Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei auttaneet itkevää 4-vuotiasta pihalla

Vierailija
11.01.2015 |

Lapsi tulee itkien pihalta sisälle, kun ulkona olevat AIKUISET naapurit eivät suostu auttamaan apua pyytävää lasta. Omille lapsilleen avaavat ulkovälinevaraston ja auttavat pulkan ulos, mutta 4-vuotiaalle ei. Tuntuu kurjalta, kun oma lapsi on selvästi toisille vastenmielinen ja ei-toivottu. Joskus huomaan ikkunasta heidän lähtevän sisälle, kun lapseni tulee pihalle. Eivät tajua minun näkevän. Suututtaa ja harmittaa lapsen puolesta, mutten osaa oikein sanoa naapureille tunteistani :(

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, harmittaa lapsen puolesta.

Vierailija
42/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kun että tämän takia joidenkin ei olisi hyvä lisääntyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan meidän talosta... Aina kun ollaan pihalla, naapuri lähettää 4- ja 6-vuotiaat lapsensa ulos. Ja kas ihmettä, kohta ovatkin sotkemassa meidän lasten leikkejä, tappelevat, satuttavat itseään, haluavat vessaan ja välinevarastosta roinaa jne. Olen lopettanut pihassa ulkoilut, minkä jälkeen lapset on lähetetty meidän ovelle. Lähetin äidilleen viestin, että "lapsesi on ovellamme, ajattelin vain kun on lauantai ja kello 9..", jolloin äiti vastasi, että hyvä että löysi perille ja mainitsi lapsen allergiasta, mikäli syö meillä.

Ai että kiehutti. Ei edes uskoisi, että jotkut vanhemmat voivat olla noin inhottavia. Jatkuvasti hoidattavat kakaransa muilla. Kerran erehdyin laittamaan vastineeksi oman lapseni heille. Olivat katsoneet K-16 elokuvaa, poikani 5v. Enpä laita enää sinne kylään, vaikka naapurin lapset jatkuvasti meidän vaivoina.

Vierailija
44/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää voi olla totta. Mulle ei tulis mieleenkään päästää 4-vuotiasta yksin pihaan, olen itse mukana tai lapsi on päiväkodissa. Tänäänkin ulkoiltiin viimassa ja tuulessa tuhdisti vaatetettuna ja kivaa oli pulkkamäessä, samoin sateella laitetaan kunnon sadevaatteet ja kesälomalla ollaan ulkona aamusta iltaan eväiden kanssa. En käsitä miten ap KEHTAA odottaa että jonkun muun pitää hänen lastaan vahtia. Vastuuta peliin. Oletko ap itse koskaan siellä pihalla valvomassa ja auttamassa muiden lapsia kun heidän vanhempansa istuvat sisällä tekemässä jotain "tärkeämpää"? Tuskin. Lastensuojeluun tuosta jo pitäisi ilmoittaa. Heitteillejättö.

Vierailija
45/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa lastensuojeluviranomaisille ja älkää itkekö täällä. 

Vierailija
46/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:31"]

Oletkohan meidän talosta... Aina kun ollaan pihalla, naapuri lähettää 4- ja 6-vuotiaat lapsensa ulos. Ja kas ihmettä, kohta ovatkin sotkemassa meidän lasten leikkejä, tappelevat, satuttavat itseään, haluavat vessaan ja välinevarastosta roinaa jne. Olen lopettanut pihassa ulkoilut, minkä jälkeen lapset on lähetetty meidän ovelle. Lähetin äidilleen viestin, että "lapsesi on ovellamme, ajattelin vain kun on lauantai ja kello 9..", jolloin äiti vastasi, että hyvä että löysi perille ja mainitsi lapsen allergiasta, mikäli syö meillä. Ai että kiehutti. Ei edes uskoisi, että jotkut vanhemmat voivat olla noin inhottavia. Jatkuvasti hoidattavat kakaransa muilla. Kerran erehdyin laittamaan vastineeksi oman lapseni heille. Olivat katsoneet K-16 elokuvaa, poikani 5v. Enpä laita enää sinne kylään, vaikka naapurin lapset jatkuvasti meidän vaivoina.

[/quote]

Ihan kamalaa! Eikö ihmisillä ole mitään tapoja?

(miksi edes vaivaudun kysymään..)

