Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googlasin pahimman kiusaajani kouluajoilta

Vierailija
28.12.2014 |

tämänpäiväisten kiusauskeskustelujen innoittamana. Tiesin kyllä että hän oli jossain vaiheessa opiskellut ulkomailla, mutta silti oli vähän ärsyttävää löytää hänestä linkedin profiili jossa kertoo olevansa Singaporessa bisnesmiehenä ja yhtä ärsyttävä naamakuva kuin yläasteellakin. No, olihan hän silloinkin jo se suosittu lätkänpelaajapoika ja kaikkien oppilaskunnan tyttöjen suosikki joka sai ysillä hymypoikapatsaan siitä hyvästä että oli muka "kaikkien kaveri". Joo, en tosiaan ollut ainoa jota hän kiusasi koko yläasteen ajan. Fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä koko kolme vuotta, onneksi en ollut samalla ala-asteella hänen kanssaan. Jostain syystä olisi ollut mukava löytää ennemmin joku "vuoden mcdonalds työntekijä-palkinto" viime vuodelta tai jotain :D

No, onneksi olen kuitenkin itsekin menestynyt elämässä ja eihän tuo profiili vielä kerro hänen elämänsä onnellisuudesta yhtään mitään. Usein kai se karma ei kuitenkaan tunnu iskevän niihin ketkä sen ansaitsisi.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä elämässänne eteenpäin, ja jättäkää kouluajat jo taakseen. 

Vierailija
62/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa että nämä kiusatut edelleen katkerana googlettelevat kiusaajiaan ja närkästyvät jos heillä menee hyvin :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä opettaa lapsia liian kilteiksi ja nöyriksi, ottamaan vastaan kaikki mitä annetaan ja kääntämään vielä toinenkin poski, jos toinen lyö. Ketään ei saa kiusata eikä ketään saa lyödä - ensimmäisenä; jos toinen kiusaa ja lyö niin puolensa saa ja täytyy pitää. Kiusaaminen alkaa monesti todella pienestä jutusta ja kun huomataan, että tuo alistuu ja nöyristelee, siitä on hyvä jatkaa. Lapselle, ujollekin, täytyy antaa lupa puolustaa itseään ja omia mielipiteitään ja lupa sanoa vastaan ja antaa samalla mitalla takaisin. Täytyy myös olla sietokykyä normaalia "tölvimistä" kohtaan, esim. pojilla tätä tapahtuu koko ajan, kaikilla ja joka suuntaan - sitä ei kannata ottaa liian henkilökohtaisesti vaan tölväistä rennosti takaisin.

Ihmiset on eläimiä ja lapsilauma on eläinlauma, jossa heikointa sorsitaan. Sille ei mikään tapakasvatus voi yhtään mitään vaan on opittava ja opetettava pitämään omaa puoltaan ja myös suojelemaan muita. Myös kiusaajalapsi vasta opettelee tässä maailmassa pärjäämistä ja vastaansanominen ja puolensa pitäminen opettaa myös häntä; ei pidä sanoa tällä tavalla, toinen sanoo yhtä rumasti takaisin tai jos tönin, toinen tönii takaisin. Jos tönimisestä seuraa vinkumista tai alistumista, se vaan rohkaisee jatkamaan, lapsi kun haluaa mahdollisimman korkean aseman laumassa ja asema nousee, kun heikompia polkee. 

Kukkahattuilun sijaan rohkeutta ja lupa sanoa vastaan ja pitää puolensa tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
64/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin minäkin 2 pääkiusaajaani. Toinen on suuren kansainvälisen yrityksen kehityspäällikkö, toisella on kosmetologipalvelu/jalkahoitola. Hyvin niillä näyttää siis menevän. Minut aikoinaan nuijivat sen verran maan rakoon ja ihmiskammoiseksi, että moisiin töihin minusta ei olisi koskaan. 

Vierailija
65/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:52"]Jotenkin huvittavaa että nämä kiusatut edelleen katkerana googlettelevat kiusaajiaan ja närkästyvät jos heillä menee hyvin :D 
[/quote]

Ulosantisi on kuin yhdeksäsluokkalaisella.

Vierailija
66/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En googlannut mutta työelämässä tutustuin kiusaajan siskoon, joka oli aikanaan eri koulussa joten ei ollut kouluajalta tuttu. Ohimennen kysyin mitä xxx :lle kuuluu. Asustaa kuulemma yksin yksiössä, enkä saanut selvää oliko töissä vai mitä. Mulla oli jo silloin maksettu omakotitalo, vakityö, puoliso ja kaks lasta. Kesämökki pari autoa ja silleen.

Kiusaaja ei ollu erityisen paha, sanoisinko ilkeä jä tylsä tyyppi. Aha sanoin ja asia unohtui kunnes tuli mieleen tätä ketjua lukiessa.

Vierailija
67/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos nimikirjaimet KH, niin on muuten kusipää edelleen. Tuntomerkit ja kuvattu luonne täsmäävät täysin. Ei ole muuttunut yhtään.

Vierailija
68/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:51"]

En tunne ainuttakaan tuontyylistä kiusaajaa. Ovatko nämä menestyvät teininarsistit pelkkä urbaanilegenda? Tuppukyläni kiusaajat ja häiriköt taitavat nykyisin olla yhtä wt kuin aikaisemminkin.

[/quote]

Hakkaajat menee useimmiten elämänkouluun mutta taitavat manipuloijat korkealle.
[/quote]
Tämä pätee ainakin minun luokkani kiusaajiin:ne kaksi todella ilkeää poikaa, jotka eivät edes pahemmin ääntään korottaneet kiusatessaan, olivat jo heti ala-asteella luokan pelätyimpiä kingejä ja pääsivät todella hyväpalkkaisiin ammatteihin, johtajiksi molemmat. Ne luokan hakkaaja-huutelija-häiriköt taas lopettivat opinnot peruskoulun, tai viimeistään lukion/amiksen, jälkeen

Vierailija
69/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 08:07"]

Eipä ole hääppöistä kun kerskuu kiusaamisella ja vuorotyöllä. Idiootti on aina idiootti.

[/quote]

Empä yhtään ihmettele miksi sinuakin kiusattiin. Kyllä suurinosa kiusatuista on ansainnut täysin osansa. Harvemmin syyttömien kimppuun hyökätään. Jos kulkee jossain pelle vaatteissa koko nuoruutensa niin kyllä muu ryhmä nauraa. Ja tulee aina nauramaan, sitä ei mitkään säädökset estä. Lapset ovat lapsia ja heillä on omat käyttäytymismallit.

Vierailija
70/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
71/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 08:07"]

Eipä ole hääppöistä kun kerskuu kiusaamisella ja vuorotyöllä. Idiootti on aina idiootti.

[/quote]

Empä yhtään ihmettele miksi sinuakin kiusattiin. Kyllä suurinosa kiusatuista on ansainnut täysin osansa. Harvemmin syyttömien kimppuun hyökätään. Jos kulkee jossain pelle vaatteissa koko nuoruutensa niin kyllä muu ryhmä nauraa. Ja tulee aina nauramaan, sitä ei mitkään säädökset estä. Lapset ovat lapsia ja heillä on omat käyttäytymismallit.
[/quote]
... jotka opitaan kotoa kaltaisiltasi urpoilta.

Vierailija
72/96 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvät ihmiset aika hyvin sitten jälkeenpäin kätkee todellisen persoonansa. Esim eräs YLE:n nuorehko toimittaja, joka on esiintynyt eri TV-ohjelmissa sekä kirjoittanut juttuja YLE:n nettisivustolle, oli lukioaikoina ilkeä ns ujommille oppilaille (hän kun oli niin räiskyvä persoona), puhui muistaakseni arabeista ym ählämeinä, puhui ilkeästi saman ryhmän albaanipojasta ym. Nyt se sitten esiintyy välillä huntu päässä maahanmuuttajamyönteisten juttujen kirjoittajana. Oli rasittava tyyppi silloin, mutta ilmeisesti tuollaiset voimakkaat/räiskyvät persoonat sitten on niitä, jotka työelämässä ja mediassa menestyy. 

Vierailija
73/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksköhän kiusaajat menestyy aina niin hyvin? Minuakin yläasteella kiusannut poika tekee nyt töitä juuri sillä alalla, mistä itse haaveilen.

Vierailija
74/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, googlasin juuri äsken yhden entisen koulukiusaajani nimen, ja hän on näköjään edennyt erään kansainvälisen firman Suomen maajohtajaksi asti... Todella nuorena vieläpä, ja CV näyttää muutenkin vaikuttavalta, eli hänestä on tullut elämässä esimerkillisesti menestyvä bisnesmies. Koulussa hän oli aina luokan kingi, ja hänellä oli muutenkin tavattoman iso ego. No, tuossa mielessä ei ole mikään ihme, että johtajaksi on päätynyt.

Itselläni taas menee elämässä rehellisesti sanottuna surkeasti, mielenterveysongelmien takia olen aikuisiällä ajautunut pitkäaikaiseen työttömyyteen :( Itse asiassa kaikilla entisillä kiusaajillani, jotka googlella löysin, taitaa mennä nykyään paremmin kuin minulla. Tasan ei käy onnen lahjat...

Vierailija
75/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rikkaan perheen lapsi kiusasi(yhdessä toisen pojan kanssa) meidän yläasteella erästä poikaa ja paria tyttöä.Nämä samat tyypit olivat myös kiusanneet kuulemma ala-asteella. Pääkiusaaja opiskelee ulkomailla (vanhemmat rahoittaa tietty aww...) ja opiskelee hyvää ammattia.
Vaikka kiusaajat antavat hyvän kuvan somessa, niin oikeassa elämässä voivat olla onnettomia.

Vierailija
76/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin kiusaajiani viime talvena. Asuin silloin ulkomailla. Laittelin viestejä. Kukaan ei vastannut. Yhden ylpeän reppanan kuolinilmoituksen luin nettilehdestä. Ollaan vaan reippaita! Kipeitä ovat nuo kiusaajat!

Ajattelin silloin, että mitä ihmettä tuhlaan aikaani moisten jäljittämiseen. Itselläni asiat on kunnossa. Tosin olen tosi tiukka tuon kiusaamisen suhteen. Jos näen sitä tapahtuvan, puutun asiaan.

Vierailija
77/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruutenne kiusaajianne kohtaan on käsin kosketeltavaa.

Itse en kadu mitään tekojani. T. Elämässä Menestynyt Kiusaaja

Vierailija
78/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 03:31"]Katkeruutenne kiusaajianne kohtaan on käsin kosketeltavaa.

Itse en kadu mitään tekojani. T. Elämässä Menestynyt Kiusaaja
[/quote]

elämässä menestynyt kiusaaja hengailee täällä vauvapalstalla yöllä klo 3:31, ok

Vierailija
79/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiusaajani on juoppo pikkurikollinen. Hän on minun ja kollegojeni aikas vanha tuttu
T. Poliisi

Vierailija
80/96 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiusaaja on kaunis malli, joka on työskennellyt ulkomailla. Teininä oli aika vittumainen ihminen, en tiedä onko enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän