Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?

Vierailija
04.01.2015 |

Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.

Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.

Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:28"]

Jos ei ole kunnon vesiperää tehty ennen synnytystä, niin kyllä sitä kakkaa tulee. Kaikki eivät sitä edes ehdi huomata, kun kätilö niin nopsaa sen siivoaa pois. Mutta kyllä sitä tulee lähes aina.

[/quote]

No ei se kätilö siinä tuntikusia vieressä seiso. Kyllä siinä ollaan suurin osa ilman kätilöä. Ja silloin mies kyllä joutuu sen kakan pyyhkimään.

Vierailija
2/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:32"]

Jos ei ole kunnon vesiperää tehty ennen synnytystä, niin kyllä sitä kakkaa tulee. Kaikki eivät sitä edes ehdi huomata, kun kätilö niin nopsaa sen siivoaa pois. Mutta kyllä sitä tulee lähes aina.

[/quote]

No ei se kätilö siinä tuntikusia vieressä seiso. Kyllä siinä ollaan suurin osa ilman kätilöä. Ja silloin mies kyllä joutuu sen kakan pyyhkimään.

[/quote]

Kakka tulee, jos on tullakseen ponnistusvaiheessa ja silloin on kätilö vieressä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

Kakka tulee, jos on tullakseen ponnistusvaiheessa ja silloin on kätilö vieressä koko ajan.

[/quote]

Ei minulla ainakaan. Ponnistusvaihe kesti 3 tuntia.

Vierailija
4/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä vaan seisoo mikäli kyseessä vaikea synnytys. Viimeisessä synnytyksessäni ei kätilö jättänyt meitä hetkeksikään miehen kanssa kahdestaan.

Vierailija
5/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:42"]Miks ihmeessä pelkäätte ulostetta noin paljon? Joudutte pyyhkimään sitä tulevaisuudessa aika paljon. Voi iik [/quote] Ei nyt siitä ole kyse. Voi iik. Vaan siitä että hävettää ulostaa vieraiden, saatikka oman aviomiehen edessä. Siitä on sitten romantiikka kaukana.

[/quote]

Voi taivas, ei kai sinne synnärille romantiikan vuoksi mennä! Mikä teitä oikein vaivaa?? Lapsellista ulinaa jostain kakasta, olette kuitenkin hyvänen aika saamassa vauvan ja tulossa äidiksi ja isäksi. Sääliksi käy tulevia lapsianne jos vanhemmat ovat noin sekopäisiä.

Vierailija
6/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin lapsen kohdalla on kakat olleet sängyllä stnnytyksen aikana. Ja EI, rn ole valinnut tätä kakkaamista

Vierailija
7/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kyllä aikamoisia paskaperseitä... Mulla ei ole tullut kummassakaan synnytyksessä, ja tokassa vielä itse katselin jalkoväliäni kun tyttö syntyi. Tosin kesti viisi minuuttia vain tuo ponnistus.

Ei mulla muutenkaan ole tahatonta kusen ja paskan lentämistä, ei ole ollut raskauden loppuvaiheessa eikä synnytyksen jälkeenkään, ihan sama yskin tai aivastelin tai mitä vaan... Ei mulla kyllä ole ainuttakaan raskausarpeakaan, eli ehkä veltto kudostyyppi päästää sitten alapäästäkin kaiken...

Vierailija
8/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpön höpön. Useimmilla kyllä hajuaisti toimii, eikä niitä sontia KUKAAN niin äkkiä siivoa, ettei paska haisisi omaan nenään. Haiseehan se vessassakin, ja se sentään vedetään pöntöstä samoin tein alas. Ihan tasan tarkkaan sen huomaa, jos paskantaa. Jos ei huomaa, kannattaa olla hajuaististaan vähän huolissaan.

Vierailija
9/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pissasin kätilön päälle, onneks hän sai käden eteen. Meitä molempia nauratti. Sitä sattuu

Vierailija
10/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:13"]

Ootte te kyllä aikamoisia paskaperseitä... Mulla ei ole tullut kummassakaan synnytyksessä, ja tokassa vielä itse katselin jalkoväliäni kun tyttö syntyi. Tosin kesti viisi minuuttia vain tuo ponnistus.

Ei mulla muutenkaan ole tahatonta kusen ja paskan lentämistä, ei ole ollut raskauden loppuvaiheessa eikä synnytyksen jälkeenkään, ihan sama yskin tai aivastelin tai mitä vaan... Ei mulla kyllä ole ainuttakaan raskausarpeakaan, eli ehkä veltto kudostyyppi päästää sitten alapäästäkin kaiken...

[/quote]

Viiden minuutin ponnistus on eri asia kuin parin tunnin ponnistus.

