Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokavuotinen sali-ilmiö taas käsillä! Huvittavaa vuosi toisensa perään.

Vierailija
07.01.2015 |

Onneksi on laskettu aika käsillä ja nyt paussia saliharjoittelusta ja jumpista ainakin sen reilun kuukauden ajan kun innokkaat "Nyt mä alan kuntoilemaan"-tyypit valtaavat into piukeella salin. Maaliskuun alussa kun on taas tarkoitus jatkaa onkin jo suurimmalta osalta motivaatio lopahtanut ja mahtuu taas hyvin kuntoilemaan.

Ihmisillä ei ole mitään pitkäjänteisyyttä ja itsekuria, tämä on tullut todistettua jo kuuden vuoden ajan kun olen jäsenenä kaupunkimme suositulla salilla ollut. Ei siis mitään uutta tänäkään vuonna. 

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:52"]

Kaikella sitä ihmiset alentuvatkin pätemään. Miten voi olla toisten ihmisten asiat noin tärkeitä? Sehän on hyvä että ihmiset yrittävät ja innostuvat vaikka eivät olekaan niin erinomaisia kuin sinä ap. Voi muuten olla, ettet mene sinne salille vielä kesäkuussakaan. Synnytyksessä voi sattua kaikenlaista ja lapsikin voi olla vaativa. Hänen tarpeensa ovat ensi kuukaisina sinun tarpeitasi tärkeämmät. Tämän varmaan tiesitkin. Melkein toivoisi että elämä hiukan sua opettais. Tuollaisesta ylemmyydentunteesta ei ole kuin haittaa.

[/quote]

Nii-in, älä muuta sano. Mistäs sitä tietää vaikka terroristi ampuu mut kaupan pihalle huomenna, rattijuoppo ajaa yli tai vaikka vain käteni katkeaa koko loppuvuodeksi. Mulla silti ei ole tapana alkaa murehtia tulevaa ja miettiä että entä jos.. vaan teen suunnitelmia ja asetan tavoitteita. Sitten jos olosuhteet eivät olekaan otolliset, suunnitelmat ja tavoitteet muuttuu. Niin yksinkertaista. -ap

[/quote]

Eikö nämä tammikuussa kuntoilun aloittavat toimi tismalleen samalla tavalla kuin sinä? 

Tekevät suunnitelmia ja tavoitteita, jos jotain käy tai olosuhteet eivät olekaan otolliset, niin suunnitelmat muuttuvat.

Mutta SINÄ et salli heille samaa, mitä ITSELLESI sallit.

[/quote]

Totta. Jos vaikka iskee laiskuus tai lorvikatari. Vakava kansantauti. -ap
[/quote]

Tämä! Jos oikeasti haluaa, keksii kyllä keinot - ja jos ei halua, keksii kyllä tekosyyt. (huom! Tämä kommentti ei koske niitä, jotka eivät pääse salille siksi että sairastavat syöpää, menettivät jalkansa kolarissa tai ovat viimeisillään raskaana tms.)

Vierailija
102/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]

Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?

[/quote]

Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.

Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap

[/quote]

ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista

[/quote]

Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin.

Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap

[/quote]

Minua pilatesohjaaja varoitteli juuri tuosta vatsalihasten treenaamisesta, ja aiheesta tosiaankin. Olin niin hyväkuntoinen kolmannen lapsen jälkeen että olin salilla jo 2 viikon päästä synnytyksestä. Aikaisemmissa raskauksissa vatsalihakset eivät olleet erkaantuneet toisistaan, mutta nyt niin oli käynyt. Välissä oli ihan älytön rako enkä ollut edes huomannut enne kuin siitä tuli puhetta. En halua latistaa ja voihan niitä suoria vatsaliikkeitä vältellä, ja muistaa erityisesti että se oma hyvä olo ei välttämättä olekaan pettämätön mittari.

[/quote]

Ja kannattaa heti mennä hölkkämään lapsensaannin jälkeen. Nelikymppisenä kuljetaan sitten tena housuissa salilla kyyläämässä tammikuun aloittajia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?
[/quote]

Ihme, mutta niin voi oikeasti tapahtua! Itse olin salilla vielä edellispäivänä kun vauva syntyi ja seuraavan kerran 3:n viikon päästä synnytyksestä. Ja kuule ihan eka lapsi oli! Saattaapi se kunnon ylläpitäminen raskausaikana nopeuttaa palautumista...

Vierailija
104/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua huvittaa kun hienoina talviviikonloppuina on puoli Helsinkiä Paloheinässä hiihtämässä, vuosi toisensa perään. Ei se into kumminkaan kestä kuin kuukauden tai pari eikä niitä hiihtelijöitä siellä iltaisin näy.

Vierailija
105/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:57"]No hyvähän se on että ihmiset liikkuvat vaikka edes tammikuussa. Ihmeellistä itsensä korostamista, ajatteleeko pysyvät harratajat olevansa jotenkin parempia ihmisiä.
[/quote]itse olen aina käynyt salilla! Miksi nauraisin jos joku tulee joskus salille? En kuitenkaan omista ko salia. Kai sinne nyt voi tulla tai olla tulematta. Huolehdin vain omasta kunnostani. Viis veisaan muista! Terkuin nainen

Vierailija
106/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"]

Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?

[/quote]

Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.

Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap

[/quote]

ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista

[/quote]

Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin.

Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap

[/quote]

Minua pilatesohjaaja varoitteli juuri tuosta vatsalihasten treenaamisesta, ja aiheesta tosiaankin. Olin niin hyväkuntoinen kolmannen lapsen jälkeen että olin salilla jo 2 viikon päästä synnytyksestä. Aikaisemmissa raskauksissa vatsalihakset eivät olleet erkaantuneet toisistaan, mutta nyt niin oli käynyt. Välissä oli ihan älytön rako enkä ollut edes huomannut enne kuin siitä tuli puhetta. En halua latistaa ja voihan niitä suoria vatsaliikkeitä vältellä, ja muistaa erityisesti että se oma hyvä olo ei välttämättä olekaan pettämätön mittari.

[/quote]

Ja kannattaa heti mennä hölkkämään lapsensaannin jälkeen. Nelikymppisenä kuljetaan sitten tena housuissa salilla kyyläämässä tammikuun aloittajia :)
[/quote]ei ole tenat housussa tällä 42- vuotiaalla! Idiootti pentu!

Vierailija
107/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:57"]No hyvähän se on että ihmiset liikkuvat vaikka edes tammikuussa. Ihmeellistä itsensä korostamista, ajatteleeko pysyvät harratajat olevansa jotenkin parempia ihmisiä. [/quote]itse olen aina käynyt salilla! Miksi nauraisin jos joku tulee joskus salille? En kuitenkaan omista ko salia. Kai sinne nyt voi tulla tai olla tulematta. Huolehdin vain omasta kunnostani. Viis veisaan muista! Terkuin nainen

[/quote]

Minulla myös ärsyttää ne kyylääjä-ämmät, jotka tuhahtelee meille talvikävijöille. Itse käyn salilla n. tammikuun ja maaliskuun välin. Lähisalille on yleensä tarjous silloin ja juoksun harrastajana pidän lihaskuntokauden siksi siinä välissä, kun saa aina edullisen kortin.

Siinä sitten kun menen salille tammikuussa, lauma akkoja tollottaa kuin uutta navettaa ja supisee ivallisesti. Mutta en mielestäni ole heille tilivelvollinen selittämään, miksi käyn vain kolme kuukautta salilla. Maaliskuun jälkeen aloitan mäkijuoksukauden ja kesällä ja syksyllä hoidan lihaskuntoa kivireppu selässä sauvamäkitreenillä. Mutta talvipakkasilla on mukavampaa juosta salin matolla ja tehdä sisällä lihaskuntotreenit.

