Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?
Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.
Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.
Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.
Kommentit (187)
Kaks synnytystä takana eikä oo kummassakaan kakkaa lennellyt.
Ei kai akateemiseltakin naiselta tule kakka synnytyspöydälle? Onko kellään kokemusta asiasta?
Vaimolta tuli parit pökäleet. Kätilö nappasi ne pois vaivihkaa ja nopeasti, vaimo ei itse edes asiaa huomannut eikä se minuakaan järkyttänyt.
Vähäistä se on siihen vereen ja muuhun nähden.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:47"]Kaikki kakkaavat synnytys pöydälle vaikka ei sitä itse huomaisikaaan. En itsekään huomannut koko asiaa ennen kuin mies kertoi kotona kun keskustelimme synnytyksen kulusta kätilön korjanneen pöydöltä paskani.
[/quote]
Sama homma. Juteltiin ja sanoin miehelle että huh onneksi en ainakaan sit kakannut siihen ja mies oli että hmmhmm no tota tuli sitä vähän. En ollut siis edes huomannut. Kätilö oli huomaamattomasti korjannut tuotokset pois. Toisessa synnytyksessä jossa epiduraali ei ehtinyt ajoissa, ponnistustarve tuntuikin kuin olisi jättikakka tulossa. Sitä vaistomaisesti pidättää mut käskettiin ponnistaa että vauva se sieltä on tulossa. Ei taas tietoa että.tuliko muutakin. Niinhän se sanontakin menee..Ei tule lasta eikä paskaa. Usein tulee molemmat.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:51"]
Ei kai akateemiseltakin naiselta tule kakka synnytyspöydälle? Onko kellään kokemusta asiasta?
[/quote]
Ainakaan akateemisten paska ei haise yhtä pahalle. T:kätilö
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:46"]
Minä ihmettelen äitejä, jotka käyttävät nimityksiä "paska" ja "kusi". Millaisia ihmisiä olette? Minun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään, joka sanoisi ääneen nuo sanat.
[/quote]
Millaisia asioita tarhdot tietää? Ihan tavallinen olen. Kaksi lasta, kotiäiti, humanistisen alan yrittäjä, naimisiissa lasten isän kanssa. Keskiluokkainen kotitausta. Harrastan liikuntaa, lukemista ja moottoripyöräilyä. Olen eläinrakas. Mä en oikein usko, että sun tuttavapiirissä ei olisi yhtään ihmistä, joka ei käyttäisi sanoja "paska" tai "kusi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:46"]
Minä ihmettelen äitejä, jotka käyttävät nimityksiä "paska" ja "kusi". Millaisia ihmisiä olette? Minun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään, joka sanoisi ääneen nuo sanat.
[/quote]
Millaisia asioita tarhdot tietää? Ihan tavallinen olen. Kaksi lasta, kotiäiti, humanistisen alan yrittäjä, naimisiissa lasten isän kanssa. Keskiluokkainen kotitausta. Harrastan liikuntaa, lukemista ja moottoripyöräilyä. Olen eläinrakas. Mä en oikein usko, että sun tuttavapiirissä ei olisi yhtään ihmistä, joka ei käyttäisi sanoja "paska" tai "kusi.
[/quote]
En ole aiempi vierailija, mutta ei kyllä minunkaan tuttavapiirissäni ole ihmisiä, jotka kyseisiä ala-arvoisia sanoja käyttäisi. AINAKAAN muiden ihmisten aikana, tiedä sitten mitä kotonaan puhuvat. Olen itse siis vasta 22 -vuotias yliopisto-opiskelija, enkä ymmärrä ihmisiä, VARSINKAAN vanhempia ja naisia, jotka käyttävät ronskia kieltä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:46"]
[/quote]
[/quote]
En ole aiempi vierailija, mutta ei kyllä minunkaan tuttavapiirissäni ole ihmisiä, jotka kyseisiä ala-arvoisia sanoja käyttäisi. AINAKAAN muiden ihmisten aikana, tiedä sitten mitä kotonaan puhuvat. Olen itse siis vasta 22 -vuotias yliopisto-opiskelija, enkä ymmärrä ihmisiä, VARSINKAAN vanhempia ja naisia, jotka käyttävät ronskia kieltä.
[/quote]
Yllättäen av-mammat täällä alapeukuttaa... :D
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:39"]
Ei todellakaan tule.
[/quote]
ja mihinköhän tämä tieto perustuu? Ei nimittäin pidä paikkaansa, että "ei todellakaan tule". Todellakin voi tulla, jos synnytyksen alkaessa edellisestä suolen tyhjenemisestä on jo kulunut aikaa. Normaalitilanteessa kätilö tiedustelee asiasta ja vatsa voidaan tarvittaessa toimittaa, ennenkuin ryhdytään varsinaisiin synnytyshommiin. Aina kaikki ei kuitenkaan suju käsiksen mukaan ja vauva voi päättää syntyä maailmaan vauhdilla. Jos suoli tällöin on täynnä tavaraa, niin kyllä se siinä ponnistusvaiheessa pakkaa esiin työntymään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:46"] Minä ihmettelen äitejä, jotka käyttävät nimityksiä "paska" ja "kusi". Millaisia ihmisiä olette? Minun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään, joka sanoisi ääneen nuo sanat. [/quote] Millaisia asioita tarhdot tietää? Ihan tavallinen olen. Kaksi lasta, kotiäiti, humanistisen alan yrittäjä, naimisiissa lasten isän kanssa. Keskiluokkainen kotitausta. Harrastan liikuntaa, lukemista ja moottoripyöräilyä. Olen eläinrakas. Mä en oikein usko, että sun tuttavapiirissä ei olisi yhtään ihmistä, joka ei käyttäisi sanoja "paska" tai "kusi. [/quote] En ole aiempi vierailija, mutta ei kyllä minunkaan tuttavapiirissäni ole ihmisiä, jotka kyseisiä ala-arvoisia sanoja käyttäisi. AINAKAAN muiden ihmisten aikana, tiedä sitten mitä kotonaan puhuvat. Olen itse siis vasta 22 -vuotias yliopisto-opiskelija, enkä ymmärrä ihmisiä, VARSINKAAN vanhempia ja naisia, jotka käyttävät ronskia kieltä.
[/quote]
Samat sanat. Minulla on kyllä yksi työkaveri, joka tosin on kuin Fingerporin Rivo-Riitta, ulkonäöltään sekä puheiltaan. Ja ikää on hyi hirvitys.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Hyvä että nostit tämän esiin. Ei tietenkään akateemiset synnytyspöydälle kakkaa. Kuten eivät myöskään aateliset, kuninkaalliset ja muu parempi väki. Synnärille mennessä kannattaa heti mainita että on ns. parempaa porukkaa, niin ei kätilö suotta rupea mitään peräruiskeita tyrkyttämään. Minusta olisi kyllä selkeintä, että neuvolakortissa olisi merkintä statuksesta tyyliin "pääministerin serkun pikkusisko", niin olisi homma sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:48"]
Käsitteenä "ummetus" olisi tuntematon asia jos ihmiset osaisivat bideesuihkun käytön. Siinä siis valitaan lämmin vesi, painetaan suihkulla anukseen ja hiukan rentoudutaan jolloin vesi täyttää peräsuolen. Sitten suihku pois ja luontainen refleksi tyhjentää suolen kivuttomasti ja nopeasti. Sama muutamaan kertaan, niin on taatusti puhdas sisältä. Näin toimien ei koskaan tule haavaumia eikä yleensä muitakaan vaivoja. Anaaliseksikin on puhdasta eikä suttaa.
[/quote]
Onpa sulla löysä sulkijalihas! Oletkohan harrastanut anaaliseksiä hieman liikaa? Ei normaaliperäaukkoisella ihmisellä mene vesi tuolla tavoin sisään.
Itselläni tuli neljännessä synnytyksessä ja mitä sitten? Täysin luonnollista ja luuletko todellakin miehen sellaisesta välittävän? Tai kätilön? Meillä oli kolme vaikeaa, hengenvaarallista synnytystä takana ja neljäs oli myös taistelua säilymmekö vauvan kanssa hengissä, joten on hyvä laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Viis kakasta jos sinä ja vauva säilytte hengissä. Ymmärrät sen kyllä synnytyksen jälkeen.
Minua häiritsi aloituksessa se, että ap kirjoittaa olevansa avuttomassa tilanteessa synnyttäessään. Tämä on mielestäni kaikkein isoin ja huolestuttavin ongelma synnyttäjistä puhuttaessa. Ei se ihme ole, että kaikenmoiset kakkaamiset ja miehen ja kätilön mielipiteet asioiden kulusta on ne suurimmat huolet, kun ajatellaan menevänsä avuttomasti tekemään potilaana niin kuin käsketään.
Minusta jokaisen synnyttäjän pitäisi asennoitua synnytykseen niin, että on itse ns aktiivinen synnyttäjä. Lapsen syntymä ei tapahdu sinulle vaan sinä itse synnytät! Neuvolankin pitäisi mielestäni synnytysvalmennuksessa keskittyä valamaan äitiin luottoa siitä, että hän pystyy ja hän TEKEE, sekä neuvoa käytännössä hengityksestä ja asennoista, eikä keskittyä luonnoimaan pelkästään synnytyskipujen lääkkeellisestä lievittämisestä.
Väitän, että jos asenne on synnyttämään mennessä, että minä saatan oman lapseni maailmaan ja kätilö on minua varten auttamassa ja huomaamassa, jos tulee komplikaatioita, mutta että minulla on ohjat käsissäni, niin aika monilta synnytyspelkotapauksilta ja turhilta huolilta ennen synnytystä vältyttäisiin.
Ainakin mulle laitettiin peräpuikko jo odotushuoneessa. Tyhjeni kyllä nopsaan vessaan ja seinillekin.
Jos joku ei ponnistuksista huolimatta onnistu, niin sanotaan, ettei siitä tule lasta eikä paskaa.
Mistähän luulette tämän sanonnan syntyneen?
Miks ihmeessä pelkäätte ulostetta noin paljon? Joudutte pyyhkimään sitä tulevaisuudessa aika paljon. Voi iik
Se tässä juuri tärkeintä onkin kun kielenkäyttö on niin ala-arvoista. Hyh-hyh!