Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läski kysyy, mitä normaalit ihmiset syö?

Vierailija
30.12.2014 |

Hei!

Minä olen pitkän linjan läski, siis en muista aikaa jolloin olisin ollut normaalipainoinen? Vanhempani ovat sellaisia "riisitikkuja" jotka eivät liho millään ja jo lapsesta asti ovat kuvitelleet minun olevan samanlainen ja on syöty sipsiä ja karkkia ja läskiä on vaan tullut. Jossain teini-ikäisenä tuli kasvupyrähdys mikä vei paljon kiloja mennessään, mutta kun oli tottunut olemaan se läski, olin n.60 kiloisenakin se läski ja niinpä kohta mittarissa oli 100.

Painan tälläkin hetkellä kahden ihmisen verran, vaikka en ole raskaana ;-) En ole tekemässä mitään "selkärangatonta" lupausta laihduttaa 1.1.15 alkaen vaan olen kypsytellyt tässä isompaa elämänmuutosta. Nyt olen jo jättänyt sokereita vähemmälle mutta työssäkäyvänä perheenäitinä en ajatellutkaan alkaa millekään "dieetille". En karppaamaan, en larppaamaan en kurppaamaan. Vaan että koko perhe voisi syödä samaa ruokaa.

Haluaisin oppia syömään ihan normaalisti. Siksi tässä mietinkin, mitä normaalit ihmiset syövät? Voisiko joku kirjoittaa esimerkin kaikista päivän ruuista, joita syö? Eikä mitään provoja, että koko päivän ateria on "omena" vaan tiedän, että te syötte mutta mitä? Ajattelin, että jos söisin kuten normaalit ihmiset, saisin siitä mallin ihan tavalliselle ruokailutavalle ja liikuntaa & vedenjuontia lisäämällä voisin jopa saavuttaa jotain.

Olen kokeillut joskus laihduttaa ja 10kg lähtikin heittämällä, kun nesteet tirisi ja jätin kaikki rasvat pois. Se 10kg tuli kuitenkin heti takaisin, kun en osannutkaan käyttää rasvaa fiksusti ja kohta oltiin taas pitsalinjalla. Tiedän myös konseptin: syö vähemmän kuin kulutat mutta kun on tottunut vetämään "ämpärillisen" safkaa, vatsa ei täyty "lasillisesta" ja sitten ollaan taas oravanpyörässä -> nälkä -> kiukuttaa -> syön -> kiukuttaa -> syön lisää jne.

Omia lapsiani en ikinä päästä läskiintymään. He ovat todella liikkuvaisia ja kannustan heitä liikkumaan ja yritän itse lähteä mukaan pelaamaan jalista ym. mutta kun kunto loppuu! Mutta hiljaa hyvä tulee :) Lapset syö tosi vähän, tykkäävät kasviksista eikä meillä mussuteta karkkia joka päivä, joten heidän osalta en ole huolissani, vaan tästä omasta kuosistani. Ravintoterapeutille tai pt:n palkkaamiseksi ei ole varaa, siksi yritän pärjätä omillani ja keksiä minulle sopivat kuviot :)

KERTOKAA: Mitä normaalipainoiset ihmiset syövät päivässä?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn hoikkana ihan vain siksi, että syön vain kolme kertaa päivässä. Se ei ole mikään pakotettu "rytmi" vaan tulee ihan luonnostaan ja kaipaan ruokaa useammin vain silloin jos teen jotain tosi fyysisesti raskasta. Syön aamupalan (100% ruisjauhoista tehtyä ruisleipää, kasviksia, kahvia, marja/hedelmä/vihersmoothie) ja sitten yleensä kerran jonkin lämpimän aterian runsaalla salaatilla ja illalla jotain "pientä, mutta täyttävää", esim. salaattia, itse tehtyjä bageleita, munakkaan tai hedelmää. En väitä syöväni terveellisesti, mutta syön vähemmän kuin kulutan ja se on aika iso pointti jos haluaa pysyä laihana. Saatan syödä jotain pientä makeaa useita kertoja viikossa, mutta se ei vaikuta, koska syön silloinkin vähemmän kuin kulutan. Olen varmaan siinä mielessä onnekas, että minun kroppa ei tarvi ruokaa 2-3 tunnin välein.

Vierailija
102/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja vain kerran viikossa, enkä juo limsoja tai syö sipsejä.

Aamiainen: Itselläni aamiaisen pitää olla tuhti, esim. Kaksi ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkulla. Ehkä muna tai avokado päälle. Kahvia maidolla.

(Välipala): Jos olen kotona päivällä niin syön yleensä varmaan rahkaa ja pakastemarjoja, tai hedelmän tai porkkanan tms.

Lounas ja päivällinen: Syödään puolison kanssa ihan ns. normaalia kotiruokaa, eli jopa niitä makaronilaatikoita ja lasagneja, joskus lemppariani tortillaa. Pastat, leivät jne. Tumminta saatavilla olevaa. Eniten pidän kanaruuista, niin niitä teen. Käytän ihan oikeaa kermaa ruuissa joihin kermaa, mutta paistan oliiviöljyssä tai kookosöljyssä, patoja lukuunottamatta. Harvemmin on erikseen pykättyä salaattia, mutta sitten joko pilkottuja vihanneksia tai pakasteesta höyrytettyjä parsakaaleja tai viherpapuja. Opiskelupaikan ruokalassa jos lounastan, niin sitten valitsen niistä vaihtoehdoista vähiten pahan :D Monesti kasvisruokaa ja salaattia siemenillä.

Jos olen kotona päivällä niin en syö yleensä lounasta ollenkaan.

Iltapalaksi hedelmää ja leipää ja vihreää teetä.

Elikkä ei mitään ihmeellistä. Luulen, että annoskoot ja herkut ovat suurimmalla osalla se ongelma. Helposti hämää itseään esim. Pienemmillä lautasilla. Nyrkkisääntökin toimii, eli lautaselle otetaan nyrkin koon verran proteiinia ja hiilaria ja kasviksia saa mielestäni syödä niin paljon kuin haluaa. Lisäksi tärkeää on syödä tasaisesti, kun alkaa tulla nälkä niin syö vaikka porkkanan, näin ei tule paniikkia saada esim. Suklaapatukkaa. Se toimii myös, että syö hitaammin niin ymmärtää milloin tulee täyteen. Runsas juominenkin tuo kylläisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:51"]

Hei!

Minä olen pitkän linjan läski, siis en muista aikaa jolloin olisin ollut normaalipainoinen? Vanhempani ovat sellaisia "riisitikkuja" jotka eivät liho millään ja jo lapsesta asti ovat kuvitelleet minun olevan samanlainen ja on syöty sipsiä ja karkkia ja läskiä on vaan tullut. Jossain teini-ikäisenä tuli kasvupyrähdys mikä vei paljon kiloja mennessään, mutta kun oli tottunut olemaan se läski, olin n.60 kiloisenakin se läski ja niinpä kohta mittarissa oli 100.

Painan tälläkin hetkellä kahden ihmisen verran, vaikka en ole raskaana ;-) En ole tekemässä mitään "selkärangatonta" lupausta laihduttaa 1.1.15 alkaen vaan olen kypsytellyt tässä isompaa elämänmuutosta. Nyt olen jo jättänyt sokereita vähemmälle mutta työssäkäyvänä perheenäitinä en ajatellutkaan alkaa millekään "dieetille". En karppaamaan, en larppaamaan en kurppaamaan. Vaan että koko perhe voisi syödä samaa ruokaa.

Haluaisin oppia syömään ihan normaalisti. Siksi tässä mietinkin, mitä normaalit ihmiset syövät? Voisiko joku kirjoittaa esimerkin kaikista päivän ruuista, joita syö? Eikä mitään provoja, että koko päivän ateria on "omena" vaan tiedän, että te syötte mutta mitä? Ajattelin, että jos söisin kuten normaalit ihmiset, saisin siitä mallin ihan tavalliselle ruokailutavalle ja liikuntaa & vedenjuontia lisäämällä voisin jopa saavuttaa jotain.

Olen kokeillut joskus laihduttaa ja 10kg lähtikin heittämällä, kun nesteet tirisi ja jätin kaikki rasvat pois. Se 10kg tuli kuitenkin heti takaisin, kun en osannutkaan käyttää rasvaa fiksusti ja kohta oltiin taas pitsalinjalla. Tiedän myös konseptin: syö vähemmän kuin kulutat mutta kun on tottunut vetämään "ämpärillisen" safkaa, vatsa ei täyty "lasillisesta" ja sitten ollaan taas oravanpyörässä -> nälkä -> kiukuttaa -> syön -> kiukuttaa -> syön lisää jne.

Omia lapsiani en ikinä päästä läskiintymään. He ovat todella liikkuvaisia ja kannustan heitä liikkumaan ja yritän itse lähteä mukaan pelaamaan jalista ym. mutta kun kunto loppuu! Mutta hiljaa hyvä tulee :) Lapset syö tosi vähän, tykkäävät kasviksista eikä meillä mussuteta karkkia joka päivä, joten heidän osalta en ole huolissani, vaan tästä omasta kuosistani. Ravintoterapeutille tai pt:n palkkaamiseksi ei ole varaa, siksi yritän pärjätä omillani ja keksiä minulle sopivat kuviot :)

[/quote]

Ihan samaa kuin läskitkin, normaalit eivät vain syö enempää kuin kuluttavat.

Vierailija
104/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:51"]Hei!

[/quote]
Öö mitä syö? Ihan tavallista ruokaa? Kotiruokaa siis. Joskus pitsaa, tai muuta herkkua. Annoskoko on sitten toinen juttu, kotiruualla ei laihdu jos annokset on liian isoja.
T.-35kg vajaassa vuodessa.

Vierailija
105/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani itse asiassa sisältää tosi paljon kuitua, joten en usko, että sitä yhtä vastaajaa ummettaa.

Vierailija
106/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihduttanut vaatekoosta L kokoon XS-S. Tässä juttuja, mitkä ovat auttaneet minulla:

-Syö ainoastaan ruokia, mistä pidät. Oleellinen asia sen kannalta, että ei ole sellainen olo, että syö jotain vain siksi kun se on terveellistä, vaan siksi, että se maistuu hyvältä. Tätä voi kuitenkin huijata hieman, esim. en itse pidä kaurapuurosta sellaisenaan, mutta se on todella hyvää esimerkiksi soseutettujen marjojen kanssa. Nauti ruoasta ja ruokahetkistä.

-Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Nautin esimerkisi iltaruoan jälkeen usein pari palaa suklaata. Se jää siihen pariin, ja täyttää päivän makeakiintiön. Jos mielesi tekee megapussia sipsejä, älä ehdottomasti kiellä sitä itseltäsi, vaan mieti mielummin, mitä se tekee ololle ja vartalolle. Tekeekö vielä mieli?

-Älä mene nälkäisenä nukkumaan. Oma ruokarytmini on melko ranskalaistyylinen: jotain pientä aamulla, kevyt lounas ja vasta illalla kunnon ruokaa niin, että lähtee nälkä.

-Ei välipaloja, ei "pakkosyömistä". Jos on nälkä aterioiden välissä, nappaan yleensä muutaman pähkinän, juon päivän mittaa kahvia kevytmaidolla tai teetä. Nälkäänkään ei tosiaan kuole, kun tietää, että myöhemmin kyllä saa ruokaa. Jos käyt esimerkiksi kahvilla kaverisi kanssa, ei ole pakko ottaa sitä pullaa, kahvi/tee riittää.

-Tarpeeksi hyviä rasvoja, light-tuotteet pois. Käytän ihan reippaasti esim. oliiviöljyä, pähkinöitä, avokadoa ja jopa kauhisteltuja rasvaisia juustoja ja majoneesiakin. En pelkää myöskään hiilareita, vaan kuuntelen kroppaani ja syön sen mukaan, millainen olo on.

-Puhtaita makuja, mahdollisimman pelkistetyistä aineksista. Pääsääntöisesti ei eineksiä, vaan itse laitettua ruokaa. Mielummin luonnonjogurttia hunajatilkalla kuin sokerista marjajogurttia, mielummin lohta kuin kalapuikkoja.

-Juon mehua n. 2dl aamulla, kahvin joukossa sitä maitoa. Välillä joku lasillinen kuivaa valko-/kuohuviiniä. Muuten ei kalorillisia juomia, sen sijaan runsaasti vettä.

-Liikunnan lisäksi muutamat vakiojumppaliikkeet päivässä. Näihin menee aikaa n. 10 minuuttia, mutta muokkaavat hyvin ryhtiä ja linjoja ja näyttää hyvältä myös ilman vaatteita.

