En ymmärrä rokotuskiihkoa
Jos lähes kaikki yli 40-vuotiaat ovat ottaneet rokotteen ja nuoret eivät sitä ota, niin sen ei pitäisi olla ongelma, sillä korona ei ole vaarallinen nuorille ja vanhemmat ihmiset ovat turvassa rokotusten takia. Miksi pitäisi kaikkien ottaa rokotus?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tiedon jakaminen ja "kannattaa ottaa rokote" puhe kuulostaa monista heti painostukselta? Koetteko painostukseksi sen että teitä kehotetaan (ja jopa pakotetaan) käyttämän autossa turvavyötä? Tai ärsyttäväkö kampanjat joissa muistutetaan haijastimen käytön tärkeydestä?
Kaikki tietää että kannattaa käyttää turvavyötä mutta mistä sitä tietää kenen kannattaa ottaa rokote ja miten monta.
Yhteiskunta on siitä näppärä, että kaikkien ei tarvitse jokaisen asian asiantuntijoita.
Haluaisin nähdä kyllä nämä rokotekriittiset kullinnupit laajentamassa säihkyvää älyänsä muillekin arjen alueille.
"Kuka sitä tietää onko tämä auto turvallinen? Big Autoteollisuus vaan väittää niin... ei, kyllä minä rakennan oman, kuinka vaikeaa se voi olla? Autokaupan autossa on kuitenkin joku mielenhallintasiru, jolla minut aivopestään lahjoittamaan rahaa globaalin eliitin salaliitolle :((("
Ymmärrät varmaan itsekin ettei yrityksesi vertaukseen toimi mitenkään
Se nyt vain on fakta ettei voida vielä sanoa kenen kannattaa rokote ottaa ja kuinka monta. Ohjeet muuttuvat yhä. Tiedät sen itsekin.On aika lailla fakta että juuri kenelläkään rokotteen ottaminen ei ole suurempi riski kuin sen ottamatta jättäminen. Kuinka paljon kukin varsinaisesti hyöytyy rokotteesta on sitten vaikeampi kysymys johon tuskin on edes saatavissa varmaa vastausta.
Mutta kun tilanne on tämä niin kokonaisuuden ja koko yhteiskunnan kannalta kaikkien rokottaminen on hyödyllistä.
Itsekin olet sitä mieltä ettei kaikkien kannata rokotetta ottaa kun käytät sanoja "juuri kenellekään".
Mihin perustat tietosi siitä kenen kannattaa rokote ottaa ja kenen ei.
Nyt on rokotteita annettu ja myöhemmin huomattu että kannattaa pitää suurempi rokoteväli mitä nyt on ollut.
Se "kannattaa" muuttuu jatkuvasti.Minkä takia luotat omaan mutuusi enemmän kuin kunkinhetkiseen tuoreimpaan asiantuntijatietoon?
Tai siis mikä se vaihtoehto ylipäätään on? Terveysviranomaiset valehtelevat, ja totuus löytyy TotuusRokotteista.ru -sivuilta? :D
Vaihtoehto on odottaa tietoa. Minutkin olisi rokotettu tämän hetken tiedon mukaisesti väärin jos olisin rynnännyt rokotetta ottamaan.
Se olisi silti antanut sinulle paljon paremman suojan kuin se että et ota sitä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on saanut rokotteita. Polio, jäykkäkouristus, influenssa... Ihan vauvasta saakka.
Nämä rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet ovat tehokkaita, ne auttaa, toisin, kuin tämä koronarokote.
Influenssarokote itse asiassa on teholtaan huonompi kuin koronarokote. Asiantuntijoiden yksimielinen kanta on tällä hetkellä se, että rokotteen hyödyt ylittävät sen haitat. Millä perusteella sinä väität toisin?
Avainsanat on tällä ja hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pyörii päivästä toiseen nämä samat valheet. Korona voi olla nuorille aivan yhtä vaarallinen kuin vanhuksillekin, vaikka nuori useammin selviääkin vähäisillä oireilla ja se rokottamaton nuori levittää tehokkaasti tautia eteenpäin.
Vaikka nuori levittäisikin koronaa tehokkaasti, sillä ei pitäisi olla merkitystä koska rokote suojaa muita. Näin ollen nuoret voivat vain edelleen elää rokottamattomina ja muita suojaa rokote.
Rikote ei anna 100% suojaa. Mitä enemmän tautia kiertää, sen useampi epäonninen on niiden joukossa joilla rokote ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on saanut rokotteita. Polio, jäykkäkouristus, influenssa... Ihan vauvasta saakka.
Nämä rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet ovat tehokkaita, ne auttaa, toisin, kuin tämä koronarokote.
Influenssarokote itse asiassa on teholtaan huonompi kuin koronarokote. Asiantuntijoiden yksimielinen kanta on tällä hetkellä se, että rokotteen hyödyt ylittävät sen haitat. Millä perusteella sinä väität toisin?
Emme tiedä maailmassa mitään varmasti vaan vain sen tämänhetkisen tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tiedon jakaminen ja "kannattaa ottaa rokote" puhe kuulostaa monista heti painostukselta? Koetteko painostukseksi sen että teitä kehotetaan (ja jopa pakotetaan) käyttämän autossa turvavyötä? Tai ärsyttäväkö kampanjat joissa muistutetaan haijastimen käytön tärkeydestä?
Kaikki tietää että kannattaa käyttää turvavyötä mutta mistä sitä tietää kenen kannattaa ottaa rokote ja miten monta.
Yhteiskunta on siitä näppärä, että kaikkien ei tarvitse jokaisen asian asiantuntijoita.
Haluaisin nähdä kyllä nämä rokotekriittiset kullinnupit laajentamassa säihkyvää älyänsä muillekin arjen alueille.
"Kuka sitä tietää onko tämä auto turvallinen? Big Autoteollisuus vaan väittää niin... ei, kyllä minä rakennan oman, kuinka vaikeaa se voi olla? Autokaupan autossa on kuitenkin joku mielenhallintasiru, jolla minut aivopestään lahjoittamaan rahaa globaalin eliitin salaliitolle :((("
Ymmärrät varmaan itsekin ettei yrityksesi vertaukseen toimi mitenkään
Se nyt vain on fakta ettei voida vielä sanoa kenen kannattaa rokote ottaa ja kuinka monta. Ohjeet muuttuvat yhä. Tiedät sen itsekin.On aika lailla fakta että juuri kenelläkään rokotteen ottaminen ei ole suurempi riski kuin sen ottamatta jättäminen. Kuinka paljon kukin varsinaisesti hyöytyy rokotteesta on sitten vaikeampi kysymys johon tuskin on edes saatavissa varmaa vastausta.
Mutta kun tilanne on tämä niin kokonaisuuden ja koko yhteiskunnan kannalta kaikkien rokottaminen on hyödyllistä.
Itsekin olet sitä mieltä ettei kaikkien kannata rokotetta ottaa kun käytät sanoja "juuri kenellekään".
Mihin perustat tietosi siitä kenen kannattaa rokote ottaa ja kenen ei.
Nyt on rokotteita annettu ja myöhemmin huomattu että kannattaa pitää suurempi rokoteväli mitä nyt on ollut.
Se "kannattaa" muuttuu jatkuvasti.Minkä takia luotat omaan mutuusi enemmän kuin kunkinhetkiseen tuoreimpaan asiantuntijatietoon?
Tai siis mikä se vaihtoehto ylipäätään on? Terveysviranomaiset valehtelevat, ja totuus löytyy TotuusRokotteista.ru -sivuilta? :D
Vaihtoehto on odottaa tietoa. Minutkin olisi rokotettu tämän hetken tiedon mukaisesti väärin jos olisin rynnännyt rokotetta ottamaan.
Se olisi silti antanut sinulle paljon paremman suojan kuin se että et ota sitä lainkaan.
Oletko tietoinen minun terveystiedoistani vai mihin perustat väittämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä maailmassa mitään varmasti vaan vain sen tämänhetkisen tiedon.
Ja mitä tulee koronaan ja rokotteeseen, tieto voi jo ensi viikko olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy Venäjällä opintomatkalla. Vieraile sairaaloissakin.
Venäjällä on rokotettu vain 33 %Putinkin määräsi jo Venäjälle rokotepassin.
Jossain luki että se vaaditaan jo kauppoihinkin. Onko kukaan Venäjällä juuri nyt ? Voisitko tarkentaa tätä ?
Kelpaako siellä suomalainen ( EU) koronapassi ?Tietäkö kukaan ?
Pietarissa ja Moskovassa alkoi tänään lock -down. Ravintolat, museot ja liikuntakeskukset ovat kiinni. Sen jälkeen esim. museoihin vaaditaan qr-koodi.
Yksi tehokkas tapa saada ihmiset ottamaan rokotuksia, olisi tehdälaki joka määrää rokottamattomat ottamaan täyden vastuun heille mahdollisesti koronaan sairastuessa tulevista hoitokuluista.
Sen jälkeen nyt pummilla matkaavat vastarannan kiisket ymmärtäisivät, että jos sairastuu niin että joutuu sairaalaan siitä tulee todella kallista heille. Jos ei mene henki, menee rahat. Jos menee henki, niin menee rahat periviltä.
Todennäköisyys taudin saamisesta rokottamattomana kasvaa koko ajan, kun rokotekattavuus vähitellen nousee ja rajoituksia puretaan. Samalla rokotus ei täysin suojaa taudin saamiselta ja rokotettu sitä voi myös hetken levittää ennen kun sairastuu itse ei-vakavasti.
Elämä on valintojen tekemistä, tässä tapauksessa ilmaisen rokotuksen ottamisen ja siihen luottamisen välillä, ettei sitten sairastu vakavasti ja tule todella kalliiksi.
Miksi meidän rokotteet ottaneiden veronmaksajien pitäisi maksaa kalliisti nousevia jääräpäisen vastarannan kiiskien hoitokuluja, maksakoot itse aiheuttamansa kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet seurannut yhtään uutisia niin sairaalat ovat aika lailla täynnä ja se on iso ongelma terveydenhuollon kantokyvyn kannalta. Muita leikkauksia ja hoitoja joudutaan jo siirtämään koronapotilaiden takia ja tuleehan tämä myös varsin kalliiksi.
Sairaalaan joutuvat nyt lähinnä juuri ne nuoremmat rokottamattomat.
Rokottamattoman riski joutua sairaalaan on 15 kertaa isompi kuin rokotetun.
Mihin perustuu tuo täynnä?`. Muuhun kuin valtamedian pelotteluun?
https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…
Tehohoidossa 33. Eikö suomessa ole 300-400 paikkaa.
En kiellä koronaa. Jos tulevaisuudessa saan syytteen tästä kirjoituksesta.
Suomessa tehohoitopaikkoja on 330, joka on enemmän kuin esim. Ruotsissa, suhteutettuna väestömäärään.
Koronapotilaat ovat tehohoidossa keskim 10pv, kun taas joku leikkauspotilas 1-2 vrk eli koronapotilaat sitovat enemmän tehohoitoa.
Jokainen tehohoitopaikka sitoo 3-6 hoitajaa vrk, joka taas on jostakin muusta hoitotyöstä pois esim. synnytysosastolta, kun sieltä kätilöitä on siirretty tehohoitoon ja taas synnytyssalissa voi yhdellä kätilöllä olla vaikka 4-5 synnytystä yhtäaikaa ja on vain ajan kysymys, milloin tämä korttipakka romahtaa, sillä yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa ja irtisanoutuvat, eikä alalle ole kiinnostuneita tulijoita.
Niin kauan kun koronapotilaat tarvitsevat näin laajasti ja pitkäkestoisesti sairaala- ja tehohoitoa, muut terveyden hoito esim. leikkaukset, synnytykset, syöpähoidot ovat vaarassa.
Esim. nyt syöpähoitoja on jouduttu siirtämään kuukausilla, joka voi olla kohtalokas potilaalle.
