Jokavuotinen sali-ilmiö taas käsillä! Huvittavaa vuosi toisensa perään.
Onneksi on laskettu aika käsillä ja nyt paussia saliharjoittelusta ja jumpista ainakin sen reilun kuukauden ajan kun innokkaat "Nyt mä alan kuntoilemaan"-tyypit valtaavat into piukeella salin. Maaliskuun alussa kun on taas tarkoitus jatkaa onkin jo suurimmalta osalta motivaatio lopahtanut ja mahtuu taas hyvin kuntoilemaan.
Ihmisillä ei ole mitään pitkäjänteisyyttä ja itsekuria, tämä on tullut todistettua jo kuuden vuoden ajan kun olen jäsenenä kaupunkimme suositulla salilla ollut. Ei siis mitään uutta tänäkään vuonna.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]
Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?
[/quote]
Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.
Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap
[/quote]
ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:26"]
Mä en todellakaan naureskele näille aloittajille, jotenkin vain tuo vuodesta toiseen toistuva sirkus huvittaa ja samalla myös ärsyttää kun joka nurkka on täynnä ja aikaa salitreeniin menee tuplaten kun joutuu odottamaan laitteita tai jumppatunti on niin täynnä että päät yhteen kolisee. Sillä sanoinkin että mulla paussi treenaamisesta tulee tänä vuonna kreivin aikaan kun lapsi syntyy. Aiempina vuosina olen kuukauden maksuttoman tauon jäsenyydestä käyttänyt esim. kesälomalla jos olen etukäteen tiennyt etten juuri paikkakunnalla vietä aikaani, niin turhaan sitten maksan.
Turha tästä on kenenkään ikialoittajan hernettä nenään vetää. Se on mukava jos motivaatiota löytyy treenata edes sen kuukauden päivät.
-ap
[/quote]
Juu kertoo ihmisistä aika lailla, että tällainen aloitus luetaan verenmaku suussa. Se on vaan faktaa, että pidemmän aikaa salilla käyneitä saattaa huvittaa se tammikuinen tosilaihdutusbuumi. Tavallaan se huvittaa, mutta myös ärsyttää, ainakin itseäni. Ärsyttää siitä syystä, että ihmiset ovat niin typeriä laumaeläimiä eivätkä käsitä että tehostartit on itsensä kusetusta. Joku on psyykeessä pielessä, jos aina aloittaa alusta ja lopettaa, aloittaa taas ja lopettaa. Ihan turhaa haukkua aloittajaa tai meitä muita ylimielisiksi fitnesääliöiksi, en mä tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi vaikka naurattaakin se hysteriaan asti yltävä alkuvuoden fitnessbuumi.
Kait meillä vakkareilla saa jotain hupia olla. :)
Siis tämä on ihan sama, kuin jokakeväinen koiranpaskakeskustelu. Naurattaa valitus ruuhkista, koska ne pitäisi jokaiselle vakkaritruubodarille olla ihan itsestäänselvyyksiä näin alkuvuodesta. Asialle voi tehdä jotain ihan itse tai sitten valittaa (turhasta). Elämä on.
Ja ehkä jollekin aloittelijalle on nimenomaan helpompi aloittaa nyt tammikuussa, kun tietää, että siellä on helvetisti muitakin aloittellijoita, niin hukkuu vähän massaan (itselläni salille ensimmäisen kerran raahautuminen lykkääntyi kerta toisensa jälkeen, kun en yksinkertaisesti uskaltanut noobina mennä arvostelevien silmien alle. En tosin keksinyt aloittaa tammikuussa, kun sinne lopulta uskaltauduin ;))
Mä olen lopettanut nyt kahdella salilla käymisen, koska molemmilla saleilla sain kyttääjän perääni. Ensin tuijotetaan, sitten yritetään tulla jutustelemaan, toinen oli onkinut mun puhelinnumeron jostakin.Seuraavaksi täytyy etsiä joku naisten sali, koska miehen kanssa ei voida käydä samaan aikaan,kun pienet lapset.
