Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saataisiin suomalaisten lihavuus kuriin?

Vierailija
30.10.2021 |

Tämän ei ole tarkoitus syyllistää ketään vaan miettiä ratkaisuja, mitä suomalaisten alati kohoavalle painoindeksille voitaisiin tehdä. Niin nuoret kuin aikuisetkin ovat ennätyksellisen ylipainoisia ja kehitys jatkuu.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tämmöisillä aloituksilla.

Vierailija
142/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti ollut taipuvainen pyöreyteen ja ylipainoon. Jos urheilen paljon ja syön pääasiassa kasviksia ja proteiinia sekä vältän vilja- ja maitotuotteita pysyn hoikkana. Herkkuja syön harvoin ja roskaruokaa 1/2kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset elintavat on helpointa oppia lapsuudessa, joten ehdotan jonkinlaista positiivisessa hengessä toteutettua opastusta pikkulasten vanhemmille. Enkä tarkoita tällä mitään kalorinlaskenta-maratonjuoksu-burnout-painajaista, vaan sitä, että kasviksetkin voivat olla hyviä ja osa monipuolista ruokavaliota, paikkoihin voi kulkea kävellen/pyörällä, pihalla voi touhuta yhdessä vaikka mitä ja ylipäänsä sitä, että terveellisten elintapojen ei tarvitse olla mikään kärsimysnäytelmä vaan osa kivaa arkea.

Nykyäänhän vanhemmat kuskaavat lapsensa joka paikkaan autolla. Kouluun, harrastuksiin, kavereille. Ennen käveltiin ja pyöräiltiin paljon enemmän.

Vierailija
144/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen naiset ovat valtavan kookkaita ja epänaisellisia romuluineen ja ihroineen. Harvoin on paino alle 70 kiloa tai vyötärö alle 70 cm. Hoikka vyötärö on naisen kehon upein, naisellisin, viehättävin kohta. Minulle pönäkkä tasapaksusti leveä nainen on ehdoton turn 📴 off. 

Se taitaa olla mt.ongelmien kotihoitoa tuo ylensyönti. Ei syödä nälkään vaan kurjaan tunteeseen lohtuna. Moniko myöntää.

Tällaisten viestien antaa mode olla täällä. Mitä se kertoo ja kenestä?

Rikosilmoituksen voisi jo tehdä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan 

Ilmoititko häiritsevän viestin asiattomaksi?

Eihän tuo ole mitään kansankiihotusta nähnytkään voi helevata teidän naisen hysteriaa!!📢📢📢 ja mode ois t

Epäilen, ettei palstaa kukaan aktiivisesti moderoi vaan häiritsevät viestit poistuu automaattisesti, kun tulee riittävä määrä ilmoituksia. Toisekseen arvasit sukupuoleni väärin, enkä ole mitenkään hysterinen. Kysyin huolestuneelta onko hän ilmoittanut viestin käyttämällä palstan ilmoitusmahdollisuutta.

Vierailija
145/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla totuuksia. Esimerkiksi lihava ihminen ei voi olla luonnonsuojelija.Puheen tasolla voi tietysti olla, mutta jos ihmisen hiilijalanjälki vastaa kolmen normaalipainoisen lukemaa,niin silloin kyse on vain turhasta puheesta.

Vierailija
146/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näin jossakin täällä kommentin "r*nkkari idiootti" alottajalle, mode oli sen julkassu ja kirjoitusasu oli ilman tähteä viela.

Vierailija
147/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miten saaataisiin sulle oma elämä ?

Vierailija
148/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan tämmöisillä aloituksilla.

Mikä vika aloituksessa? Suomessa ja muissa länsimaissa parantunut elintaso sekä vähentynyt fyysinen tekeminen on olut jo pidemmän ajan trendi. Kaikkiaan kulutamme entistä vähemmän ja samaan aikaan energiapitoista ruokaa sekä juomaa on paremmin tarjolla kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.

Ketjussa ehdotetuissa massapunniteuksissa on omat ongelmansa ja muuttaisivatko ne tilannetta mitenkään on toinen juttu. Verotuksella voidaan jonkin verran ohjata ihmisten käyttäytymistä ja toinen mahdollisuus on tarjota tietoa sekä harrastusmahdollisuuksia. Verotuksenkaan ei aina tarvitse olla lisäveroa jollekin, vaan alv-kannan kautta tehdä joitain vaihtoehtoa houkuttelevimmiksi. 

Vierailija
149/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman kehopositiivisuusaktivistit eivät edistä lainkaan tätä. Tuntuu olevan ylipaino muotia nykyään

Näin se on. Kaikilla on oikeus olla hyväksyttyjä, mutta se, että voimakkaastakin ylipainosta tehdään muotiasia, kertoo siitä, että jotain on vähän pielessä.

Vierailija
150/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla kehoon liittyvään syrjintään puututaan kärkevästi, mutta ikäsyrjiintää saa rauhassa harjoittaa.

Vierailija
151/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on moderaattori aina paikalla. Muuten taso ois täälläkin täysin holtitonta psykiatrian potilas lääkitys epäbalanssissa-meininkii.. Täynnä raivoa ja vihaa.

Vierailija
152/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman kehopositiivisuusaktivistit eivät edistä lainkaan tätä. Tuntuu olevan ylipaino muotia nykyään

Näin se on. Kaikilla on oikeus olla hyväksyttyjä, mutta se, että voimakkaastakin ylipainosta tehdään muotiasia, kertoo siitä, että jotain on vähän pielessä.