Nämä ovat toimineet minulla, mutta jokainen varmasti tyylillään.

Vierailija
107/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tottunut syömään isoja annoksia tai ei tunnu maha tulevan täyteen. Silloin pitää vetää salaattia ja kasviksia paljon! Täyttävät ja ovat kevyitä ja terveellisiä.

Aamupalaksi suosittelen proteiinia kuten munakasta ja puuroa iltaruuaksi. Miuten pelkkä hiilihydraatti tekee kovan nälän jo aamupäivällä hetken päästä. Ja joka aterialla tosiaan proteiinia ja vähän rasvaa.

Joillekin sopii syöminen vähän ja usein. Mulle ei vaan paljon ja harvoin. Siten haimakin lepää kun ei tarvitse koko ajan tuottaa insuliinia. Googlaa syömismallit 5:3 tai mun luonnostani noudattama 18:6, jossa oaastotaan vuorokaudessa 18 h ja syödään ruuat 6 h aikana.

Vierailija
108/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan älytöntä olla jatkuvasti miettimässä että onko tässä nyt tarpeeksi kasviksia/salaattia, syönkö tarpeeksi hedelmiä, eihän tää peruna oo vaan liian iso jne..

Mä syön ihan normaalia ruokaa, en laske kaloreita enkä mieti päätäni puhki että "No olenkos tänä päivänä nyt syönyt tarpeeksi proteiinipitoista ruokaa", mietin kyllä mitä syön ja paljon syön mutta en jaksa stressata (aikaisemmin stressasin syömistä helvetin paljon) ja mä väsyin siihen.

Syön itse esim. aamulla puuroa ja viipaleen ruisleipää tai kauraleipää. Joskus munakkaan. Päivällä lämpimän ruoan esim. makaronilaatikkoa noin 200-250g. Lisänä salaattia. Iltasella hedelmiä ja paljon salaattia tai maustamatonta jogurttia ja marjoja.

Kerran viikossa herkuttelen, syön yhden 200g suklaalevyn kahden päivän aikana tai 120g sipsejä.

1-2 x kuukaudessa syön pizzaa.

Tällä hetkellä alkoholia menee liikaa, siitä pitäs tinkiä.

25kg oon laihtunu kaks vuotta sitten ja aika lailla kilot pysyny poissa.

Kannattaa muistaa liikunta ja lihaskuntoharjoittelut on tosi jees!

Vierailija
109/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi välttämätöntä ja yksinkertaista ohjetta:

1) herkut pois (karkki, leivokset, suklaa, pizza, burgerit, nuggetit, kebabit yms mättöruoka)
2) annoskoko kohtuulliseksi (yksi lautanen riittää ja sillekin puolet kasviksia yms. heinää.)

Hiilareihin, rasvaan ja sokeriin (sic) muodostuu helposti vakava riippuvuus ja niiden vähentäminen on alkuun todella kivulias prosessi. Helpottaa kuukausien mittaan ja sen jälkeen sinua kuvottaakin ajatella mitä olet aiemmin syönyt (kuten kuuluukin).

Vierailija
110/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen: aamiaikseksi n. 2 dl maitorahkaa, 1,5 dl marjoja, 1-2 rkl murskattua cashew-pähkinää, kahvi mustana

Aamupäivällä saatoin syödä klementiinin, en muista enää varmaksi

Lounaaksi salaatti, jossa iso kulhollinen vihersalaattia, muutama sellerinvarsi, muutama parsakaalinkukinto, 100 g savustettua lohta, noin 150 g tuorejuustolla täytettyjä tulisia pikkupaprikoita, omenaviinietikkaa kastikkeeksi

Iltapäivällä noin parin ruokalusikallisen verran siemensekoitusta, klementiini, pieni omena ja 50 g tuorejuustotäytteisiä paprikoita, jotka jäivät salaatista yli.

Illalliseksi täytettyjä kesäkurpitsoita 3 kpl (siis yhteensä 1,5 kesäkurpitsaa). Täytteessä sipulia, herkkusieniä, broileria, hiukan chorizoa, tomaattipyreetä. Päällä juustoraastetta ja pieni loraus chilioliiviöljyä. Lasillinen valkoviiniä.

Nämä syömiset ovat hiukan normaalia kevyempiä. Yleensä syön esim. toisella aterialla lisukkeena pastaa, riisiä, perunaa tai leipää. 

Terv. BMI 19.1, ja ihan hyvin saa tälläkin painoindeksillä syödä :)

Vierailija
111/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:01"]Tässä mun muutama esimerkkipäivä, lääkäri on kehottanut pitämään listaa yllä mahakipuilujen vuoksi, siksi tiedän niin tarkasti.

18.12 to

Klo.8
täytelakuja 5kpl

Klo.11
vettä

Klo.11:45
5kpl kalapyörylöitä, 2kpl minitomaatteja, kermaviilikastiketta, vettä

Klo.17
tortilloja kanalla, juustolla, siijakastikkeella, salaatilla, chilikastikkeella ja yksi energiajuoma.

20.12 la

Klo.7
tee, joulutorttu, suklaakeksi, ruisleipä

Klo.14
irttareita ehkä parisataa grammaa

Klo.17:15
Perunamuussia jayheluhakastikkeella

Klo.21 klo.01 asti
cocista, irttareita, sipsiä

22.12 ma

Klo.8
kaakao, kalsium-tabletti

Klo.19
tonnikalasalaattia n.3rkl (eli vähän.. :/ )

Hmm.. en ole paras esimerkki :D Bmi 18, eli vielä ok ja ikää vähän päälle 20v. Kuntoilen viitenä päivänä viikossa.
[/quote]

Huh huh, en ihmettele jos vatsa on kipeä, ei tuohon lääkäriä tarvita. Kuka hullu syö noin?
[/quote]

Epäillään chronin tautia, joten siksi on vatsa kipeä. Syömistä rajoittaa se, etten uskalla julkisesti syödä oikeastaan mtn, koska suoraansanoen saatan paskoa housuuni minuutin varoitusajalla :/
[/quote]

No jätä nyt hyvä ihminen ainakin chilikastike, lakut ja irtokarkit pois, nehän vasta ärsyttää vatsaa ja suolta...

Vierailija
112/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:08"]Banaani itse asiassa sisältää tosi paljon kuitua, joten en usko, että sitä yhtä vastaajaa ummettaa.
[/quote]

Saattaa olla. Banaanin poisjättäminen on kuitenkin ihan niitä ekoja juttuja joita lääkäri vaikeasta ummetuksesta kärsivälle suosittaa.

Vierailija
113/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 173cm/55kg. Annoskoot tätä luokkaa:

http://2.bp.blogspot.com/-Pom5CpHXVp4/UTeLOcEBQqI/AAAAAAAAAEY/6ewXPVg7tCg/s1600/2013-03-04+13.26.30.jpg

Puolet lautasesta kasviksia. Pasta ja riisi ja leipä aina täysjyvää. Leipää syön max.1 viipaaleen päivässä. En sanstsaa vaan lopatan syömisen kun ei ole enää nälkä. Ikinä ei ähkyä (paitsi jouluisin).

Kokkaan oliiviöljyyn.En juuri käytä voita tai kermaa.

En syö ollenkaan makeaa, koska en pidä siitä. En syö sipsejä tms.rasvaista. Herkutteluhekinä puolikas tai vajaa pizza tai juustohampurilainen, mutta vain max. kerran viikossa.

Juomana vesi. Ei  milloinkaan mehuja.

Hedelmiä tai jugurttia välipalaksi.

Koskaan ei ole kiljuva nälkä.

Vierailija
114/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti päivän mittaan:

- aamulla mustaa kahvia ja tuoremehua, kaksi palaa täysjyväruisleipää, päällä keijua, normaalirasvaista juustoa, kalkkunaleikkelettä, vihanneksia.

- lounaaksi töissä yleensä kasviskeittoa ja iso salaatti, jossa vihanneksia, siemeniä, joku proteiininlähde, joskus juureksia. Ei salaatinkastiketta tai oliiviöljyä. Ei leipää. Juomaksi vettä ja rasvatonta maitoa. Jälkiruuaksi musta kahvi.

- välipalaksi omena tai pala näkkäriä tai ruisleipää.

- iltaruuaksi "normaalia kotiruokaa" yhdessä lasten kanssa.

- illalla, jos on nälkä, 1-2 palaa leipää tai hedelmiä tai smoothie tms. 

Liikuntaa 3-5 tuntia viikossa + hyötyliikunta. Herkkuja 1-2 päivänä viikossa.

Vierailija
115/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventäjät on hyvä. Voit seurata syömisiäsi ja saat hyviä vinkkejä

Vierailija
116/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ostolakossa.com/2013/03/ne-pastan-riisin-ja-perunan-korvikkeet.html?m=1

Kannattaa tehdä "normiruuista" kevyempiä versioita, esim. ite rakastan pastaruokia mutta pasta ei itsessään hirveesti miltään maistu ja on tosi kaloripitoista. Olen keittänyt kaalinsuikaleita samalla tavalla kuin pastaa keittäisi ja hyvää on. Seuraavaksi meinasin kokeilla chili con carnea mutta riisin teen kukkakaalista. Tällä tavoin voi "huijata" aivoja ja kaloreita on puolet vähempi :)

Vierailija
117/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeat herkut ovat minun heikkouteni. Suklaata tms. tulee napsaistua käytännössä joka päivä. Tykkään myös syödä isoja annoskokoja ruokaa. Olen kuitenkin pysynyt koko aikuisikäni normaalipainoisena (BMI 23).

En laske tarkkaan kaloreita, mutta olen jonkin verran kaloritietoinen, niin että tiedän, kuinka paljon päivän mittaan suurin piirtein syön. Kaltaiseni nelikymppinen nainen kuluttaa päivässä noin 2000 kaloria. Sen verran suurin piirtein syön varmaan, koska olen samassa painossa pysynyt viimeiset 15 vuotta (parikymppisenä olin vähän kevyempi). Koska tykkään syödä isoja annoksia, syön paljon kasviksia ja hedelmiä lämpimän ruoan lisäksi ja välipaloina. Joka aamu ja usein myös iltapalaksi syön kaurapuuroa. Se pitää hyvin nälkää, ja sitä voi myös maustaa marjoilla, rahkoilla, miksei vähän sokerillakin, jos ei muuten maistu. Kun ruokavalion perusta on kunnossa, mukaan mahtuu niitä herkkujakin kohtuullisessa määrin. Lisäksi harrastan säännöllisesti kevyttä liikuntaa.

Kannattaa rakentaa itselle sopiva dieetti miettien mistä tykkäät (=et ole valmis luopumaan) ja mitkä lihottavat ruoat tai ruokailutavat voisit jättää pois.

Vierailija
118/146 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näihin aina tulee pyynnöistä huolimatta oikeasti epänormaaleja ruokapäiväkirjoja yms? Ehkä Osa ei tajua että ei syö normaalisti? Kannatan omalääkärin kautta ravintoterapeutille menoa, ei pitäisi maksaa mitään jos saat sieltä lähetteen!

Vierailija
119/146 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hiukan muunneltu lautasmalli toimii.
Ne muutokset omalla kohdallani on ne että huonot hiilarit(vaalea leipä, vaalea pasta,riisi ja peruna) korvataan täysjyvätuotteilla, ja näitäkin kohtuudella(pääpaino vihanneksilla,juureksilla ja marjoilla).Lisätään sitä proteiinia ja rasvaa.

Vierailija
120/146 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:29"]Mun mielestä hiukan muunneltu lautasmalli toimii.
Ne muutokset omalla kohdallani on ne että huonot hiilarit(vaalea leipä, vaalea pasta,riisi ja peruna) korvataan täysjyvätuotteilla, ja näitäkin kohtuudella(pääpaino vihanneksilla,juureksilla ja marjoilla).Lisätään sitä proteiinia ja rasvaa.
[/quote]

Lisään tähän eiliset syömiset.

Aamulla pieni annos neljän viljan puuroa mehukeitolla, paistettu muna,savulohi.
Lounaalla kukkakaaligratiinia ja lihapullat paistetulla sipulilla ja salaattia.
Välipalalla omena ja teetä.
Päivällisellä pinaattikeitto raejuustolla, ruisleipä kalkkunaleikkeleellä ja paprikalla.
Iltapala pannukakkua stevialla makeutettujen mansikoiden kera ( tää oli harvinainen herkku kun anoppi leipoi) Normaalisti iltapala meillä on itsetehdystä jogurtista ja marjoista.