Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saataisiin suomalaisten lihavuus kuriin?

Vierailija
30.10.2021 |

Tämän ei ole tarkoitus syyllistää ketään vaan miettiä ratkaisuja, mitä suomalaisten alati kohoavalle painoindeksille voitaisiin tehdä. Niin nuoret kuin aikuisetkin ovat ennätyksellisen ylipainoisia ja kehitys jatkuu.

Kommentit (239)

Vierailija
1/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon verot herkuille. Esim 100g karkkia maksaisi 10€. Eipä kävisi enää kuhina karkkihyllyillä.

Vierailija
2/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin syön suruuni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kansalainen punnitukseen ja vyötärönmittaukseen vuosittain. Veroprosentti määrättäisiin tämän mukaan.

Vierailija
4/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehuilta, kaloilta ja valkoiselta laihalta alv pois.

Vierailija
5/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ehkä päivitellä sitä illasta aamuun ja aamusta iltaan palstalla? Se varmaan auttaisi!

Sinä olet onneksi ongelman yläpuolella, AALTOJA!

Vierailija
6/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon verot herkuille. Esim 100g karkkia maksaisi 10€. Eipä kävisi enää kuhina karkkihyllyillä.

Miksei kävisi? Mulla olisi edelleenkin varaa, vaikka en karkkia syökään.

7/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se veroilla olisi tehtävä. Valistusta on yritetty mutta eipähän ole toiminut. 65% miehistä on ylilihavia ja naisista joku 62%. Karmeita lukuja. Ja intissä keskiarvo Cooperin testin tulos taitaa olla joku 2350m. Huonolta näyttää. 

Vierailija
8/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla muilla ei ole varaa, eivätkä nekään joilla on pitäisi tuota mitenkään järkevänä sijoituksena.

Vierailija
9/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vero kaikelle lihottavalle ja pikaruualle.

Vierailija
10/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jonkin verran ylipainoinen, mutta karkkia en syö koskaan.

Vierailija
11/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elintavat on helpointa oppia lapsuudessa, joten ehdotan jonkinlaista positiivisessa hengessä toteutettua opastusta pikkulasten vanhemmille. Enkä tarkoita tällä mitään kalorinlaskenta-maratonjuoksu-burnout-painajaista, vaan sitä, että kasviksetkin voivat olla hyviä ja osa monipuolista ruokavaliota, paikkoihin voi kulkea kävellen/pyörällä, pihalla voi touhuta yhdessä vaikka mitä ja ylipäänsä sitä, että terveellisten elintapojen ei tarvitse olla mikään kärsimysnäytelmä vaan osa kivaa arkea.

Vierailija
12/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuslääkkeet on nykyään hyviä. Niitä voitaisiin määrätä kaikille, joilla on kilokin ylipainoa, eikä tarvisi odottaa, että ylipainoa on 20 kg. Ja Kela-korvaus.

Vierailija
13/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuverot, ravitsemusterapia paremmin saataville, matalan kynnyksen liikuntapaikkoja enemmän, lihaville suunnattua ohjattua liikuntaa (aika moni ei halua mennä fitnesstyyppien sekaan syystä tai toisesta), painonhallintaryhmiä enemmän, ''läskileiri'' täysihoidolla

Vierailija
14/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten miesten lihavuuden suurimmat syyt taitavat löytyä rasvaisista makkaroista ja alkoholista.

15/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa kommentissa tarkoitettiin väestöä kokonaisuutena? Toki joillain olisi edelleen varaa ostaa karkkeja mutta veronkorotuksilla ajettaisiin kulutusta alas ja kerättäisiin veroja niitä tulevia hoitoja varten joita karkkien syönti aiheuttaa. 

Vierailija
16/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla muilla ei ole varaa, eivätkä nekään joilla on pitäisi tuota mitenkään järkevänä sijoituksena.

Voi voi, kyllä ne rahat siihen nyhtäisi ja se olisi pois siitäkin vähästä terveellisestä ruuasta.

Vierailija
17/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vero kaikelle lihottavalle ja pikaruualle.

Eli kaikelle ruualle. Koskee myös sinua. Kaikki ruoka lihottaa, jos sitä syö liikaa.

Vierailija
18/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaisi, että kaupan valmissalaatit maksaisi sen 1e ja roiskeläppä pitsa 6e

Ja suklaa 15e, ja kanafileet ja lohi sen 2e

N 100kg

Vierailija
19/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon ihmekeinoja ole.

Loppujen lopuksi ei tarvita paljoa että painoa alkaa kertymään vuosi vuodelta.

Herkkuvero nyt ainakin olisi hyvä. Onhan se jotenkin hölmöä että karkki on halvempaa kuin salaatti, vaikka tuotantokustannusten kannalta sen ymmärränkin. Jos jotain hintaeroa voitaisiin verotuksella tasata niin miksei tätä.

Vierailija
20/239 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaisi, että kaupan valmissalaatit maksaisi sen 1e ja roiskeläppä pitsa 6e

Ja suklaa 15e, ja kanafileet ja lohi sen 2e

N 100kg

Kanafileet (300g) ei ole paljon tuota enempää.

Silakkafileitä saa vastaavan satsin alle kolmella eurolla.

Muuten kyllä kannatan ehdotustasi.