Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan ihmisten omituisia tapoja jotka johtuvat laumasieluisuudesta

Vierailija
01.11.2021 |

Ravintolaan saapuva porukka menee lähes AINA juuri siihen pöytään, josta on juuri joku toinen porukka lähtenyt ja joka on vielä siivoamatta, vaikka tyhjiä ja puhtaitakin pöytiä olisi.

Olen järkeillyt tuon niin, että ihmismieli olettaa pöydän alitajuisesti hyväksi paikaksi kun se on kelvannut muillekin

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jiitu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n ole vasemmistolainen, mutta pakko sanoa, että tuo on täyttä sontaa mitä sekoilet jostain "ilmaiseksi asumisisesta" "kalleimmilla alueilla".

Jos joku asuu ilmaiseksi kalleimmilla alueilla, niin hän ei ole silloin mikään "Kelan asiakas".

Esimerkiksi: "Helsingissä oli vuonna 2019 yhteensä 44 338 perustoimeentulotukea saanutta kotitaloutta, joissa asui yhteensä 66 859 henkilöä."

Helsinki on maan kallin paikka asua ja 10 % kaikista sen asukkaista asui siellä puhtaasti tukien varassa. Tänä päivänä prosentit lienevät vieläkin korkeampia.

Mussun mussun. Helsinki ei ole mikään yhtenäinen paikka asua.

On Eiranrantaa ja on Itä-Helsinkiä.

Kirjoittaja antaa ymmärtää, että siellä Eiranrannassa ja Larussa asustellaan ilmaiseksi häne maksamillaan veroilla.

Vai mussuttaako hän siitä, että joku asuu jossain Hesan ghetossa ilmaiseksi? EI. Ei hän sitä mussuttanut.

Sulla on paha ongelma. Haluat tulkita toisten tekstejä miten haluat ja kun et osaakaan tehdä sitä oikein, alat mussuttamaan.

Kuten yllä näet, puhuin maan kalleimmista alueista. En Eiranrannasta. Helsinki on maan kallein kaupunki asua ja vaikka siellä onkin sisäistä hajontaa, halvinkin paikka asua Helsingissä on huomattavan kallis maan mittakaavassa. Piste.

Kyllä, olen sitä mieltä, että toimeentulotuen asumisosalle (ja asumistuelle) pitäisi asettaa maankattava maksimi, jolla ei ole asiaa asua maan kalleimmassa kaupungissa ilman omaa panosta. Jos välttämättä haluaa toimeentulotuella asua Hesassa, niin siitä 500 e käyttörahasta voi sitten laittaa 300 e lisää asunmisosan päälle. Ei ole mitään järkeä, eikä mahdollisuutta pitkän päälle, että maan kallein kaupunki asutetaan verorahoilla. Asumisen tukikulut kasvavat koko ajan hurjaa vauhtia.

Vierailija
82/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.

Kaikki ei aina katsele sinua tai maailma ei pyöri juuri sinun ympärilläsi.

Jos seisot omasta mielestäsi "epäkiinnostavalla" hyllyrivillä, niin se ei tarkoita, etteikö niitä tuotteita joku voisi oikeasti tarvita.

Itse hortoilen ja pyörin kaupassa aika pitkäänkin etsimässä tuotteita ja ihan aikaa tappaakseni. En ole siellä sinua imitoimassa tai miettimässä mitä sinä sieltä olet ostamassa.

Ei pyöri ei. Kuitenkin kyseessä on hämmentävän yleinen "mitäs tuolla on" -ilmiö. On koettu niin monta kertaa, että tunnistan tämän.

Mikä ihmeen ihme se on, että kaupassa kiinnitetään huomiota siihen paikkaan, jossa selvästi on jotain kiinnostavaa myytävänä?

Yritän vielä kerran. Esimerkiksi: Olen Prismassa etsimässä huopatassuja tuolinjalkoihin. Hyllyvälissä tai sen lähellä ei ole ketään muuta. Vertailen siinä hetken, ottaisinko leikattavaa vai valmiiksi leikattua, mustaa vai valkoista huopaa. Sitten tulee joku kuikuilemaan metrin päähän ja tiirailemaan samaa. Tilanne on sellainen "anna tilaa, minäkin tulen just tähän nyt huopatassuostoksille." Otan pakkauksen, tyyppi poistuu samaa matkaa, ottamatta hyllystä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi seuraavan kerran kaupassa ollessasi se hyllyväli, jossa ei ole ketään muuta ja tuotteetkin mahdollisimman epäkiinnostavia. Ei mene kuin hetki ja siihen tulee joku katsomaan, mitä katselet.

Jos seisot omasta mielestäsi "epäkiinnostavalla" hyllyrivillä, niin se ei tarkoita, etteikö niitä tuotteita joku voisi oikeasti tarvita.

Itse hortoilen ja pyörin kaupassa aika pitkäänkin etsimässä tuotteita ja ihan aikaa tappaakseni. En ole siellä sinua imitoimassa tai miettimässä mitä sinä sieltä olet ostamassa.

Ei pyöri ei. Kuitenkin kyseessä on hämmentävän yleinen "mitäs tuolla on" -ilmiö. On koettu niin monta kertaa, että tunnistan tämän.

Mikä ihmeen ihme se on, että kaupassa kiinnitetään huomiota siihen paikkaan, jossa selvästi on jotain kiinnostavaa myytävänä?

Yritän vielä kerran. Esimerkiksi: Olen Prismassa etsimässä huopatassuja tuolinjalkoihin. Hyllyvälissä tai sen lähellä ei ole ketään muuta. Vertailen siinä hetken, ottaisinko leikattavaa vai valmiiksi leikattua, mustaa vai valkoista huopaa. Sitten tulee joku kuikuilemaan metrin päähän ja tiirailemaan samaa. Tilanne on sellainen "anna tilaa, minäkin tulen just tähän nyt huopatassuostoksille." Otan pakkauksen, tyyppi poistuu samaa matkaa, ottamatta hyllystä mitään.

Kyseessä on myymäläetsivä.

Vierailija
84/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkohäät.

Vierailija
85/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää edes yrittää. Ei nämä ameeba-aivoiset perässähiihtäjät kuitenkaan tajua.

Vierailija
86/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jiitu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jiitu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n ole vasemmistolainen, mutta pakko sanoa, että tuo on täyttä sontaa mitä sekoilet jostain "ilmaiseksi asumisisesta" "kalleimmilla alueilla".

Jos joku asuu ilmaiseksi kalleimmilla alueilla, niin hän ei ole silloin mikään "Kelan asiakas".

Esimerkiksi: "Helsingissä oli vuonna 2019 yhteensä 44 338 perustoimeentulotukea saanutta kotitaloutta, joissa asui yhteensä 66 859 henkilöä."

Helsinki on maan kallin paikka asua ja 10 % kaikista sen asukkaista asui siellä puhtaasti tukien varassa. Tänä päivänä prosentit lienevät vieläkin korkeampia.

Kirjoittaja antaa ymmärtää, että siellä Eiranrannassa ja Larussa asustellaan ilmaiseksi häne maksamillaan veroilla.

Vai mussuttaako hän siitä, että joku asuu jossain Hesan ghetossa ilmaiseksi? EI. Ei hän sitä mussuttanut.

Sulla on paha ongelma. Haluat tulkita toisten tekstejä miten haluat ja kun et osaakaan tehdä sitä oikein, alat mussuttamaan.

Kuten yllä näet, puhuin maan kalleimmista alueista. En Eiranrannasta. Helsinki on maan kallein kaupunki asua ja vaikka siellä onkin sisäistä hajontaa, halvinkin paikka asua Helsingissä on huomattavan kallis maan mittakaavassa. Piste.

Kyllä, olen sitä mieltä, että toimeentulotuen asumisosalle (ja asumistuelle) pitäisi asettaa maankattava maksimi, jolla ei ole asiaa asua maan kalleimmassa kaupungissa ilman omaa panosta. Jos välttämättä haluaa toimeentulotuella asua Hesassa, niin siitä 500 e käyttörahasta voi sitten laittaa 300 e lisää asunmisosan päälle. Ei ole mitään järkeä, eikä mahdollisuutta pitkän päälle, että maan kallein kaupunki asutetaan verorahoilla. Asumisen tukikulut kasvavat koko ajan hurjaa vauhtia.

Tää on täysin totta. Suomessa on todella vaikeaa saada läpi oikeistolaisia uudistuksia. Eihän edes kokoomus vie niitä aktiivisesti eteenpäin. Jos tästä asumistukiasiasta yrittää keskustella, reaktio on torjunta puoluekannasta riippumatta.

Asun itse Helsingin kaupungin asunnossa ja maksan aivan naurettavaa vuokraa, vaikka tulotasoni on ok. On melko absurdia, kun yrittää selittää jollekin vapailta markkinoilta vuokraavalle, miten epäreilu tilanne on. Kysyn aina silloin, että ymmärrätkö sä, että sä maksat MUN vuokraa. Hiljaiseksi menevät, mutta olisihan se nyt ihan kauheaa lopettaa tällainen systeemi…

Vierailija
87/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelu ja peukuttelu internetissä ja peukkujen määrän perusteella viestin arviointi tärkeäksi tai epätärkeäksi.

Vierailija
88/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kilpavarustelu ja esittely somessa.

Vierailija
89/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen.

Vierailija
90/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opiskelijaryhmässä kaksi temperamenttista "tilan haltuunottajaa" joilla on vahvoja mielipiteitä ja tarve puhua omien ensivaikutelmiensa perusteella. He usein vain sanovat sen mitä ekana miettivät, eivätkä prosessoi ajatusta ekana kaikilta kanteilta. Kaiken on pakko olla vähän liioiteltua ja kärjistettyä, kunhan muut imaistaan siihen juttuun niinkuin johonkin iltalehden klikkiotsikkoon.

Näiden kahden jutuille kukaan ei oikein pysty sanomaan vastaan, koska ovat kieltämättä sosiaalisesti taitavia ja poikkisanat tietäisi ulossulkemista. Kaikenlainen äksyily ihan opettajaakin kohtaan saa toisten hyväksynnän koska nuo kaksi elää sillä.

Minua erityisesti ärsyttää se yksioikoisuus keskusteluissa. Erityisen haitamlisena pidän tätä koska meistä pitäisi tulla soten ammattilaisia ja luokan käytös vahvistaa sitä pomottajan roolia kummallekin. Onnea vaan niille jotka saa noista työkavereita....

Vierailija
91/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ovat omassa porukassa aina samaa mieltä kuin muutkin miehet. vaikka tietävät että joku on väärässä. kummaa pelkuruutta.

Vierailija
92/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää edes yrittää. Ei nämä ameeba-aivoiset perässähiihtäjät kuitenkaan tajua.

There, there.

Vierailija
93/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkohäät.

Olen kyllä hieman eri mieltä. Ehkä joskus vuosituhannen tuolla puolen se oli laumasieluista, nyt kun omat kaverit ~28v menee naimisiin niin mietitään kehtaako sitä edes pitää kirkkohäitä kun vieraissa kaverit ateisteja ja muka vanhanaikaista ja sitten on kaikki päiviräsäset ja kohut. Pk-seudulla tuntuu olevan vaikea asia niille, jotka ovat tavallaan omillansa sen uskontonsa kanssa ja joutuvat miettimään reaktioita. Sitten taas muualla Suomessa uskoisin olevan luonnollisempaa.

Vierailija
94/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heterosuhteet, naimisiinmeno ja lasten hankinta

Se on meihin biologisesti ohjelmoitu, naimisiinmenoa lukunnottamatta. Mutta ihmiset ylipäänsä tekevät sitä mikä toimii ja oman luonnon noudattaminen yleensä toimii. Ei tarvitse niin paljon psyykenlääkkeitä kun ei haraa sitä vastaan koko ikänsä.

Vierailija
95/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali-riippuvuus.

Nykyihminen on hölmö olento, esim tuonne kuntosalille se menee autolla, juuri siksi että se on hänen mielestä hienoa. kun "kaikki muutkin..." hänen mielestään näin tekee. Ei tule mielenkään että harrastaisi arkiliikuntaa, tai että edes dinne salillekin menisi omin ruumiin voimin, siinähän se kunto kasvaisi. Mutta ei, ku istutaan toimistotuoleissa ja autoissa päivät, sitten pitää oinein maksaa siitä että liikuttaa raajojaan jossain hikihuoneessa, se on hienoa " koska muutkin.."..

Vierailija
96/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain selvästi mennyt tunteisiin tämä ketju kun useita vastauksia poistatettu ja jokaiseen vastaukseen tullut vänkäämään jotain :D

Tuo kauppajuttu (huopatassuvertaus) on ihan totta. Pistäkääs merkille joskus.

Vierailija
97/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntien peruspilarit ellei haluta elää jossain vasurianarkiassa sellaisten ihmisten keskellä jotka eivät edes tiedä, mitä sukupuolta ovat.

Voi ei! Elän vasurianarkiassa kun en mene naimisiin enkä halua lapsia.

On tämä jännää. Äänestän kuitenkin persuja, eli oikeistoa.

Ihanaa olla samaan aikaan sinulle (vanhanaikaiselle juntille) anarkisti ja vasureille joku ihmishirviö.

Kätevää!

Vierailija
98/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntien peruspilarit ellei haluta elää jossain vasurianarkiassa sellaisten ihmisten keskellä jotka eivät edes tiedä, mitä sukupuolta ovat.

On varmaan vaikeaa elää noin kaltevalla pinnalla.

Miten psyykeesi edes kestää tätä nykyaikaa, kun kaikkien ei ole pakko enää mennä naimisiin tai tehdä lapsia jos ei itse halua?

Vierailija
99/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kulkevat aukion läpi kaareutuvaa linjaa vaikka suora linja olisi järkevämpi. Mikään ei siis estä kulkemasta suoraa linjaa.

Minä oon kuvitellut kulkevani suoraan aukion poikki, enko siis kuljekaan? 🎃

Vierailija
100/142 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jiitu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jiitu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei voi pakottaa muuttamaan minnekään maalle. Et edes sinä, vaikka pääsi on täynnä keltaista nestettä.

Yksinkertaistat asioita rankasti, ja kuvittelet toimeentulotuen saajat mielessäsi JOKAISEN laiskaksi ja huonoksi ihmiseksi.

Itse asun maalla ja olen valinnut tänne ihan itse muuttaa. Pystyn kuitenkin sinua laajempaan ajatteluun, ja ymmärtämään jonkun Helsingissä syntyneen ihmisen aseman, mikäli hän on JOUTUNUT työttömäksi ja toimeentulotuen saajaksi.

JOUTUNUT!

Sinä luulet, että SINÄ maksat niin paljon veroja, että voit käskyttää ja määräillä toisia ihmisiä muuttamaan OMASTA kodista pois, jonnekin kauas eroon OMISTA LÄHEISISTÄ IHMISITÄ.

Vedä v¤##u päähäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi