Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku heitti toisessa ketjussa kommentin,

Vierailija
18.01.2015 |

että on varma ettei kukaan tiedä suomalaista naista joka olis käynyt leikkauksessa jonka tarkoituksena on kasvattaa naisen pituutta. siis ihan fyysistä pituutta.

Jostain syystä se keskustelu on poistettu? ihme moderointia taas.

Mutta itse olen ollut sairaala Ortonissa 90-luvun alussa ja siellä oli nuori nainen jota pidennettiin. Operaatio itsessään ei ole mikään tissien kohotus; hän oli sairaalassa lähes koko vuoden. Ensin oli poikkaistu reisiluut jotka sitten oli jotenkin kojeistettu niin että hoitajat pystyivät joka aamu lisäämään katkaistujen luiden välimatkaa ja siten elimistö kasvatti luukudosta. Itse poistuin sairaalasta ennen kuin hänen reisiluittensa pituus oli riittävä. 

Sen jälkeen, tämä on siis ko. naisen kertomaa, häneltä katkaistiin vielä sääriluut joita kasvatettiin riittävä määrä. Tuo sopusuhtaisuuden vuoksi. Hän oli operaation alkaessa n. 145 cm pitkä ja tavoitepituus oli n. 10 cm enemmän. Syy miksi oli ko. operaatioon halunnut oli arkipäivän vaikeus; hänen oli hankalaa yltää edes tiskikaapille. Tuohon aikaan nainen oli aika tarkkaan 18 muistaakseni. 

Ei mikään helppo leikkaus, mutta niitäkin siis Suomessakin tehdään. Muistaakseni alunperin tuo on kehitetty Neuvostoliitossa.

Kommentit (2)

1/2 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta. Vuosia sitten kuulin televisiossa ohjelman aiheesta. Joillekin todella lyhytkasvuisille tehdään tosiaan tuollaisia leikkauksia. Sinne reisi- tai sääriluuhun vissiin laitetaan joku metallipuikko, jonka päälle uutta luukudosta kasvaa. Varmaan tosi rankka operaatio.

Olen itse tuntenut miehen, joka oli 127 cm pitkä. Hän ei koskaan puhunut mistään tuollaisesta, mutta uskon, että hänenlaistensa tapauksessa tuollaisesta leikkauksesta voisi tosiaan olla suurta apua. Uskon, että on aika vaikeaa elää noin lyhytkasvuisena. Se vaikutti ainakin tämän miehen tapauksessa myös sosiaaliseen elämään. Hän oli jotain 47v kun tutustuimme, eikä hänellä koskaan ollut ollut naisystävää. Minua henkilökohtaisesti ei olisi lainkaan häirinnyt hänen lyhytkasvuisuutensa, jos olisimme voineet yrittää jotain yhdessä, mutta valitettavasti asuimme todella kaukana toisistamme, ja kulkuyhteydet välillämme olisivat olleet erittäin hankalat.

Kismett, joka tutustuisi ihan mielellään lyhytkasvuisiin ihmisiin!

Vierailija
2/2 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uskoisi, että 145 senttisen kanssa lähdettäisiin tuollaiseen operaatioon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä