Listataan ihmisten omituisia tapoja jotka johtuvat laumasieluisuudesta
Ravintolaan saapuva porukka menee lähes AINA juuri siihen pöytään, josta on juuri joku toinen porukka lähtenyt ja joka on vielä siivoamatta, vaikka tyhjiä ja puhtaitakin pöytiä olisi.
Olen järkeillyt tuon niin, että ihmismieli olettaa pöydän alitajuisesti hyväksi paikaksi kun se on kelvannut muillekin
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heterosuhteet, naimisiinmeno ja lasten hankinta
Yhteiskuntien peruspilarit ellei haluta elää jossain vasurianarkiassa sellaisten ihmisten keskellä jotka eivät edes tiedä, mitä sukupuolta ovat.
On varmaan vaikeaa elää noin kaltevalla pinnalla.
Miten psyykeesi edes kestää tätä nykyaikaa, kun kaikkien ei ole pakko enää mennä naimisiin tai tehdä lapsia jos ei itse halua?
En puhunut "kaikista", myös ennen vanhaan oli naimattomia ja veloja. Kun katsoo psyykenlääkkeiden kulutusta Suomessa, pahoinvoivia lapsia ja nuoria ja yhä suurempaa määrää psyykenongelmien takia työkyvytyömiä niin eipä noiden perinteisten arvojen ylenkatsomisesta käytännön tasolla ole isommassa kuvassa ollut juurikaan hyvää. Toki kun elämänkokemusta on max. 30+v. kuten sinulla, niin ei ole vielä järin pitkää perspektiiviä katsoa asioita ja antaa kommentteja, mistä on tultu ja mihin ollaan menossa.
jiitu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jiitu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n ole vasemmistolainen, mutta pakko sanoa, että tuo on täyttä sontaa mitä sekoilet jostain "ilmaiseksi asumisisesta" "kalleimmilla alueilla".
Jos joku asuu ilmaiseksi kalleimmilla alueilla, niin hän ei ole silloin mikään "Kelan asiakas".
Esimerkiksi: "Helsingissä oli vuonna 2019 yhteensä 44 338 perustoimeentulotukea saanutta kotitaloutta, joissa asui yhteensä 66 859 henkilöä."
Helsinki on maan kallin paikka asua ja 10 % kaikista sen asukkaista asui siellä puhtaasti tukien varassa. Tänä päivänä prosentit lienevät vieläkin korkeampia.
Mussun mussun. Helsinki ei ole mikään yhtenäinen paikka asua.
On Eiranrantaa ja on Itä-Helsinkiä.
Kirjoittaja antaa ymmärtää, että siellä Eiranrannassa ja Larussa asustellaan ilmaiseksi häne maksamillaan veroilla.
Vai mussuttaako hän siitä, että joku asuu jossain Hesan ghetossa ilmaiseksi? EI. Ei hän sitä mussuttanut.
Sulla on paha ongelma. Haluat tulkita toisten tekstejä miten haluat ja kun et osaakaan tehdä sitä oikein, alat mussuttamaan.
Kuten yllä näet, puhuin maan kalleimmista alueista. En Eiranrannasta. Helsinki on maan kallein kaupunki asua ja vaikka siellä onkin sisäistä hajontaa, halvinkin paikka asua Helsingissä on huomattavan kallis maan mittakaavassa. Piste.
Kyllä, olen sitä mieltä, että toimeentulotuen asumisosalle (ja asumistuelle) pitäisi asettaa maankattava maksimi, jolla ei ole asiaa asua maan kalleimmassa kaupungissa ilman omaa panosta. Jos välttämättä haluaa toimeentulotuella asua Hesassa, niin siitä 500 e käyttörahasta voi sitten laittaa 300 e lisää asunmisosan päälle. Ei ole mitään järkeä, eikä mahdollisuutta pitkän päälle, että maan kallein kaupunki asutetaan verorahoilla. Asumisen tukikulut kasvavat koko ajan hurjaa vauhtia.
Etkö sinä pässi ymmärrä mistä asuntosijoittajat rahansa saavat?
Asumistuki on tulonsiirto RIKKAILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntien peruspilarit ellei haluta elää jossain vasurianarkiassa sellaisten ihmisten keskellä jotka eivät edes tiedä, mitä sukupuolta ovat.
Miten psyykeesi edes kestää tätä nykyaikaa, kun kaikkien ei ole pakko enää mennä naimisiin tai tehdä lapsia jos ei itse halua?
En puhunut "kaikista", myös ennen vanhaan oli naimattomia ja veloja. Kun katsoo psyykenlääkkeiden kulutusta Suomessa, pahoinvoivia lapsia ja nuoria ja yhä suurempaa määrää psyykenongelmien takia työkyvytyömiä niin eipä noiden perinteisten arvojen ylenkatsomisesta käytännön tasolla ole isommassa kuvassa ollut juurikaan hyvää. Toki kun elämänkokemusta on max. 30+v. kuten sinulla, niin ei ole vielä järin pitkää perspektiiviä katsoa asioita ja antaa kommentteja, mistä on tultu ja mihin ollaan menossa.
Olen kyllä "hieman" vanhempi mitä sinä olet puolestani päättänyt. Meillä kahdella on eriävä näkemys kuinka monta vuotta minulla on elämänkokemusta. Toisella meistä on faktatieto asiasta. Kumpi se voisi olla?
Jos on olemassa pahoinvoivia lapsia, niin eikö heidät ole joku tehnyt?
Lapsen hyvinvointia ei määritä se, onko hänen vanhempansa menneet papin edessä naimisiin vai eivät.
Vaikutat kyllä erittäin yksinkertaiselta ihmiseltä.
Pahoinvointia ja kärsimystä on ollut jo ennen tätä nykyaikaakin. Lääkkeitä ja hoitoa ei ole ollut.
Naisilla ei ole ollut MITÄÄN oikeuksia, ja heidän on ollut PAKKO synnyttää lapsia ja mennä jollekin miehelle vaimoksi ja kotiorjaksi.
Nykyään ei ole enää moista paskasysteemiä ja se lisää ainakin naisten hyvinvointia.
Luuserimiesten hyvinvointia se ei lisää, mutta normaaleiden ja kunnollisten miesten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä säälittävää kun tyhmä ihminen ylentää itsensä ja leikkii, että se älykkäämpi olisi muka se tyhmempi.
Olette kyllä ihan äärettömän tyhjäpäisiä minä-minä-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten tekeminen.
Lasten tekeminen ja häät tuntuu tosiaan olevan tällaisia. Kyseessä tosin lienee otannan vääristymä, kun kaveripiirissä on yleensä samanikäistä tai samassa elämäntilanteessa olevaa porukkaa, joten tuollaiset merkkitapaukset osuvat aika usein lähekkäin. (Omassa kaveripiirissä syntyi 7 esikoista reilun vuoden sisään).
Lottoaminen, vaikka harvoin kukaan saa sieltä euroakaan.
Kaikenmaailman kylpypaljujen voitto arvontoihin on osallistuttava, vaikka harvoihin kerrostaloasuntoihin sitä saisi edes mihinkään sijoitetuksi.
Urheilu joukkueiden fanitus. Uskonto. Siinä pari outoa.
Vierailija kirjoitti:
Urheilujoukkueiden fanitus on sieltä laumasieluisimmasta päästä. Uskonto on taas systemaattista aivopesua jossa uhri on alisteisessa asemassa aivopesijäänsä nähden. Mitään uskontoja ei olisi, jos lapset saisivat kasvaa rauhassa ilman vanhempiensa hengellistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilujoukkueiden fanitus on sieltä laumasieluisimmasta päästä. Uskonto on taas systemaattista aivopesua jossa uhri on alisteisessa asemassa aivopesijäänsä nähden. Mitään uskontoja ei olisi, jos lapset saisivat kasvaa rauhassa ilman vanhempiensa hengellistä väkivaltaa.
Tunnen kyllä useita uskovaisia, jotka ovat ihan itse aikuisena löytäneet uskonsa, eikä vanhemmat oo ollu uskovaisia ollenkaan.
Itse taas olen kirkosta eronnut uskovaisten lapsi. Toki uskonto usein periytyy, mutta väitteesi ei ole tosi. Ihmisillä on ihan luontainen taipumus uskoon (ei kaikilla).
Minäkin olen uskovaiseksi alkanut aikuisena, suvusta kukaan ei ainakaan kertomansa mukaan ole uskossa. En ole edes kokenut mitään suuria kriisejä elämässä eli sen takia en kääntynyt uskoon. Moni ystäväni on myös "tullut kaapista" ja puhuvat siitä että ovat pitäneet asian yksityisenä kaikilta.
Kuntosali-laumailu on jo mainittu mutta mietin myös sitä kuinka kepeästi ihmiset antaa sormenjälkensä ulkomaalaisille firmoille miettimättä seurauksia. Esim finess 247. Itse aion vältellä viimeiseen asti kaikessa tekniikassa.
Ulkonäkökeskeisyys. Merkkivaatteet ovat suurta huijausta, joskaan en kannata kertakäyttövaatteitakaan.
EV.lut. kirkkoon useimmat kuuluvat vain koska niin on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkein hassuin on tuo että miehet menevät joukolla omia teitään suoraan naisten palstoille lällättelemään että katsokaa miten menen omia teitäni. Tuosta ei voi enää paremmaksi pistää.
No kun se teillä joka kerta noin kovasti menee ihon alle, ettekä suostu sitä myöntämään 😂 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos kaupassa oikein päättäväisesti kävelen tietylle hyllylle ja otan sieltä jonkun elintarvikkeen, niin kohta on 2-3 vanhempaa ja lihavampaa mammaa saman tuotteen kimpussa. Luulevat varmaan, että sen tuotteen avulla pysyn hoikkana :DDDDDDDDDDD.
Muutenkin jos oikein määrätietoisesti ja itseluottamuksella teet jotain, niin aina muutama lammas tarkkailee sinua ja toimii samoin perässä. Tässä huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Osa ei ollenkaan osaa muodostaa mielipiteitään itse.
Olin vuosia sitten ainoana asiakkaana suuren Prisman yläkerrassa ja etsin kumisaappaita. Ei muita asiakkaita. Sovitin useita pareja ja löysin melko hyvät saappaat.
Liikkeeseen tuli pariskunta, joiden etenemisen kuulin äänten perusteella. He kävelivät tyhjän yläkerra halki ja tulivat kumisaapashyllylle. He etsivät jalassani olevia saappaita, minun kokoani. Ojensin heille saappaat ja poistuin.
En huomannut tarkkailla heidän painojaan tai mitata heitä. Toinen olisit voinut olla sinä, mutta he kiittivät kohteliaasti saapasparista.
Vierailija kirjoitti:
Koronapiikin ottaminen.
Olen selvinnyt syövästä elinsiirron avulla, koska lääketieteen ammattilaiset osasivat parantaa minut.
Koronarokotetta suosittelevat tutkijat, lääkärit ja ylilääkärit.
Rokottamattomuutta suosittelevat ns. hakkaraispuolueen edustajat, iltapäivälehtitutkijat.
Valitsen lääkärien osaamisen, en persulien "osaamista".
Kasvukeskuksissa asuntojen hinnat nousee -> ihmiset ostavat ennen kuin loppuu.
Kettu muuttaa pikkupaikkakunnalle tekemään etähommia ja vaihtaa asuntoa ja sijaintia tarpeen mukaan. Lekottelee luonnossa yms.
Tulee viikonloppu.
Kasvukeskusmuurahaiset rynnivät maakuntiin + täyttävät kasvukeskusten lähiluontokohteet.
Kettu kasaa romppeensa ja varaa hotellihuoneen esim. jostain kasvukeskuksesta. Mikä sijainti nyt kiinnostaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkein hassuin on tuo että miehet menevät joukolla omia teitään suoraan naisten palstoille lällättelemään että katsokaa miten menen omia teitäni. Tuosta ei voi enää paremmaksi pistää.
No kun se teillä joka kerta noin kovasti menee ihon alle, ettekä suostu sitä myöntämään 😂 😂
Etsimäsi sana on säälittää. Naiset tuntevat teitä kohtaan myötätuntoa.
Miksi ihmeessä miehet, joista naiset eivät aiemminkaan kiinnostuneet, jankuttavat turhia jorinoitaan?
ohis
Tatuointien ottaminen. Levinnyt niin laajalle että on jo tylsiä.
Remonttiohjelmissa open plan. Kaikki seinät kaadetaan vaikka olisi vanha hieno talo. Sitten se valtava tila pitää jotenkin huonekalujen tai muiden kikkojen avulla jakaa osiin, kun se on niin iso.