Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Esikoulussa näkee pikkuaikuisia, joilla on värjätyt hiukset ja lakatut kynnet". Mitä mieltä?

Kommentit (431)

Vierailija
341/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määritellään "merkkivaate"? Eikö esimerkiksi Reimakin ole merkkivaate?

Kyllä ja olen ymmärtänyt, etteivät kaikki tädit tätäkään merkkiä hyvällä katso. Heti olet joku trendipelle, jos lapsella on Reimaa päällä.

Oikeastiko? Luulin, että Reima on ihan normaali, yleinen, jopa suotava ulkoilukampe, kun ovat yleensä hyviä ja säänkestäviä vaatteita. Eikö tärkeintä ole, että juuri ulkovaatteet olisivat hyvät. Outoa pahoittaa mielensä siitä, jos jonkun lapsella on hyvä ulkoiluvaate.

Reima ei ole ollut trendikäs ainakaan kymmeneen vuoteen, joten ihan höpöjä tuo yksi puhui.

Vierailija
342/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Suomessakin on menossa tuontikulttuurillinen muutos niin on hyvä, että pikkutytöt opetetaan tulevaisuuttaan varten jo lapsesta asti miellyttämään miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä aina saa lukea, miten merkkivaatelapset eivät saisi touhuta ja sotkea vaatteitaan. Todellisuudessa en ole törmännyt yhteenkään tällaiseen. Samoin koulusta tulee kyllä Wilmaan viestiä, jos ei ole riittävästi ulkovaatetta pikkukoululaisilla, ja mitä nyt olen joskus iltapäiväkerhosta lasta hakenut, niin ihan päiväkotimaailmaan verrattavat ulkovaatteet siellä jokaisella näkyy, joskaan haalareita ei kovin moni enää käytä.

Meillä lakattiin sekä pojan että tytön kynsiä päiväkoti-ikäisenä, mutten ihan ymmärrä miten se haittaisi minkäänlaista leikkiä.

Vierailija
344/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon takki ja housut vs. haalari asiaan sanon omien lasten kokemuksella että tietyn ikäisillä remuajilla menee helposti housuista rikki polvet tai takamus, joten itse ostan mieluummin erikseen.

siistissä kunnossa olevan takin voi vielä kierrättää pikkusisaruksille tai myydä toisin kuin paikatun haalarin ja tulee halvemmaksi ostaa seuraavalle uudet toppahousut entisen takin kaveriksi kuin uusi haalari

Koululaisilla haalari olisi juuri hyvä, kun mennään monta kertaa sisään ja ulos päivän aikana, nopea ja kätevä pukea. Ja tulisi se housuosa automaattisesti päälle, eikä tarvitisi miettiä ulko- tai toppahousujen pukemisia.

Vierailija
345/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulle lapsia tulee, niin ne saavat kyllä olla ihan lapsia kaikessa rauhassa. Teini-iässä tulee kumminkin meikkailut sun muut kuvioihin, ja aikuinen ehtii olla kymmeniä vuosia. Mutta se viaton lapsuus on vain n. ekat kymmenen vuotta ihmisen elämästä, kyllä sen ajan pitää saada olla ihan LAPSI. Eikä tunkea aikuisten juttuja pienille.

Vierailija
346/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan pikkulapsi ei osaa itse meikata eikä lakata kynsiään, kyllä ne äidit ne pynttää ja pakkeloi. Lasten tällääminen palvelee vain äidin turhamaisia tarkoitusperiä, ei lapsen. Äiti haluaa, että hänen pikku tyttönsä on se kaikkein kaunein ja söpöin, jota muut ihastelee. Viis siitä, opettaako se tytölle jo aivan pienenä kauheat ulkonäköpaineet.

Vierailija
347/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Mie romahan.

Vierailija
348/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan pikkulapsi ei osaa itse meikata eikä lakata kynsiään, kyllä ne äidit ne pynttää ja pakkeloi. Lasten tällääminen palvelee vain äidin turhamaisia tarkoitusperiä, ei lapsen. Äiti haluaa, että hänen pikku tyttönsä on se kaikkein kaunein ja söpöin, jota muut ihastelee. Viis siitä, opettaako se tytölle jo aivan pienenä kauheat ulkonäköpaineet.

