Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokavuotinen sali-ilmiö taas käsillä! Huvittavaa vuosi toisensa perään.

Vierailija
07.01.2015 |

Onneksi on laskettu aika käsillä ja nyt paussia saliharjoittelusta ja jumpista ainakin sen reilun kuukauden ajan kun innokkaat "Nyt mä alan kuntoilemaan"-tyypit valtaavat into piukeella salin. Maaliskuun alussa kun on taas tarkoitus jatkaa onkin jo suurimmalta osalta motivaatio lopahtanut ja mahtuu taas hyvin kuntoilemaan.

Ihmisillä ei ole mitään pitkäjänteisyyttä ja itsekuria, tämä on tullut todistettua jo kuuden vuoden ajan kun olen jäsenenä kaupunkimme suositulla salilla ollut. Ei siis mitään uutta tänäkään vuonna. 

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aidosti tiennyt että salilla kävijät on näin ahdasmielistä ja kireätä porukkaa. Ei kyllä tee mieli mennä, jos vaikka tarttuu vaikutteita.

Ruuhkaa on aina ja kaikkialla, enkä ikinä ole ymmärtänyt niitä jotka: a) eivät kykene käsittelemään sitä, b) eivät pysy poissa ennakoituina ruuhka-aikoina ko. paikoista.

Ruuhkaa on liikenteessä, kaupassa, bussissa, festareilla, taksijonossa....

Pitäisikö tarkistuttaa päänsä jos ei asiasta selviä ilman mielipahaa ja ruikutusta?

Vierailija
82/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:52"]

Kaikella sitä ihmiset alentuvatkin pätemään. Miten voi olla toisten ihmisten asiat noin tärkeitä? Sehän on hyvä että ihmiset yrittävät ja innostuvat vaikka eivät olekaan niin erinomaisia kuin sinä ap. Voi muuten olla, ettet mene sinne salille vielä kesäkuussakaan. Synnytyksessä voi sattua kaikenlaista ja lapsikin voi olla vaativa. Hänen tarpeensa ovat ensi kuukaisina sinun tarpeitasi tärkeämmät. Tämän varmaan tiesitkin. Melkein toivoisi että elämä hiukan sua opettais. Tuollaisesta ylemmyydentunteesta ei ole kuin haittaa.

[/quote]

Nii-in, älä muuta sano. Mistäs sitä tietää vaikka terroristi ampuu mut kaupan pihalle huomenna, rattijuoppo ajaa yli tai vaikka vain käteni katkeaa koko loppuvuodeksi. Mulla silti ei ole tapana alkaa murehtia tulevaa ja miettiä että entä jos.. vaan teen suunnitelmia ja asetan tavoitteita. Sitten jos olosuhteet eivät olekaan otolliset, suunnitelmat ja tavoitteet muuttuu. Niin yksinkertaista. -ap

[/quote]

Eikö nämä tammikuussa kuntoilun aloittavat toimi tismalleen samalla tavalla kuin sinä? 

Tekevät suunnitelmia ja tavoitteita, jos jotain käy tai olosuhteet eivät olekaan otolliset, niin suunnitelmat muuttuvat.

Mutta SINÄ et salli heille samaa, mitä ITSELLESI sallit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä käynyt salilla, harrastan hyötyliikuntaa ja juoksen ulkona, ei maksa mitään! :D

Vierailija
84/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:15"]

Kaikella sitä ihmiset alentuvatkin pätemään. Miten voi olla toisten ihmisten asiat noin tärkeitä? Sehän on hyvä että ihmiset yrittävät ja innostuvat vaikka eivät olekaan niin erinomaisia kuin sinä ap. Voi muuten olla, ettet mene sinne salille vielä kesäkuussakaan. Synnytyksessä voi sattua kaikenlaista ja lapsikin voi olla vaativa. Hänen tarpeensa ovat ensi kuukaisina sinun tarpeitasi tärkeämmät. Tämän varmaan tiesitkin. Melkein toivoisi että elämä hiukan sua opettais. Tuollaisesta ylemmyydentunteesta ei ole kuin haittaa.

[/quote]

Nii-in, älä muuta sano. Mistäs sitä tietää vaikka terroristi ampuu mut kaupan pihalle huomenna, rattijuoppo ajaa yli tai vaikka vain käteni katkeaa koko loppuvuodeksi. Mulla silti ei ole tapana alkaa murehtia tulevaa ja miettiä että entä jos.. vaan teen suunnitelmia ja asetan tavoitteita. Sitten jos olosuhteet eivät olekaan otolliset, suunnitelmat ja tavoitteet muuttuu. Niin yksinkertaista. -ap

[/quote]

Eikö nämä tammikuussa kuntoilun aloittavat toimi tismalleen samalla tavalla kuin sinä? 

Tekevät suunnitelmia ja tavoitteita, jos jotain käy tai olosuhteet eivät olekaan otolliset, niin suunnitelmat muuttuvat.

Mutta SINÄ et salli heille samaa, mitä ITSELLESI sallit.

[/quote]

Totta. Jos vaikka iskee laiskuus tai lorvikatari. Vakava kansantauti. -ap

Vierailija
85/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:01"]

Voi kun ei haittaa yhtään! Kävelen vain 10 metriä kotiovelta kotisalille ja aloitan treenit siinä järjestyksessä kuin huvittaa. Ei oo tungosta! Mutta tsempit sekä aloittajille että konkareille, jaksaa jaksaa painaa painaa...

[/quote]

Sama täällä :) Koen tämän olevan luxusta kun saa treenata omassa "salissa" :) Mä en ole koskaan tykännyt yleisistä kuntosaleista. Haluan tehdä rauhassa ilman muiden katseita...

Vierailija
86/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla oikeudella kuin ne uudet tulokkaat saavat salille joulun jälkeen tulla, saa myös vanhat konkarit ärsyyntyä siitä ruuhkasta. Se on täysin eri asia kuin uusille nyrpistely. 

Vierailija
87/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Samalla kun teet suunnitelmia ja asetat tavoitteita, niin kannattais ehkä sitä sielunsivistystäkin ottaa mukaan ohjelmaan?  Erilaisuuden hyväksymistä jne?

Vierailija
88/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, omassa tuttavapiirissä tuota itsetehostusta harrastavat snobeilijat on oikeasti pahimpia laiskureita. Eivät käy mm. säännöllisesti töissä. Ei fiksu ihminen jaksa hokea tuota vanhaa juttua ivallisesti. Toiset yrittää ja hyvä niin. Ja onhan se teidän vakkareiden etu, että salien hinnat pysyy alhaalla, kun jotkut maksaa tyhjästä. Mietis, jos kaikki aloittaneet jatkaisi, niin eihän sinne mahtuisi. Tai jos ne ei aloittaisi, olisi teidän vakkareiden maksut taivaissa.

Kaikesta sitä voi itsetuntoakin saada...:) Kovin on pienet eväät.

Vierailija
89/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa pikemminkin se, kuinka nuo "vakkarit" kuvittelevat olevansa jotenkin etuoikeutettuja siellä salilla. Samanlaisia asiakkaita te olette kuin hekin, jotka aloittavat ja lopettavat harrastuksensa tammi-helmikuussa. (Ja näin sivumennen sanoen teikäläiset olette yksi suuri syy siihen, että käytän salia mahdollisimman vähän, salitreeni on muutenkin ärsyttävää eikä muutama kieroon katsova nirppanokka sitä ainakaan paranna.)

Vierailija
90/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:20"]

Juu kertoo ihmisistä aika lailla, että tällainen aloitus luetaan verenmaku suussa. Se on vaan faktaa, että pidemmän aikaa salilla käyneitä saattaa huvittaa se tammikuinen tosilaihdutusbuumi. Tavallaan se huvittaa, mutta myös ärsyttää, ainakin itseäni. Ärsyttää siitä syystä, että ihmiset ovat niin typeriä laumaeläimiä eivätkä käsitä että tehostartit on itsensä kusetusta. Joku on psyykeessä pielessä, jos aina aloittaa alusta ja lopettaa, aloittaa taas ja lopettaa. Ihan turhaa haukkua aloittajaa tai meitä muita ylimielisiksi fitnesääliöiksi, en mä tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi vaikka naurattaakin se hysteriaan asti yltävä alkuvuoden fitnessbuumi.

Kait meillä vakkareilla saa jotain hupia olla. :)

[/quote]

Mule riittää se, että saa sulatettua ne muutaman pimeän syksyn ja joululoman aikana kertyneen ylimääräisen kilon pois. Siihen riittää hyvin se parin kolmen kuukauden treeni. Salilla nyt vaan on niin pahuksen tylsää, että ei siellä viitsi ympäri vuoden asua.

