Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Esikoulussa näkee pikkuaikuisia, joilla on värjätyt hiukset ja lakatut kynnet". Mitä mieltä?

Kommentit (431)

Vierailija
41/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pikkupoika roolileikkii ihailemaansa poliisia tai jalkapalloilijaa, niin asiassa ei nähdä mitään pahaa. Kun taas pikkutyttö roolileikkii ihailemaansa meikkitubettajaa tai mallia niin asiasta huolestutaan.

Jos yhtään asiaa ajattelee, niin tuohan on ihan kuvottavaa lapsen seksualisointia, jos aikuinen ihminen ei kykene näkemään meikillä leikkivää lasta ihan vaan meikeillä leikkivänä lapsena.

Kyllä ainakin meillä päin paheksutaan, jos pikkujalkapalloilija filmaa kuten ihailemansa jalkapallotähti.

Kyse ei ole vain siitä, että lapset jäljittelevät aikuisten ulkonäköä, vaan myös siitä, että lapset jäljittelevät arvoja, jotka eivät ole sopivia lapselle eivätkä aikuiselle, täysin ymmärtämättä niiden syvempää sisältöä, esimerkiksi musiikkivideoiden ironiaa.

Vierailija
42/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt aiheuta mitään kauhistelua, vaan pari käytännön mietettä:

- hiusvärit saattavat herkistää. En tiedä missä iässä niitä kannattaa ruveta käyttämään, mutta ainakin mahdollisimman myöhään. Meillä tuo vaihe meni vähän niinkuin ohi. Nuorena mankui mutta ei annettu.

- kynsilakka ei ole minulle ongelma. Turvallisempi kuin lasten permanent-tussilla tehty tee-se-itse-kynsilakka ja samalla voi opettaa miten ruman halkeilleen kynsilakan saa pois, sekä yleisestikin kauniiden kynsien hoidon.

- päiväkoti/eskari-ikäinen rönyää metsässä ja pihalla, lumessa, loskassa,kurassa. Se on kuin metsurin työtä. Miten pukisit metsurin? Me laitettiin villaa alle ja reimatekkiä päälle, kunnon rukkaset ja saappaat (kuoma oli silloin käytössä, vasta myöhemin luettiin että se tukee jalkapohjaa "väärin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika halusi 3-vuotiaana kokeilla kynsilakkaa nähdessään minun lakkaavan omia kynsiäni. Laitettiin sitten joka sormeen eri väri ja se oli hänestä hauskaa.

Mitä noihin värjättyihin hiuksiin tulee niin eiköhän ne ole pois peseytyviä suoravärejä, ihan turvallisia myös lapsille.

Noin muuten taas aika ihmeellisesti kirjoitettu juttu. Oikein hakemalla haettu avautumisen aihetta kun vaatemerkitkin pitänyt erikseen mainita.

Vierailija
44/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hiusvärit saattavat herkistää. En tiedä missä iässä niitä kannattaa ruveta käyttämään, mutta ainakin mahdollisimman myöhään. Meillä tuo vaihe meni vähän niinkuin ohi. Nuorena mankui mutta ei annettu.

- kynsilakka ei ole minulle ongelma. Turvallisempi kuin lasten permanent-tussilla tehty tee-se-itse-kynsilakka ja samalla voi opettaa miten ruman halkeilleen kynsilakan saa pois, sekä yleisestikin kauniiden kynsien hoidon.

- päiväkoti/eskari-ikäinen rönyää metsässä ja pihalla, lumessa, loskassa,kurassa. Se on kuin metsurin työtä. Miten pukisit metsurin? Me laitettiin villaa alle ja reimatekkiä päälle, kunnon rukkaset ja saappaat (kuoma oli silloin käytössä, vasta myöhemin luettiin että se tukee jalkapohjaa "väärin".

Ne värit on värisuihkeita, ei tavallisia hiusvärejä.

Eikä niissä päiväkodeissa kaikissa mitään metsää ole, ei ole edes puita vaikka niistä saisikin varjoa.

Vierailija
45/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niissä päiväkodeissa kaikissa mitään metsää ole, ei ole edes puita vaikka niistä saisikin varjoa.

Tämä oli päivän paras perustelu pikkuaikuiseksi pukemiselle. Kun kaikissa päiväkodeissa ei ole metsää!

Vierailija
46/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan jutun mukaan oli se ettei vanhempien mielestä nuo hienommat merkkivaatteet saa lapsen leikeissä likaantua jne. Miksi pukea leikki-ikäiselle lapselle vaatteita, joissa ei voi leikkiä? Leikkiminen se lapsen ”työ” tuossa iässä on, ei jossain puiston penkillä pönöttäminen.

Onhan se ihan todistettu juttu, että nykyään lapset alkavat pitää leikkimistä nolona mitä aiemmin. Muistan itse, että isosiskoni ikäryhmä oli vielä 12-vuotiaana haalareissa ja vaihteli innoissaan Pokémon-kortteja ja nykyään hyvä jos saa eskarilaisille haalarit päälle, kun toisten lapsen mielestä haalarit ovat noloja ja sitten kiusataan. Vanhemmilta tuo nolous-ajattelu peritään.

Vierailija
47/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli päivän paras perustelu pikkuaikuiseksi pukemiselle. Kun kaikissa päiväkodeissa ei ole metsää!

Eipä siinä niin lue. Olisi hyvä että opettelisit lukemaan.

Vierailija
48/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siitä hyötyy, että vanhemmat ovat mukana tässä materialistisessa kilpavarustelussa. Kuka se lienee?

Vierailija
49/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan jutun mukaan oli se ettei vanhempien mielestä nuo hienommat merkkivaatteet saa lapsen leikeissä likaantua jne. Miksi pukea leikki-ikäiselle lapselle vaatteita, joissa ei voi leikkiä? Leikkiminen se lapsen ”työ” tuossa iässä on, ei jossain puiston penkillä pönöttäminen.

Onhan se ihan todistettu juttu, että nykyään lapset alkavat pitää leikkimistä nolona mitä aiemmin. Muistan itse, että isosiskoni ikäryhmä oli vielä 12-vuotiaana haalareissa ja vaihteli innoissaan Pokémon-kortteja ja nykyään hyvä jos saa eskarilaisille haalarit päälle, kun toisten lapsen mielestä haalarit ovat noloja ja sitten kiusataan. Vanhemmilta tuo nolous-ajattelu peritään.

Löytyykö kaupoista 12-vuotiaille haalareita? Ei löydy, eikä ole löytynyt sitten 90-luvun. Kauppojen tarjonta aika pitkälle määrittää mitä niille lapsille puetaan.

Vierailija
50/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvulla lapsuus näytti olevan katoamassa.

Nyt taas lapset saavat olla lapsia.

Tämä on minun havaintoni asiasta.

Vierailija
51/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että nää päiväkodin tädit jaksaa aina IHMETELLÄ. Miksi eivät voi keskittyä siihen työhönsä siellä työpaikalla?

Ihmettelevät kun on epäkäytännöllsiä vaatteita, joissa ei voi liikkua, ja ihmettelevät myös jos lapsella on nikea ja adidasta 😄 Eipä noille ihmettelijöille näköjään mikään kelpaa, vaikka hyviä pointteja jutussa olikin paljon. Olisko tuossa hieman nyt omaa aatemaailmaa mukana, eikä täysin ammatillista näkökulmaa?

Vierailija
52/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään esikoulua.

Käsitteet kuntoon.

Vierailija
53/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asumme maalla. Täällä lapset saavat olla lapsia.

Vierailija
54/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään esikoulua.

Käsitteet kuntoon.

Mikäs se sit on?

Vierailija
55/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aikuiset vasta saavatkin! No tsoukki, tsoukki...

T. Ex-maalainen

Vierailija
56/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aikuiset vasta saavatkin! No tsoukki, tsoukki...

T. Ex-maalainen

Siis olla lapsia! Jos joku luuli että on jotain seksuaaliviittauksia

Vierailija
57/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä niin lue. Olisi hyvä että opettelisit lukemaan.

Mitä siinä sitten sanottiin metsistä ja päiväkodeista?

Vierailija
58/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä eskarilaisella voi olla teini-ikäinen isosisarus, jota ihailee. Tämä oli minulla suurin syy siihen, että "näytin pikkuaikuiselta".

Hyvä pointti! Ei aina ne motiivit siellä taustalla ole ne, mitä tarhatädit itse tulkitsevat ja keksivät

Vierailija
59/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nää päiväkodin tädit jaksaa aina IHMETELLÄ. Miksi eivät voi keskittyä siihen työhönsä siellä työpaikalla?

Ihmettelevät kun on epäkäytännöllsiä vaatteita, joissa ei voi liikkua, ja ihmettelevät myös jos lapsella on nikea ja adidasta 😄 Eipä noille ihmettelijöille näköjään mikään kelpaa, vaikka hyviä pointteja jutussa olikin paljon. Olisko tuossa hieman nyt omaa aatemaailmaa mukana, eikä täysin ammatillista näkökulmaa?

Syvälukutaitoni soitti ja kertoi, että jutun mukaan ongelma ei ollut merkeissä vaan siinä, että vaatteet ovat sopimattomia päiväkodin arkeen.

Vierailija
60/431 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä asun suuressa, tai keskisuuressa kaupungin keskustassa enkä ole törmänyt noihin asioihin kolmen lapsen äitinä. Nike vaatteet oli urheilijaperheen lapsilla, mutta ne kyllä sai likaantua vapaasti.