Itse asiassa kyllä ne lapset itse lakkaa ja heillä on isompia sisaruksia ja kavereita.

Vierailija
349/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä ne lapset itse lakkaa ja heillä on isompia sisaruksia ja kavereita.

No en kyllä ihan oikeasti usko, että esikouluikäinen eli 6-vuotias osaa kynnet lakata ihan omatoimisesti, ilman mitään äidin apua tai ehdotusta. Isosisko ehkä voi joo lakata pienemmälle, mutta toivottavasti ei koska kynsilakoissa on niin paljon myrkkyjä muutenkin, ettei kyllä pienen lapsen elimistöön tarvitsisi niitä imeyttää. Formaldehydiä ym, varsinkin halvemmissa lakoissa. Mutta ihan kaikissa kynsilakoissa on vahvat liuottimet ja muut, ja lapsen elimistössä on valtavan paljon pienempi tilavuus ja nestemäärä, johon ne imeytyy, joten paljon pienemmät pitoisuudet on haitallisia kuin aikuisilla.

Vierailija
350/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ihan oikeasti usko, että esikouluikäinen eli 6-vuotias osaa kynnet lakata ihan omatoimisesti, ilman mitään äidin apua tai ehdotusta. Isosisko ehkä voi joo lakata pienemmälle, mutta toivottavasti ei koska kynsilakoissa on niin paljon myrkkyjä muutenkin, ettei kyllä pienen lapsen elimistöön tarvitsisi niitä imeyttää. Formaldehydiä ym, varsinkin halvemmissa lakoissa. Mutta ihan kaikissa kynsilakoissa on vahvat liuottimet ja muut, ja lapsen elimistössä on valtavan paljon pienempi tilavuus ja nestemäärä, johon ne imeytyy, joten paljon pienemmät pitoisuudet on haitallisia kuin aikuisilla.

Sulla ei ilmeisesti ole lapsia.

Vierailija
351/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua pikkuaikuiset lapset ihmetytä, vaan heidän lapsen asteelle jääneet vanhempansa. Onko siinä mitään järkeä, että lapsia käytetään oman egon korostamiseen? Lasten laittaminen sellaisiksi, mitä kuvittelee aikuisena itse lapsena ollessa halunneensa on mielestäni osoitus huonosta itsetunnosta. Lapsethan tekee mitä tahansa vanhempiaan miellyttääkseen, mutta purkavat sen väärässä roolissa olemisen muihin lapsiin.  Jopa kymmenien vuosien jälkeen muistelen katkerana velipoikani kanssa jököttämistä hienoissa vaatteissa sukujuhlissa ja vastaavissa, oltiin kuulemma oikein fiksuja nuoria. Tosin olisimme mieluummin leikkineet pihalla muiden lasten kanssa. Eipä meitä myöhemmin heidän seuraansa pyydettykään.

Vierailija
352/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua pikkuaikuiset lapset ihmetytä, vaan heidän lapsen asteelle jääneet vanhempansa. Onko siinä mitään järkeä, että lapsia käytetään oman egon korostamiseen? Lasten laittaminen sellaisiksi, mitä kuvittelee aikuisena itse lapsena ollessa halunneensa on mielestäni osoitus huonosta itsetunnosta. Lapsethan tekee mitä tahansa vanhempiaan miellyttääkseen, mutta purkavat sen väärässä roolissa olemisen muihin lapsiin.  Jopa kymmenien vuosien jälkeen muistelen katkerana velipoikani kanssa jököttämistä hienoissa vaatteissa sukujuhlissa ja vastaavissa, oltiin kuulemma oikein fiksuja nuoria. Tosin olisimme mieluummin leikkineet pihalla muiden lasten kanssa. Eipä meitä myöhemmin heidän seuraansa pyydettykään.

Suomi on muuttunut länsimaisemmaksi paikaksi. Vasemmistolaisuus on vähentynyt ja tilalle on tullut amerikkalaishenkistä ajattelua ja kultuuria.

