Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Esikoulussa näkee pikkuaikuisia, joilla on värjätyt hiukset ja lakatut kynnet". Mitä mieltä?

Kommentit (431)

Vierailija
421/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kamala, kynsilakkaa. Kun olin 5v niin naapurin täti lakkasi minun, ystäväni ja tämän 3v siskon kynnet. En koe että lapsuuteni olisi loppunut siihen.

Meillä tehtiin samoin, mutta ne poistettiin ennen maanantai-aamua.

Meikeilläkin leikittiin ja ne pestiin jo samana iltana pois.

Vierailija
422/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koristautumiseen liittyvät kemikaalit ovat turhaa kuormitusta keholle, eikä erilaisten kemikaalien kaikkia vaikutuksia terveyteen vielä edes tiedetä. Pieniä lapsia ei pitäisi altistaa millekään hiusväreille, meikeille tai kynsilakoille.

Miksi ei voi nauttia vain lapsuudesta ilman ulkonäköpaineita? Luonnollinen on kaunista, ja lapset ovat kauniita luonnostaan. Yksikään lapsi ei tarvitse ulkonäkönsä kohentamista kemikaalein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta 22v eskariopen kokemuksella sanon, että puppua koko väite!

Vierailija
424/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki koristautumiseen liittyvät kemikaalit ovat turhaa kuormitusta keholle, eikä erilaisten kemikaalien kaikkia vaikutuksia terveyteen vielä edes tiedetä. Pieniä lapsia ei pitäisi altistaa millekään hiusväreille, meikeille tai kynsilakoille.

Miksi ei voi nauttia vain lapsuudesta ilman ulkonäköpaineita? Luonnollinen on kaunista, ja lapset ovat kauniita luonnostaan. Yksikään lapsi ei tarvitse ulkonäkönsä kohentamista kemikaalein.

Oikeastaan kukaan ei tarvitse ulkonäkönsä kohentamista kemikaalein. Jostain syystä aika monet silti haluaa.

Vierailija
425/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakoista ja väreistä en tiedä, mutta yksi päiväkodin hoitaja kertoi, että lapset ovat vuosien saatossa kehittyneet yhä nopeammin. He ovat taitavia ja tietävät monia asioita. Nykyisin viskarit (5-vuotiaat) ovat samanlaisia kuin ennen oli eskarit (6-vuotiaat).

Vierailija
426/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on määritelty, että kynsilakka liittyy nimenomaan aikuisuuteen? Ehkä kyseessä onkin luutuneet ajatukset siitä kuinka pikkuTYTÖN on soveliasta käyttäytyä ja olla..

Miten tää liittyy vaan tyttöihin? Eikö pojat saa mielestäsi lakata kynsiä?

Ei saa, ylin lakikirja eli koraani kieltää

Vierailija
427/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, tuo nyt vähän riippuu, itse en kyllä lastenhoitajana ole ihmetellyt jotain yksittäisiä kynnenlakkauksia tai hiustenvärjäyksiä, tiedän kyllä, että jotku uskovaiset saattaa näitä kauhistella, minusta eivät kuitenkaan välttämättä ole sen ihmeempiä kuin sekään, että lapsi tykkää käyttää vaikka erilaisia hattuja tai kokeille aikuisten vaatteita jne. Kaikkea ei pitäisi ottaa niin vakavasti.

Se on sitten eri asia, jos huomaa, että lapsi jotenkin ahdistuu ulkonäöstään, tyyliin kynsilakka kuluu leikkiessä ja lapsi saa siitä jonkun hirveän kohtauksen, silloin pitäisi jutella vanhempien kanssa tilanteesta vakavammin.

Vierailija
428/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kynsilakka ei oo kovin vaarallista

Ja tuskin kukaan sitä aina käyttää

Mun 3-vuotias tyttö käyttää. Ilmoittaa itse että pitää olla kynsilakat. Rakastaa kaikkea naisellista ja tyttömäistä. Myös käsilaukut ovat kova sana ja nuket.

Minulla on myös tuommoinen supertyttömäinen tyttö, joka ei 4-6v iässä koskaan käyttänyt tavallisia housuja, vaan jalassa aina sukkahousut ja mekko, usein myös sievä neuletakki. Ja siis tämä oli lapsen oma toive, hän oli jo alle 2v iässä tarkka valitsemaan vaatteensa. Annoin toki kulkea mekoissa, mutta ulkoillessa tietty ulkovaatteet (esim se haalari oli hyvä kun sinne oli helpompi saada mekon helmat menemään kuin housuihin). Eikä tuo ole liikunnallista kehitystä haitannut, hyvin osaa kiivetä puuhun mekossakin... Mutta meikkejä en ole pyynnöistä huolimatta hänelle antanut ja kynsilakkaakin vain joskus. Kuitenkin, aivan takuulla jotkut ihmiset on ajatelleet että äiti on pakottanut lapsen "pikkuaikuisten" vaatteisiin, kun tytöllä oli nätti hame, neuletakki ja siistit kengät kaupungilla päällä.

Vierailija
429/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kynsilakka ei oo kovin vaarallista

Ja tuskin kukaan sitä aina käyttää

Mun 3-vuotias tyttö käyttää. Ilmoittaa itse että pitää olla kynsilakat. Rakastaa kaikkea naisellista ja tyttömäistä. Myös käsilaukut ovat kova sana ja nuket.

^ Sinäkö tottelet 3-vuotiasta? Entä jos haluaa käyttää kielilävistystä? Haloo.... Jos tuon ikäinen itse ilmoittaa että

"Pitää olla..." ja sinä toteutat toiveet kasvatat pikkutyrannia.

Tämä ei ole vanhemmuutta. Vanhemmuutta on arvioida mikä on. ok. missäkin iässä, ja ottaa itkuhuutopotkuraivarit Irmapettreriltä vastaan tyynesti. Perustella ja keskustella. Joo, tiedän. On aikaavievää, keskittymistä vaativaa ja ärsyttävääkin. Mutta. Sitäpä se vanhemmuus on?

Vierailija
430/431 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän kampaajat värjää alle 16-vuotiaiden hiuksia. Miksi vanhemmat tekisivät niin?

Nuoreni yläkoulussa iso osa värjää/sävyttää hiuksiaan. Kun kampaaja ei värjää, se tapahtuu kotona kaupan väreillä. Kenen tahansa on noita helppo hankkia ja värjätä itsekseen.

Vierailija
431/431 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kävin kampaajalla värjäämässä usein hiuksia kun olin vielä 14-vuotias 🤔 Viitaten siis tuohon ettei kampaajat värjää alle 16-vuotiaiden hiuksia. Vai onko tämä kenties joku uudempi sääntö?

Vm. - 89