Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö toisille treffeille miehen kanssa, joka ei tarjonnut illallist ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
30.10.2021 |

Minulle kävi näin.

Oletin tietysti että mies maksaa, mutta kun tuli laskun aika niin hän halusi eträ molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa.

En ole tällaiseen tottunut...nyt mies haluaa lähteä toisille treffeille.

Lähtisitkö sinä?

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että näinä kiihkofeminismin aikoina osa naisista edelleen kokee olevansa oikeutettuja ilmaiseen ateriaan pelkällä oletuksella pimpanellan tarjoilusta jälkeenpäin. Tasa-arvo ei ulottunut ravintolaan asti 🤣?

Minä olen feministi, eli uskon että mies ja nainen ovat yhtä hyviä ihmisiä. Mutta mitä seurustelun aloittamiseen tulee, eli parisuhteeseen, mies maksaa jos on pyytänyt naista treffeille. Tasa-arvo ei tarkoita sitä että hyvät käytöstavat tai huomaavaisuus pitäisi unohtaa, mitä helvettiä? Vaikka olisin lesbo ja minua pyytäisi treffeille toinen nainen, olettaisin hänen tarjoavan, tai jos minä pyytäisin häntä, minä tarjoaisin. Sehän on ihan sama asia kuin se että jos menet jonkun luo kylään, on ihan kohteliasta viedä pieni tuliainen, ja on kohteliasta että isäntä/emäntä tarjoaa jotain esim. kahvia. Ei niilläkään tavoilla ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vaan käytöstapojen.

Vierailija
102/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Pihit miehet ovat turn-off! Varsinkin jos mies kutsui treffeille. Noloa ottaa tyyliin taskulaskinta eteen. Voit olla varma, että jos olisi päässyt unelmiensa naisen kanssa treffeille, ei kehtaisi tehdä noin. Mies voi vaatia 50/50 raha-asioissa muttei sitten kuitenkaan tee puolet kotitöistä ja lastenhoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lähtisi tuollaisen yksinkertaisen tolvanan kanssa enää mihinkään. Vaikutus tehdään ensimmäisillä treffeillä ja yksi tärkein asia on tarjota naiselle ruoka.

Nimenomaan naisen pitää tehdä vaikutus mieheen, naisen pitää maksaa miehen lasku, naisen kuuluu avata myös ovi miehelle ja ottaa mieheltä takki pois. Se on sitä tasa-arvoa.

Miten se nyt näinpäin on tasa-arvoa mutta toisinpäin ei?

Vierailija
104/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo vakisuhteessa, mutta aikanaan kun treffailin, annoin miehen maksaa, jos olin itse kiinnostunut. Mutta jos tiesin heti ekalla tapaamisella, että tämä oli tässä, vaadin maksaa oman ruokani. Yleensä mies ymmärsi jo tästä sitten, etten ollut kiinnostunut tutustumaan sen enempää.

Minäkin varmaan tulkitsisin niin, että jos mies ei maksa ekoilla treffeillä, hän ei ole kiinnostunut. Ja pitäisin häntä kyllä lisäksi myös epäkohteliaana. Olisin varmaan aika hämmentynyt, jos mies tuollaisten treffien jälkeen haluaisi tavata uudestaan.

Tuo, ettei tarjoa ekoilla treffeillä, on vähän sama kuin että istuisi vaan paikallaan, kun nainen tulee, eikä nouse seisomaan ja auta naista paikalleen. Tai kun mennään ovista, menisi itse ensin eikä pitäisi naiselle edes ovea auki. 

Vierailija
105/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Eikö tasa-arvo kelpaakaan?

Ei sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vaan käytöstapojen.

Ja huomaavaisuuden. Parisuhteessa halutaan aina tehdä toiselle kivoja juttuja, ruuan tarjoaminen on yksi niistä, kuten myös vaikka kukkien ostaminen.

Mun mies ostaa mulle joka vuosi kukkia synttärinä, hääpäivänä ja äitienpäivänä, koska tietää että minä tykkään niistä todella paljon. Minä ostan hänelle kaikenlaista jota hän tarvitsee, vaikka kirjan josta ajattelen että hän pitäisi, uusia sukkia tai kalsareita jos hän on valittanut että entiset alkaa olla huonoja. Minä pesen pyykit, mies tiskaa astiat, minä ostan lapsille jne. joululahjat ja teen jouluruuat, mies hieroo hartioitani ja selkääni kun ne on jumissa ja mulla särkee päätä.

Hei haloo, kyse on ensitreffeistä eikä edes tiedetä tuleeko jutusta mitään. 

Näin just! Ajatelkaa, jos se treffityyppi onkin aivan kamala... siedät sitä tasan ruuan ajan ja sitten se vielä maksaa ne ruuat ja alkaa olettaa jotakin jatkontapaista. Tuollaiset usein vielä saavat kilarit ja jäävät stalkkaamaan, jos sanotkin, ettei oikein innosta enempiä tapailla.

Minusta on ihan OK maksaa omat pöperöni, niin voin poistua hyvillä mielin tilanteesta ilman mitään jälkiviisasteluja veloista tms.

Vierailija
106/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen itsenäinen ja hyvätuloinen niin kieltämättä olisi noloa mieheltä ettei tarjoaisi illallista ekoilla treffeillä. Sen jälkeen taas nainen tarjota ja vuorotellen siitä eteenpäin. Ite olen miehille tarjonnut drinkkejä yms. Mut ekan illallisen maksaa mies jos haluaa vielä nähdä.

Kerrotko vielä mihin tämä perustuu? Et vaikuta kovin itsenäiseltä jos jonkun pitää sukupuolensa takia maksaa sun mässäilyt.

vuorotellen kuten kirjoitin mut mies maksaa ekoilla

Vierailija
107/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Ja huomaavaisuuden. Parisuhteessa halutaan aina tehdä toiselle kivoja juttuja, ruuan tarjoaminen on yksi niistä, kuten myös vaikka kukkien ostaminen.

Mun mies ostaa mulle joka vuosi kukkia synttärinä, hääpäivänä ja äitienpäivänä, koska tietää että minä tykkään niistä todella paljon. Minä ostan hänelle kaikenlaista jota hän tarvitsee, vaikka kirjan josta ajattelen että hän pitäisi, uusia sukkia tai kalsareita jos hän on valittanut että entiset alkaa olla huonoja. Minä pesen pyykit, mies tiskaa astiat, minä ostan lapsille jne. joululahjat ja teen jouluruuat, mies hieroo hartioitani ja selkääni kun ne on jumissa ja mulla särkee päätä.

Kuka menee vieraan ihmisen kanssa treffeille niin ettei ilmassa ole sitä vahvaa kiinnostusta ja ihastusta josta hyvin suurella todennäköisyydellä tulee jotain? Mitä järkeä olisi mennä? Ihan sama kun menee työkaverin kanssa lounasruokalaan, ihan yhtä romanttista.

Vierailija
108/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Näin just! Ajatelkaa, jos se treffityyppi onkin aivan kamala... siedät sitä tasan ruuan ajan ja sitten se vielä maksaa ne ruuat ja alkaa olettaa jotakin jatkontapaista. Tuollaiset usein vielä saavat kilarit ja jäävät stalkkaamaan, jos sanotkin, ettei oikein innosta enempiä tapailla.

Minusta on ihan OK maksaa omat pöperöni, niin voin poistua hyvillä mielin tilanteesta ilman mitään jälkiviisasteluja veloista tms.

Se olisikin ihan eri asia jos se tyyppi olisikin ihan kamala, lähtisin pois ja maksaisin oman osuuteni. Mutta jos se tyyppi haluaisi parisuhteen minun kanssani, eli haluaisi liehitellä minua, olisi todella noloa että hän ei edes maksaisi jos olisi itse minua pyytänyt treffeille.

Vierailija
109/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että näinä kiihkofeminismin aikoina osa naisista edelleen kokee olevansa oikeutettuja ilmaiseen ateriaan pelkällä oletuksella pimpanellan tarjoilusta jälkeenpäin. Tasa-arvo ei ulottunut ravintolaan asti 🤣?

