Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saataisiin suomalaisten lihavuus kuriin?

Vierailija
30.10.2021 |

Tämän ei ole tarkoitus syyllistää ketään vaan miettiä ratkaisuja, mitä suomalaisten alati kohoavalle painoindeksille voitaisiin tehdä. Niin nuoret kuin aikuisetkin ovat ennätyksellisen ylipainoisia ja kehitys jatkuu.

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up up up

Vierailija
102/239 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRÖRRÖRRÖRRÖRRÖRRÖRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ !!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh

hyh hyh

Vierailija
104/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantamalla elintasoa ja ruuan laatua. 

Jos on varaa tehdä muutakin kuin maata sohvalla ei ruoka ole koko aika mielessä. Ja jos on varaa ostaa laadukkaampaa ruokaa ei päädy einespizzaan tai kanannahkanugetteihin ja halpisnakkeihin. Ja jos ruoka on laadukkaampaa ja saatavilla kohtuuhintaan se edistää kansanterveyttä. 

Simppeliä

Vierailija
105/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan siitä, että aspartaami lähtee täyskieltoon. Moni sokeririippuvainen käyttää aspartaamituotteita täysin holtittomasti eikä ymmärrä että ne itseasiassa lihottaa enemmän kuin oikea sokeri.

Vierailija
106/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon verot herkuille. Esim 100g karkkia maksaisi 10€. Eipä kävisi enää kuhina karkkihyllyillä.

Mä olen jonkin verran ylipainoinen, mutta karkkia en syö koskaan.

Niin?

Syöt sitten jotain muuta epäterveellistä tai ainakin liikaa.

Olen eri, mutta minä syön terveellisesti enkä juuri lainkaan karkkia. Kiloni johtuvat hormonaalisesta sairaudesta. 

Vierailija
107/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämällä suomalaisten lääkitystä.

Vierailija
108/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen salaattipuffetit voisivat olla halvempia. Sorrun paremmin irtokarkkeihin, kun irtokarkit ovat halvempia kuin salaattipuffetit kilohinnoiltaan.

Fazer voisi kehitellä terveellisempiä herkkuja ihmisille mitkä käy karkkien kaltaisina naposteluina.

Vierailija
109/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuulu v'ttuakaan kenellekään minun ylipainoni. Itse läskini kannan enkä ole niihin itse syyllinen.

Kyllä läski saa olla kunhan ei ole juoppo

Vierailija
110/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi olla hyvä syy siihen miksi sitä painoindeksiä pitäisi saada alaspäin.

Vierailija
111/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin syön suruuni

Mä syön suruun, iloon, vatutukseen jne. Paikkaan ihan selvästi jotain syömisellä. Eli mä tarvitsisin terapiaa tai jotain, että pääsisin tästä tunnesyömisestä eroon. Mielenterveyspalvelutkin on vaikeasti saavutettavissa ja niitä vähennetään jatkuvasti ja olen ihan vakavissani miettinyt, että nauretaanko mut ulos, jos "vain" 100 kiloisena yritän hakeutua avun piiriin. Siis oikeasti pitkäkestoista terapiaa tms. olis se mikä mua auttais, näin olen itse ajatellut.

Vierailija
112/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huh huh

hyh hyh

Tässä taas tämä juoppo/maho purkaa pahaa oloaan🤣🤣🤣

Vierailija
113/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhävalasvero.

Vierailija
114/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja lapsuuden kehityksellisten traumojen hoito.

Vierailija
115/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
116/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään. Suomalaiset syövät aivan liikaa kaikkea. Varsinkin välipaloja, joita aikuinen terve ihminen ei tarvitse. Kahvin kanssa pitää aina syödä suolaista ja makeaa. Pelkkää kahvia tuskin kukaan juo Suomessa. Aamupala on valtava, jolla jo venytetään mahalaukkua. Aamupala on jäänyt agraariyhteiskunnasta, jolloin lähdettiin fyysisiin töihin. Valtavan aamupalan jälkeen lounas jo viimeistään kello 11. Loppupäivä pitäisi olla syömättä kun jo aamupäivän aikana on syöty päivän energiatarve. Mutta iltapäivällä ja illalla sitä vasta oikein syödäänkin, sinne mahtuu monia välipaloja, kahvitteluja pullineen ja suolapaloineen, päivällinen ja iltapala ja napostelua näiden välissä. Ei laihdu ei sitten millään. Turhaa vouhotusta jos ei tajuta, että tällä järjettömällä syömisellä lihoo. 

Minä olen sitten varmaan poikkeus joka vahvistaa säännön; olen läski, joka ei koskaan ole oppinut syömään aamupalaa. En myöskään syö kahvin kanssa mitään. Sanonkin aina, että en halua pilata kahvin makua jollain ylimääräisellä. Kyllä ne läskit siis saa muodostumaan ilman kahvipullia ja aamupalojakin.

Vierailija
117/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon verot herkuille. Esim 100g karkkia maksaisi 10€. Eipä kävisi enää kuhina karkkihyllyillä.

Miksei kävisi? Mulla olisi edelleenkin varaa, vaikka en karkkia syökään.

Se karkki ei ole pahin syöty synti vaan runsas määrä kovaa rasvaa ja paljon suolaa sisältävät ruuat ja se, että syödään liian vähän kasviksia, hedelmiä ja marjoja sekä kuitupitoisia viljoja ja myös syödään ihan liian suuria kerta-annoksia. Jotta ihminen ei lihoisi olisi hänen kulutettava vähintään syömänsä kalorit ja useampi kuin moni ei tänä päivänä liiku juuri ollenkaan jolloin ne syödyt kalorit jämähtävät vartaloon ja monilla  erityisesti vyötärön seudulle mistä ajan mittaan voi syntyä vakaviakin terveysongelmia. Terveysvero eli kaikkien liian paljon epäterveellisiä ainesosia sisältävien syötävien hintoihin pitäisi lisätä vähintään pari prosenttia korkeampi arvonlisävero.

Vierailija
118/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen naiset ovat valtavan kookkaita ja epänaisellisia romuluineen ja ihroineen. Harvoin on paino alle 70 kiloa tai vyötärö alle 70 cm. Hoikka vyötärö on naisen kehon upein, naisellisin, viehättävin kohta. Minulle pönäkkä tasapaksusti leveä nainen on ehdoton turn 📴 off. 

Se taitaa olla mt.ongelmien kotihoitoa tuo ylensyönti. Ei syödä nälkään vaan kurjaan tunteeseen lohtuna. Moniko myöntää.

Vierailija
119/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen naiset ovat valtavan kookkaita ja epänaisellisia romuluineen ja ihroineen. Harvoin on paino alle 70 kiloa tai vyötärö alle 70 cm. Hoikka vyötärö on naisen kehon upein, naisellisin, viehättävin kohta. Minulle pönäkkä tasapaksusti leveä nainen on ehdoton turn 📴 off. 

Se taitaa olla mt.ongelmien kotihoitoa tuo ylensyönti. Ei syödä nälkään vaan kurjaan tunteeseen lohtuna. Moniko myöntää.

Miten tämä sun kertomus sinulle turn offin aiheuttavista suomalaisista naisista liittyi keskustelun aiheeseen Miten saataisiin suomalaisten lihavuus kuriin?

Vierailija
120/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on huolitrollausta. V"ttuilu peitetään huolestuneisuuteen.

Jostain syystä tätä ei kuitenkaan poisteta..