Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokavuotinen sali-ilmiö taas käsillä! Huvittavaa vuosi toisensa perään.

Vierailija
07.01.2015 |

Onneksi on laskettu aika käsillä ja nyt paussia saliharjoittelusta ja jumpista ainakin sen reilun kuukauden ajan kun innokkaat "Nyt mä alan kuntoilemaan"-tyypit valtaavat into piukeella salin. Maaliskuun alussa kun on taas tarkoitus jatkaa onkin jo suurimmalta osalta motivaatio lopahtanut ja mahtuu taas hyvin kuntoilemaan.

Ihmisillä ei ole mitään pitkäjänteisyyttä ja itsekuria, tämä on tullut todistettua jo kuuden vuoden ajan kun olen jäsenenä kaupunkimme suositulla salilla ollut. Ei siis mitään uutta tänäkään vuonna. 

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:24"]

Ymmärsinkö oikein, että nämä salit on varattu niille, jotka ovat olleet siellä vuosia ja satunnainen aloittelija saa luvan pysyä poissa?

[/quote]

Et ymmärtänyt oikein. Aloittaja huvittui jokavuotisesta ilmiöstä että tammikuussa salit ratkeavat liitoksistaan ja kuukauden päästä taas mahtuu. 

Vierailija
122/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:09"]

Joskus sinäkin olet aloittanut...

[/quote]

Ristus kuinka typerä kommentti. Se on hieman eri asia, jos innokkaasti treenaa kaksi viikkoa ja sitten palaa sohvaperunaksi, kuin että trenaa pitkäjänteisesti useamman vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositekijät aloittaa rantakuntokauden elokuussa kesän jälkeen. Vielä 3,5kk kovaa treeniä ja ruokaa, sitten vikat 2,5kk tiputetaan painoa ja kuivatetaan. Tulos sen jälkeen on kuin photoshopattu kansikuva ;)

Vierailija
124/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:42"]

Vähän ristiriitaisuuksia sun tekstissäs, mutta olkoot. :D 

[/quote]

Niin kerroppas mitä. Mielenkiinnolla odotan. -ap
[/quote]

No esimerkiksi se, että alkaa olla laskettuaika käsillä ja silti kuvittelet jo maaliskuussa olevasi salille meno kunnossa. Vaikka sulla olisi laskettuaika huomenna, se ei välttämättä synny sieltä ja saattaa mennä se kaksi viikkoakin, kunnes sitten käynnistävät synnytyksen jos ei muuta. Silloin on jo tammikuun 23. pv. Siitä noin 6-8 viikkoa eteen päin on jälkitarkastus eli noin maaliskuun puoli välissä, jolloin katsotaan oletko palautunut niin, että voit aloittaa kuntoilun. Jos et ole ja sitä aijemmin jo ajattelit mennä pumppailemaan, et tee muuta kuin hallaa kehollesi ja saat kohdunlaskeuman tai jotakin vastaavaa.

Vierailija
125/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]

Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?

[/quote]

Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.

Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap

[/quote]

ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista

[/quote]

Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin.

Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap

[/quote]

Minua pilatesohjaaja varoitteli juuri tuosta vatsalihasten treenaamisesta, ja aiheesta tosiaankin. Olin niin hyväkuntoinen kolmannen lapsen jälkeen että olin salilla jo 2 viikon päästä synnytyksestä. Aikaisemmissa raskauksissa vatsalihakset eivät olleet erkaantuneet toisistaan, mutta nyt niin oli käynyt. Välissä oli ihan älytön rako enkä ollut edes huomannut enne kuin siitä tuli puhetta. En halua latistaa ja voihan niitä suoria vatsaliikkeitä vältellä, ja muistaa erityisesti että se oma hyvä olo ei välttämättä olekaan pettämätön mittari.

[/quote]

Ja kannattaa heti mennä hölkkämään lapsensaannin jälkeen. Nelikymppisenä kuljetaan sitten tena housuissa salilla kyyläämässä tammikuun aloittajia :)
[/quote]ei ole tenat housussa tällä 42- vuotiaalla! Idiootti pentu!
[/quote]

Aivan varmasti olet juu 42-vuotias kielenkäyttöäsi kun katsoo... Tai sitten oletkin ja huomasit, että ei hitto syy miksi housuun lirahtelee onkin se, että et antanut kehosi palautua synnytyksestä.