Kaikki naiset eivät ole feministejä. Ei kai tämä nyt voi olla yllätys? Huvittavaa kyllä, että sinusta feminismikin on selvästi huono asia, kun puhut kiihkofeminismistä tuohon sävyyn - mutta sitten ne perinteiset sukupuoliroolitkaan eivät kelpaa. Mikä sinulle sitten olisi hyvä?

Kyse ei ole siitä mikä minulle on hyvä tai ei, vaan siitä, että osa naisista edelleen hankkii hyvällä omatunnolla ruokansa semipros tituutiolla, ja samalla kuitenkin vingutaan tasa-arvosta. Minulle opetettiin jo lapsena, että jokainen maksaa omat kulunsa, eikä kenenkään tarvitse "viedä" ketään mihinkään, vaan naisetkin pärjäävät ja osaavat itsekin mennä.

Taitaa olla pääsääntöisesti eri naiset ne, jotka puhuvat tasa-arvosta ja ne, joille on ehdottoman tärkeää, että mies maksaa.

Vierailija
110/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Aivan! Ja tuolla ettei mies maksa hän vaikuttaa mytämielisesti siihen ettei siitä todellakaan tule mitään.

Älä ihmettele miksi olet yksin, ensivaikutelma annetaan vain kerran.

Vierailija
111/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sellaisillakin treffeillä joilla nainen ehdotti paikkaa.

Ei ollut kallis ravintola, mutta ruokaravintola kuitenkin.

Kun tarjoilija saapui ja kysyi miten hoidetaan maksu, nainen katseli puolihuolimattomasti hymyillen muualle. Voi sitä hymyä kun ilmoitin että no, minä maksan molemmat.

Hymy kyllä hyytyi kun nainen kysyi koska otetaan uudet treffit ja ilmoitin rauhallisesti ettei uusia treffejä tule, ja kävelin sen enempää sanomatta tieheni.

Eikä ollut keksitty juttu :D

Rakkaan avovaimoni kanssa treffattiin luontopolulla. Molemmat olivat ottaneet mukaan eväitä sen varalta ettei toisella ollut.

Vierailija
112/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lakata deittailemasta persaukisia miehiä. Jos miehelle pari sataa illallisesta on iso raha jota pitää harkita niin seuraava.

Vierailija
113/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Kuka menee vieraan ihmisen kanssa treffeille niin ettei ilmassa ole sitä vahvaa kiinnostusta ja ihastusta josta hyvin suurella todennäköisyydellä tulee jotain? Mitä järkeä olisi mennä? Ihan sama kun menee työkaverin kanssa lounasruokalaan, ihan yhtä romanttista.

Olen eri kirjoittaja, mutta eihän ihastus ja kiinnostuskaan vielä takaa, että jutusta tulee jotain. Voi olla, että treffeillä käy ilmi, että toinen onkin aseksuaali tai polyamorinen (eikä itse ole), tai sitten toinen osapuoli haluaa joskus lapsia ja toinen ei. Tai sitten ei muuten vaan olekaan tarpeeksi kemiaa, kun tarkemmin tutustutaan. Ja sitten kyllähän treffeille voi mennä ilman ihastusta - riittää, että toinen vaikuttaa kiinnostavalta, jolloin mennään treffeille ottamaan selvää, onko hän kiinnostava. Samalla otetaan selvää, onko kemiaa. Ja jos on, voi sitä kautta syttyä ihastus.

Vierailija
114/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuiko mies apeen syömään?

Jos kutsuu syömään, se maksaa,joka kutsuu.

Kun olen kutsunut ulos syömään kenet tahansa, olen myös maksanut sapuskat.

Vierailija
115/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Minä olen mennyt ihan deittisivuston perusteella, kun vaikutti tosi kiinnostavalta tyypiltä. Käytiin syömässä töiden jälkeen ja kumpikin maksoi oman ruokansa ja todettiin ettei tästä mitään jatkoa tule ja sillä sipuli. 

Vierailija
116/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Aivan! Ja tuolla ettei mies maksa hän vaikuttaa mytämielisesti siihen ettei siitä todellakaan tule mitään.

Eli mies antaa huonon ensivaikutelman jos ei maksa naisenkin syömisiä.

Mutta nainen ei anna huonoa ensivaikutelmaa jos ei maksa edes omiaan?

Naisten logiikalla jos minä pyytäisin palstamammoilta 20 euroa per naama tililleni, te olisitte pihejä ja holtittomia kun ette voisi paria kymppiä heittää. Tai jos työkaverini ei hoitaisi minunkin töitäni kun minä makoilen kotona palkan juostessa, työkaverini olisi laiska ja saamaton.

Vierailija
117/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Kuka menee yleensäkään vieraan ihmisen kanssa treffeille, johon on tutustunut netissä tai vaikka ihan sokkotreffeille? Varmaan tutustuakseen toiseen ihmiseen? Mitä väliä, jos treffeillä syödään, käydään kahvilla tai vaikka kävelyllä? 

Vierailija
118/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Eli mies antaa huonon ensivaikutelman jos ei maksa naisenkin syömisiä.

Mutta nainen ei anna huonoa ensivaikutelmaa jos ei maksa edes omiaan?

Naisten logiikalla jos minä pyytäisin palstamammoilta 20 euroa per naama tililleni, te olisitte pihejä ja holtittomia kun ette voisi paria kymppiä heittää. Tai jos työkaverini ei hoitaisi minunkin töitäni kun minä makoilen kotona palkan juostessa, työkaverini olisi laiska ja saamaton.

Jokainen tietysti itse määrittelee sen, antaako toinen hyvän vai huono vaikutelman. Jos miehen mielestä on ihan ok, että nainen ei maksa omiaan, ja jos se ei miehen mielestä anna huonoa vaikutelmaa, niin sittenhän se on niin - ainakin siinä tapauksessa. Eihän tähän mitään yleistettävää sääntöä ole - kaikki muodostavat käsitytksensä itse ja päättävät, mikä on heille hyvää/huonoa vaikutelmaa.

Vierailija
119/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan bon voyage -tunne, kun luin tämän aloituksen. Voisin melkein vannoa, että joskus aiemmin oli ihan samanlainen ketju, sanamuodotkin tuntuivat varsin tutuilta. No, ehkäpä ap:lle on vain sattunut näin uudestaan. ;-)

Vierailija
120/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset eivät ole feministejä. Ei kai tämä nyt voi olla yllätys? Huvittavaa kyllä, että sinusta feminismikin on selvästi huono asia, kun puhut kiihkofeminismistä tuohon sävyyn - mutta sitten ne perinteiset sukupuoliroolitkaan eivät kelpaa. Mikä sinulle sitten olisi hyvä?

Kyse ei ole siitä mikä minulle on hyvä tai ei, vaan siitä, että osa naisista edelleen hankkii hyvällä omatunnolla ruokansa semipros tituutiolla, ja samalla kuitenkin vingutaan tasa-arvosta. Minulle opetettiin jo lapsena, että jokainen maksaa omat kulunsa, eikä kenenkään tarvitse "viedä" ketään mihinkään, vaan naisetkin pärjäävät ja osaavat itsekin mennä.

Eli sinä et osta ystävälle lahjaa kun menet hänen syntymäpäiväjuhliinsa tai häihinsä? Et osta äidillesi korttia ja kukkia äitienpäivänä? Nehän saa ihan itsekin hommattua.

Etkä ymmärrä muutenkaan romantiikasta ja viettelystä mitään, jokainen hankkikoot omat orgasminsa.

Ja kuten on miljoona kertaa sanottu, kyse ei ole mistään ruuan hankkimisesta, vaan käytöstavoista, kohteliaisuudesta ja huomaavaisuudesta. Ei kukaan mene treffeille ruuan takia, vaan mukavan seuran, ja kutsuja maksaa aina, oli se mies tai nainen.