Kyse ei ole siitä, että ylipainosta tehdään "muotiasia". Kannattaa tutustua siihen, mitä kehopositiivisuus todella on.

Vierailija
153/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon verot herkuille. Esim 100g karkkia maksaisi 10€. Eipä kävisi enää kuhina karkkihyllyillä.

Miksei kävisi? Mulla olisi edelleenkin varaa, vaikka en karkkia syökään.

Se karkki ei ole pahin syöty synti vaan runsas määrä kovaa rasvaa ja paljon suolaa sisältävät ruuat ja se, että syödään liian vähän kasviksia, hedelmiä ja marjoja sekä kuitupitoisia viljoja ja myös syödään ihan liian suuria kerta-annoksia. Jotta ihminen ei lihoisi olisi hänen kulutettava vähintään syömänsä kalorit ja useampi kuin moni ei tänä päivänä liiku juuri ollenkaan jolloin ne syödyt kalorit jämähtävät vartaloon ja monilla  erityisesti vyötärön seudulle mistä ajan mittaan voi syntyä vakaviakin terveysongelmia. Terveysvero eli kaikkien liian paljon epäterveellisiä ainesosia sisältävi

Hintojen korotus verojen avulla rankoo vain köyhiä. Rikkaiden elämään se ei vaikuta pätkääkään, joten se lisää yhteiskunnan epätasa-arvoa. Lisäksi niitä korkeampia hintoja joutuvat maksamaan myös kohtuudella syövät normaalipainoiset, joten verot eivät edes kohdistu oikein. Mieluummin lisävero vyötärölihaville. Työnantajille velvoite vuosittaiseen terveystarkastukseen, jossa hoitsu mittaa vyötärönympäryksen.

Vierailija
154/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että ylipainosta tehdään "muotiasia". Kannattaa tutustua siihen, mitä kehopositiivisuus todella on.

No mitä?

Vierailija
155/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin vaatekauppoihin vaatekoot XXS-M eikä yhtään isompia kokoja ilman tuntuvaa lisämaksua

Vierailija
156/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkivero ei minua auttaisi laihduttamaan. En syö herkkuja, vaan syön ihan tavallista ruokaa, mutta aivan liikaa. Huomaan syöväni kaikkiin tunteisiin: tylsyyteen, vi tutukseen, iloon, suruun.. ja lisäksi ahmin.

Olen jo kerran laihduttanut 25 kiloa, pysyin siinä painossa 10 vuotta. Mulla kilojen tiputukseen auttoi se, että oli mielekäs fyysinen työ, joka salli syödä tavalliseen tapaan, mutta ajan kuluessa syömistavat muuttui ja lautaskokokin pieneni, kun oli tekemistä. Siitä pikkuhiljaa moni asia syömisten suhteen parantui. Tunnesyöminen ja ahmiminen loppui.

Nykyisin työ on ihan muuta ja kun lopetin tupakanpolton raskautuessani ja imetyksen, se laukaisi tunnesyömisen ja ahmimisen uudestaan. Mietin jo vakavasti, että aloitanko uudestaan tupakanpolton. Mulla ei oikeasti ole nälkä, ennen kuin vasta joskus iltapäivällä, mutta koska ei jää päivässä töiden jälkeen kuin kolme tuntia aikaa perheen kanssa oloon, niin ennemmin sen ajan käyttää lapseen ja sittenhän sitä huomaakin, että lapsen mentyä nukkumaan syön nopeasti ähkyyn, että kerkeän itsekin nukkumaan.

Vierailija
157/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alalla kehoon liittyvään syrjintään puututaan kärkevästi, mutta ikäsyrjiintää saa rauhassa harjoittaa.

Ikärasismi joo.. 🙄😳😏

0lepa töissä jossain trendsetter turkulais/helsinkiläismainostoimistossa niin naisena lakkaat tyystin olemasta 45-vuotiaana ja siirryt suoraan roskalaariin & menopaussimummosarjaan. Sut ehkä vaan irtisanotaan, koska et vaan oo enää mediaseksikäs eli kiinnostava..

Vierailija
158/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus rasvaprosentin mukaan.

Vierailija
159/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo, että katso nyt kun naapurikin on hoikempi. Tästä voisi seurata sisuuntuminen.

Vierailija
160/239 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nykystandardeilla hoikka ja lyhyt. En enää löydä Suomesta itselleni vaatteita, koska jo XS koko alkaa nykymitoissa olla iso. Ärsytti älyttömästi eräs vaatemainos, jossa poseerasi kaksi ylipainoista mallia ja alla oli teksti, että heiltä löytyy vaatteita kaikenkokoisille. No ei löydy, vaan pelkästään normaaleille ja ylipainoisille. Ei minulle, koska lyhyenä ja hoikkana alan olla vähemmistössä. Älkää käsittäkö väärin. On hienoa, että myös isommille löytyy nykyään hyvin vaatteita, mutta ylipaino ei saisi olla uusi normaali. 

Juuri näin. Mulla on vyötärönympärys 64 cm ja tosi monet yläosat pitää kavennuttaa ompelijalla, jos haluan niiden istuvan. En viitsisi ihan teiniosastoltakaan ostaa kun olen kohta 50v, mutta ilmeisesti täytyy.