No, en anna niiden hymähtelijöiden itseäni häiritä. Tiedän, että olen huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin kyylääjät ovat. Huvittaa toki joskus, kun sellainen supinaporukka tuijottaa halveksivasti jossain laitteessa räplättäen, mutta tuijotus loppuu siinä vaiheessa, kun lataan tankoon painot ja alan tehdä rinnallevedot. Suut menee mutrulle ja jatketaan silmät seiniä vaellellen reisilaitteen vatkaamista.

Vierailija
108/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"] Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi? [/quote] Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen. Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap [/quote] ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista [/quote] Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin. Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap [/quote] Minua pilatesohjaaja varoitteli juuri tuosta vatsalihasten treenaamisesta, ja aiheesta tosiaankin. Olin niin hyväkuntoinen kolmannen lapsen jälkeen että olin salilla jo 2 viikon päästä synnytyksestä. Aikaisemmissa raskauksissa vatsalihakset eivät olleet erkaantuneet toisistaan, mutta nyt niin oli käynyt. Välissä oli ihan älytön rako enkä ollut edes huomannut enne kuin siitä tuli puhetta. En halua latistaa ja voihan niitä suoria vatsaliikkeitä vältellä, ja muistaa erityisesti että se oma hyvä olo ei välttämättä olekaan pettämätön mittari. [/quote]   Ja kannattaa heti mennä hölkkämään lapsensaannin jälkeen. Nelikymppisenä kuljetaan sitten tena housuissa salilla kyyläämässä tammikuun aloittajia :) [/quote]ei ole tenat housussa tällä 42- vuotiaalla! Idiootti pentu!

[/quote]

No on, jos heti synnytyksen jälkeen lähtee hölkkäämään. Kohdunlaskeumaa ja virtsarakonlaskeumaa. Joten hölkkääpä ihan rauhassa, niin nelikymppisenä ponnistat kyykkyä tena pöksyssä.

Vierailija
109/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:19"]

Mä en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset aloittaa saliharrastuksen aina vuoden vaihteessa? Siis miksi?? On todella rasittavaa kun joulukuussa vielä olet siellä aamupäivästä ja hyvin mahtuu, sitten yhtäkkiä loppiaisen jälkeen menet salille ja siellä on joka toisella A4 paperiarkilla saliohjelma ja sitä tuijotetaan kuin piru Raamattua, juodaan vettä aivan liikaa ja rämpätään niitä laitteita ja kysellään toisilta että mihinkäs tämä tappi pannaan.Sitten pyöritään siellä kuin puolukat perseessä eestaas ja tuijotetaan toisia salikäyttäjiä, tehdään liikkeet usein vielä puolivillaisesti. Ilmeisesti pääasia että päästään Facebookissa kertomaan että nyt on käyty salilla, rantakuntoon 2015.

Jotenkin ärsyttää se että ladataan kaikki paukut siihen ekaan kertaan, on uudet sisätossut ja hengittävät dry fit vaatteet ja kauhea tsemppi, heti mulle kaikki nyt asenteella tullaan Jutan superdieettiohjeilla ja riuhdotaan kaikki paukut heti. Ei anneta itselle aikaa tottua, eikä edes yritetä tehdä kuntosalilla käymisestä pitkän tähtäimen suunnitelmaa.

Kun aikanaan itse aloittelin salilla käymisen fysioterapeutin neuvosta, ensimmäisen viikon lähinnä kokeilin laitteita ja etsin mieluisia. Keskityin pitkiin toistoihin ja syviin venytyksiin, jätin pois ikävät liikkeet ja oma rytmi löytyi muutamassa kuukaudessa. Salilla saattoi kulua aikaa parikin tuntia kun välillä kävin venyttelemässä, ja tein pieniä toistoja.

