Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?

Vierailija
04.01.2015 |

Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.

Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.

Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:42"]Miks ihmeessä pelkäätte ulostetta noin paljon? Joudutte pyyhkimään sitä tulevaisuudessa aika paljon. Voi iik
[/quote]

Ei nyt siitä ole kyse. Voi iik. Vaan siitä että hävettää ulostaa vieraiden, saatikka oman aviomiehen edessä. Siitä on sitten romantiikka kaukana.

Vierailija
122/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsellä valui paskaa hieman mutta kätilöt kyllä huomaamattani pyyhkivät paikat puhtaaksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:47"]

Kaikki kakkaavat synnytys pöydälle vaikka ei sitä itse huomaisikaaan. En itsekään huomannut koko asiaa ennen kuin mies kertoi kotona kun keskustelimme synnytyksen kulusta kätilön korjanneen pöydöltä paskani.

[/quote]

Ei kaikki. Itselläni ainakin kun kätilö kävi seuraavana päivänä kanssani synnytyksen läpi ja kysyi jäikö kysyttävää, niin muistan että hän itse sanoi, että ei tullut pissoja eikä kakkoja synnyttäessä. Itse en olisi älynnyt edes kysyä... liekö siinä sitten jokin infektioriski vauvalle (tai synnyttäjälle) tms. kun mainitsi asiasta.

Tokassa synnytyksessä olen ihan varma itse, ettei tullut mitään, sillä olin synnytyssalissa vain 15 minuuttia, ja homma oli ihan pikana ohitse. Siinä ei kukaan ehtinyt siivoilla yhtään mitään, kunhan ottivat vauvasta koppia ja seuraavaksi ihmeteltiin porukalla, miksi sillä on napanuora solmussa...

Mulla on merkitty molemmilla kerroilla verenhukaksi 250 milliä, vaikkei näyttänyt että niinkään paljoa olisi tullut mitään... aika puhdasta touhua, liekö nopeus vaikuttanut asiaan.

Vierailija
124/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Koska sitä kakkaa tulee kuitenkin, tai ainakin se saattaa tulla peräruiskeen avittamana sitten vasta synnytyspöydällä. Ehkä luulet, ettei sitä tullut. Ellet sitten ole ollut syömä'ttä.

Vierailija
125/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette tästä asiasta ONGELMAN?

Itse sain pelkosektion ja kaikki meni hyvin, siististi ja helposti. Maailmaan syntyi terve vauva, eikä itse tarvinnut stressata synnytyksestä. Miksi tehdä asiat vaikeesti, kun vaihtoehtoja on?

Vierailija
126/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain peräruiskeen ennen ponnistusta. Kysyttiin haluanko ja halusin. Ei lentänyt paska ponnistaessa kun kävi sitä ennen vessassa tyhjennyksellä.

Vierailija
127/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kummassakaan synnytyksessä kakannut, saa nähdä miten kolmannessa käy.
En kyllä kamalasti murehdi asiaa.
Mutt miksi kätilöille maksetaan likaosen työn lisää normaalista asiasta?
Ei muuallakaan hoitoalalla makseta sellaista vaikka limat, oksennukset ja kakat ovat arkipäivää.

Vierailija
128/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hain pelkosektion. Helppoa ja toisena päivänä jo kärryttelemässä. Viisi vuotta sektiosta ja leikkausviivaa ei edes näe.

Vierailija
129/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuossa tilanteessa kykenee valikoimaan, tuleeko vauva vai paskaa, on sangen taitava synnyttäjä. Miehen ei todellakaan tarvitse olla siellä jalkovälissä ihmettelemässä. Kauhistus olisi mullekin, jos mies näkisi mut yhtään missään tekemässä paskaa, kusta tai ykää.

Vierailija
130/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin supistukset sekoitti mahan niin perusteellisesti, että paskoin monen päivän lastit kotona ennen synnärille lähtöä. Ei ole niin totaalista tyhjennystä ollut aiemmin edes mahataudissa. Sikäli kyllä erittäin hyvä, etteipä siinä muutamaan päivään synnytyksen jälkeen erityisesti olisi paskaa huvittanut pusata muutenkaan. Kiitos mahalle.

Vierailija
131/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet pitää nykyään väkisin ängetä sinne huoneeseen toljottelemaan ja aiheuttamaan ylimääräistä päänvaivaa synnyttävälle?! Kun mies ei päässyyt seuraaviin synnytyksiin jäädessään hoitamaan lapsia, oli olo huomattavasti rennompi ja synnytys meni siksi paremmin. Sama juttu, kun salissa ei ollut mieskätilöä eikä yhtäkään harjoittelijajoukkoa!Miksi synnyttävät äidit alistetaan tahtoimattaan vaikka minkälaisille synnytyskokemukseille, kun ovat jo muutenkin siinä avuttomia ja muiden armoilla. Moni ei uskalla häpeästä ja sosiaalisesta paineesta esittää, ettei tahdo harjoittelijoita tai uhtäkään ylimääräistä, saati miestä saliin.

Vierailija
132/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti ole. Pelkosektiota ei suostuta tekemään noin vain. Ja siinäkin piilee riskinsä. Alapää6tä joudutaan myös siinäkin tutkimaan.

Vierailija
133/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:05"]

Miksi miehet pitää nykyään väkisin ängetä sinne huoneeseen toljottelemaan ja aiheuttamaan ylimääräistä päänvaivaa synnyttävälle?! Kun mies ei päässyyt seuraaviin synnytyksiin jäädessään hoitamaan lapsia, oli olo huomattavasti rennompi ja synnytys meni siksi paremmin. Sama juttu, kun salissa ei ollut mieskätilöä eikä yhtäkään harjoittelijajoukkoa!Miksi synnyttävät äidit alistetaan tahtoimattaan vaikka minkälaisille synnytyskokemukseille, kun ovat jo muutenkin siinä avuttomia ja muiden armoilla. Moni ei uskalla häpeästä ja sosiaalisesta paineesta esittää, ettei tahdo harjoittelijoita tai uhtäkään ylimääräistä, saati miestä saliin.

[/quote]

Aivan samaa mieltä! En halua miestä synnytykseen, mutta mies oli heti plussattuani innoissaan, kuinka ME sitten siellä synnytyksessä sitä ja tätä ja kuinka HÄN kuvaa ja ja ja. Eli muuta vaihtoehtoa ei hänen ajatusmaailmassaan edes ole. No, olen vähän narrannut häntä lasketusta ajasta ja toivon hänen plevan silloin työmatkalla.

Vierailija
134/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole harvinaista sitten alkuunkaan. T. Kätilö

Vierailija
135/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:14"]

Joo tota.. Tässä yksi lisäsyy sille, että en synnytä alakautta.

[/quote]

Jep! Onhan se ihan helvetin paljon miellyttävämpää, että vatsanpeitteen avataan  puukolla ja ommellaan sitten nätisti jälkeenpäin kiinni. Siitä jäää nätti muistokin!

[/quote]

En tiedä missä olet sektion päässyt näkemään tai kokemaan, mutta ei minua Naistenklinikalla ainakaan millään puukolla avattu. Kyllä siihen on aivan oma instrumenttinsa, ettei lääkäreiden tarvitse lähteä mora-ostoksille. 

Ja muistoa ei kyllä oikein jäänyt, vuosi edellisestä sektiosta ja arpi on melkein näkymätön!

Sektioon on monia syitä, itsellä osaksi myös pelko, mutta kakkaamista en kyllä pelännyt. Siinä synnytyspöydällä hirveissä tuskissa kärvistellessä oli aika sama olisiko siihen pöydälle kakannut vai ei... Onneksi viimein pääsin sektioon, kun lapsi mahtunut syntymään.

Vierailija
136/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:51"]

Ei kai akateemiseltakin naiselta tule kakka synnytyspöydälle? Onko kellään kokemusta asiasta?

[/quote]

Ainakaan akateemisten paska ei haise yhtä pahalle. T:kätilö

[/quote]

Mutta tosi akateemiset eivät edes kakkaa koskaan :) Moisen wt-ominaisuuden on evoluutio karsinut oikeista akateemisista naisista jo pois.

T: gynekologi

Vierailija
137/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vaikuttaa jälkeenpäoin väleihinne? Siis siellä pedissä. T. Tietämätön

Vierailija
138/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:24"]

Ei noita kakkajuttuja pitäs edes miettiä. Eipä se nyt miespotilaanakaan kivaa ole kun lekuri laittaa kumihanskat käteensä eturauhasvaivoja epäillessään, että pistähän siihen pitkäksesi niin tutkitaan. Siellä sitten ronkkivat paskan seassa persiissä sormiaan, että miltä tuntuu. Tämä on aika monen miehen todellisuutta jossain vaiheessa. Lääkäri on kuitenkin tehnyt tämän varmaan triljoona kertaa ja ihan perussettiä. Potilaankin vaan pitäis asennoitua ihan samoin. Ei se nyt toki helppoa ole, mutta ei pitäis ottaa niin itseensä. Auttamassa ne on ja keinot on ne mitkä on. Ei ihminen ruumiintoiminnoilleen mitään voi.

[/quote]

Täh, onko sulla aina paskapökäle peräsuolessa ?? Mulla ja monella muulla vain hetken ennen paskallakäyntiä ja paskantamisen aikana tietenkin.

Vierailija
139/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Aivan samaa mieltä! En halua miestä synnytykseen, mutta mies oli heti plussattuani innoissaan, kuinka ME sitten siellä synnytyksessä sitä ja tätä ja kuinka HÄN kuvaa ja ja ja. Eli muuta vaihtoehtoa ei hänen ajatusmaailmassaan edes ole. No, olen vähän narrannut häntä lasketusta ajasta ja toivon hänen plevan silloin työmatkalla.

[/quote]

Minä taas en olisi mistään hinnasta halunnut synnyttämään ilman miestä! Yhteinenhän on se syntyvä vauvakin, sitä paitsi. Ja minä olin ainakin ikuisesti kiitollinen mieheni korvaamattomasta tuesta elämäni kamalimmassa kokemuksessa, johon meinasin menehtyä. En tiedä olisinko selvinnyt ilman häntä. Psyykkisesti tai fyysisesti. Olisin toki halunnut hänet paikalle, vaikka kaikki olisi mennyt täydellisestikin, sitähän vahva parisuhde on. Asioiden jakamista ja toisen tukemista.

Vierailija
140/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan