Kansalaisille esitettiin ilmastohaaste: Jokaisen suomalaisen on luovuttava elämässään ainakin viidestä asiasta jotta päästäisiin 1,5 asteen ilmastotavoitteeseen
Mistä viidestä asiasta sinä luopuisit ja muuttaisit elämässäsi jotta maapallon 1,5 asteen lämmönnousu ei tapahdu?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siihen 1,5 asteen tavoitteeseen ei päästä. Ihmiset tuottaa 4% ja planeetta ja muut eliöt sitten tuottaa ne loput 96% joihin ei ole realistista mitenkään vaikuttaa.
Iso ongelma tässä on esimerkiksi sademetsän tolkuton kaataminen. Eli kun lisätään päästöjä ja samaan aikaan poistetaan vähentäviä tekijoitä, niin yhtälö on pahasti miinuksella.
Mutta ihan ensiksi pitäisi saada isot vuodot, kuten Kiina, tukittua ja sitten vasta aletaan miettimään maidonjuontia tms.
Rautatiet pelastaa maailman. Tarvitaan lisää rautateitä että voidaan luopua pahoista autoista ja lentokoneista.
Alan tarkastella elintapojani heti kun väestönkasvu kehitysmaissa on saatu kuriin ja maailman co2 päästöt ei enää kasva. Sitä ennen en luovu mistään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä olen säästänyt ilmastoa jo aikoja , nyt on rikkaiden aika luopua kuluttavasta elämäntavasta .
Samat sanat! Olen ollut köyhä koko aikuisikäni, eli minun henkilökohtaiset ilmastotalkoot ovat olleet käynnissä jo 1990-luvulta saakka. Olen välttänyt turhaa kulutusta, koska minulla ei yksinkertaisesti ole ollut varaa kuluttaa turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, lukiko kukaan itse juttua, mutta siinä oli siis joitain ihmisiä jotka tarttuivat haasteeseen tehdä elämäntavoistaan ilmastoystävällisempiä, eikä siinä kyllä kovin suurilla muutoksilla pelattu. Mistään omaisuudesta luopumisesta ei ollut kyse.
Siitäpä näkeekin että tää kampanja on jälleen kerran viherkannattajille suunnattu mainos/aktiviteetti jonka suurin motiivi on lisätä joukon omaa yhteenkuuluvuutta ja sitoa porukkaa voimakkaammin joukkoon.
Ei tää näpertely vaikuta juurikaan ilmastoon eikä muuten suomalaisten lisäverotuskaan. Tarvitaan teknologiaa joka korvaa huonomman teknologian ja sitä pitää viedä nimenomaan sinne eniten saastuttaviin maihin eikä suomeen jossa saasteet on jo nyt pienehköt.
Maailman mittakaavassa meillä menee hyvin. Suomessa on maailman puhtain ilma.
Oli puhe ilmastonmuutoksesta eikä ilmanpuhtaudesta.
Päästökauppojen kautta Suomi on sitoutunut vähentämään päästöjä esimerkiksi myös Saksan, Yhdysvaltojen ja Kiinan puolesta. Vastineeksi Suomi saa siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kuvittelee että koska he ovat köyhiä niin heidän ei tarvitse tehdä mitään tai luopua mistään. Huutista.
Niin, ostavat niitä halvimpia ulkomailta rahdattuja tuotteita kaupoista eli ovat aika iso tekijä tässä saastutusprojektissa.
Avokado
Viinirypäleet
Soijatuotteet
Konjakki
Kajakki
Olen elänyt vaikka kuinka pitkään jo vähän kuluttaen. 25 vuotta kasvissyöjänä, viimeiset 5 lähes vegaanina. Ostan todella vähän mitään, silloin kun ostan niin tarpeellista. Lentänyt olen viimeksi vuonna 2007. Korjaan asioita, enkä heitä heti roskiin. Kierrätän paljon. En roskaa, kunnioitan luontoa. Opetan samaa myös jälkikasvulleni.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kuvittelee että koska he ovat köyhiä niin heidän ei tarvitse tehdä mitään tai luopua mistään. Huutista.
Mistähän köyhä luopuu kun ei ole mistä luopua, jossakin pitää asua, jotakin pitää syodä, kaupassa ja asioilla pitää myös käydä jne. Ainut mistä köyhä voi luopua on oma henki, sitäkö tämä vihreä politiikka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siihen 1,5 asteen tavoitteeseen ei päästä. Ihmiset tuottaa 4% ja planeetta ja muut eliöt sitten tuottaa ne loput 96% joihin ei ole realistista mitenkään vaikuttaa.
Iso ongelma tässä on esimerkiksi sademetsän tolkuton kaataminen. Eli kun lisätään päästöjä ja samaan aikaan poistetaan vähentäviä tekijoitä, niin yhtälö on pahasti miinuksella.
Mutta ihan ensiksi pitäisi saada isot vuodot, kuten Kiina, tukittua ja sitten vasta aletaan miettimään maidonjuontia tms.
Rautatiet pelastaa maailman. Tarvitaan lisää rautateitä että voidaan luopua pahoista autoista ja lentokoneista.
Onkohan ykskään euroopanmaa enää kykeneväinen rakentamaan rautateitänsä itse, vai onkohan Belt & Road-sopimus pakollinen?
Vierailija kirjoitti:
1. viherpuolue ideologioineen ja edustajineen
2-5. sanotaan vaikka 4 rikkinäistä sukkaa kaapistani
Luulen että vihreät on mainoskampanjoineen suurin ongelma maailman ja varsinkin suomen todellisessa ja toimivassa ympäristönsuojelussa. Nuo ei ymmärrä mitä on tekemässä. Nuo ei ymmärrä vasta-argumentteja. Eikä nuo edes yritä vaan lopettaa kuuntelun heti kun käy selväksi ettei joku ole 100% heidän agendansa kanssa samalla kannalla vaan kyselee.
Huolestuttavaa se, sekä pääministerin että sisäministeri suurin huolenaihe on ilmastonmuutos. Ovat aina eri todellisuudessa kuin kansa. Niinkuin meillä Suomessa ei olisi muuta ongelmaa. Ongelmia on, ja pahenevasti tulossa, esim velkaantuminen, rikollisuus jne.
Väestömäärä ja sen kasvu on ainoa maapallon oikea ongelma.
Kosmetiikkateollisuus luo hirveästi päästöjä
Köyhät voisi ensiksi luopua vaikka tupakasta niin jäisi sitä rahaakin elämiseen
Vierailija kirjoitti:
Päästökauppojen kautta Suomi on sitoutunut vähentämään päästöjä esimerkiksi myös Saksan, Yhdysvaltojen ja Kiinan puolesta. Vastineeksi Suomi saa siitä rahaa.
Eipä tunnu maksavan tarpeeksi, kun velkaa piti ottaa ja veroja korottaa.
Minä voisin luopua vaikka viidestä somalista.
1000 nautaeläintä tuottaa metaanipäästöjä 100 000 auton hiilidioksidipäästöjä vastaavan määrän. Siksi kokoomuslaisten pitäisi luopua vaimoistaan. Ei kai koko kansa voi olla syyllinen jos yksi kuluttaa 100 000 muun edestä.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön- ja kaukolämmön hinnan nousu on hyvä asia, energian hinnan nousulla ihmisiä ohjataan tekemään parempia ilmastovalintoja. Ja sitä useampi niitä ilmastovalintoja tekee mitä enemmän energian hinta nousee.
Maakuopassa voi tulla talvella kylmä.
Näytäpä esimerkkiä ja tee lopullinen ilmastoteko