Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googlasin pahimman kiusaajani kouluajoilta

Vierailija
28.12.2014 |

tämänpäiväisten kiusauskeskustelujen innoittamana. Tiesin kyllä että hän oli jossain vaiheessa opiskellut ulkomailla, mutta silti oli vähän ärsyttävää löytää hänestä linkedin profiili jossa kertoo olevansa Singaporessa bisnesmiehenä ja yhtä ärsyttävä naamakuva kuin yläasteellakin. No, olihan hän silloinkin jo se suosittu lätkänpelaajapoika ja kaikkien oppilaskunnan tyttöjen suosikki joka sai ysillä hymypoikapatsaan siitä hyvästä että oli muka "kaikkien kaveri". Joo, en tosiaan ollut ainoa jota hän kiusasi koko yläasteen ajan. Fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä koko kolme vuotta, onneksi en ollut samalla ala-asteella hänen kanssaan. Jostain syystä olisi ollut mukava löytää ennemmin joku "vuoden mcdonalds työntekijä-palkinto" viime vuodelta tai jotain :D

No, onneksi olen kuitenkin itsekin menestynyt elämässä ja eihän tuo profiili vielä kerro hänen elämänsä onnellisuudesta yhtään mitään. Usein kai se karma ei kuitenkaan tunnu iskevän niihin ketkä sen ansaitsisi.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasimpa, hyvä aihe. Näin nahkatakkisen nuoren miehen lapin kulta toisessa kädessä ja toinen näytti keskisormea. Semmonen.

Vierailija
2/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näihin keskusteluihin tulee aina niitä "antakaa olla ja lopettakaa se katkeruudessa vellominen" -viestejä. Saa kai elämän vastoinkäymisistä keskustella, ilman että se on pelkkää katkeraa narinaa. Pakko kai niitä asioita on jotenkin käsitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:28"]

tämänpäiväisten kiusauskeskustelujen innoittamana. Tiesin kyllä että hän oli jossain vaiheessa opiskellut ulkomailla, mutta silti oli vähän ärsyttävää löytää hänestä linkedin profiili jossa kertoo olevansa Singaporessa bisnesmiehenä ja yhtä ärsyttävä naamakuva kuin yläasteellakin. No, olihan hän silloinkin jo se suosittu lätkänpelaajapoika ja kaikkien oppilaskunnan tyttöjen suosikki joka sai ysillä hymypoikapatsaan siitä hyvästä että oli muka "kaikkien kaveri". Joo, en tosiaan ollut ainoa jota hän kiusasi koko yläasteen ajan. Fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä koko kolme vuotta, onneksi en ollut samalla ala-asteella hänen kanssaan. Jostain syystä olisi ollut mukava löytää ennemmin joku "vuoden mcdonalds työntekijä-palkinto" viime vuodelta tai jotain :D

No, onneksi olen kuitenkin itsekin menestynyt elämässä ja eihän tuo profiili vielä kerro hänen elämänsä onnellisuudesta yhtään mitään. Usein kai se karma ei kuitenkaan tunnu iskevän niihin ketkä sen ansaitsisi.

[/quote]

Lohduttaako sinua yhtään jos kerron että bisnessmies on vähiten arvostetuin 'ammatti'? Paitsi Venäjällä.

Vierailija
4/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olin kiusaaja, tiedän ettei kiusatut unohda tekoja helposti. usein ihmiset joita olen joskus kiusannut tulevat kysymään että 'muistatko kuinka kaadoit mut maahan ja potkit' tai 'muistatko kun haukuit mun huulia' tms ja ei, en todellakaan itse muista vaikka tapahtumista ei olekkaan kuin n 7vuotta. Vasta nyt tajuaa miten itselle niin 'pieni' juttu voi jäädä jollekkin ikuisesti mieleen...

Vierailija
5/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kiusaajani ovat menestyneitä, korkeasti koulutettuja ja hyvissä työtehtävissä. Ainakin päällepäin onnellisissa parisuhteissa. Minä itse en kykene parisuhteeseen, en voi edes kokeilla kehenkään luottamista niin. Minulla on syömishäiriö. Taustalla on pahemman luokan masennusta ja itsetuhoisuutta jolloin vanhempani elättivät minua ja asuin heidän luonaan vaikka iän puolesta olisi pitänyt olla jo omillani. No nyt olen pian valmistumassa yliopistosta ja elän omillani joten ehkä tämä tästä vielä jollain tasolla normaaliksi elämäksi kääntyy... Mihinkään karmaan en kuitenkaan usko, vaan siihen että ihmisen pitää itse kasata itsensä ja kiusaajat kyllä pärjäävät. Pärjäsiväthän he jo silloin, voittivat niitä hymypatsaita ja olivat suosittuja.

Vierailija
6/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:45"]

Päästäkää nyt asiasta irti ja kasvakaa.

t Mies

[\quote]

Kuules, Mies. Niin se on, että kiusattuna ollut kärsii siitä loppuelämänsä. Asiasta ei niin vaan päästetä irti. Myös sinun kiusattuna olleet kohteesi muistavat sinut välillä, ja heidän sisimpänä pelkää.

[/quote]
Mua jossain vaiheessa kiusattiin koulussa. R-vika, eri uskonto, varakkaasta perheestä - hyviä syitä. Mutta jotenkin en vain välittänyt ja kun kasvoin, pistin paria tyyppiä turpaan, kun kävivät kiinni. Siihen loppui kiusaaminen ja en muista enää koko jaksoa elämästäni mitenkään erityisesti. Itse olen menestynyt, asun ulkomailla jne. Kiusaajat... Osa perus taviksia, pari alkoholistia. Olen pieneltä kylältä, tiedän ihmiset. Eli antakaa vanhojen asioiden olla akat! :)

Vierailija
7/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:27"]

Minunkin kiusaajani ovat menestyneitä, korkeasti koulutettuja ja hyvissä työtehtävissä. Ainakin päällepäin onnellisissa parisuhteissa. Minä itse en kykene parisuhteeseen, en voi edes kokeilla kehenkään luottamista niin. Minulla on syömishäiriö. Taustalla on pahemman luokan masennusta ja itsetuhoisuutta jolloin vanhempani elättivät minua ja asuin heidän luonaan vaikka iän puolesta olisi pitänyt olla jo omillani. No nyt olen pian valmistumassa yliopistosta ja elän omillani joten ehkä tämä tästä vielä jollain tasolla normaaliksi elämäksi kääntyy... Mihinkään karmaan en kuitenkaan usko, vaan siihen että ihmisen pitää itse kasata itsensä ja kiusaajat kyllä pärjäävät. Pärjäsiväthän he jo silloin, voittivat niitä hymypatsaita ja olivat suosittuja.

[/quote]

Et kyllä tuosta kaikesta voi syyttää koulukiusaamista.... Siinä on muutakin taustalla. Muita on helppo syyttää. 

Vierailija
8/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulukiusaaja, jonka takia yritin jopa itsemurhaa, on kuollut huumeiden yliannostukseen :D Hymäilin mielissäni kun sain sen selville

Vierailija
9/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:45"]

Päästäkää nyt asiasta irti ja kasvakaa.

t Mies

[\quote]

Kuules, Mies. Niin se on, että kiusattuna ollut kärsii siitä loppuelämänsä. Asiasta ei niin vaan päästetä irti. Myös sinun kiusattuna olleet kohteesi muistavat sinut välillä, ja heidän sisimpänä pelkää.

[/quote]

EI se kuule niin ole, että automaattisesti kaikki kiusatut kärsii loppuelämänsä. Kiusaamista on monen laista ja ihmisten tapa reagoida siihen on erilainen. On tietysti ihmsiä, jotka laittavat kaikki elämän vastoin käymiset kiusaamisen piikkiin ja osa haluaa nimenomaan tsempata enemmän kiusaamisesta johtuen tai osalla sillä ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
10/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että aikamoni hymähtäisi kanssa jos minulla menisi huonosti:-)

Vierailija
11/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:27"]

[/quote]

Et kyllä tuosta kaikesta voi syyttää koulukiusaamista.... Siinä on muutakin taustalla. Muita on helppo syyttää. 

[/quote]

En minä kaikesta syytäkään. Ehkä vahvempi ihminen ei olisi ollut moksiskaan. Mutta kyllä esimerkiksi mielenterveydenammattilainen joka minua on hoitanut on ollut sitä mieltä että koko peruskoulun kestänyt systemaattinen kiusaaminen ja syrjintä, lukiossa olin enää onneksi ulkopuolinen eikä esimerkiksi tavaroihini kajottu, varmaan vaikutti minun itsetuntoni ja kehitykseeni. Saat toki olla eri mieltä. Enkä muuten vihaa kiusaajiani tai toivo heille pahaa. Toivoisin että he ymmärtäisivät että minä yhä muistan mitä he sanoivat minusta, mitä tekivät minulle, vaikka heille se oli varmaan vain hauskaa pilaa.

Vierailija
12/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelastusalan työntekijänä olin mukana kun yläaste aikojen pahinta kiusaajaani yritettiin pelastaa onnettomuuspaikalla. Hän ei kuitenkaan selvinnyt. Siinä elvytimme parhaamme mukaan ihmistä, joka yritti niin kovasti tuhota minut nuorena. Elämä saattaa yhdistää ihmisiä kummallisissa käänteissä..

Vierailija
13/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Vierailija
14/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on hurjaa, että lapsuuden typeryydet seuraavat monen mielessä loppuelämän. Veikkaanpa, että moni kiusaaja on aikuisena hävennyt tekojaa ja tekisi kaiken toisin jos lapsuus koettaisiin uudestaa, mutta kelloa ei ikävä kyllä voi kääntää taaksepäin.

Vierailija
15/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:45"]Jotenkin on hurjaa, että lapsuuden typeryydet seuraavat monen mielessä loppuelämän. Veikkaanpa, että moni kiusaaja on aikuisena hävennyt tekojaa ja tekisi kaiken toisin jos lapsuus koettaisiin uudestaa, mutta kelloa ei ikävä kyllä voi kääntää taaksepäin.
[/quote]
Ainakin itse häpeän! Uskon että monella on näin

Vierailija
16/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiusaaja kuoli syöpään ja siltä jäi useampi pieni lapsi. En ole iloinen, mutta kieltämättä mietin saiko syövän koska oli niin paha ihminen. 

Vierailija
17/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koulukiusaaja varmaan täyttää psykopaatin tunnusmerkistön. 

Mun pahin kiusaaja oli kyllä aika kevytkenkäisen mimmin maineessa. Ja niin ihanaa on, että en muista enää nimeään, ehkä Niina. Pallonmuotojsen päänsä muistan ja ruskeat pyöreät silmät. Toljotti niillä sen näköisenä, että ei ymmärrä mistään mitään. Siksi kai se kiusaaminen ei sitten kuitenkaan niin kovasti haitannut. Oli vielä muutaman vuoden vamhempi.

Vierailija
18/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:16"]

Mä olen menestyneempi kuin kukaan kiusaajistani mutta se ei merkitse mitään, kun eivät he varmaan ymmärrä akateemisesta menestyksestä mitään. No, yksi on lastentarhanopettaja kyllä mutta minäpä olenkin pian tohtori.

[/quote]

Ihan oikeasti älkää jaksako kukkoilla näillä koulutuksillanne, ne kun ei merkitse juuri mitään, ja kuka tahansa pystyy kouluja käymään joten se ei sun ihmisarvoa kyllä nosta :)

Vierailija
19/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:53"]Mun kiusaaja kuoli syöpään ja siltä jäi useampi pieni lapsi. En ole iloinen, mutta kieltämättä mietin saiko syövän koska oli niin paha ihminen. 
[/quote]
Yksi kaverini, kiusattu, kuoli syöpään teini-ikäisenä. Olen miettinyt, saiko tämä syövän siksi kun joutui kokemaan helvetillisen lapsuuden ja nuoruuden. Hänen kotiolotkin olivat sekavat.
En halua olla paha, mutta ennemmin tuo syöpä olisi saanut tulla jollekin kiusaajalle. Tuota kuollutta tyttöä ja minua kiusannut porukka porskuttaa tällä hetkellä hyvin eteenpäin. Minulla on vakavia mt-ongelmia. Olen ammatiltani taiteilija ja graafinen suunnittelija. Koen olevani lahjaton paska jolla ei ole ihmisarvoa. En ole tehnyt taidetta vuosikausiin mielen järkkymisen vuoksi.

Vierailija
20/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:54"]

Moni koulukiusaaja varmaan täyttää psykopaatin tunnusmerkistön. 

Mun pahin kiusaaja oli kyllä aika kevytkenkäisen mimmin maineessa. Ja niin ihanaa on, että en muista enää nimeään, ehkä Niina. Pallonmuotojsen päänsä muistan ja ruskeat pyöreät silmät. Toljotti niillä sen näköisenä, että ei ymmärrä mistään mitään. Siksi kai se kiusaaminen ei sitten kuitenkaan niin kovasti haitannut. Oli vielä muutaman vuoden vamhempi.

[/quote]

Psykopaatteja varmasti osa, eräs pääsi poliisiksikin. Huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi