Listataan ihmisten omituisia tapoja jotka johtuvat laumasieluisuudesta
Ravintolaan saapuva porukka menee lähes AINA juuri siihen pöytään, josta on juuri joku toinen porukka lähtenyt ja joka on vielä siivoamatta, vaikka tyhjiä ja puhtaitakin pöytiä olisi.
Olen järkeillyt tuon niin, että ihmismieli olettaa pöydän alitajuisesti hyväksi paikaksi kun se on kelvannut muillekin
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellisisustus. Beigeä. Beigeä. Ja vielä lisää beigeä. Hoooooooooooooooooohhelihoijaa.
Et ihan ymmärrä mikä on hotellisisustus.
Itse haluan oikean hotellisisustuksen, koska haluan mahdollisimman minimalistisen ja AIKAA KESTÄVÄN sisustuksen, ilman mitään vaihtelevia lampaiden muotioikkuja.
Beigeä sinne ei tule yhtään. Sen sijaan vaalean greigeä, vedenvihreää, joku kiva metallinsävy ja tehosteväri.
Tarkoitus on sisustaa ihan itselleni, ei sinulle tai kenellekään somessa.
Jos puhutaan laumasieluisuudesta sisustuksessa, niin hotellisisustus ei ole sitä, vaan kaikenmaailman pampaheinät, tähtityynyt ja Vallila.
Aijai taas osui ja upposi. Oikein pitää ruveta hotellisisustus-termiä avaamaan. Talk to the hand - EVVK.
jiitu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n ole vasemmistolainen, mutta pakko sanoa, että tuo on täyttä sontaa mitä sekoilet jostain "ilmaiseksi asumisisesta" "kalleimmilla alueilla".
Jos joku asuu ilmaiseksi kalleimmilla alueilla, niin hän ei ole silloin mikään "Kelan asiakas".
Esimerkiksi: "Helsingissä oli vuonna 2019 yhteensä 44 338 perustoimeentulotukea saanutta kotitaloutta, joissa asui yhteensä 66 859 henkilöä."
Helsinki on maan kallin paikka asua ja 10 % kaikista sen asukkaista asui siellä puhtaasti tukien varassa. Tänä päivänä prosentit lienevät vieläkin korkeampia.
Mussun mussun. Helsinki ei ole mikään yhtenäinen paikka asua.
On Eiranrantaa ja on Itä-Helsinkiä.
Kirjoittaja antaa ymmärtää, että siellä Eiranrannassa ja Larussa asustellaan ilmaiseksi häne maksamillaan veroilla.
Vai mussuttaako hän siitä, että joku asuu jossain Hesan ghetossa ilmaiseksi? EI. Ei hän sitä mussuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellisisustus. Beigeä. Beigeä. Ja vielä lisää beigeä. Hoooooooooooooooooohhelihoijaa.
Et ihan ymmärrä mikä on hotellisisustus.
Itse haluan oikean hotellisisustuksen, koska haluan mahdollisimman minimalistisen ja AIKAA KESTÄVÄN sisustuksen, ilman mitään vaihtelevia lampaiden muotioikkuja.
Beigeä sinne ei tule yhtään. Sen sijaan vaalean greigeä, vedenvihreää, joku kiva metallinsävy ja tehosteväri.
Tarkoitus on sisustaa ihan itselleni, ei sinulle tai kenellekään somessa.
Jos puhutaan laumasieluisuudesta sisustuksessa, niin hotellisisustus ei ole sitä, vaan kaikenmaailman pampaheinät, tähtityynyt ja Vallila.
Aijai taas osui ja upposi. Oikein pitää ruveta hotellisisustus-termiä avaamaan. Talk to the hand - EVVK.
Hyvinpä kestät jos joku on erimieltä kanssasi tai korjaa virheitäsi.
Varmaan mukava olla tuollaisen ihmisen läheinen.
Taisi itsellesi tuon reaktion perusteella mennä tunteisiin, kun joku korjasi sinua.
Tansseissa pitää päästä ensin jonkun kanssa lattialle, niin kaikki muut tulevat perässä hakemaan. Varsinkin jos miehet vähänkin tuntevat toisensa. Kun parkettien partaveitsi hakee ensin, koko ilta on menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos kaupassa oikein päättäväisesti kävelen tietylle hyllylle ja otan sieltä jonkun elintarvikkeen, niin kohta on 2-3 vanhempaa ja lihavampaa mammaa saman tuotteen kimpussa. Luulevat varmaan, että sen tuotteen avulla pysyn hoikkana :DDDDDDDDDDD.
Muutenkin jos oikein määrätietoisesti ja itseluottamuksella teet jotain, niin aina muutama lammas tarkkailee sinua ja toimii samoin perässä. Tässä huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Osa ei ollenkaan osaa muodostaa mielipiteitään itse.
Apua mikä narsisti :DDDDDD
No tiedä siitä, mutta totisinta totta. Ei riitä yhden eikä kahdenkaan käden sormet laskemaan, kun on joku täti ihan laskenut käsistään toisen tuotteen ja minua tuijotettuaan huuli pyöreänä singahtanut - muka vaivihkaa - hakemaan samanlaisen artikkelin maitohyllystä tai samanlaisen leipäpaketin, jollaisen itse olen juuri poiminut koriini. Jotenkin huvittavaa.
Tietyllä tavalla sama on havaittavissa alennusmyynneissä. Jos joku tuote näyttää oikein herättävän mielenkiintoa ja parhaassa tapauksessa tungosta, niin lampaat siirtyvät sinnekin tonkimaan, vaikka itsellä ei olisi mitään tarvetta kyseiselle tavaralle. Pitää vaan ängetä ja ostaa, koska muutkin tekevät niin.
Tai sitten he vain odottavat, että sinä siirryt pois siitä kohdasta, johon he ovat tulossa. Ja heidän tuijotuksensa saattaa johtua siitä, että sinä pälyilet ympärillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos kaupassa oikein päättäväisesti kävelen tietylle hyllylle ja otan sieltä jonkun elintarvikkeen, niin kohta on 2-3 vanhempaa ja lihavampaa mammaa saman tuotteen kimpussa. Luulevat varmaan, että sen tuotteen avulla pysyn hoikkana :DDDDDDDDDDD.
Muutenkin jos oikein määrätietoisesti ja itseluottamuksella teet jotain, niin aina muutama lammas tarkkailee sinua ja toimii samoin perässä. Tässä huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Osa ei ollenkaan osaa muodostaa mielipiteitään itse.
Apua mikä narsisti :DDDDDD
No tiedä siitä, mutta totisinta totta. Ei riitä yhden eikä kahdenkaan käden sormet laskemaan, kun on joku täti ihan laskenut käsistään toisen tuotteen ja minua tuijotettuaan huuli pyöreänä singahtanut - muka vaivihkaa - hakemaan samanlaisen artikkelin maitohyllystä tai samanlaisen leipäpaketin, jollaisen itse olen juuri poiminut koriini. Jotenkin huvittavaa.
Tietyllä tavalla sama on havaittavissa alennusmyynneissä. Jos joku tuote näyttää oikein herättävän mielenkiintoa ja parhaassa tapauksessa tungosta, niin lampaat siirtyvät sinnekin tonkimaan, vaikka itsellä ei olisi mitään tarvetta kyseiselle tavaralle. Pitää vaan ängetä ja ostaa, koska muutkin tekevät niin.
Varmaan ihan totta että ostajat toimivat laumasieluisesti. Narsismia on tuo itseriittoinen kuvitelmasi siitä että tämä johtuisi siitä että olet niin upea. Itselle käy samalla tavalla, eli usein kun olen katsomassa jotain epäsuosittuakin tuotetta niin siitä sitten kiinnostu yhtäkkiä muutkin.
Joskus tekisi mieli ihan pelkän testin vuoksi katsoa jotain todella rumaa, epäkäytännöllistä tai typerää tuotetta ja katsoa tuleeko siihen sitten muitakin kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaa (ainakin) pikkupaikkakunnilla. Ymmärrän toki, jos omainen on vastikään kuollut, että haudalla tulee käytyä useammin, mutta sellaiset iät ja ajat olleet sukuhaudat, joissa harataan ja nyhdetään ja rynnitään sinne aina ensimmäisten joukossa tekemään ne sesonkihommat. Vaikka olisi seurakunnan hoidossa, niin silti siellä harataan ja nyhdetään tavan takaa. Yksi näytelmä on kynttilät jouluna. Moniko ajattelee niitä omaisia siellä oikeasti? Enemmän sitä, mitä "ihmiset ajattelee", jos ei veisikään.
Älä muuta sano! Ja ylipäänsä arkkuhautaus on mielestäni menneiden aikojen tapoja. Olisi paras jos kaikki vain tuhkattaisiin ja tuhkat siroteltaisiin muistolehtoon. Jos jokin merkki on pakko olla niin laatta sitten jonkinlaiseen muuriin.
Vierailija kirjoitti:
Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.
Kaikki ei aina katsele sinua tai maailma ei pyöri juuri sinun ympärilläsi.
Jos seisot omasta mielestäsi "epäkiinnostavalla" hyllyrivillä, niin se ei tarkoita, etteikö niitä tuotteita joku voisi oikeasti tarvita.
Itse hortoilen ja pyörin kaupassa aika pitkäänkin etsimässä tuotteita ja ihan aikaa tappaakseni. En ole siellä sinua imitoimassa tai miettimässä mitä sinä sieltä olet ostamassa.
Vanhojen tanssit. Typerä ja pinnallinen kilpavarustelupäivä, ja perinteestä jäljellä ainoastaan nimi.
Veikkaan että suurin osa osallistuu ainoastaan sen joukkopsykoosin takia.
Nykyään laumasieluisuus näkyy kuluttamisessa paljon enemmän kuin ennen. Vielä muutamia vuosia sitten esimerkiksi lenkkeilijöillä oli päällänsä vain jotain, joka sopi kyseiseen lajiin. Siistejä vaatteita silloinkin, mutta ne käytettiin loppuun ennenkuin ostettiin uusia. Nyt tuolla poluilla tallaa toistensa kopioita, samanlaiset pöksyt, kengät ja kuulokkeet päällä, ja tämä samalta näyttävä jengi vaihtaa lookiaan vain ja ainoastaan sen mukaan miten muutkin, ei sen miten vaatteet kuluu.
Autoja vaihdetaan entistä tiuhempaan (samaan kuin muilla), kaikki harrastavat samoja asioita ja vain sen aikaa kun se on someuskottavaa, kaikkien kodit näyttää samalta jne. Täysin aivotonta puuhaa.
Ja varsinkin vanhempi ikäpolvi on hurahtanut nyt tähän pelleilyyn, ilmeisesti on tärkeä näyttää että rahaa on tehty?
Kiusaaminen ja yhden ihmisen hylkiminen, sorsiminen ja tälle naureskelu.
Laumasielujen ryhmädynamiikka toimii aina siten, että on pakko olla yksi henkilö jonka he sulkevat ryhmästä pois. Se vahvistaa laumasielujen yhteenkuuluvuutta. Ryhmä on sitten vasta heidän "heimonsa" kun siitä on ulossuljettu joku.
Se suljetaan ulos, joka on erilainen. Eikä heti ala mielistelemään, matkimaan, kopioimaan ja palvomaan sitä laumasielujen ryhmän niin sanottua pomoa.
Sadismi. Kiusaamisen, väkivallan ja hyväksikäytön hiljainen hyväksyminen. Kun joku päättää ottaa ohjat käsiin, se käy todella helposti, koska niin harva haluaa ottaa sellaista vastuuta. Valtaosa seuraa hyvin mielellään johtajaa, vaikkei sitä itselleen myöntäisikään.
Valitettavasti vallanhimoisimmat ihmiset ovat usein valmiita manipuloimaan ja hyväksikäyttämään muita sellaisilla keinoilla, ettei heitä edes osata epäillä.
Keskiluokan brändipalvonta. Audit, Iittalat, Lokkilamput jne.
Ylihintaisia tuotteita vaikkei laatu ole kuin korkeintaan keskinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.
Jos seisot omasta mielestäsi "epäkiinnostavalla" hyllyrivillä, niin se ei tarkoita, etteikö niitä tuotteita joku voisi oikeasti tarvita.
Itse hortoilen ja pyörin kaupassa aika pitkäänkin etsimässä tuotteita ja ihan aikaa tappaakseni. En ole siellä sinua imitoimassa tai miettimässä mitä sinä sieltä olet ostamassa.
Ei pyöri ei. Kuitenkin kyseessä on hämmentävän yleinen "mitäs tuolla on" -ilmiö. On koettu niin monta kertaa, että tunnistan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään laumasieluisuus näkyy kuluttamisessa paljon enemmän kuin ennen. Vielä muutamia vuosia sitten esimerkiksi lenkkeilijöillä oli päällänsä vain jotain, joka sopi kyseiseen lajiin. Siistejä vaatteita silloinkin, mutta ne käytettiin loppuun ennenkuin ostettiin uusia. Nyt tuolla poluilla tallaa toistensa kopioita, samanlaiset pöksyt, kengät ja kuulokkeet päällä, ja tämä samalta näyttävä jengi vaihtaa lookiaan vain ja ainoastaan sen mukaan miten muutkin, ei sen miten vaatteet kuluu.
Autoja vaihdetaan entistä tiuhempaan (samaan kuin muilla), kaikki harrastavat samoja asioita ja vain sen aikaa kun se on someuskottavaa, kaikkien kodit näyttää samalta jne. Täysin aivotonta puuhaa.
Ja varsinkin vanhempi ikäpolvi on hurahtanut nyt tähän pelleilyyn, ilmeisesti on tärkeä näyttää että rahaa on tehty?
Ennen kaikilla oli ne samat Adidas-verkkarit, niin ehkä siihen ei kiinnittänyt niin huomiota. Nykyiset tuulipuvun korvikkeet taas ovat retkeilyhousut, pitää ostaa ehkä aidot ja alkuperäiset Gorka-housut niin ei erotu enää edes joukosta
Vierailija kirjoitti:
heterosuhteet, naimisiinmeno ja lasten hankinta
Yhteiskuntien peruspilarit ellei haluta elää jossain vasurianarkiassa sellaisten ihmisten keskellä jotka eivät edes tiedä, mitä sukupuolta ovat.
Av:llakin säännöllisesti näkyvät avausviestit, miten joku kuuluu tehdä, kuuluu olla.
Ja Suomessa jatkuva alkoholinkäytöstä jauhaminen. Itse en käytä alkoholia, mutten kuuluta sitä ympäriinsä. En laske muiden annoksia. Mutta on tullut huomattua, että muiden alkoholinkäytön vahtiminen on hyvin yleistä.
Ja sitten kaikenlaiset huoli-ilmoitukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyöri ei. Kuitenkin kyseessä on hämmentävän yleinen "mitäs tuolla on" -ilmiö. On koettu niin monta kertaa, että tunnistan tämän.
Mikä ihmeen ihme se on, että kaupassa kiinnitetään huomiota siihen paikkaan, jossa selvästi on jotain kiinnostavaa myytävänä?
Eläin maailmassa muiden seuraaminen on elintärkeää. Katsot mitä viisammat/kokeneemmat tekevät ja teet itse perässä. Jos olisit se yksinäinen urpo, joka päättää, että todisteista huolimatta menetkin juttelemaan petoeläimelle, sensijaan että juoksisit karkuun olisit raato. Joten lajin selviytymisen kannalta laumakäytös on tärkeää. Darwinilla oli pointti.
Tatuoinnit ja täytteet. Ja itsensä seksikkääksi nukeksi tekeminen. - Voiko rumempaa olla!