Eipä tässä minullakaan ole tahatonta eritteiden lentämistä ollut, synnytyksessä kaikki on kuitenkin mahdollista.

Vierailija
11/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:44"]

miksi nykyisin ei enää anneta peräruisketta kaikille synnyttäville?

[/quote]

Ei aina kerkee.

Vierailija
12/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä synnytystä ja yhdestä vain kakkaa ja vain vähän. Yhdessä sitten synnytyksen jälkeen pörisin ihan kunnolla kun istukka oli jumissa ja kätilö paineli mahaa niin että oli monta päivää kosketusarka!

Vierailija
13/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole mullakaan raskausarpia eikä pidätysoneglmia raskausaikanakaan, mutta niinpä vain toisessa synnytyksessä tuli ihan kunnon kakat pöydälle. Ekassa synnytyksessä ehdin saada peräruiskeen eikä silloin mielestäni tullut mutta toisessa synnytys oli jo niin pitkällä kun menin sairaalaan, että sain valita joko epiduraali tai peräruiske, molempia ei ehditty. Ja kyllä sen kakan todellakin haistaa myös itse, koko synnytyssali lemusi parin päivän ummetuskakan jäljiltä. Oli siinä kuitenkin itsellä sen verran muuta puuhaa etten jaksanut välittää asiasta.

Vierailija
14/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tule kakkaa. Ja usko pois siinä vaiheessa kun sitä paskaa tulee, sulla on muut asiat mielessä niin kuin se, miten kauan pitää vielä ponnistaa että se saatanallinen kipu (lapsen pää) tulee siitä ahtaimmasta kohtaa ulos.

Usein suoli tyhjenee jo hyvissä ajoin ennen synnytystä, pikkuhiljaa alkavat supistukset saa suolenkin toimimaan, eli saatat ravata vessassa sontimassa jo ennen kuin olet edes kotoasi lähdössä synnärille. 

Ja todellakin; mitä sitten vaikka sitä paskaa tulisikin; ei ne hoitajat siellä illittele ja ota kuvia sun pökäleistäsi.

Vierailija
15/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:24"]

[/quote]

Ei ole mullakaan raskausarpia eikä pidätysoneglmia raskausaikanakaan, mutta niinpä vain toisessa synnytyksessä tuli ihan kunnon kakat pöydälle. Ekassa synnytyksessä ehdin saada peräruiskeen eikä silloin mielestäni tullut mutta toisessa synnytys oli jo niin pitkällä kun menin sairaalaan, että sain valita joko epiduraali tai peräruiske, molempia ei ehditty. Ja kyllä sen kakan todellakin haistaa myös itse, koko synnytyssali lemusi parin päivän ummetuskakan jäljiltä. Oli siinä kuitenkin itsellä sen verran muuta puuhaa etten jaksanut välittää asiasta.

[/quote]

Sen verran vielä jatkan että mulla ponnistusvaihe kesti kymmenen minuuttia eli ei ole siitäkään kiinni se kakkaaminen. Jos suolessa on jotain tulollaan niin vauvan pää kyllä painaa suolen tyhjäksi.

Vierailija
16/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:45"]

No multa tuli vähän. Ei mulle mitään peräruiskeita ehdoteltu, eikä semmoisesta edes neuvolassa puhuttu, joten en osannut pyytääkään. Mitäpä tuosta, hetkessä se unohtui. 

[/quote]

Sama, enkä kärsinyt siitä mitenkään :)

Vierailija
17/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä älysin pyytää peräruisketta vasta niin myöhään ettei sitä kätilön mukaan voitu enää antaa. Tämä kertoi minulle lohdutukseksi että kakkaa tulee aina, ja kätilöt on koulutettuja sieppaamaan sen kakan pois vauvan tieltä ettei vauva joudu äidin kakkaan koskemaan. Hän kertoi myös että kätilöille maksetaan kakan siivoamisesta likaisen työn lisää, joten rahamielessä synnyttäjän kakka ei heitä haittaa :D
Toistan muita kirjoittajia: siinä tilanteessa mietit vaan että vauva on saatava ulos ja se hirvittävä paine peräpäässä loppumaan. Minä "ponnistin" tuskissani ensin puoli tuntia yrittäen pidättää pierua ja kakkaa, kunnes tajusin että on työnnettävä kaikin voimin, tuli mitä tuli. Sitten synnytys olikin vartissa ohi :)
Pyydä neuvolassa pelkopolille pääsyä. Kuvittelisin että sektiohaavan kanssa vastasyntyneen hoito olisi yhtä helvettiä, siihen verrattuna kakkaisin vaikka miten paljon.

Vierailija
18/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tule.

Vierailija
19/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ainakaan.

Vierailija
20/187 |