Ei siis kyse ole vanhempien lapsellisuudesta tai egoistisyydestä. Vaan erilaisesta kultuurista.

Oikeistolaisesta yksilökohtaisesta näkökulmasta lähestyvää menestyksen ihannoinnin meininkiä.

Kaikki lähtee ulkonäöstä ja katutyylistä. On oltava street vice.

On oltava tietyllä tapaa kylmä, päättävä ja suoraviivainen, että menestyy elämässään.

Tähän kuuluu kalliit merkkivaatteet, tatuoinnin kaularajalle asti, korkean kulutuksen käyttäytyminen ja se näyttävä elämäntyyli. Monilta tämä on opittu jengeistä nuoruudesta ja kaduilta. Se siirretään nyt lapsille.

Meillähän on paljon pieniä lapsia puistoissa harrastamassa rap-battleakin.

Suomi on muuttunut oikeistolaisemmaksi.

Sitä vasemmistolaiset vähän ihmettelee, että miksi toiset loistaa koruilla ja timanteilla ja toiset kulkee armeijan hernekeiton vihreissä aktivistin takeissa tai muuten sotilaallisesti tummissa vaatteissa. Sulautuen harmaaseen massaan.

Sitten on tämä läntinen räväkkä porukka. He värjäävät hiuksiaan ja laittavat kynsiään. Näyttävät muille oman taloustilanteen häpeilemättä. Heillä on varaa ottaa kalliita tatuointeja ja juoda yleellisiä kuohuviineja . He puhuvat ääneen kannabiksen laillistamisestakin häpeilemättä kovaan ääneen yksilönvapauksien nimiin. He uskovat että tienaamalla pääomaa voi ja saakin elää haluamaansa elämää, kun elämänsä itse maksaa.

He ovat läntisiä ja me toiset ovat itäisiä vasemmalla.

Vierailija
353/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä isoja paikkakuntakohtaisia eroja vai? En minä ole esikoululaisissa huomannut mitään pikkuaikusia. Kun lasta hakee, ihan ovat kaikki muutkin lapset kurahousuissa siellä pihalla.

Vierailija
354/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on menossa, onneksi ei ole pelkoa jälkikasvun puolesta.

Vierailija
355/431 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi ei ole kovin pitkä, niin löytyi tokaluokkalaiselle vielä hyviä lastenvaatteita, esim. pihalle kurahousut ja talvea varten toppahaalari. Kotioloissa puetaan ihan käytännöllisyys edellä. Kouluun vähän enemmän isomman lapsen vaattetta sitten, mutta kuitenkin selkestäi lastenmalleja edelleen.

Vierailija
356/431 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsi ei ole kovin pitkä, niin löytyi tokaluokkalaiselle vielä hyviä lastenvaatteita, esim. pihalle kurahousut ja talvea varten toppahaalari. Kotioloissa puetaan ihan käytännöllisyys edellä. Kouluun vähän enemmän isomman lapsen vaattetta sitten, mutta kuitenkin selkestäi lastenmalleja edelleen.

Meilläkin on pihavaatteet erikseen ja kouluvaatteet erikseen.

Vierailija
357/431 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon te juttelette muiden lasten vanhempien kanssa vaateasioista? Lähinnä tarkoitan sitä, että sovitteko esim. lapsen kaverin äidin kanssa, että ostetaan molemmille esim. haalarit?

Vierailija
358/431 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, jos sukupuoli tuo ihmiselle lisäarvoa. On hienoa, jos siitä osaa nauttia! Identiteetin selkeyttä, mahdollisuuksia ihmissuhteisiin.

Vierailija
359/431 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lastani on ollut kolmella eri vuosikymmenellä vuorollaan päivähoidossa, enkä ole moista ilmiötä havainnut.

Vierailija
360/431 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kommentoi joku suomenkielisten lasten vientiä ruotsinkielisiin päiväkoteihin. Tuli ihan voileipä-iina mieleen. Muutkin siinä kuvauksessa täsmäsivät :D

Kuka on voileipä-iina? Hauska nimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi