Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?
Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.
Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.
Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.
Kommentit (187)
Mulla kaksi normaalisynnytystä takana ja molemmissa kätilö kysyi, että haluatko peräruiskeen jo hyvissä ajoin. Itseni ei tarvinnut aiheesta suuta avata. Ja kyllä otin. Oli helpotus saada lasti ulos ja ponnistusvaiheessa ei enää tarvinnut miettiä tuleeko pökäleet pedille.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:17"]
Multa tuli ennen kakkaa ja lasta lisäksi karmeita pieruja. Mieheni mukaan peräpääni pärisi kuin kupla wolkkari:D
[/quote]
Ei siinä mitään, mukavaa, että osa voi naureskella tollein puolison kanssa. Mulla kakka-jutuille naureskelu paisuhteessa on vähän sama, kun juttelisi seksielämästään vanhempiensa kanssa tai puhuisi pomonsa kanssa krapula-yrjöilystä. Että jotkut asiat on ihan kiva pitää itsellään.
Turvat kiinni nyt! Ihan sama vaikka puolisoni paskoisi sata litraa kunhan sieltä tulisi vain elävä ihminen meidän elämään niin aivan sama!
Pelkäsin samaa, mutta jälkeenpäin en edes tiedä, tuliko ponnistaessa kakkaa vai ei. Ja niin hullulta kuin se kuulostaa, ei sitä siinä tilanteessa edes ajattele. Ensimmäinen synnytys oli kuin toinen todellisuus :)
Synnytyksen aikan oli ihan sama mitä huoneessa tapahtui, keitä siellä oli yms. Synnytyksen jälkeen palautui häveliäisyys yms. takaisin.
Kyllä sitä tulee, tahattomasti. Ei kaikilla, mutta ei kai se ihme ole, jos sitä toista reittiä pitkin pusertuu 3-4 kg pötkylä, niin saattahan se suoleenkin vähän painetta tehdä. Mutta älkää te tulevat synnyttäjät huolehtiko tahattomasta kakaamisesta ponnistusvaiheessa; olette todennäköisesti siinä vaiheessa ns. tosi toimissa, ettekä edes huomaa mitä jalkovälissä tapahtuu. Jopa löyhkä voi jäädä huomaamatta. Kiitos synnytysregression!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:14"]
Joo tota.. Tässä yksi lisäsyy sille, että en synnytä alakautta.
[/quote]
Jep! Onhan se ihan helvetin paljon miellyttävämpää, että vatsanpeitteen avataan puukolla ja ommellaan sitten nätisti jälkeenpäin kiinni. Siitä jäää nätti muistokin!
Olen saanut joka synnytyksessä (3 kpl) peräruiskeen. Kahdella ensimmäisellä keralla kaikki tuli ulos ennen synnytyssaliin menoa. Kolmannen kohdalla ponnistusvaiheen alussa tuli vielä aika paljon kakkaa... Hävetti ihan satasella. Onneksi sillä kertaa mies ei ehtinyt mukaan synnytykseen.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:14"]
[/quote]
Jep! Onhan se ihan helvetin paljon miellyttävämpää, että vatsanpeitteen avataan puukolla ja ommellaan sitten nätisti jälkeenpäin kiinni. Siitä jäää nätti muistokin!
[/quote]
Ja sektion saa ihan varmasti, koska synnyttäjä "ei halua kakkia tahattomasti"!
Kyllä minulta ainakin tuli ja sanoinkin siinä ponnistaessa, että täällä haisee ihan kakka.
No kyllä tulee. Usko pois, se kakka on sillä hetkellä pienin ongelmistasi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:48"]
Käsitteenä "ummetus" olisi tuntematon asia jos ihmiset osaisivat bideesuihkun käytön. Siinä siis valitaan lämmin vesi, painetaan suihkulla anukseen ja hiukan rentoudutaan jolloin vesi täyttää peräsuolen. Sitten suihku pois ja luontainen refleksi tyhjentää suolen kivuttomasti ja nopeasti. Sama muutamaan kertaan, niin on taatusti puhdas sisältä. Näin toimien ei koskaan tule haavaumia eikä yleensä muitakaan vaivoja. Anaaliseksikin on puhdasta eikä suttaa.
[/quote]
Teillä ei varmaan kukaan muu koske käsisuihkuun..
En ymmärrä mitä löysäperseitä täällä on. itselläni ei tullu mieleenkään paskoa synnytyspöydälle.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:40"]Käy kotona vessassa ennen lähtöä.
[/quote]
Mulla tyhjeni kotona koko suoli ja silti jotain saatiin vielä sinne pöydälle! Miten voit ap olla raskaana miehelle, jonka edessä joudut häpeilemään noin paljon? Trust me, siinä tilanteessa mietit sun ja lapsen henkeä etkä mitään kakkapökäleitä!
Minulla on takana kolme synnytystä, kolme peräruisketta ja joka kerta kakkaa tuli silti vielä synnytyspöydälle.
Ennen suurin huoli oli siitä syntyykö lapsi edes elävänä ja näkeekö kenties 1v. synttäreitään. Nykyään suurin huoli on tuoksahtaako jossain välissä ehkä kakka.
Minä ihmettelen äitejä, jotka käyttävät nimityksiä "paska" ja "kusi". Millaisia ihmisiä olette? Minun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään, joka sanoisi ääneen nuo sanat.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Mielummin arpi, kun riski hanuriin asti repeämisestä ja paskoista
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:25"]Mulla kaksi normaalisynnytystä takana ja molemmissa kätilö kysyi, että haluatko peräruiskeen jo hyvissä ajoin. Itseni ei tarvinnut aiheesta suuta avata. Ja kyllä otin. Oli helpotus saada lasti ulos ja ponnistusvaiheessa ei enää tarvinnut miettiä tuleeko pökäleet pedille.
[/quote]
Kyllä niin minultakin kysyttiin. tämä porissa.
Ei noita kakkajuttuja pitäs edes miettiä. Eipä se nyt miespotilaanakaan kivaa ole kun lekuri laittaa kumihanskat käteensä eturauhasvaivoja epäillessään, että pistähän siihen pitkäksesi niin tutkitaan. Siellä sitten ronkkivat paskan seassa persiissä sormiaan, että miltä tuntuu. Tämä on aika monen miehen todellisuutta jossain vaiheessa. Lääkäri on kuitenkin tehnyt tämän varmaan triljoona kertaa ja ihan perussettiä. Potilaankin vaan pitäis asennoitua ihan samoin. Ei se nyt toki helppoa ole, mutta ei pitäis ottaa niin itseensä. Auttamassa ne on ja keinot on ne mitkä on. Ei ihminen ruumiintoiminnoilleen mitään voi.