Naimisissa olen ja kahden lapsen äiti, kuten kävi ilmi, joten se rauhallinen sali olisi hakusessa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:18"]
Mua huvittaa lähinnä että ap:lla on "laskettu aika käsillä" ja kuvittelee olevansa kuukauden päästä salilla treenaamassa. Onko eka lapsi?
[/quote]
Ei ole eka lapsi. Kolmas on. Kahdesta aiemmasta olen toipunut todella nopeasti. Viime kerralla olin samana iltana kävelylenkillä kun kotiin pääsin sairaalasta, seuraavalla viikolla jo hölkkäsinkin pieniä matkoja. Nytkin on tavoitteena päästä synnytyksestä muutaman viikon päästä takaisin salille ja aloitella kevyemmistä esim. muokkaus- ja kahvakuulatunneista, pilates on myös erittäin hyvä treeni vastasynnyttäneelle lantiopohjanlihasten kuntoon palauttamiseen.
Tokihan en voi tietää etukäteen miten synnytys tällä kertaa menee, mutta tavoitteita pitää olla ja sitten mennään kunnon mukaan omaa kehoaan kuunnellen. -ap
[/quote]
ihme, jos ei ole tullut kohdunlaskeumaa, kun ennen jälkitarkastusta lähdit hölkkäämään. Puhumattakaan, mitä vatsalihakset tuumaa pilateksesta ennen palautumista
[/quote]
Olen aina mennyt sillä periaatteella että ennen kaikkea omaa kehoaan on kuunneltava. Jos joku asia ei tunnu hyvältä ja tuottaa kipua, silloin sitä ei pidä tehdä. Mutta mulle koskaan paikallaan olo ja makaaminen ei ole ollut se paras lääke. Mutta minähän en voi enkä halukaan puhua kuin vain ja ainoastaan OMASTA puolesta. En ole raskausaikanakaan päästänyt kuntoani romahtamaan, joten toipuminen synnytyksistäkin on ollut nopeaa. Nyt jo kaksi lasta synnyttäneenä en ole kuullutkaan mistään kohdunlaskeutumista, mutta varmasti kehokin minulle olisi viestittänyt jos jotain häikkää olisi ollut niin silloin olisin tehnyt asiat toisin.
Tätä samaa periaatetta aion noudattaa jatkossakin; rauhassa tunnustellen, oman kunnon ja voinnin mukaan. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:19"]
Mä en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset aloittaa saliharrastuksen aina vuoden vaihteessa? Siis miksi?? On todella rasittavaa kun joulukuussa vielä olet siellä aamupäivästä ja hyvin mahtuu, sitten yhtäkkiä loppiaisen jälkeen menet salille ja siellä on joka toisella A4 paperiarkilla saliohjelma ja sitä tuijotetaan kuin piru Raamattua, juodaan vettä aivan liikaa ja rämpätään niitä laitteita ja kysellään toisilta että mihinkäs tämä tappi pannaan.Sitten pyöritään siellä kuin puolukat perseessä eestaas ja tuijotetaan toisia salikäyttäjiä, tehdään liikkeet usein vielä puolivillaisesti. Ilmeisesti pääasia että päästään Facebookissa kertomaan että nyt on käyty salilla, rantakuntoon 2015.
Jotenkin ärsyttää se että ladataan kaikki paukut siihen ekaan kertaan, on uudet sisätossut ja hengittävät dry fit vaatteet ja kauhea tsemppi, heti mulle kaikki nyt asenteella tullaan Jutan superdieettiohjeilla ja riuhdotaan kaikki paukut heti. Ei anneta itselle aikaa tottua, eikä edes yritetä tehdä kuntosalilla käymisestä pitkän tähtäimen suunnitelmaa.
Kun aikanaan itse aloittelin salilla käymisen fysioterapeutin neuvosta, ensimmäisen viikon lähinnä kokeilin laitteita ja etsin mieluisia. Keskityin pitkiin toistoihin ja syviin venytyksiin, jätin pois ikävät liikkeet ja oma rytmi löytyi muutamassa kuukaudessa. Salilla saattoi kulua aikaa parikin tuntia kun välillä kävin venyttelemässä, ja tein pieniä toistoja.