Vierailija
126/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?
[/quote]

Ihme, mutta niin voi oikeasti tapahtua! Itse olin salilla vielä edellispäivänä kun vauva syntyi ja seuraavan kerran 3:n viikon päästä synnytyksestä. Ja kuule ihan eka lapsi oli! Saattaapi se kunnon ylläpitäminen raskausaikana nopeuttaa palautumista...
[/quote]

Sait tähän lääkäriltä luvan, jos et niin typerää oli.

Vierailija
127/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:31"]

Ymmärsinkö oikein, että nämä salit on varattu niille, jotka ovat olleet siellä vuosia ja satunnainen aloittelija saa luvan pysyä poissa?

[/quote]

Et ymmärtänyt oikein. Aloittaja huvittui jokavuotisesta ilmiöstä että tammikuussa salit ratkeavat liitoksistaan ja kuukauden päästä taas mahtuu. 

[/quote]

Voisiko syynä ola se, että ne vakikävijät tekee uusien olemisen niin hankalaksi, että nämä lopettavat samantien? Itselle on iso ongelma se, että vakikävijät varaavat kaapit itselleen ja ilmoittavat, että "hei se on mun lokero" kun yritän laittaa johonkin tavaroitani. Miten niin sun, ei niissä mitään nimiä ole.

Vierailija
128/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:31"]

[/quote]

[/quote]

Voisiko syynä ola se, että ne vakikävijät tekee uusien olemisen niin hankalaksi, että nämä lopettavat samantien? Itselle on iso ongelma se, että vakikävijät varaavat kaapit itselleen ja ilmoittavat, että "hei se on mun lokero" kun yritän laittaa johonkin tavaroitani. Miten niin sun, ei niissä mitään nimiä ole.

[/quote]

No nyt on jo kaukaa haettua, jos oma laiskuus kuntoilun jatkumisen suhteen on muiden vika! Jokainen vois kattoa sinne peiliin, niin eiköhän se syypää löydy sieltä. Ikinä en ole törmännyt vastaavaan että joku "vakkari" ilmoittaisi oman kaapin ja olen aika monella salilla elämäni aikana ollut. 

Vierailija
129/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, miten 80% ihmisistä kaivaa polkypyörän varastosta toukokuusta ja sitten hyytyvät joskus syyskuun ensimmäsiin kirpeisiin päiviin ja pyörä jää pölyttymään telineisiin. Jos kehtaa nousta pyörän selkään, niin kyllä silloin pitää jaksaa painaa ympäri vuoden tavoitteellisesti eikä olla mikään tahdoton lyllerö kausipolkijapelle.

Vierailija
130/132 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten jos joku lopettaisikin parin viikon jälkeen? On se pieni määrä liikkumista parempi kuin ei mitään. Itsekkään en voi jatkuvasti käydä salilla sairauden takia

Vierailija
131/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Juhlapöydän konvehdit pyörii lylleröiden mahassa ja omatunto kolkuttaa.

Vierailija
132/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä aloitusta. Mitä väliä jos joku käy salilla vain pari kk vuodesta - sehän on paljon parempi kuin täysi liikkumattomuus. Antaa ihmisten innostua ja hurahtaa, ei se ole keneltäkään pois, ei sali kuulu eksklusiivisesti meille siellä vuosia rampanneille. Lisäksi tämä tuloskeskeisen harjoittelun painottaminen ihmetyttää - muutenkin kaikkialla somessa ja muussa mediassa puhutaan tavoitteellisesta treenaamisesta ja peruspulliaiset pitävät itseään urheilijoina kun säännöllisesti käyvät saleilla tai maksavat itse omasta pussistaan mahdollisuuden johonkin bikinikisoihin. Miksi pitää olla niin vakavaa ja se identiteetti sitoa johonkin "urheilijastatukseen". Liikunta on kivaa, joillekin vähän vähemmän ja he sitten parin kk kokeilun jälkeen lopettavat.