Miksi autistia pidetään haukkumasanana? Siis snotaan, että oot varmaan autisti. Autistisen pojan äitinä harmittaa tällainen
Nimittely. Samanlaisia ihmisiä ne joilla on autismi on kuin muutkin ihmiset. Ei heidsä oo mitään hävettävää.
Kommentit (18)
Myös persuja haukutaan vammaisiksi. Sehän on loukkaus meitä vammaisia kohtaan!
Sanoja on tyhmä.Näin minä ajattelen.Niin tyhmä ettei tajua että olemme jokainen erilaisisia.Ei se tyhmä sille tyhmyydelleen mitään voi niin hänkin on ihan samanarvoinen ihmisenä.
Kaikki romanit eivät ole Manneja. On Mertsejä, Valdeja ja Rainereitakin! Haloo!
Internet aikana kiusaaminen on saanut uusia mittasuhteita.
Autistiksi sanotaan jo kaikkia joilla on edes vähän valtavirrasta poikkeavia kiinnostuksen kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos he ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, niin miksi heitä kuvaamaan edes on tuollainen sana?
Niin? Miten autismi-sana edes on saanut huonon maineen? Netin mukaan autismi, ei edes ole sairaus: Autismi ei ole sairaus tai kehitysvamma, vaan osa ihmiskunnan luonnollista neuromoninaisuutta. Ap
Koska autistit ovat TODELLA rasittavia ja saavat nykyään Suomessa diagnoosillaan kaiken kusipäisyyden anteeksi. Tyyliin Topi Borg, jota kaikki vihaavat, mutta YLE pakottaa.
Koska ovat tällaisia 31-v äitinsä kanssa asuva nillittäjiä:
Autistit ovat hirveitä jankkaajia ja saavat raivokohtauksia milloin mistäkin asiasta josta eivät satu pitämään. Näkyy ihan täällä palstalla. Ilmiantajat ovat 90 % autisteja.
Minä en suostu pitämään autistia haukkumatermi, vaikka joku yrittäisi sitä niin käyttää.
Ja jos itse epäilen jonkun olevan autisti, niin se on multa kehu, ei haukku.
- autisti (asperger)
Vierailija kirjoitti:
Autistit ovat hirveitä jankkaajia ja saavat raivokohtauksia milloin mistäkin asiasta josta eivät satu pitämään. Näkyy ihan täällä palstalla. Ilmiantajat ovat 90 % autisteja.
Onpa sulla vilkas mielikuvitus. Ja sitten vielä joku kaikkitietävyysharha. Mistä päättelet tietäväsi, ketkä täällä mitäkin ilmiantaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat tällaisia 31-v äitinsä kanssa asuva nillittäjiä:
Sulla on tosi paha pakkomielle. Ootko mielenterveyspalveluista koittanut hakea apua?
Vierailija kirjoitti:
Koska autistit ovat TODELLA rasittavia ja saavat nykyään Suomessa diagnoosillaan kaiken kusipäisyyden anteeksi. Tyyliin Topi Borg, jota kaikki vihaavat, mutta YLE pakottaa.
Milloin Topi Borg on ollut kusipää?
Mä oon tiennyt monta ihan saatanan rasittavaa ja kusipäistä neurotyypillistä ihmistä. Pitäiskö mun siitä päätellä, että kaikki neurotyypilliset on rasittavia kusipäitä?
Ite valitettavasti käytän harvakseltaan, kun en keksi muuta sanaa kuvaamaan ihmistä, jolla on surkeat sosiaaliset taidot, ei minkäänlaista tunneälyä ja ahdistuu kaikista läheisempienkin ihmisten seurasta. Koitan oppia tästä tavasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ite valitettavasti käytän harvakseltaan, kun en keksi muuta sanaa kuvaamaan ihmistä, jolla on surkeat sosiaaliset taidot, ei minkäänlaista tunneälyä ja ahdistuu kaikista läheisempienkin ihmisten seurasta. Koitan oppia tästä tavasta pois.
Sulla on tosi vanhentunut käsite siitä, miten autismi ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella pois siitä, sillä se on internetin tunkema ennakkoluulo. Puolisoni on autisti ja hänellä on paljon paremmat sosiaaliset taidot ja tunneäly kuin miehillä keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kyse on hyvin erilaisista ilmenemismuodoista, mut toi on yksi niistä muodoista, ja jostain typerästä syystä oon jääny käyttämään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kyse on hyvin erilaisista ilmenemismuodoista, mut toi on yksi niistä muodoista, ja jostain typerästä syystä oon jääny käyttämään sitä.
No, hyvä että tiedostat asian.
Jos he ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, niin miksi heitä kuvaamaan edes on tuollainen sana?