Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö toisille treffeille miehen kanssa, joka ei tarjonnut illallist ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
30.10.2021 |

Minulle kävi näin.

Oletin tietysti että mies maksaa, mutta kun tuli laskun aika niin hän halusi eträ molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa.

En ole tällaiseen tottunut...nyt mies haluaa lähteä toisille treffeille.

Lähtisitkö sinä?

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Eikö tasa-arvo kelpaakaan?

Tasa-arvokakusta naiset poimivat pelkät kirsikat.

Eli kun on kyse sen tuomista eduista, niin kyllä kelpaa...mutta esimerkiksi illallinen "nyt vain kuuluu miehen maksettavaksi"

ELI (!) nytkö ei huvitakaan tilastoida tykkäyksiä vaan komppaat omia kommenttejasi vetoamalla omiin kommentteihisi. Siistii, ja ah, niin uusi taktiikka sinulle (sarcasm alert).

Vierailija
62/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle iskä antoi aikoinaan neuvon jolla olen mennyt.

Se maksaa, joka pyytää treffeille. Eli silloin viedään sellaisille treffeille joihin on varaa/halua.

Myös nainen voi pyytää treffeille, mutta silloin nainen maksaa, vaikka mies tarjoituisikin maksamaan. Jos mies haluaa kuitenkin maksaa, voi aina ehdottaa, että mies maksaa sitte Seuraavat.

Hyviä treffejä takana ja nykyään aviossa.

Jos tutustutaan uuteen ihmiseen, niin luulisi, että kumpikin haluaisi treffeille kuitenkin?  Vai onko joku tosiaan niin passiivinen, että vain odottaa toisen kutsua vaikka itsekin olisi kiinnostunut? Ei tee mitään elettä, jos toinen ei kutsu treffeille vaikka omasta takaakin on kiinnostunut. Homma kuivuu siihen, jos toinen ei sitten pyydä treffeille? Luulisi, että ensitreffit on yhdessä sovittu, mutta ilmeisesti ei ole, jos toisen pitää treffit maksaa. 

Minä olen kyllä naimisiinkin päätynyt ilman, että olen koskaan ketään minnekään treffeille pyytänyt. Ja jos mieheni ei olisi pyytänyt aikoinaan minua, en olisi häntä pyytänyt, vaikka olin häneen ihastunut.

No melko tyhmä olit, mutta onneksi mies pyysi sitten. Miksi ihmeessä et olisi pyytänyt, jos olit ihastunut? Mikä järki tuossa sitten oli? 

Esim se, että minä en ole se, johon tyydytään. Minä en tarjoa itseäni kenellekään, vaan minulle on tärkeää, että mies haluaa juuri minut. Ja minä tiedän, että minun mieheni halusi.

Mutta sinä et voi osoittaa, että sinä haluat miehen? Miehen pitää osoittaa, että haluaa sinut, mutta sinun ei tarvitse osoittaa, että haluat miehen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka pyytää treffeille. Eli silloin viedään sellaisille treffeille joihin on varaa/halua.

Myös nainen voi pyytää treffeille, mutta silloin nainen maksaa, vaikka mies tarjoituisikin maksamaan. Jos mies haluaa kuitenkin maksaa, voi aina ehdottaa, että mies maksaa sitte Seuraavat.

Nyt on vuosi 2021, ei ne esi-isien etikettisäännöt päde enää. Lähes kaikki tietää satoja kummallisia etikettisääntöjä, jotka pätivät vaikkapa 50-luvulla, mutta lähes kaikki myös tajuaa, että ajat ja tavat ovat muuttuneet - hyvä niin! Minun mummoni eli aikana, jolloin naisella piti olla edusmies, joka edusti naista. Naisella ei ollut oikeutta edes synnyttämiinsä lapsiin, ne olivat miehen omaisuutta. Se, että tuollaista oli joskus, ei tee siitä sääntöä, joka pätee vielä 2021.

Vierailija
64/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas ketju treffeillä tarjoamisesta. Liekö saman miehen näppäimistöstä kuin se edellinenkin?

Vierailija
65/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tutustutaan uuteen ihmiseen, niin luulisi, että kumpikin haluaisi treffeille kuitenkin?  Vai onko joku tosiaan niin passiivinen, että vain odottaa toisen kutsua vaikka itsekin olisi kiinnostunut? Ei tee mitään elettä, jos toinen ei kutsu treffeille vaikka omasta takaakin on kiinnostunut. Homma kuivuu siihen, jos toinen ei sitten pyydä treffeille? Luulisi, että ensitreffit on yhdessä sovittu, mutta ilmeisesti ei ole, jos toisen pitää treffit maksaa. 

Minä olen kyllä naimisiinkin päätynyt ilman, että olen koskaan ketään minnekään treffeille pyytänyt. Ja jos mieheni ei olisi pyytänyt aikoinaan minua, en olisi häntä pyytänyt, vaikka olin häneen ihastunut.

No melko tyhmä olit, mutta onneksi mies pyysi sitten. Miksi ihmeessä et olisi pyytänyt, jos olit ihastunut? Mikä järki tuossa sitten oli? 

Esim se, että minä en ole se, johon tyydytään. Minä en tarjoa itseäni kenellekään, vaan minulle on tärkeää, että mies haluaa juuri minut. Ja minä tiedän, että minun mieheni halusi.

Kuulosta pikku prinsessalta, jota miehen pitää ihailla aina, mutta sinun ei tarvitse tehdä mitään suhteen eteen. 

Vierailija
66/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tosielämässä ketään, joka kävisi illallisilla ensitreffeillä tai yleensä myöhemminkään. Syömässä kyllä ja myös päivällisellä, mutta illallinen ei ole kyllä Suomessa kovin yleistä.

Pisteitä muutenkin vain nolla.

Vierailija
67/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun isäsi on auttamattoman vanhanaikainen eikä hänen teoriansa sovellu nykyiseen Tindermaailmaan. Nyt treffaillaan niin paljon, että kumpikin maksaa osuutensa aina ettei mennä vararikkoon.  

Mikä hiton teoria?

Isäni opetti ottamaan ihmiset huomioon ja lähtemään treffeille vain halusta, ei siitä että saa kerättyä jotain älytöntä treffikertymää. Jos ei halua/voi laittaa rahaa tutustumiseen, on ihan hyvä idea lähteä vaikka kävelylle kotikaupungille. Noutokahvi ei paljoa maksa, jos jotai haluaa tarjota. Toki tämä asenne sitten vissiin karsi ne kaikkein pöljimmät pois ja hyvä niin. Win win sanoisin..

Vierailija
68/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos deitti vaikutti kiinnostavalta, niin totta kai lähtisin uudestaankin!

Minusta on itse asiassa inhottavaa, jos mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Siitä jää sellainen velantunne, mikä ei ole kivaa. Mieluummin molemmat maksaa omat juttunsa, niin homma on reilumpaa ja on helpompi sanoa, jos juttu ei oikein nappaa enempää.

Muuten, Onko tämä mies tarjoaa treffeillä-tapa jostakin Jenkkilän TV-sarjoista lähtöisin?

Vierailija
69/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun isäsi on auttamattoman vanhanaikainen eikä hänen teoriansa sovellu nykyiseen Tindermaailmaan. Nyt treffaillaan niin paljon, että kumpikin maksaa osuutensa aina ettei mennä vararikkoon.  

En kyllä lähtisi treffeille miehen kanssa, jolle minä olen vain yksi muiden treffikumppanien joukossa. Onneksi olen naimisissa.

Ooh, ootko nainut av:lta (lähes) ikineitseen kilttimiehen?

Vierailija
70/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään lähtisi. Mies on selkeästi pihi ja muutenkin vailla mitään käytöstapoja tai romantiikantajua. Luultavasti käyttäisi minua hyväkseen taloudellisesti, ja ehkä myös olettaisi minun tekevän kaikki kotityöt.

Vierailija
71/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos deitti vaikutti kiinnostavalta, niin totta kai lähtisin uudestaankin!

Minusta on itse asiassa inhottavaa, jos mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Siitä jää sellainen velantunne, mikä ei ole kivaa. Mieluummin molemmat maksaa omat juttunsa, niin homma on reilumpaa ja on helpompi sanoa, jos juttu ei oikein nappaa enempää.

Muuten, Onko tämä mies tarjoaa treffeillä-tapa jostakin Jenkkilän TV-sarjoista lähtöisin?