Mutta nämä loppiaisen lopettajat haluavat tuloksia nopeasti, ja ovat samaan aikaan hirveällä dieetillä ja ajatuksella "kesäksi kuntoon". Tuijotetaan kelloa, ja vaaditaan itseltä liikaa. Kaikki tulokset kirjataan ylös ja lasketaan kaloreita taas, vahditaan seurataan ja mitataan.

Miksi ei haluta loppu elämäksi kuntoon, mihin on kiire? Sali on täynnä laitteita ja se vaikka PT sanoo että juuri tämä laite on hyvä, ei tarkoita että se on sopiva kaikille. Mä olen saanut saliurani alussa aivan väärän ohjelman minulle, se sisälsi laitteita joista en vaan tykännyt. Esimerkiksi leuanvetolaite missä vedetään leukoja oma paino vastuksena, oli kammottava. Mua huimaa helposti ja koin laitteen pelottavana enkä tottunut siihen. Jätin sen suosiolla pois ja vaihdoin toisenlaiseen.

Mä en käy salilla siksi että mä näyttäisin hyvältä bikineissä ja Instagramissa, mä käyn siksi että haluan että mun lihaksisto on hyvässä kunnossa ja että voin hyvin. Salipäivän voi korvata lumitöilläkin, ja jos tuntuu että aamulla ei jaksa mennä salille niin sitten voi mennä lenkille.

Surullisinta tässä on se, että suurin osa näistä salilla nyt aloittavista lopettaa sen ennen kesää. Koska ei jaksa, kun ei olla kuunneltu kehoa. Ei ole kiire mihinkään, loppu elämä aikaa kuntoilla.

[/quote]

No nyt ymmärrän, miksi osa porukasta tekee salilla mitä sattuu: ne on samanlaisia kuin sinä eli etsii kivoja laitteita, joissa voi sitten tehdä vaikka 5 sarjaa peräkkäin, venytellä ja taas kokeilla sitä reidenloitontajaa.

Harva saa tuloksia aikaan tekemällä vain kivoja juttuja.

Ja mitä tulee näihin uusien kyselyihin, niin saleilla neuvotaan luokattoman huonosti käyttäjiä laitteiden kanssa. Jokaisella pitäisi olla alussa ohjattu tunti, jonka aikana käytäisiinläpi niin oikeat liikkeet kuin laitteiden "asennukset" ja paikalla pitäisi olla ohjaajia, jotka neuvovat.

Muuten, aamulla klo 5.30 salilla on hiljaista ja kivaa, ei ole ruuhkia. Ja näin on kuukaudesta riippumatta.

[/quote]

Niin no kuten sanoin, tein näin saliurani alussa, hiljaa hyvä tuli.

Mutta vastakysymys, miksi säkin painotat hyviä tuloksia? Eikös salilta haeta hyvää oloa...? Toiset saavat hyvän olon siitä että tekevät asiat ei-tuloksellisesti, ja juuri siitä syntyy hyviä tuloksia. Kiinnostaako sinua todella millä painoilla nostan mitäkin, vai onko tarkoituksesi esittää retorinen kysymys ja kätkeä sen sisään sarkastinen vittuilu?

Kiinnostaako tietää, että voin erittäin hyvin ja olen terve,normaalipainoinen ja voimakas? En tarvitse tulevaisuudessa polvileikkausta kuten oli ennustus ennen kuntosalilla käymisen aloittamista. Eikös se ole koko kuntosalilla käymisen tarkoitus?

[/quote]

No mutta hyvänen aika. Sähän juuri moitit tuossa näitä kokeilijoita, jotka "pyörii siellä kuin puolukka perseessä". Sitten kuvailit, että olit aloittaessasi ihan samanlainen pyörijä ja kokeilija ja ihmettelijä.

Mitä siellä nyt sitten aloittelija saisi tehdä, että kokeneita fitness-pimuja ei häiritsisi?