Ehkä ap. ymmärrät tämän viranomaisten rokotuskiihkon, jos satut joutumaan auto-onnettomuuteen, kaadut tai saat syöpädiagnoosin, eikä hoitoja voida aloittaa, kun koronapotilaat vievät yhä enemmän terv.hoidon resursseja ja tätä on jatkunut tauotta kohta pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se v tuttaa jos et pääse kolarin jälkeen hoitoon sairaalaan kun paikkasi on täyttänyt joku rokotteesta kieltäytynyt koronapotilas.
Kyllä sinä pääset hoitoon, se on lakisääteinen oikeutesi. Toki hätätilanteessa priorisoidaan mutta rokotestatus ei ole peruste siinä arviossa (sori siitä) vaan jäljellä olevat elinvuodet ja niiden laatu. Tiesitkö että ennen koronaa 2/3 teholla olevista potilaista oli päätynyt sinne alkoholin tai huumeiden takia? Eikö pitäisi vtuttaa sellainenkin? Taikka liikalihavien itseaiheutetut sairaudet jotka kuormittavat todella raskaasti terveydenhuoltoa? Minä en ole ollut teholla tai sairaalassa päivääkään, silti olen maksanut em. törppöjen kulut osaltani vuosikymmeniä. Jos joudun teholle niin olen maksanut oman osuuteni hoitojakson kuluista monikymnenkertaisesti. En suostu kiristettäväksi millään "terveydenhuollon kantokyky" valitusvirrellä, sen verran paljon maksan veroja, piru vie. Olen rokottamaton, päätän itse piikityksestä sen jälkeen kun pitkäaikaisvaikutuksista tulee tietoa. Kiristys ja uhkailu ovat säälittäviä keinoja painostaa yksilöä tekemään jotain mitä ei halua tehdä. Olen etätyössä jne enkä ole saanut tai tartuttanut koronaa, en ole hakemut sitä ulkomailta enkä käynyt kertaakaan k-testissä, en ole saanut rokotetta joka ei ole "ilmainen" vaan maksetaan veronmaksajien kukkarosta. Kuluni tällä hetkellä yhteiskunnalle koronan saralla: 0,00 EUR.
Totta. Rokote ei anna tehohoitooikeutta rokottomattoman ohi, mutta teoreettisesti, jos on kaksi samanlaista potilasta, samanlaisin oirein ja samanlaisella ennusteella, rokotettu voidaan valita ensin, koska hänellä on luultavimmin paremmat mahdollisuudet selvitä tehohoidosta. Tosin, on muistettava, että kun ei ole olemassa samanlaisia potilaita, niin asiat ei koskaan ole näin yksinkertaisia.
Juuri puhuin sukuni vanhimman ihmisen kanssa, 95-vuotta (meillä eletään helposti yli 100 vuotiaiksi ja lähdetään täältä äkkikuolemalla, se on paras tapa lähteä, on meidän suvun epävirallinen motto) ja hän sanoi, että ei häntä haittaa, että joku on ottamatta rokotteen, mutta se haittaa, että nämä rokottamattomat sitten kuitenkin haluavat tehohoitoa ja sairaalahoitoa, jos sattuvat sairastumaan ja mitä enemmän heitä on, sitä enemmän sairaalat joutuvat perumaan normaaleja hoitokäyntejä. Siitä iäkkäimmät ja esim. syöpäsairaat joutuvat maksamaan pahimmillaan omalla hengllään. Olen itse miettinyt, että olisinko tosiaan valmis olemaan ottamatta rokotteen ja hakemaan itselleni sairaalahoitoa koronaan, kun tietäisin, että se paikkani saattoi viedä toisen ihmisen hengen. Olen tullut aina siihen johtopäätökseen, että en olisi valmis toimimaan siten. Kun minä voin rokotteen ottaa ja antaa toiselle mahdollisuuden elämään, valinta on äärimmäisen helppo. Toivon, ettei kukaan rokottamaton syyllisty tuosta edellisestä pohdinnastani, tuo on minun pohdintojeni tulos, muut tehkööt omansa, oman arvomaailmansa pohjalta.
Vaikka nuori levittäisikin koronaa tehokkaasti, sillä ei pitäisi olla merkitystä koska rokote suojaa muita. Näin ollen nuoret voivat vain edelleen elää rokottamattomina ja muita suojaa rokote.