Ei. Kyllä se on ollut ihan aina suomalainen tapa. En ymmärrä mistä tämä viimevuosien villitys on tullut että jos joku pyytää toista treffeille pitää sen toisen maksaakin siitä.

Vierailija
72/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään lähtisi. Mies on selkeästi pihi ja muutenkin vailla mitään käytöstapoja tai romantiikantajua. Luultavasti käyttäisi minua hyväkseen taloudellisesti, ja ehkä myös olettaisi minun tekevän kaikki kotityöt.

Oletko ketjun aloittaja vai joku toinen mies?

Vierailija
73/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi treffeille miehen kanssa, jolle minä olen vain yksi muiden treffikumppanien joukossa. Onneksi olen naimisissa.

No onneksi olet, kun olet noin vanhanaikainen. Treffailu ihan normia nykyään. 

Joo mutta ihan hullun epäromanttista. Mitä ihanaa on siinä, että hakemalla haetaan kumppania. Romantiikkaa on siinä, kun ollaan ihan valmiita elämään yksin, ja sitten kohdataan se oikea, johon rakastutaan vaikka ei ketään edes etsitty.

No mukavahan se on tutustua erilaisiin ihmisiin ja mielestäni treffailussa ei ole mitään väärää. Missä nykyään edes tapaa ketään noin vain? En käy baareissa ja teen vain etätöitä. Miksi ei voi rakastua ihmiseen, jonka tapaa Tinderissä ja tapaa treffeillä? Missä sitä noin vain rakastuu johonkin? Kerro mullekin se paikka? 

Vierailija
74/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tyypistä. Jos olsi ollu tollo, en ja ..jos olis ollu kiva, niin joo. Ei väliä olisiko maksanut eväänsä vai molempien. Ei olennainen asia.

Vierailija
75/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksan omat syömiseni ja juomiseni

Vierailija
76/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi olet, kun olet noin vanhanaikainen. Treffailu ihan normia nykyään. 

Joo mutta ihan hullun epäromanttista. Mitä ihanaa on siinä, että hakemalla haetaan kumppania. Romantiikkaa on siinä, kun ollaan ihan valmiita elämään yksin, ja sitten kohdataan se oikea, johon rakastutaan vaikka ei ketään edes etsitty.

Kyllä Tinderissä tai muualla deittaileva voi olla ihan valmis elämään yksin, jos kiinnostavaa ei löydy. Eikä se tarkoita, että "hakemalla haetaan" - monihan lähinnä katselee, olisiko siellä joku kiinnostava. Ei se lopulta niin valtavasti eri juttu ole, että jossain baarissa tai harrastuksessa kiinnittää huomion kiinnostavan oloiseen tyyppiin. Minusta on romanttista kohdata juuri itselle sopiva ihminen, oli se kohtaamispaikka sitten mikä tahansa.

Vierailija
77/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tosielämässä ketään, joka kävisi illallisilla ensitreffeillä tai yleensä myöhemminkään. Syömässä kyllä ja myös päivällisellä, mutta illallinen ei ole kyllä Suomessa kovin yleistä.

Jos syödään myöhempään illalla, niin eikö se ole sitten illallinen? Ei siinä tarvitse olla mitään hienoa syömistä. No voihan sitä sanoa, että käydään päivällisellä, jos mennään klo 19 syömään. 

Ihan sama oliko illallinen vai päivällinen, mutta yhdessä mennään syömään kuitenkin. 

Vierailija
78/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleellinen asia on mitä tekee, koulutus  näin ens alkuun, missä asuu ja minkälaisessa jne

Vierailija
79/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas ketju treffeillä tarjoamisesta. Liekö saman miehen näppäimistöstä kuin se edellinenkin?

Totta munassa on. Täällä se liehuu muka isäntänä, mutta tarjoilee vain niitä samoja haaleita ja pölyisiä, sata kertaa nähtyjä copy-pastauksia ja olettaa, että mammat ostaa ja maksaa.

Vierailija
80/217 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syödään myöhempään illalla, niin eikö se ole sitten illallinen? Ei siinä tarvitse olla mitään hienoa syömistä. No voihan sitä sanoa, että käydään päivällisellä, jos mennään klo 19 syömään. 

Ihan sama oliko illallinen vai päivällinen, mutta yhdessä mennään syömään kuitenkin. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Illallinen