Mutta nämä loppiaisen lopettajat haluavat tuloksia nopeasti, ja ovat samaan aikaan hirveällä dieetillä ja ajatuksella "kesäksi kuntoon". Tuijotetaan kelloa, ja vaaditaan itseltä liikaa. Kaikki tulokset kirjataan ylös ja lasketaan kaloreita taas, vahditaan seurataan ja mitataan.
Miksi ei haluta loppu elämäksi kuntoon, mihin on kiire? Sali on täynnä laitteita ja se vaikka PT sanoo että juuri tämä laite on hyvä, ei tarkoita että se on sopiva kaikille. Mä olen saanut saliurani alussa aivan väärän ohjelman minulle, se sisälsi laitteita joista en vaan tykännyt. Esimerkiksi leuanvetolaite missä vedetään leukoja oma paino vastuksena, oli kammottava. Mua huimaa helposti ja koin laitteen pelottavana enkä tottunut siihen. Jätin sen suosiolla pois ja vaihdoin toisenlaiseen.
Mä en käy salilla siksi että mä näyttäisin hyvältä bikineissä ja Instagramissa, mä käyn siksi että haluan että mun lihaksisto on hyvässä kunnossa ja että voin hyvin. Salipäivän voi korvata lumitöilläkin, ja jos tuntuu että aamulla ei jaksa mennä salille niin sitten voi mennä lenkille.
Surullisinta tässä on se, että suurin osa näistä salilla nyt aloittavista lopettaa sen ennen kesää. Koska ei jaksa, kun ei olla kuunneltu kehoa. Ei ole kiire mihinkään, loppu elämä aikaa kuntoilla.
[/quote]
No nyt ymmärrän, miksi osa porukasta tekee salilla mitä sattuu: ne on samanlaisia kuin sinä eli etsii kivoja laitteita, joissa voi sitten tehdä vaikka 5 sarjaa peräkkäin, venytellä ja taas kokeilla sitä reidenloitontajaa.
Harva saa tuloksia aikaan tekemällä vain kivoja juttuja.
Ja mitä tulee näihin uusien kyselyihin, niin saleilla neuvotaan luokattoman huonosti käyttäjiä laitteiden kanssa. Jokaisella pitäisi olla alussa ohjattu tunti, jonka aikana käytäisiinläpi niin oikeat liikkeet kuin laitteiden "asennukset" ja paikalla pitäisi olla ohjaajia, jotka neuvovat.
Muuten, aamulla klo 5.30 salilla on hiljaista ja kivaa, ei ole ruuhkia. Ja näin on kuukaudesta riippumatta.
[/quote]
Niin no kuten sanoin, tein näin saliurani alussa, hiljaa hyvä tuli.
Mutta vastakysymys, miksi säkin painotat hyviä tuloksia? Eikös salilta haeta hyvää oloa...? Toiset saavat hyvän olon siitä että tekevät asiat ei-tuloksellisesti, ja juuri siitä syntyy hyviä tuloksia. Kiinnostaako sinua todella millä painoilla nostan mitäkin, vai onko tarkoituksesi esittää retorinen kysymys ja kätkeä sen sisään sarkastinen vittuilu?
Kiinnostaako tietää, että voin erittäin hyvin ja olen terve,normaalipainoinen ja voimakas? En tarvitse tulevaisuudessa polvileikkausta kuten oli ennustus ennen kuntosalilla käymisen aloittamista. Eikös se ole koko kuntosalilla käymisen tarkoitus?
[/quote]
No mutta hyvänen aika. Sähän juuri moitit tuossa näitä kokeilijoita, jotka "pyörii siellä kuin puolukka perseessä". Sitten kuvailit, että olit aloittaessasi ihan samanlainen pyörijä ja kokeilija ja ihmettelijä.
Mitä siellä nyt sitten aloittelija saisi tehdä, että kokeneita fitness-pimuja ei häiritsisi?