Vierailija
47/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:33"]

Eihän tää voi olla totta. Mulle ei tulis mieleenkään päästää 4-vuotiasta yksin pihaan, olen itse mukana tai lapsi on päiväkodissa. Tänäänkin ulkoiltiin viimassa ja tuulessa tuhdisti vaatetettuna ja kivaa oli pulkkamäessä, samoin sateella laitetaan kunnon sadevaatteet ja kesälomalla ollaan ulkona aamusta iltaan eväiden kanssa. En käsitä miten ap KEHTAA odottaa että jonkun muun pitää hänen lastaan vahtia. Vastuuta peliin. Oletko ap itse koskaan siellä pihalla valvomassa ja auttamassa muiden lapsia kun heidän vanhempansa istuvat sisällä tekemässä jotain "tärkeämpää"? Tuskin. Lastensuojeluun tuosta jo pitäisi ilmoittaa. Heitteillejättö.

[/quote]

komppi. Ei tää varmaan olekaan totta.

Vierailija
48/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:26"]En mä vaadi ketään vahtimaan mun lasta! Puhuin koko ajan avunannosta, yhdestä pienestä kauniista eleestä pienelle lapselle. Mä hoidan kyllä muksuni itse ja tiedän, pystyykö luottamaan vai ei.

Ap
[/quote]
No mutta ne muut aikuiset eivät voi tietää sinun lapsesi luotettavuutta.
Ja ethän sinä sitä lasta kovin hyvin hoida kun se joutuu yksin ulkoilemaan ja tulemaan itkun kanssa kotiin.
Naapureilla ei ole velvollisuutta hoitaa sinun lastasi tai päästää häntä mihinkään varastoihin.
Minkä ihmeen takia et mene edes sen vertaa ulos että antaisit lapselle sen pulkan?

Vierailija
49/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ap muuten 4 v lapsesi silloin yksin ulos, kun pihalla ei ole ketään?

Vierailija
50/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:00"]

Tulipa paha mieli teidän kommenteista. Mun lapsi on fiksu ja itsenäinen ikäisekseen ja siksi pystyy ulkoilemaan itsekseen pihalla. Meillä on keittiön ikkuna pihaan päin, joten voin tarvittaessa seurata, mitä pihalla tapahtuu. Kyse ei todellakaan ole mistään isoista asioista, vaan siitä, että pieni lapsi pyytää apua eikä aikuinen sitä suostu juuri tälle kyseiselle lapselle antamaan, kaikille muille lapsille kylläkin. Ja kyllä, naapurit hoitavat pihalla toistensa lapsia, mutta minun lapseni on ilmeisesti aina se, joka on liikaa. Ehkä olen sokeasti luottanut ihmistwn hyväntahtoisuuteen ja auttamishaluun, kun ei tullut mieleenkään, että "hoidattaisin lapseni heillä" kuten joku täällä asian muotoilikin. Jos naapurit kokisivat näin, toivoisin heidän sanovan siitä minulle eikä kostavan sitä lapselle.

Tuntuu pahalta, että neljävuotias tulee kotiin ITKIEN, kun tajuaa itsekin olevansa ei-toivottu leikkimään pihalle :( itse autan kaikkia ikää katsomatta. Kaikki aikuiset eivät kai ajattele samalla tavalla.

ap

[/quote]

samaa mieltä muiden kanssa että 4v ei kuulu yksin pihalle. Eikä varsinkaan yksin pulkkamäkeen. Vaikka mäki olisi muutennturvallinen niin saattaa laskea muiden päälle yms. En antaisi pulkkaa naapurin lapselle jos ei ole sovittu että minä häntä vahdin. Oletko koskaan jutellut noiden muiden aikuisten kanssa että onko se ok että lapsesi on mukana? eivät ehkä kehtaa sanoa mitään ja siksi lähtevät sisälle kun lapsesi tulee. 

[/quote]

Mä jo itken täällä. Miten te voittekaan sanoa noin rumia asioita?? Ai mä oon julma ja itsekäs, kun en seiso tuntikausia ulkona, jossa jo ON KAKSI AIKUISTA SEISOMASSA. Tiedän ja luotan lapseeni, eli ei hänessä ole mitään vahdittavaa. Ei sen luulisi olevan mikään maailmanloppu, että joku pyytää satunnaisesti apua. Enkä tarkoittanut yhteisöllisyydellä, että muiden pitäisi huoltaa lapseni. Hoifan hänet kyllä ihan itse ja hyvin hoidankin.

ap

[/quote]

Koskas se olisi ap sinun vuorosi olla päivystämässä pihalla ja valvoa muidenkin lapsia ja nostella heille varastosta leluja ja ottaa mukaan leikkeihin sinun ja lapsesi kanssa? Oletko sopinut tuollaisista valvontavuoroista, vai olikos se niin, että ajattelit vaan yksipuolisesti hyötyä muista....?

TOTTA kai se on sun hommasi seisoa siellä ulkona, niin ne muutkin vanhemmat tekevät. Luuletko, että heistä on tosi hauskaa seistä pakkasessa ja tuiskussa vahtimassa lapsiaan? He toimivat kuten pitää, eli eivät yritä ulkoistaa oman lapsensa leikittämistä ja valvomista jollekulle muulle, että saavat itse vetää lonkkaa sisätiloissa sillä välin.

Semmoista se vanhemmuus on, jos et ole sattunut huomaamaan. Lapsen turvallisuuden ja hyvinvoinnin takia täytyy joskus pitkästyä ja tylsistyä.

Vierailija
51/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä väkisinkin joutuu naapurit vahtimaan lasta jos äiti on sisällä. Kuitenkin 4v on aika pieni ja nopeasti voi jotain sattua. Ei kukaan halua että lapselle, siis kenenkään lapselle, mitään sattuu.

Vierailija
52/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä puhut itsesi kanssa hauskasti ristiin. Ensin sanot, että kyse oli vaan pulkasta, sitten sanot, että joo, pitää sitä aina muutenkin vähän väliä autella ja sitten myönnät, että olisit halunnut, että lapsesi pääsee leikkimään yhdessä naapurien ja naapurien lasten kanssa.

TOSIN sanoen ap, sinä haluat, että naapurit valvovat ja leikittävätkin lastasi.

Ihan järkkyä paskaa tollanen, että "kun se lapsi on niin fiksu ja itsenäinen"... Lapsesi on NELJÄVUOTIAS. Hän tarvitsee vielä apua ja aikuisen valvontaa, koko ajan. Hänellä ei ole mitään asiaa pulkkamäkeen yksin. 

Vierailija
53/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 4v nii fiksu, että mitään ei tapahdu sille. Noin sano eräski henkilö, ja 4v lapsi jäi auton alle ja kuoli.

Vierailija
54/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:31"]Oletkohan meidän talosta... Aina kun ollaan pihalla, naapuri lähettää 4- ja 6-vuotiaat lapsensa ulos. Ja kas ihmettä, kohta ovatkin sotkemassa meidän lasten leikkejä, tappelevat, satuttavat itseään, haluavat vessaan ja välinevarastosta roinaa jne. Olen lopettanut pihassa ulkoilut, minkä jälkeen lapset on lähetetty meidän ovelle. Lähetin äidilleen viestin, että "lapsesi on ovellamme, ajattelin vain kun on lauantai ja kello 9..", jolloin äiti vastasi, että hyvä että löysi perille ja mainitsi lapsen allergiasta, mikäli syö meillä.

Ai että kiehutti. Ei edes uskoisi, että jotkut vanhemmat voivat olla noin inhottavia. Jatkuvasti hoidattavat kakaransa muilla. Kerran erehdyin laittamaan vastineeksi oman lapseni heille. Olivat katsoneet K-16 elokuvaa, poikani 5v. Enpä laita enää sinne kylään, vaikka naapurin lapset jatkuvasti meidän vaivoina.
[/quote]

Onkohan mun tuttu.. Tyttö ja poika? Poika ihan mahdoton riiviö 4v.

Vierailija
55/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:19"]Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN [/quote] Minkä hiton takia sinne ulos pitää mennä ylimmästä kerroksesta antamaan lapselle pulkka, kun varaston vieressä seisoo aikuinen, joka on kaivamassa parhaillaan pulkkia sieltä?! Mä en ymmärrä millaisia lapsia ne ihmiset kasvattavat, joiden mielestä pienen lapsen auttaminen on liikaa ja sen voi lapsellekin näyttää. Ap

[/quote]

Ahaa, siis kyse on omasta mukavuudenhalustasi.

ja jännä, ny siis selviää, että asut jossain yläkerroksissa, kaukana pihasta, vaikka aiemmin annoit vaikutelman, että sinähän keittiöstä valvot lastasi. Mitä ajattelit tehdä, jos näet, että lapsesi on hävinnyt pihasta? Tai tekee jotain vaarallista? Sulla ei edes ääni kanna jostain yläkerroksista alas pihalle, vaikka ikkunasta yrittäisit ohjeistaa.

Oikeasti, jos et ole provo vaan tositapaus, olet äärimmäisen vastuuton ihminen. Ja sopimaton äidiksi.

Vierailija
56/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi olla totta! "Luotan lapseeni", nelivuotiaaseen?? Ei sen ikäistä lasta laiteta pihalle yksin, piste! Siis vaikka kuinka olisi "fiksu", "rauhallinen" ja vaikka mitä. Onhan se nelivuotias siellä muiden lasten kanssa tekemisissä, leikkimässä yms., jolloin voi syntyä monenlaisia tilanteita, riitaa yms. Hän on siellä muiden kanssa, jolloin voi sattua ihan vaan vahinkojakin. Esim. lapset törmäävät toisiinsa tms. Ja naapureidenko asia sitten on lohduttaa ap:n lasta, jos näin käy, tai naapureiden asia on kieltää ap:n lasta, jos hän tekee jotain hölmöä? Hitto vie, 4-vee ei todellakaan ole mikään sellainen tapaus, jota voisi vahtimatta laittaa yhtään mihinkään. USKOMATONTA.
Ei pahalla ap, mutta mene sinne pihalle vaan lapsesi kanssa. Ihan oikeasti. Niin olen minäkin tehnyt, kun lapset ovat halunneet. Terveisin 5- ja 8-vuotiaiden äiti

P.S. Meidänkin entisen taloyhtiön pihalla ulkoili usein erään perheen muksuja (3 kpl), joiden vanhempia ei koskaan näkynyt pihassa. Lapset tekivät kaikkea kiellettyä (pihan lapsilla oli yhteiset pelisäännöt) ja oikeasti vaarallista ja ulkoilivat keskenään useita tunteja. Me muut vanhemmat komennettiin ja suojeltiinkin niitä muksuja, jotteivät esim. menneet autotielle. Vanhemmille sanottiin, että olisikohan lasten parempi olla sisällä, jos kukaan vanhemmista ei "ehdi" heidän kanssaan pihalle, tai että vaihtoehtoisesti lasten kanssa tulisi olla joku tuttu aikuinen pihalla. Vanhemmat vähät välittivät, eivät koskaan sanoneet mitään ja naureskelivat vaan. Että silleen.. Pikkusen vaan vitutti ne huonotapaiset räkänokat siellä pihalla, anteeksi vaan :(

Vierailija
57/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:19"]Pitääkö tämä sinulle rautalangasta vääntää... HE EIVÄT HALUA AINA KATSOA SINUN LAPSESI PERÄÄN!!! MENE TARJOUTUMAAN ETTÄ SINÄ KATSOA NIIDEN LAPSIEN PERÄÄN NIIN EIKÖHÄN NE JOSSAIN VÄLISSÄ ALA SINUNKIN LAPSEN PERÄÄN KATSOMAAN [/quote] Minkä hiton takia sinne ulos pitää mennä ylimmästä kerroksesta antamaan lapselle pulkka, kun varaston vieressä seisoo aikuinen, joka on kaivamassa parhaillaan pulkkia sieltä?! Mä en ymmärrä millaisia lapsia ne ihmiset kasvattavat, joiden mielestä pienen lapsen auttaminen on liikaa ja sen voi lapsellekin näyttää. Ap

[/quote]

Ai että minkä hiton takia? No jos se sun lapses haluaa sitä pulkkaa niin sä käyt sen kyllä sille ihan itse antamassa. Mistä ne muut aikuiset voi tietää, mitä sille nelivuotiaalle saa antaa ja mitä ei kun kukaan ei ole edes vahtimassa? Jos lapsesi haluaisi päästä vaikka taloyhtiön sauna- tai uima-allastiloihin yksin, pitäisikö muiden aikuisten päästää hänet sinnekin "koska on luotettava ja itsenäisesti pärjäävä nelivuotias"?

Vierailija
58/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnen yhden perheen jossa poika, silloin 4v sai liikkua vapaasti pari vuotta vanhempien lasten kanssa talon läheisyydessä. Kuulemma kännykkä mukana. Sama poika kiusasi omaani joka oli vuotta nuorempi, siis ihan kun tulivat perheystävinä käymään. Halusi poika leikkiä ovi kiinni ja äitinsä mukaan piti antaa olla, jotta saavat paremmin leikittyä, siis 4v ja omani 3v. Meni 5min kun omani tuli itkien pois, eikö suostunut enää menemään takaisin. Sama toistui monta kyläilykertaa puolin ja toisin, enää ei käydä kylässä. Edelleen pari vuotta myöhemmin tuo poika menee missä menee, vielä alle kouluikäinen.

Tälläisiä lapsia ei kukaan aikuinen valvo ja opeta, että miten kuuluu leikkiä. Siis tulevia kiusaajia. Halveksun vanhempia jotka toimivat kuten aloittaja ja ymmärrän naapureita. Jos olisin naapuri, lähettäisin lapsen kotiin.

Vierailija
59/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin kerros...ok, porvoosta päivää. Hyvä puoli näissä jutuissa on se, että tulee keskustelua samankaltaisista tapauksista.

Vierailija
60/192 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin siltä 4-vuotiaalta, että missä sinun äitisi on. Minäkin ihmettelen, uskaltaako ap tosiaan laittaa pikkulapsen yksin pihalle? Kyllä noin pienen pitää päästä vielä ulos äidin kanssa. Teini-ikä on asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan