Mitä täysin normaalia sanaa et voi sietää?
Itse en tykkää kun puhutaan "rakastelusta" :D En tiedä miksi se alkaa vain naurattaa. Mies joskus kirjoittaa viesteihin, että rakastellaan niin kyllä on tunnelma pilalla :D
Kommentit (259)
Inhoan sanaparia "kunnon känni". Siksi, että en ymmärrä mitä kunnollista voisi olla raskaassa humalassa. Yleensähän suomen kielessä "kunnon" tarkoittaa jotakin rehtiä ja rehellistä, tuttua ja turvallista, kaikin tavoin hyväksyttävää. Tänään on kunnon pakkanen. Kunnon mies tulee kotiin, ottaa saunassa kunnon löylyt ja nautiskelee kunnon pihvin. Mutta mikä siinä on "kunnon", kun se mies - tai nainen - juo pullollisen tiukkaa viinaa ja käyttäytyy sen mukaisesti?
"Miellyttää". Satun tuntemaan pari vaativaa ja ärsyttävää ihmistä jotka käyttävät sitä sanaa usein vaativassa tai valittavassa yhteydessä. Kuten nyt joulupöydässä toinen näistä päätti ilmoittaa ääneen useimmista ruoista, etteivät ne miellytä häntä.
eksistentiaalinen
rakastella
sormiruokailu
äippä
äityli
äiskä
Sanoin mun pojalle, että sano mieluummin mutsi, jos et voi sanoa äiti, mutta älä sano äiskä
Rakastelu ja suutelu, öööörgh.
Ovislima. Purnata. Aprikoida. Makustella. Kotiuttaa (kun ostetaan jotain).
Napa, nappi, napero... Hrr! Huomaatte varmaan kaavan.
Nää äitylit, makustelut ja kotiuttamiset on kieltämättä aivan hirveitä, mutta en kyllä laskisi niitä "täysin normaaleiksi" sanoiksi, mitä tässä haettiin. Onneksi!
Sanat "käsittämätöntä" ja "uskomatonta" ottavat aivoon, kun niitä toistellaan liikaa! Kaikki asiat ovat koko ajan niin uskomattomia tai käsittämättömiä... korviin sattuu! (Tämä on tätä nykyajan ip-lehtiuutisoinnista johtuvaa puhetapaa)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:23"]Kera. Esim. Leipää juuston kera
[/quote]
Kera on paha, mutta muuten suominkielisessä tekstissä, med-sana saa oksennusreaktion aikaan.
Maha-asukki ja mamma on myös karmeita. Tyyliin "... tämän mamman viimeinen äippäloma päivä..."
Maikkari, mäkkäri, kotiutin, "maalle", kokoustaa, iskä, isi, taapero, uhmaikä
Kera...Mikähän siinä niin ärsyttääkin?
Sanonta "Ei ole mitään mistään kotoisin.." saa minut pakenemaan paikalta. En voi käsittää että joku puhuu noin. No joo, mieheni hokee tota lapsille, onneksi meillä on koira eli aina pätevä tekosyy lähteä ulos.
"Pullantuoksuinen" ja vielä enemmän ärsyttää jos seuraava sana on "kotiäiti."