
34/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaadi ketään vahtimaan mun lasta! Puhuin koko ajan avunannosta, yhdestä pienestä kauniista eleestä pienelle lapselle. Mä hoidan kyllä muksuni itse ja tiedän, pystyykö luottamaan vai ei.

Ap

Vierailija
35/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:16"] 

ap

[/quote]

Maksatko sä niille kahdelle aikuiselle palkkaa vai miten kuvittelet että sun nelivuotiaan vahtiminen olis jotenkin heidän hommaa..? En tajua

Vierailija
36/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:19"]Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN
[/quote]

Ap
[/quote]

Kuinka yksinkertainen voi ihminen olla..... olisit mennyt TARJOUTUMAAN että katsot kaikkien lapsia etkä aina oleta että kyllä se sinunkin rakkaudenhedelmä menee siinä sivussa aina niillä muilla aikuisilla

Vierailija
37/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesusmaria ja pyhät sanonko mitkä sen. Tämän palstan lukuisiin kaiken lukemansa uskoviin tapauksiin verrattuna minä olen lähes einstein. Saanko esittäytyä, olen einstein. Mikä tahansa uppoaa tähän av-kansaan. Hurjaa. Mutta toisaalta tämä kokonaisuus on oudon viihdyttävä, joten mun puolesta sama meno jatkukoon ja jatkukoon! Mahdatteko muuten olla jatkuvasti vedätysten kohteena irl? "No kun se kerran tosissaan sano, ja sano ihan itkevänsäkin, niin on se tosissaan..." "Mutku se sano, että hän voi auttaa ottoautomaatilla rahojeni noston kanssa, että mene sä pikku rouva kahville vaan ja hän tulee sitten sinne rahojen kanssa, kun tänään on kansallinen hyvien tekojen päivä..." 30/35

Vierailija
38/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:26"]En mä vaadi ketään vahtimaan mun lasta! Puhuin koko ajan avunannosta, yhdestä pienestä kauniista eleestä pienelle lapselle. Mä hoidan kyllä muksuni itse ja tiedän, pystyykö luottamaan vai ei.

Ap
[/quote]

Kukaan järkevä aikuinen ei anna 4v lapselle pulkkaa jos siinä ei ole kukaan vahtimassa. Äly hoi

Vierailija
39/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:26"]

En mä vaadi ketään vahtimaan mun lasta! Puhuin koko ajan avunannosta, yhdestä pienestä kauniista eleestä pienelle lapselle. Mä hoidan kyllä muksuni itse ja tiedän, pystyykö luottamaan vai ei. Ap

[/quote]

Mikä ongelma siinä sitten on, jos toiset lähtevät sisälle kun lapsesi menee ulos? Kai he saavat tehdä mitä tahtovat. 

Vierailija
40/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:26"]

En mä vaadi ketään vahtimaan mun lasta! Puhuin koko ajan avunannosta, yhdestä pienestä kauniista eleestä pienelle lapselle. Mä hoidan kyllä muksuni itse ja tiedän, pystyykö luottamaan vai ei. Ap

[/quote]

No vastuullisina aikuisina he silti vahtivat lastasi koska sen sinne pihalle olet tyrkännyt YKSIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi