Listataan ihmisten omituisia tapoja jotka johtuvat laumasieluisuudesta
Ravintolaan saapuva porukka menee lähes AINA juuri siihen pöytään, josta on juuri joku toinen porukka lähtenyt ja joka on vielä siivoamatta, vaikka tyhjiä ja puhtaitakin pöytiä olisi.
Olen järkeillyt tuon niin, että ihmismieli olettaa pöydän alitajuisesti hyväksi paikaksi kun se on kelvannut muillekin
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomien palvonta ja juominen. Täysin muiden perässä tässä mennään, kuka tollasia muka joisi, jos kukaan ei joisi.
Joskus on pakko pysyä hereillä, muuten en noita juokaan. Kahvi olisi ehkä Suomessa oikeampi laumasieluisuuden ilmentäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos kaupassa oikein päättäväisesti kävelen tietylle hyllylle ja otan sieltä jonkun elintarvikkeen, niin kohta on 2-3 vanhempaa ja lihavampaa mammaa saman tuotteen kimpussa. Luulevat varmaan, että sen tuotteen avulla pysyn hoikkana :DDDDDDDDDDD.
Muutenkin jos oikein määrätietoisesti ja itseluottamuksella teet jotain, niin aina muutama lammas tarkkailee sinua ja toimii samoin perässä. Tässä huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Osa ei ollenkaan osaa muodostaa mielipiteitään itse.
Tässä tapahtuma taitaa ennemmin olla kirjoittajan korvien välissä.
Taidat olla yksi kopioivista lampaista ja kuvittelet vielä, että olet itse oivaltanut kopioimasi jutut.
Voin vain kuvitella millainen turbobimbo siellä kirjoittelee. :D On huultentäytettä, ripsienpidennystä ja ÄO:kin hurjat 95. Ja sitten kuvitellaan olevan tosi uniikkeja ja älykkäitä, kun luetaan instasta rokotevastaista propagandaa ja uskotaan se kaikki täysin kyseenalaistamatta.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomien palvonta ja juominen. Täysin muiden perässä tässä mennään, kuka tollasia muka joisi, jos kukaan ei joisi.
Mistä ihmeestä puhut?
Se vessapaperin hamstraus kummastutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan olin vuosia kaupassa töissä ja huomasin, että ihmiset ottavat mieluiten samasta kohdasta tuotteita. Jos hyllyyn laitetaan vaikka kaksi identtistä laatikollista karkkipusseja, niin todennäköisimmin toinen laatikko ammottaa tyhjyyttään ja toinen on lähes täysi.
Mistäköhän voisi johtua?
Olisiko joku sellainen taustalla, että sen tyhjentyneen laatiokon voi hyllyttäjä sitten napata siitä pois ja laittaa uuden?
Tuo toinen viesti tuolla, jossa ihmeteltiin kun "vatupassi" menee jonossa viimeisen viereen seisomaan, eikä hänen taakseen. Mikähän siinä voisi olla syy?
Olisiko ehkä sellainen, että se "vatupassi" on samaa seuruetta sen jonottajan kanssa, ja siksi menee viereen.
Ei, ei ole ollenkaan siitä kyse. Vaan joku täysin tuntematon tyyppi menee jonottamaan viimeisimmän jonottajan viereen ja sitten jono alkaa haarautua.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko-fanitus. Tahdottomien sopuleiden hommaa.
Ja Muumimukit.
Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.
Vierailija kirjoitti:
Av:lta luettua: "Ketjuista kannattaa huomioida vain paljon ylänuolia saaneet kommentit, koska niissä ollaan oikeassa."
Tuo kommentti oli saanut kymmeniä ylänuolia. Ihan älytön ajatus sekä käytännöllisesti että tietoteoreettisesti, että tiedon oikeellisuus perustuisi sen suosioon. Tuon ajatuksen suosio selittää, miksi ihmiset ovat valmiita kannattamaan absurdeja, julmia jne aatteita.
Eiköhän palstalla ole tyyppejä, jotka VPN:n avulla peukuttavat omia kommenttejaan manipuloidakseen palstalaisten mielipiteitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos kaupassa oikein päättäväisesti kävelen tietylle hyllylle ja otan sieltä jonkun elintarvikkeen, niin kohta on 2-3 vanhempaa ja lihavampaa mammaa saman tuotteen kimpussa. Luulevat varmaan, että sen tuotteen avulla pysyn hoikkana :DDDDDDDDDDD.
Muutenkin jos oikein määrätietoisesti ja itseluottamuksella teet jotain, niin aina muutama lammas tarkkailee sinua ja toimii samoin perässä. Tässä huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Osa ei ollenkaan osaa muodostaa mielipiteitään itse.
Tässä tapahtuma taitaa ennemmin olla kirjoittajan korvien välissä.
Taidat olla yksi kopioivista lampaista ja kuvittelet vielä, että olet itse oivaltanut kopioimasi jutut.
Voin vain kuvitella millainen turbobimbo siellä kirjoittelee. :D On huultentäytettä, ripsienpidennystä ja ÄO:kin hurjat 95. Ja sitten kuvitellaan olevan tosi uniikkeja ja älykkäitä, kun luetaan instasta rokotevastaista propagandaa ja uskotaan se kaikki täysin kyseenalaistamatta.
T.eri
Taitaa olla totta, kun tuntuu monella menevän niin tunteisiin.
Hotellisisustus. Beigeä. Beigeä. Ja vielä lisää beigeä. Hoooooooooooooooooohhelihoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan olin vuosia kaupassa töissä ja huomasin, että ihmiset ottavat mieluiten samasta kohdasta tuotteita. Jos hyllyyn laitetaan vaikka kaksi identtistä laatikollista karkkipusseja, niin todennäköisimmin toinen laatikko ammottaa tyhjyyttään ja toinen on lähes täysi.
Mistäköhän voisi johtua?
Olisiko joku sellainen taustalla, että sen tyhjentyneen laatiokon voi hyllyttäjä sitten napata siitä pois ja laittaa uuden?
Tuo toinen viesti tuolla, jossa ihmeteltiin kun "vatupassi" menee jonossa viimeisen viereen seisomaan, eikä hänen taakseen. Mikähän siinä voisi olla syy?
Olisiko ehkä sellainen, että se "vatupassi" on samaa seuruetta sen jonottajan kanssa, ja siksi menee viereen.
Ei, ei ole ollenkaan siitä kyse. Vaan joku täysin tuntematon tyyppi menee jonottamaan viimeisimmän jonottajan viereen ja sitten jono alkaa haarautua.
En ole ikänäni nähnyt tuollaista. Tuskin on kovin yleistä.
Noin voi käydä ehkä silloin jos siinä takana ei voi jostain syystä seisoa, on joku este siinä.
Vierailija kirjoitti:
Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.
Tämä on hyvin ärsyttävä ilmiö etenkin näin korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua mikä narsisti :DDDDDD
No tiedä siitä, mutta totisinta totta. Ei riitä yhden eikä kahdenkaan käden sormet laskemaan, kun on joku täti ihan laskenut käsistään toisen tuotteen ja minua tuijotettuaan huuli pyöreänä singahtanut - muka vaivihkaa - hakemaan samanlaisen artikkelin maitohyllystä tai samanlaisen leipäpaketin, jollaisen itse olen juuri poiminut koriini. Jotenkin huvittavaa.
Tietyllä tavalla sama on havaittavissa alennusmyynneissä. Jos joku tuote näyttää oikein herättävän mielenkiintoa ja parhaassa tapauksessa tungosta, niin lampaat siirtyvät sinnekin tonkimaan, vaikka itsellä ei olisi mitään tarvetta kyseiselle tavaralle. Pitää vaan ängetä ja ostaa, koska muutkin tekevät niin.
Vierailija kirjoitti:
n ole vasemmistolainen, mutta pakko sanoa, että tuo on täyttä sontaa mitä sekoilet jostain "ilmaiseksi asumisisesta" "kalleimmilla alueilla".
Jos joku asuu ilmaiseksi kalleimmilla alueilla, niin hän ei ole silloin mikään "Kelan asiakas".
Esimerkiksi: "Helsingissä oli vuonna 2019 yhteensä 44 338 perustoimeentulotukea saanutta kotitaloutta, joissa asui yhteensä 66 859 henkilöä."
Helsinki on maan kallin paikka asua ja 10 % kaikista sen asukkaista asui siellä puhtaasti tukien varassa. Tänä päivänä prosentit lienevät vieläkin korkeampia.
Sisustusjutut!
Nyt ollut pitkään jo tuo valju Boho. Asuntojen myynti-ilmoitukset ovat täynnä tätä beigeä tyyliä. Ei innosta!
Vierailija kirjoitti:
Hotellisisustus. Beigeä. Beigeä. Ja vielä lisää beigeä. Hoooooooooooooooooohhelihoijaa.
Et ihan ymmärrä mikä on hotellisisustus.
Itse haluan oikean hotellisisustuksen, koska haluan mahdollisimman minimalistisen ja AIKAA KESTÄVÄN sisustuksen, ilman mitään vaihtelevia lampaiden muotioikkuja.
Beigeä sinne ei tule yhtään. Sen sijaan vaalean greigeä, vedenvihreää, joku kiva metallinsävy ja tehosteväri.
Tarkoitus on sisustaa ihan itselleni, ei sinulle tai kenellekään somessa.
Jos puhutaan laumasieluisuudesta sisustuksessa, niin hotellisisustus ei ole sitä, vaan kaikenmaailman pampaheinät, tähtityynyt ja Vallila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän voisi johtua?
En ole ikänäni nähnyt tuollaista. Tuskin on kovin yleistä.
Noin voi käydä ehkä silloin jos siinä takana ei voi jostain syystä seisoa, on joku este siinä.
Itselle on käynyt parikin kertaa eikä takana ole ollut mitään estettä. Tosin usein kyseessä taitaa olla vain yritys etuilla.
Vierailija kirjoitti:
Suositut paikat on yleensä ikkunapaikkoja ja/tai rauhallisessa kohtaa ravintolaa (ei kulkureitillä, ei kauittimien vieressä jne.). Siksi niihin on tunku.
Niin, hiljainen pöytä läheltä orkesteria.
Mistäköhän voisi johtua?