Vierailija
91/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kertakin liikuntaa tee hyvää, siitähän se lähtee. Aika ylimielinen aloitus palstalle.

Mahtavaa,että jotkut raahautuu edes kuukaudeksi sinne salille, siitähän se into liikunnan salattuun maailmaan voi jatkua joillakin. Mun mielestä liikunnan ydin on sen tuoma olotila ja että kunto kohenee, ulkonen on sivuseikka ja tulee siinä niinkuin piste i:n päälle,mut into lopahtaa jos vain pelkkä ulkoseen tuijottelu on motivaattorina.Ihailen niitä Tammikuun kuntoiluyrittäjiä:)Tsemppiä!! vaan sanon minä:)

Vierailija
92/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tämäkin aloitus käsitettiin ivallisesksi? Tuo on ihan todistettu ilmiö että vuoden vaihtuessa ihmisiin iskee suunnaton kuntoilu- ja laihdutusvimma ja FAKTAA on se että suurimmalla osalla se tyssää lyhyeen, juuri siihen kriittiseen pariin kuukauteen. Sehän kertoo itsekurin puutteesta ja suunnitelmattomuudesta, asenteesta mulle kaikki ja heti.

Tää palsta on kyllä niin ihmeellinen. Kaikki saadaan väännettyä päälaelleen. Itse en ainakaan aloituksessa nähnyt mitään ivallista ja ylemmyydentunnetta, vaikka itekin olen joskus sortunut siihen että kuntoiluinto loppui lyhyeen. 

Vierailija
93/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]

Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?

[/quote]

Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.

Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap

[/quote]

ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista

[/quote]

Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin.

Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap

[/quote]

Minua pilatesohjaaja varoitteli juuri tuosta vatsalihasten treenaamisesta, ja aiheesta tosiaankin. Olin niin hyväkuntoinen kolmannen lapsen jälkeen että olin salilla jo 2 viikon päästä synnytyksestä. Aikaisemmissa raskauksissa vatsalihakset eivät olleet erkaantuneet toisistaan, mutta nyt niin oli käynyt. Välissä oli ihan älytön rako enkä ollut edes huomannut enne kuin siitä tuli puhetta. En halua latistaa ja voihan niitä suoria vatsaliikkeitä vältellä, ja muistaa erityisesti että se oma hyvä olo ei välttämättä olekaan pettämätön mittari.

Vierailija
94/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"]Niin tai sitten kaikille se sali ei oo niin henkireikä, että siellä jaksais sen 4x viikkoon tahkota ympäri vuoden. Itse ainakin myönnän että en saa salista muita kiksejä kuin ulkonäölliset. Joten alan taas kesää kohti käymään enemmän ja syksyllä höllään.
[/quote]

Et saa siinä kahdessa viikossa jonka jaksat käydä mitään aikaan kuitenkaan, joten miksi vaivaudut edes siihen? :D

Vierailija
95/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:20"]

Juu kertoo ihmisistä aika lailla, että tällainen aloitus luetaan verenmaku suussa. Se on vaan faktaa, että pidemmän aikaa salilla käyneitä saattaa huvittaa se tammikuinen tosilaihdutusbuumi. Tavallaan se huvittaa, mutta myös ärsyttää, ainakin itseäni. Ärsyttää siitä syystä, että ihmiset ovat niin typeriä laumaeläimiä eivätkä käsitä että tehostartit on itsensä kusetusta. Joku on psyykeessä pielessä, jos aina aloittaa alusta ja lopettaa, aloittaa taas ja lopettaa. Ihan turhaa haukkua aloittajaa tai meitä muita ylimielisiksi fitnesääliöiksi, en mä tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi vaikka naurattaakin se hysteriaan asti yltävä alkuvuoden fitnessbuumi.

Kait meillä vakkareilla saa jotain hupia olla. :)

[/quote]

Mule riittää se, että saa sulatettua ne muutaman pimeän syksyn ja joululoman aikana kertyneen ylimääräisen kilon pois. Siihen riittää hyvin se parin kolmen kuukauden treeni. Salilla nyt vaan on niin pahuksen tylsää, että ei siellä viitsi ympäri vuoden asua.
[/quote]

Miksi syöt kuin porsas joulun aikaan? Syö ihan normaalisti niin ei turhaan tarvitse sen muutaman ahmimispäivän takia käydä KUUKAUSIA salilla, jos sitä kerran niin inhoat.

Vierailija
96/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:49"]Eiköhän se kertakin liikuntaa tee hyvää, siitähän se lähtee. Aika ylimielinen aloitus palstalle.

Mahtavaa,että jotkut raahautuu edes kuukaudeksi sinne salille, siitähän se into liikunnan salattuun maailmaan voi jatkua joillakin. Mun mielestä liikunnan ydin on sen tuoma olotila ja että kunto kohenee, ulkonen on sivuseikka ja tulee siinä niinkuin piste i:n päälle,mut into lopahtaa jos vain pelkkä ulkoseen tuijottelu on motivaattorina.Ihailen niitä Tammikuun kuntoiluyrittäjiä:)Tsemppiä!! vaan sanon minä:)
[/quote]

Ei lopahtanut mulla, päätin treenata itseni hyvännäköiseksi ja nyt neljä vuotta myöhemmin into on edelleen yhtä kova vaikka en treeniä enää ulkonäköä varten "tarvitsekaan". :) ihmisiä motivoi eri asiat, ei se ulkonäkö tavoitteena ole jotenkin huonompi kuin muut: siitähän se kipinä on aluksi helpoin saada, kun muutoksen näkee niin nopeasti! Sitten kun malttaa jatkaa pidempään niin huomaa sen hyvän olon ja unen laadun parantumisen jne.

Vierailija
97/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:11"]

Miksi syöt kuin porsas joulun aikaan? Syö ihan normaalisti niin ei turhaan tarvitse sen muutaman ahmimispäivän takia käydä KUUKAUSIA salilla, jos sitä kerran niin inhoat.

[/quote]

En syö kuin porsas, talvella vaan on tuo hyötyliikunta vähäisempää, kun ei tule esim. pyöräiltyä töihin, että joku 3kg tulee aika helposti lisää, mutta myös lähtee tuollaisella kevyellä treenipätkällä pois.

Ihmettelen näitä ihmisiä, joiden mielestä salilla pitää käydä veren maku suussa tavoitteellisesti, ja muut tavat ovat sitten muka vääriä.

Vierailija
98/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:16"]

Säännöllisesti jumpassa käyvänä oikeasti ottaa pannuun nämä vuoden kaksi ekaa kuukautta. Hirveä ruuhka, tunneille ei meinaa mahtua ja pukkarit ihan täynnä. Meno rauhoittuu todella paljon tuolla maaliskuun alussa. Sitten on taas kiva harrastaa!

[/quote]

Ehkä sulla on liian tavallinen harrastus? Harrasta jotain extremeä niin saat olla rauhassa joka ikinen kuukausi ja statuskin kohoaa kivemmin kuin säännöllisenä jumpassa kävijänä.

Vierailija
99/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:46"]

Siis oliko tämä aloitus nyt sellainen, että ilmaistaan olevan niin pro (vuosia käyty salilla) ja halutaan kertoa, että kyllä tässä ollaan fitness-skenessä niin syvällä, että tällaiset ilmiöt tunnetaan?

Jos jengi edes aloittaa, niin hyvä homma. Jos edes kourallinen saa kipinän liikkumiseen (oli se sali tai jotain muuta), niin hyvä homma. Jos ruuhka veetuttaa, niin sitten vain kotisalia rakentamaan.

[/quote]

Salilla huomaa erilaisia kävijöitä. Naiset, jotka harrastaa voimannostoa ja painonnostoa, ei naureskele koskaan aloittelijoille. Aloittelijoille nauraa ja muita tuijottaa juuri tyhjäpää fitneskuntoilijat, jotka luulevat olevansa suuria urheilijoita. Mutta kunnon punttaajat ei jouda tuijottamaan toisia ja auttavat mielellään uusia tulijoita.

Vierailija
100/132 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei salilla käyminen ole mikään kansalaisvelvollisuus. Siksi en tajua niitä, joiden on aina pakko raahautua sinne vain tammikuussa koska "jouluna tuli taas syötyä". Ei pelkästään jouluna saa itselleen syötyä kovin montaa kiloa, ja jos saakin niin sen pitäisi kyllä pudota ihan itsestään kun hieman nipistää ruokavaliostaan. Yhden käden sormilla laskettavien salikertojen avulla ei saa kuitenkaan mitään näkyvää kehitystä ja säästyypähän nekin rahat.