[/quote]

Apua, no mä koitan vielä selittää. Mä siis konkreettisesti kokeilin kaikkia laitteita, systemaattisesti ja normaaleilla toistoilla, tein cardiota ja pitkiä toistoja, lyhyitä toistoja, vaihtelin painoja yms. ja tein koko ajan töitä lihaksilla enkä pumpannut huvikseni. Ennen kuin menin laitteeseen niin katsoin että miten se toimii, en niin että randomilla menen johonkin vehkeeseen ja sitten siinä istun ja tökin sitä tikkua sinne pakkaan että minnes tämä pannaan.

Mitä mä tarkoitan näillä pyörijöillä, niin juuri niitä jotka poukkoilevat salilla, tekevät kaksi toistoa väärällä tekniikalla, hirveällä stressillä ja sitten lukevat paperista kaiken ja masentuvat jos eivät osaa, fuskaavat painoissa yms. sähläystä, ei kai tarvitse kuvailla enempää? Itseään ne petkuttavat.

Onko sulle jotenkin vaikeaa hyväksyä se, että olisi olemassa toisenlainenkin tapa päästä salille sisälle jos maltettaisiin hieman ja otettaisiin vaikka selvää asioista ENNEN kuin sinne salille mennään? Ihan voisi aloittaa käymällä fysioterapeutilla, joka sitten antaa ohjeet eikä luottaa siihen että se salin oma PT kyllä tietää.

Sitten voisi jatkaa hissukseen käymällä vaikka alussa lenkillä (jos siis kunto nollassa) ja säätää ruokavaliota siten että paino putoaa jo ennen salitreeniä. Keho pitää totuttaa uuteen asiaan hitaasti, sillä keho toimii viiveellä. Yhtäkkinen repäisy sohvalta salille tammikuussa on keholle ja päälle liikaa, ja se alun adrenaliini loppuu pian koska räjähtävä lähtijä vaatii nopeita tuloksia. Kun niitä ei missään nimessä salilta saavuteta nopeasti, niin masennutaan ja lopetetaan koko touhu.

Tästä on kyse elämänmittaisesta elämäntaparemontista, se ei tapahdu yhttäkkiä tammikuussa vaan se pitää ennakoida. Esimerkiksi niin, että sen sijaan että jouluna mässätään kuin viimeistä päivää sillä ajatuksella että kohta alkaa dieetti ja rääkki, niin periaatteessa romutetaan jo omat mahdollisuudet. Miksi ei jo jouluukuussa joulun välipäivinä aloiteta? Miksi ei vaikka aloiteta niin, että joulukuussa jätetään suklaat jo pois ja aloitetaan lenkkeily.

Ihmiset eivät pohdi asioita tai ymmärrä omaa parastaan, ja sitten vittuillaan täällä netissä kaikille eikä edes haluta lukea asioita kuten ne on tarkoitettu luettavan.

[/quote]

Miten voin kotona harjoitella kuntosalikäyttäytymistä? Miten opettelen tökkimään keppia pakkaan tms., jotta sinulla olisi hyvä mieli, kun en tumpuloi ja vie kallista aikaasi.

Salilla maksetaan sama summa, oltiin kuntoiltu 1 vko tai 11 vuotta eikä siellä ole erikseen varattu laitteita vakkareille, vaikka nämä niin yrittävät noviiseille väittää.

Vierailija
110/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

Kulunut fraasi, mutta joka näyttää tässäkin ketjussa paikkaansapitävyyden. Tais sohvaperunamammat vetää sen kuuluisan palkokasvin nättiin nokkaansa ihan huolella.  

Vierailija
111/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olkaa iloisia, jotka pääsette salille. Mulla on niskassa noidannuoli ja vedin parinpäivän aikana särkylääkettä,että pääsen treenaileen niin eihän tää mihinkään parane.Pakko nyt sit huilia tää alta pois.Olkaa siis iloisia, jos ootte terveinä!:)

Vierailija
112/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen,joka kyttäilee kuka salilla milloinkin käy, ei näennäisesti ole omaa elämää. Sellanen ihminen kyttäilee muutenkin muualla muulloinkin ns. naapurikyttääjä.

Vierailija
113/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:23"]

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

Kulunut fraasi, mutta joka näyttää tässäkin ketjussa paikkaansapitävyyden. Tais sohvaperunamammat vetää sen kuuluisan palkokasvin nättiin nokkaansa ihan huolella.  

[/quote]

Mitä sohvaperunaa on harrastaa liikuntaa monipuolisesti? Käyn salilla joulukuusta maaliskuulle puoleen hintaan eli huomattavasti halvemmalla kuin mitä vuosimaksulaiset samasta ajasta maksavat. Sen jälkeen siirryn uimahallikauden kautta juoksemaan, ratsastamaan, pelaamaan tennistä ja taas uimahallille.

Miksi maksaa koko vuodesta, jos osaa liikkua muutekin kuin salilla?

Vierailija
114/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oisin alottanut jo viime vuoden puolella, mutta en saanut vahvistusviestiä! Niimpä soitin ko. Liikuntakeskukseen heti joulun jälkeen. Niimpä mun harrastus alkaakin nyt ylihuomenna eka ryhmäliikuntatunti. Oisin nyt jo tottunut kävijä, jos olisisivat hyvöksyneet minut ajoissa sisälle. Odotin kaks viikkoa, tuli joulu ja uusivuosi ja sitten soitin. Johon alkoi homma toimimaan. Tavoitteeni on saada tästä loppuelämän harrastus, eikä rantakuntoon verta-hikeä-kyyneleitä-mantralla 2015!!

Vierailija
115/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ylipainoinen aina tekosyyn keksii, ettei tarvitse hikoilla. Kuukaudessa huomaa, että kuntoon laitto vaatiikin valtavasti töitä, joten jätetään kesken, kun ei tää "sopinutkaan" mulle.

Vierailija
116/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa lopettaa jo ennen tammikuun loppua. Silloin on jo väljempää. 30v kokemuksella.

Vierailija
117/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 07:47"]

Suuri osa lopettaa jo ennen tammikuun loppua. Silloin on jo väljempää. 30v kokemuksella.

[/quote]

saman ilmiön huomaa facessa. Kummasti näin tammikuun alussa ne henkilöt, joiden habituksesta ei huomaa minkäänlaisia urheilun merkkejä tekevät jokaisesta jumppakerrasta tai salitreenistä päivityksen "Taas täällä hikoilemassa"-tyyliin. Ja näitä päivityksiä kestää sen kolme viikkoa tiuhaan tahtiin. Sitten hiljenee.

Itse olen urheillut elämäntamuutoksen myötä melko aktiivisesti n. 7 vuotta eri lajeja kokeillen, joista toiset on jäänyt pysyvästi elämääni. Silti en ole ainuttakaan päivitystä näistä koskaan faceen tehnyt. Ei sillä että minua haittaisi kenenkään muiden urheilupäivitykset, ilmiönä tämä tammikuun buumi vuodesta toiseen on vain niin huvittava. 

Vierailija
118/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että nämä salit on varattu niille, jotka ovat olleet siellä vuosia ja satunnainen aloittelija saa luvan pysyä poissa?

Vierailija
119/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli Hesarikin värkännyt aukeaman jutun tammikuun reenibuumista.  

Vierailija
120/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tarkoitit salilla ihan kuntosalia eikä jotain pilatestunteja. Hölkkä tuossa vaiheessa ei ole mitenkään suositeltavaa, sulla on jo kolmas lapsi joten laskeuman vaara. Pitäisi välttää ainakin 3kk tärähtelevää liikuntaa. En 

[/quote]

[/quote]