Googlasin pahimman kiusaajani kouluajoilta
tämänpäiväisten kiusauskeskustelujen innoittamana. Tiesin kyllä että hän oli jossain vaiheessa opiskellut ulkomailla, mutta silti oli vähän ärsyttävää löytää hänestä linkedin profiili jossa kertoo olevansa Singaporessa bisnesmiehenä ja yhtä ärsyttävä naamakuva kuin yläasteellakin. No, olihan hän silloinkin jo se suosittu lätkänpelaajapoika ja kaikkien oppilaskunnan tyttöjen suosikki joka sai ysillä hymypoikapatsaan siitä hyvästä että oli muka "kaikkien kaveri". Joo, en tosiaan ollut ainoa jota hän kiusasi koko yläasteen ajan. Fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä koko kolme vuotta, onneksi en ollut samalla ala-asteella hänen kanssaan. Jostain syystä olisi ollut mukava löytää ennemmin joku "vuoden mcdonalds työntekijä-palkinto" viime vuodelta tai jotain :D
No, onneksi olen kuitenkin itsekin menestynyt elämässä ja eihän tuo profiili vielä kerro hänen elämänsä onnellisuudesta yhtään mitään. Usein kai se karma ei kuitenkaan tunnu iskevän niihin ketkä sen ansaitsisi.
Kommentit (96)
Mäkin toivoin että kiusaajani olisi saanut vähän elämältä takaisin sitä kärsimystä mitä minulle tuotti. Hän on nyt kahden lapsen äiti jenkeissä, pyörittää fitnessfirmaa.
Mäen löyd
yhtään kiusaajaani googlella, kaikki ovat varman menneet naimisiin ja uuttaneet nimiään. Tai vaihtoetoiseti saman nimisiä löytyy pari kymmentä, eikä mitään keinoa arvata, kuka niistä olisi tämä. Kuvatkaan ei ät enää kero mitään.
ei sillä, eipä minustakaan kouluaikaisella nimelläni löydy mitään, vaikka nykyisellä nimellä tulee kymmenkunta ihan asiaan kuuluvaa sivua linkkejä.
Mun kaikki kiusaajat on pyöräyttäneet penskat teini-ikäisinä ja elää nyt sellaista tyypillistä wt-elämää jossain paskasissa lähiöissä. Kovin menestynyt ei ole kukaan. Joku hyvä tuuri siinäkin sitten kai kävi etten joutunut sellaisten kiiltokuva-ihmisten kiusaamiksi, vituttaisi varmaan näin jälkeenpäin seurailla sivusta kun omista tormentoijista tulee pääministereitä sun muita.
Minunkin kiusaajani sai hymytyttöpatsaan. Kiusaajaksi häntä ei uskottu, koska hän oli opettajan lapsi... Elämä on opettanut, ettei lasten käyttäytyminen ole vanhempien statuksesta kiinni eikä työpaikkakiusaajan statuksesta.
Päästäkää nyt asiasta irti ja kasvakaa.
t Mies
Itse olen tuhatkertaisesti menestyneempi kuin melkein kaikki kiusaajani, yksi vain on MM-tason lätkäpelaaja ja toinen joka kiusasi satunnaisesti on koomikko :) Muut ovat jotain lihavia yh-äitejä.
Monasti röyhkeimmät ja härskeimmät osaavat pelata elämässään kortit paremmin kuin vaatimattomammat tavikset. Kiusattujen itsetunto on muutenkin vaikeampi rakentaa vahvaksi.
Minä olin ala-asteella koulukiusaaja. Nyt menee vieläkin oikein hyvin. En kyllä mielestäni ollut niin paha, että kukaan minua katkerana alkaisi googlaamaan.
Mun pahin kiusaaja kuoli nuorena aikuisena auto-onnettomuudessa. Ei sureta ollenkaan. Hän tapasi vetää mua lättyyn, harvinaista tyttöjen keskuudessa, kaikki muut kiusaajat vain haukkuivat sanallisesti.
"Ärsyttävä naamakuva"? Tulee tunne että onkohan hän edes ollut kiusaajasi? Joten epäkypsää kuvailla toisen ihmisen naamaa ärsyttäväksi, varsinkin jos kyseessä on joku linkedin-profiili jossa varmasti on jokin aika neutraali kuva.
Tuskin tuollaisia kannattaa googlailla. Saa vain itselleen pahan mielen.
Keskity mieluummin rakentamaan omasta elämästäsi mahdollisimman hyvä.
En tunne ainuttakaan tuontyylistä kiusaajaa. Ovatko nämä menestyvät teininarsistit pelkkä urbaanilegenda? Tuppukyläni kiusaajat ja häiriköt taitavat nykyisin olla yhtä wt kuin aikaisemminkin.
Yks kiusaaja on peliaddikti ja talous kuralla.
Lisäksi näyttää hapolta.
Kyllä varmasti korpeaa jos ex-kiusaaja on menestyvä kosmopoliitti yhdessä maailman dynaamisimmista metropoleista ja itse on lähiössä mammapalstaileva ihmisraunio. Tasan ei käy onnenlahjat tällä maallisella taipaleella.
Onneks mua kiusanneet on järjestään työttömiä yh-mammoja tai huoltsikan kassoja. Itse elän vielä nuoruuttani ja teen töitä. Eikä tarvi mitään kersoja huolehtia.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:45"]
t Mies
[\quote]
Kuules, Mies. Niin se on, että kiusattuna ollut kärsii siitä loppuelämänsä. Asiasta ei niin vaan päästetä irti. Myös sinun kiusattuna olleet kohteesi muistavat sinut välillä, ja heidän sisimpänä pelkää.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:45"]
t Mies
[/quote]
Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:46"]Itse olen tuhatkertaisesti menestyneempi kuin melkein kaikki kiusaajani, yksi vain on MM-tason lätkäpelaaja ja toinen joka kiusasi satunnaisesti on koomikko :) Muut ovat jotain lihavia yh-äitejä.
[/quote] hei voisitko oikeasti kertoa kuka tää lätkänpelaaja on? Mua kiinnostais valtavasti :) ei tietenkään ole pakko.
Mun kiusaajistani yksikään ei käynyt edes lukiota. Wt-porukkaa taitavat olla, työttömänä, töissä jossain varastossa tai liukuhihnalla tms.
toinen on joku HR manageri ja toinen joku kotiäiti, äitipuoli tms. ei saanut mitään merkittävää siis vielä aikaiseksi vaikka on kohta 32v. HR manageri oli nuorena tosi pullukka nykyisin harrastaa omien sanojen mukaan kestävyysjuoksua. Tosin näitten kiusaaminen oli varsin kesyä. Kouluaikojen jälkeen tuli vastaan paljon pahempia tapauksia.