[/quote]
Apua, no mä koitan vielä selittää. Mä siis konkreettisesti kokeilin kaikkia laitteita, systemaattisesti ja normaaleilla toistoilla, tein cardiota ja pitkiä toistoja, lyhyitä toistoja, vaihtelin painoja yms. ja tein koko ajan töitä lihaksilla enkä pumpannut huvikseni. Ennen kuin menin laitteeseen niin katsoin että miten se toimii, en niin että randomilla menen johonkin vehkeeseen ja sitten siinä istun ja tökin sitä tikkua sinne pakkaan että minnes tämä pannaan.
Mitä mä tarkoitan näillä pyörijöillä, niin juuri niitä jotka poukkoilevat salilla, tekevät kaksi toistoa väärällä tekniikalla, hirveällä stressillä ja sitten lukevat paperista kaiken ja masentuvat jos eivät osaa, fuskaavat painoissa yms. sähläystä, ei kai tarvitse kuvailla enempää? Itseään ne petkuttavat.
Onko sulle jotenkin vaikeaa hyväksyä se, että olisi olemassa toisenlainenkin tapa päästä salille sisälle jos maltettaisiin hieman ja otettaisiin vaikka selvää asioista ENNEN kuin sinne salille mennään? Ihan voisi aloittaa käymällä fysioterapeutilla, joka sitten antaa ohjeet eikä luottaa siihen että se salin oma PT kyllä tietää.
Sitten voisi jatkaa hissukseen käymällä vaikka alussa lenkillä (jos siis kunto nollassa) ja säätää ruokavaliota siten että paino putoaa jo ennen salitreeniä. Keho pitää totuttaa uuteen asiaan hitaasti, sillä keho toimii viiveellä. Yhtäkkinen repäisy sohvalta salille tammikuussa on keholle ja päälle liikaa, ja se alun adrenaliini loppuu pian koska räjähtävä lähtijä vaatii nopeita tuloksia. Kun niitä ei missään nimessä salilta saavuteta nopeasti, niin masennutaan ja lopetetaan koko touhu.
Tästä on kyse elämänmittaisesta elämäntaparemontista, se ei tapahdu yhttäkkiä tammikuussa vaan se pitää ennakoida. Esimerkiksi niin, että sen sijaan että jouluna mässätään kuin viimeistä päivää sillä ajatuksella että kohta alkaa dieetti ja rääkki, niin periaatteessa romutetaan jo omat mahdollisuudet. Miksi ei jo jouluukuussa joulun välipäivinä aloiteta? Miksi ei vaikka aloiteta niin, että joulukuussa jätetään suklaat jo pois ja aloitetaan lenkkeily.
Ihmiset eivät pohdi asioita tai ymmärrä omaa parastaan, ja sitten vittuillaan täällä netissä kaikille eikä edes haluta lukea asioita kuten ne on tarkoitettu luettavan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:10"]
Mä en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset aloittaa saliharrastuksen aina vuoden vaihteessa? Siis miksi?? On todella rasittavaa kun joulukuussa vielä olet siellä aamupäivästä ja hyvin mahtuu, sitten yhtäkkiä loppiaisen jälkeen menet salille ja siellä on joka toisella A4 paperiarkilla saliohjelma ja sitä tuijotetaan kuin piru Raamattua, juodaan vettä aivan liikaa ja rämpätään niitä laitteita ja kysellään toisilta että mihinkäs tämä tappi pannaan.Sitten pyöritään siellä kuin puolukat perseessä eestaas ja tuijotetaan toisia salikäyttäjiä, tehdään liikkeet usein vielä puolivillaisesti. Ilmeisesti pääasia että päästään Facebookissa kertomaan että nyt on käyty salilla, rantakuntoon 2015.
Jotenkin ärsyttää se että ladataan kaikki paukut siihen ekaan kertaan, on uudet sisätossut ja hengittävät dry fit vaatteet ja kauhea tsemppi, heti mulle kaikki nyt asenteella tullaan Jutan superdieettiohjeilla ja riuhdotaan kaikki paukut heti. Ei anneta itselle aikaa tottua, eikä edes yritetä tehdä kuntosalilla käymisestä pitkän tähtäimen suunnitelmaa.
