Mitä täysin normaalia sanaa et voi sietää?
Itse en tykkää kun puhutaan "rakastelusta" :D En tiedä miksi se alkaa vain naurattaa. Mies joskus kirjoittaa viesteihin, että rakastellaan niin kyllä on tunnelma pilalla :D
Kommentit (259)
Siis, etenkin AV-aloituksissa: Siis, onks joku oikeesti, pläp, pläp.....
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:09"]
Inhoan sanaparia "kunnon känni". Siksi, että en ymmärrä mitä kunnollista voisi olla raskaassa humalassa. Yleensähän suomen kielessä "kunnon" tarkoittaa jotakin rehtiä ja rehellistä, tuttua ja turvallista, kaikin tavoin hyväksyttävää. Tänään on kunnon pakkanen. Kunnon mies tulee kotiin, ottaa saunassa kunnon löylyt ja nautiskelee kunnon pihvin. Mutta mikä siinä on "kunnon", kun se mies - tai nainen - juo pullollisen tiukkaa viinaa ja käyttäytyy sen mukaisesti?
[/quote]
Huikeat 13 alapeukkua lyhyessä ajassa! Taitavat olla av-mammat melkoisia örveltäjiä. No, eipä juuri yllätä.
Emäntä, silloin kun puhutaan tyttöystävästä, avo-/aviovaimosta, joka EI ole maatalon emäntä! :)
Kun joku jalkauttaa räätälöidyn tahtotilan, suljen korvani enemmältä. Tiedän, että taas on vauhdissa työelämän puppusanageneraattori.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:23"]Kera. Esim. Leipää juuston kera
[/quote]
Tuosta tulee vielä ärsyttävämpi, kun kera-sanaa käyttää äidinkieltä taitamaton tai wannabe-ruotsalainen. Eli käytetään kera-sanaa sanan med tapaan: leipää kera juuston. Kahvia kera maidon. Vrt. bröd med ost, kaffe med mjölk.
Äippä, peppu, perhepeti, vaippa, napero, muksu, peppu, emäntä, leipä, lämpöinen.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:03"]
Itse en tykkää kun puhutaan "rakastelusta" :D En tiedä miksi se alkaa vain naurattaa. Mies joskus kirjoittaa viesteihin, että rakastellaan niin kyllä on tunnelma pilalla :D
[/quote]
Onhan se vähän hassu ja "elitistinen" sana, mutta jotenkin kiehtova. ;)
jäätelötötterö/tuutti. Kylpyamme. Nussitaan!/rakastellaanko? että saadaan sitten rakkaudenhedelmä.
Murteelliset sanat joita käytetään tehostaessa puhetta, vaikka voisi puhua kunnollakin. Murteessa ei sinänsä mitään pahaa, mutta kun vaihtaa kesken kaiken.
Neiti. En siedä sitä enää missään asiayhteydessä, kiitos näiden "tiedätte kyllä" .