Kun aikanaan itse aloittelin salilla käymisen fysioterapeutin neuvosta, ensimmäisen viikon lähinnä kokeilin laitteita ja etsin mieluisia. Keskityin pitkiin toistoihin ja syviin venytyksiin, jätin pois ikävät liikkeet ja oma rytmi löytyi muutamassa kuukaudessa. Salilla saattoi kulua aikaa parikin tuntia kun välillä kävin venyttelemässä, ja tein pieniä toistoja.
Mutta nämä loppiaisen lopettajat haluavat tuloksia nopeasti, ja ovat samaan aikaan hirveällä dieetillä ja ajatuksella "kesäksi kuntoon". Tuijotetaan kelloa, ja vaaditaan itseltä liikaa. Kaikki tulokset kirjataan ylös ja lasketaan kaloreita taas, vahditaan seurataan ja mitataan.
Miksi ei haluta loppu elämäksi kuntoon, mihin on kiire? Sali on täynnä laitteita ja se vaikka PT sanoo että juuri tämä laite on hyvä, ei tarkoita että se on sopiva kaikille. Mä olen saanut saliurani alussa aivan väärän ohjelman minulle, se sisälsi laitteita joista en vaan tykännyt. Esimerkiksi leuanvetolaite missä vedetään leukoja oma paino vastuksena, oli kammottava. Mua huimaa helposti ja koin laitteen pelottavana enkä tottunut siihen. Jätin sen suosiolla pois ja vaihdoin toisenlaiseen.
Mä en käy salilla siksi että mä näyttäisin hyvältä bikineissä ja Instagramissa, mä käyn siksi että haluan että mun lihaksisto on hyvässä kunnossa ja että voin hyvin. Salipäivän voi korvata lumitöilläkin, ja jos tuntuu että aamulla ei jaksa mennä salille niin sitten voi mennä lenkille.
Surullisinta tässä on se, että suurin osa näistä salilla nyt aloittavista lopettaa sen ennen kesää. Koska ei jaksa, kun ei olla kuunneltu kehoa. Ei ole kiire mihinkään, loppu elämä aikaa kuntoilla.
[/quote]
No nyt ymmärrän, miksi osa porukasta tekee salilla mitä sattuu: ne on samanlaisia kuin sinä eli etsii kivoja laitteita, joissa voi sitten tehdä vaikka 5 sarjaa peräkkäin, venytellä ja taas kokeilla sitä reidenloitontajaa.
Ja mitä tulee näihin uusien kyselyihin, niin saleilla neuvotaan luokattoman huonosti käyttäjiä laitteiden kanssa. Jokaisella pitäisi olla alussa ohjattu tunti, jonka aikana käytäisiinläpi niin oikeat liikkeet kuin laitteiden "asennukset" ja paikalla pitäisi olla ohjaajia, jotka neuvovat.
Muuten, aamulla klo 5.30 salilla on hiljaista ja kivaa, ei ole ruuhkia. Ja näin on kuukaudesta riippumatta.
[/quote]
Mutta vastakysymys, miksi säkin painotat hyviä tuloksia? Eikös salilta haeta hyvää oloa...? Toiset saavat hyvän olon siitä että tekevät asiat ei-tuloksellisesti, ja juuri siitä syntyy hyviä tuloksia. Kiinnostaako sinua todella millä painoilla nostan mitäkin, vai onko tarkoituksesi esittää retorinen kysymys ja kätkeä sen sisään sarkastinen vittuilu?
Kiinnostaako tietää, että voin erittäin hyvin ja olen terve,normaalipainoinen ja voimakas? En tarvitse tulevaisuudessa polvileikkausta kuten oli ennustus ennen kuntosalilla käymisen aloittamista. Eikös se ole koko kuntosalilla käymisen tarkoitus?
[/quote]
Painotan tuloksia, koska ei ole mitään järkeä tehdä kivoja juttuja ja sitten huomata että kas, olen saanut kohtalaisen pahan välilevynpullistuman, koska inhoan vatsalihasliikkeitä ja tykkään nostoista.
Enkä muuten missään määritellyt tuloksia millään tavalla. Ihan itse keksit, että on olemassa joku tietty tulos, johon kaikki tähtäävät. Itselle ei tule hyvä mieli siitä, että kiva laite aiheuttaa selkeäkipua.
[/quote]
Hassua että tartuit juuri minun kirjoitukseeni, taisi osua arkaan paikkaan. Pahoittelisin jos kokisin että olen sanonut jotain väärää. Minun puolestani voimme päättää tämän asian tähän, ja todeta että emme tunne toisiamme joten tuskinpa sinun kannattaa enää tuhlata aikaasi miettimällä toisten ihmisten salitekniikoita tai sitä miltä kukakin näyttää. Minullakaan ei ole tästä asiasta enempää sanottavaa, kaiken olen oikeastaan jo sanonut mitä aiheesta on ammennettavaa.
Hyvää kevättä sulle ja tsemppiä treeneihin, toivottavasti jaksat tsempata. :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:16"]Säännöllisesti jumpassa käyvänä oikeasti ottaa pannuun nämä vuoden kaksi ekaa kuukautta. Hirveä ruuhka, tunneille ei meinaa mahtua ja pukkarit ihan täynnä. Meno rauhoittuu todella paljon tuolla maaliskuun alussa. Sitten on taas kiva harrastaa!
[/quote]
Niin, mietipä jos kukaan ei lopettaisikaan 2kk päästä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:20"]
Mä en todellakaan naureskele näille aloittajille, jotenkin vain tuo vuodesta toiseen toistuva sirkus huvittaa ja samalla myös ärsyttää kun joka nurkka on täynnä ja aikaa salitreeniin menee tuplaten kun joutuu odottamaan laitteita tai jumppatunti on niin täynnä että päät yhteen kolisee. Sillä sanoinkin että mulla paussi treenaamisesta tulee tänä vuonna kreivin aikaan kun lapsi syntyy. Aiempina vuosina olen kuukauden maksuttoman tauon jäsenyydestä käyttänyt esim. kesälomalla jos olen etukäteen tiennyt etten juuri paikkakunnalla vietä aikaani, niin turhaan sitten maksan.
Turha tästä on kenenkään ikialoittajan hernettä nenään vetää. Se on mukava jos motivaatiota löytyy treenata edes sen kuukauden päivät.
-ap
[/quote]
Juu kertoo ihmisistä aika lailla, että tällainen aloitus luetaan verenmaku suussa. Se on vaan faktaa, että pidemmän aikaa salilla käyneitä saattaa huvittaa se tammikuinen tosilaihdutusbuumi. Tavallaan se huvittaa, mutta myös ärsyttää, ainakin itseäni. Ärsyttää siitä syystä, että ihmiset ovat niin typeriä laumaeläimiä eivätkä käsitä että tehostartit on itsensä kusetusta. Joku on psyykeessä pielessä, jos aina aloittaa alusta ja lopettaa, aloittaa taas ja lopettaa. Ihan turhaa haukkua aloittajaa tai meitä muita ylimielisiksi fitnesääliöiksi, en mä tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi vaikka naurattaakin se hysteriaan asti yltävä alkuvuoden fitnessbuumi.
[/quote]
nämä tammikuun intoilijat tuo aika paljon rahaa sinunkin "salillesi" joten minua ei ainakaan haittaa vaikka moni tulee kokeilemaan ja jättää sitten kesken..
en en saa minkäänlaista hupia itselleni siitä että joku haluaa aloittaa uuden harrastuksen, olen ennemminkin ylpeä ja kannustan tarvittaessa.
Meidänkin salilla aloitti viime vuonna 30 uutta joista 5 jäi vakkareiksi ja muutos on huikea.
Meidän vakkarit on asennoituneet tammikuun ryysikseen ja olemme ottaneet asiaksemme sen että meidän naureskelun ja asenteen vuoksi ei kukaan lopeta ja jokainen jonka saamme tuosta joukosta jäämään liikunnan pariin on meille ylpeyden aihe.
Ihan sattumalta ajattelin hakea tässä tammikuussa ryhmäliikuntakortin kun alennuksella saa. Olen suunnitellut tuon ostamista jo kuukausia, mutta joulukuussa aloitin työt ja ensimmäinen palkka tulee vasta nyt tammikuussa niin on vihdoin rahaakin :) enpä vie tilaakaan siellä kuin max kerran viikossa, ei pysty kykenemään enempää lasten ja aikataulujen myötä.
Pitkäaikaisena salillakävijänä minua ei lainkaan haittaa, että salille tulee uusia kuntoilijoita. Päinvastoin, on positiivista, että ihmiset saavat kipinän lähteä kuntoilemaan; vaikka salijäsenyys jäisikin pois viimeistään maaliskuussa, saattaa salikokemus olla sysäys jollekin toiselle liikuntaharrastukselle.
Ruuhkaisina aikoina kannattaa valita huolella hetki, jolloin salille lähtee. klo 16-19 on useimmilla saleilla ruuhkaisinta aikaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:20"]
-ap
[/quote]
[/quote]
nämä tammikuun intoilijat tuo aika paljon rahaa sinunkin "salillesi" joten minua ei ainakaan haittaa vaikka moni tulee kokeilemaan ja jättää sitten kesken..
en en saa minkäänlaista hupia itselleni siitä että joku haluaa aloittaa uuden harrastuksen, olen ennemminkin ylpeä ja kannustan tarvittaessa.
Meidänkin salilla aloitti viime vuonna 30 uutta joista 5 jäi vakkareiksi ja muutos on huikea.
Meidän vakkarit on asennoituneet tammikuun ryysikseen ja olemme ottaneet asiaksemme sen että meidän naureskelun ja asenteen vuoksi ei kukaan lopeta ja jokainen jonka saamme tuosta joukosta jäämään liikunnan pariin on meille ylpeyden aihe.
[/quote]
missä treenaat? Haluaisin aloittaa juuri tuollaisella salilla missä ei ole näitä "huvittaa tammikuussa aloittavat" - tyypit!!
itse aloitin maanantaina ja kynnys ei ollut niin korkea mennä koska tiesin että siellä on muitakin jotka ovat aloittaneet hiljattain, toistaiseksi olen tykännyt ja toivon että kaikki sujuu hyvin ja jään vakkariksi. Muiden asenne vaikuttaa tosi paljon koska itsetuntoni on ihan maassa painoni takia ja en todellakaan kaipaa naureskelua ja tietoa että laihdutukseni on jollekkin hupia.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:45"]Joo, on se vaan naurettavaa kun ihmiset kuvittelee aloittavansa uuden harrastuksen ja sitten heittävät sen kesken. Ehkä siksi, että ympäristö on kuvaamasi kaltainen innostava ja tukeva, eiku... eihän se ollutkaan, vaan vittuileva, naureskeleva ja vähättelevä!!
[/quote]
Ei kannata aina etsiä syytä muista. Mitä väliä mitä joku muu ajattelee...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:40"]kuka sun vauvaa hoitaa jos oot kokoajan kuntoilemassa tai niitä kahta muuta? en mä voi lähteä ainakaan joka päivä illaksi saleileen heti kun mies tulee kotiin töistä...
[/quote]
Eihän siinä mene kuin max 2h? Vai onko miehesi sellainen, että ei varmasti hoida rankan työpäivän jälkeen vaan haluaa levätä? Kyllä ihan järkevät ukot niitä muutaman tunnin voi kattoa työpäivän jälkeen ja ei siellä salilla tartte joka päivä ollakaan.
Pidfin pari vuotta taukoa salista, mutta nyt kun taas päätin ostaa jakson, niin yllättävän paljon samoja naamoja siellä näkee, eivätkä kyllä ole muuttuneet juuri mihinkään, mitä nyt ovat hieman vanhemman näköisiä. Se siitä vakikävijöiden tosissaan treenaamisesta...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:40"]kuka sun vauvaa hoitaa jos oot kokoajan kuntoilemassa tai niitä kahta muuta? en mä voi lähteä ainakaan joka päivä illaksi saleileen heti kun mies tulee kotiin töistä... [/quote] Eihän siinä mene kuin max 2h? Vai onko miehesi sellainen, että ei varmasti hoida rankan työpäivän jälkeen vaan haluaa levätä? Kyllä ihan järkevät ukot niitä muutaman tunnin voi kattoa työpäivän jälkeen ja ei siellä salilla tartte joka päivä ollakaan.
[/quote]
No juuri näin, tämä kysymys oli niin typerä etten viittinyt siihen edes vaivautua vastaamaan. Ihan niin kuin siellä salilla oltaisiin viikon jokaisena päivänä ja useita tunteja kerrallaan. Tai voihan sitä tuollakin tekosyyllä olla kuntoilematta..
Ja kyllä luojan kiitos minulla on ainakin sellainen mies että ne lapset hoidetaan yhdessä kun yhdessä ne on tehty. Ja mies mielellään on lasten kanssa. Toki monet miehethän on tunnetusti vastuunpakoilijoita, jotka ei suostu hetkeäkään oman lapsensa kanssa olemaan, mutta itse en olisi sellaista vätystä edes huolinut.
-ap
Kaikella sitä ihmiset alentuvatkin pätemään. Miten voi olla toisten ihmisten asiat noin tärkeitä? Sehän on hyvä että ihmiset yrittävät ja innostuvat vaikka eivät olekaan niin erinomaisia kuin sinä ap. Voi muuten olla, ettet mene sinne salille vielä kesäkuussakaan. Synnytyksessä voi sattua kaikenlaista ja lapsikin voi olla vaativa. Hänen tarpeensa ovat ensi kuukaisina sinun tarpeitasi tärkeämmät. Tämän varmaan tiesitkin. Melkein toivoisi että elämä hiukan sua opettais. Tuollaisesta ylemmyydentunteesta ei ole kuin haittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:52"]
Kaikella sitä ihmiset alentuvatkin pätemään. Miten voi olla toisten ihmisten asiat noin tärkeitä? Sehän on hyvä että ihmiset yrittävät ja innostuvat vaikka eivät olekaan niin erinomaisia kuin sinä ap. Voi muuten olla, ettet mene sinne salille vielä kesäkuussakaan. Synnytyksessä voi sattua kaikenlaista ja lapsikin voi olla vaativa. Hänen tarpeensa ovat ensi kuukaisina sinun tarpeitasi tärkeämmät. Tämän varmaan tiesitkin. Melkein toivoisi että elämä hiukan sua opettais. Tuollaisesta ylemmyydentunteesta ei ole kuin haittaa.
[/quote]
Mielensäpahoittajia liikenteessä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:52"]
[/quote]
Nii-in, älä muuta sano. Mistäs sitä tietää vaikka terroristi ampuu mut kaupan pihalle huomenna, rattijuoppo ajaa yli tai vaikka vain käteni katkeaa koko loppuvuodeksi. Mulla silti ei ole tapana alkaa murehtia tulevaa ja miettiä että entä jos.. vaan teen suunnitelmia ja asetan tavoitteita. Sitten jos olosuhteet eivät olekaan otolliset, suunnitelmat ja tavoitteet muuttuu. Niin yksinkertaista. -ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Painotan tuloksia, koska ei ole mitään järkeä tehdä kivoja juttuja ja sitten huomata että kas, olen saanut kohtalaisen pahan välilevynpullistuman, koska inhoan vatsalihasliikkeitä ja tykkään nostoista.
Enkä muuten missään määritellyt tuloksia millään tavalla. Ihan itse keksit, että on olemassa joku tietty tulos, johon kaikki tähtäävät. Itselle ei tule hyvä mieli siitä, että kiva laite aiheuttaa selkeäkipua.