Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...
Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.
Kommentit (2119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?
Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?
Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?
Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?
Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?
Totta kai voi miettiä. Sitten voi miettiä onko naapureilla oikeus rajoittaa minun elämääni ja aamupalaani, ja vaikeuttaa sitä kohtuuttomasti vain siksi, etteivät he siedä 30 sekunnin meteliä.
No jos et piittaa siitä, että joku ehkä herää, niin tee, mitä lystäät. Jos olisit minun naapurini, tulisin kyllä sanomaan asiasta.
No enhän minä piittaa siitä herääkö naapurit, eivät hekään piittaa siitä etten saa nukuttua illalla heidän metelöinniltään. Olen kyllä kauniisti pyytänyt ja selittänyt tilanteen, mutta koska heidän metelöintinsä aiheuttaa hengenvaaran minulle ja sivullisille liikenteessä unenpuutteeni takia (tämänkin olen selittänyt, olen siis nukahdellut rattiin) eikä heitä silti kiinnosta yhtään hiljentää aikaisemmin, niin miksi ihmeessä minä välittäisin heidän nukkumisistaan? Niin kauan kunnes löydän uuden asunnon, minä metelöin silloin kuin minua huvittaa niin paljon kuin huvittaa.
Metelöintiiin voi vastata muutenkin kuin vastametelöinnillä. Oletko yrittänyt viedä asiaa eteenpäin taloyhtiössä?
Ei naapurit riko mitään sääntöjä, ei taloyhtiö voi viedä asiaa mihinkään suuntaan. Ei se, että lapset juoksee, tömistelee, ja huutaa siihen aikaan kun MINÄ haluan nukkua ennen hiljaisuuden alkamista oikein ole asia johon voi puuttua. Enkä muuten minäkään riko mitään sääntöjä. Mutta kun yhteistyöhön ei olla halukkaita, voin minäkin unohtaa heidän huomioimisensa. Eikä siinä, ei nämä naapurit ole koskaan valittaneet mun ”metelöinnistä”, kun ne on ihan normaaleja elämän ääniä. Ehkä heitä ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.
Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.
Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.
En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.
Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.
Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :)
Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.
Jos sinä vielä nukut klo 7 ja klo 8 pitäisi olla töissä, niin silloin pitäisi olla erittäin lyhyt työmatka, ehkä 15 minuuttia ja tuskinpa sitä ennen ehtisi käydä suihkussa ja syödä jotain, jollei sitten halua olla töissä täysin räjähtäneen näköisenä ja hikisenä.
Osa tekee vuorotöitä, kaikki ei tee ma-pe vja haluaisitko sinä herätä la-su, kun vapaapäivät klo 7 naapurin blenderiin? Tuskin.
En minä kommentoinut sitä tehosekoittimen käyttöä vaan sitä että miten muka voisi nukkua klo 7, jos töissä pitäisi olla skarppina tunnin päästä klo 8 ja siitä eteenpäin loppupäivä. Jos minä tiedän seuraavana aamuna pitää nousta ylös riittävän ajoissa, niin en yritä nukkua viimeiseen mahdolliseen hetkeen ja rynnätä sitten tukka putkella työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herääkö joku oikeasti muka naapurista kantautuvaan 30 sekunnin blenderinpöräytykseen?
Taitaa olla pikemminkin niin että on herätty jo, vituttaa jo valmiiksi ja naapurin blenderi on vain kirsikkana kakun päällä, kätevä syntipukki.
Pyydä naapuriasi huudattamaan blenderiä aamulla klo 7. Jos et siihen herää, et varmaan herää edes kellon ääneen?
Tässä talossa "huutaa" blenderi kerran tai kaksi melkein joka aamu riippuen siitä pykääkö rouva ja tytär sörsselinsä yhdessä vai erikseen, enkä ainakaan toistaiseksi ole ottanut tavakseni siihen herätä. Herätyskelloa ei ole, mutta kännykkä herättää. Kännykän herätys on ns. "huomaavaista" mallia eli alkaa hyvin hiljaa ja siitä voimistuu, ja yleensä herään ensimmäiseen inahdukseen. Vaimon kännyherätykseen taas en herää koskaan. Aivot on aika hieno viritys, osaavat nukkuessasikin kyllä erotella mihin kannattaa herätä ja mihin ei kunhan saavat tilaisuuden sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit on oikeassa.
Eivätpä ole. Normaalielämisen ääniä saa kuulua sanovat naapurit mitä tahansa. Koti elämistä varten ei naapureita varten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?
Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?
Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?
Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?
Eli aletaan kaikki imuroimaan ja pelaamaan pleikkaria klo 7 aamulla tai kattoo leffoja kotiteatterista?
Onko porukka tullut ihan hulluksi? Joku tekee smoothieta seitsemältä aamulla, niin täällä ihan useampi on jo kostamassa sitä viattomille naapureilleen ja uhittelee meluavansa hullun lailla - ei vain minuuttia seitsemältä aamulla vaan läpi koko päivä aamusta iltaan. Ettekö ihan oikeesti käy töissä? Ja eikö ole järjen hiventä päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse tekisi blenderillä aamupalaa, jos joku valittaisi siitä. Ei se nyt niin välttämätön asia ole, eikä ainakaan ole välttämätöntä tehdä sitä juuri tiettyyn kellonaikaan.
Mulle smoothie on välttämätön, koska en yksinkertaisesti pysty syömään aamuisin, mutta juomaan pystyn. Sitten pitäisi kahvin voimalla jaksaa fyysistä työtä lounastaukoon saakka. Onneksi asun oktalossa, ja mies nyt vaan joutuu kestämään sen 30 sekunnin metelin aamuisin. Eipä ole valittanut, kun tietää tilanteen.
Useasti on todettu, että smoothien voi valmistaa etukäteen tai ostaa valmiina. Ei ole pakko hifistellä joka aamu.
En tiedä susta, mutta mä en ole löytänyt sellaista smoothieta mistä löytyisi jugurttia, jäisiä marjoja, proteiinijauhetta, kuitulisää ym. mitkä katson välttämättömäksi omassa aamupalassani. Kaikenlaisia hedelmäsmoothieita on kaupat pullollaan, mutta ne ei pidä nälkää.
Kokeile kaurapuuroa. Siihenkin voi yhdistää kaikenlaista ja on taatusti terveellistä ja täyttävää.
Olen kokeillut. Tuli huono olo. Kun nimenomaan aamupalan pitää olla kevyt, ja se ei saa olla täyttävä, mutta siitä pitää silti saada riittävästi energiaa jotta jaksaa lounastaukoon saakka. Toki ymmärrän että moni ei ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa, mutta minkäs teet. Mun vatsani on aina ollut vaikea ja olen aina joutunut elämään sen ehdoilla, ei se itsellekään mukavaa ole.
Kerro miten se smoothie eroaa siitä, että syöt kaurapuuron, banaanin ja pähkinät sekä marjat ja jogurtin kuin että tunget ne blenderiin?
Ainoa ero on se, että sä tunget sen kauran sinne blenderiin raakana. Jos puuro aiheuttaa sulle vatsanväänteitä, niin se raakakaura vasta aiheuttaakin.
Joten lopeta selittely jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.
Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.
Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.
En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.
Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.
Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :)
Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.
On aika liikkiksiä nää te työttömät sossupummit-heittoja, joita täällä on nyt viljelty jos ei töissä ole jo klo 7.
Sehän kun on usein päinvastoin ne hyvinpalkatut, liukuman ja etätyön sallivat työtehtävät, joissa ei tarvi jo viideltä aamulla herätä että on seitsemältä suoritepaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, en tajua miten tuollainen voi häiritä?! Ei kuitenkaan montaa tuntia kestä toisin kuin meilläkin täällä tänään joku porasi jossain asunnossa monta tuntia! Ja toisekseen kuka nukkuu enää klo7, etenkään arkena? Itse olen ollut jo tunnin töissä tuohon aikaan..
Onko tämä vitsi? Iltavirkku herää mielellään vähän ennen töitä, esim klo 8:30.
Juu, kyllä minäkin olen iltavirkku, mutta kun aamuisin pitää herätä 4.15 niin minkäs teet?
Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä.
Muuta metsään omakotitaloon - asunnosta saa kuulua normaaleja elämisen ääniä.
Kaksi naapuria valittaa... lol.. Eikö raksuta vai oletko muuten hidas?
Olet yksiselitteisesti väärässä sen kotitalousvehkeesi kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit on oikeassa.
Eivätpä ole. Normaalielämisen ääniä saa kuulua sanovat naapurit mitä tahansa. Koti elämistä varten ei naapureita varten
Kokemukseni mukaan näin puhuvat ihmiset ovat tätä mieltä siihen asti, kun vain he itse aiheuttavat häiriötä naapureille. Heti, kun naapurin normaali elämä alkaa häiritä heitä itseään, siitä tulee kummasti normaalin elämän ulkopuolelle luokiteltua tahallista häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse tekisi blenderillä aamupalaa, jos joku valittaisi siitä. Ei se nyt niin välttämätön asia ole, eikä ainakaan ole välttämätöntä tehdä sitä juuri tiettyyn kellonaikaan.
Mulle smoothie on välttämätön, koska en yksinkertaisesti pysty syömään aamuisin, mutta juomaan pystyn. Sitten pitäisi kahvin voimalla jaksaa fyysistä työtä lounastaukoon saakka. Onneksi asun oktalossa, ja mies nyt vaan joutuu kestämään sen 30 sekunnin metelin aamuisin. Eipä ole valittanut, kun tietää tilanteen.
Useasti on todettu, että smoothien voi valmistaa etukäteen tai ostaa valmiina. Ei ole pakko hifistellä joka aamu.
En tiedä susta, mutta mä en ole löytänyt sellaista smoothieta mistä löytyisi jugurttia, jäisiä marjoja, proteiinijauhetta, kuitulisää ym. mitkä katson välttämättömäksi omassa aamupalassani. Kaikenlaisia hedelmäsmoothieita on kaupat pullollaan, mutta ne ei pidä nälkää.
Kokeile kaurapuuroa. Siihenkin voi yhdistää kaikenlaista ja on taatusti terveellistä ja täyttävää.
Olen kokeillut. Tuli huono olo. Kun nimenomaan aamupalan pitää olla kevyt, ja se ei saa olla täyttävä, mutta siitä pitää silti saada riittävästi energiaa jotta jaksaa lounastaukoon saakka. Toki ymmärrän että moni ei ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa, mutta minkäs teet. Mun vatsani on aina ollut vaikea ja olen aina joutunut elämään sen ehdoilla, ei se itsellekään mukavaa ole.
Älä selitä! Jos keitetty kaurapuuro aiheuttaa sulle ongelmia, sä saat niitä myös smoothastusta kaurasta sillooin, jota ei olla keitetty.
Täh, kuka sanoi että laitan kauraa smoothieen? Mä käytän sokerijuurikaskuitua, kiitos vaan. Haisee ja maistuu ihan maakellarilta, mutta kyllä se smoothiessa peittyy riittävästi. Eikä kaura mulle ongelmia aiheuta, vaan se, kuinka täysi mun vatsani on. En mä sitä smoothietakaan voi vetää vatsaa täyteen ilman samoja ongelmia. Siihen vaan pystyy blendaamaan riittävästi proteiinia, kuitua, ja hiilaria pienempään volyymiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miten se smoothie eroaa siitä, että syöt kaurapuuron, banaanin ja pähkinät sekä marjat ja jogurtin kuin että tunget ne blenderiin?
Ainoa ero on se, että sä tunget sen kauran sinne blenderiin raakana. Jos puuro aiheuttaa sulle vatsanväänteitä, niin se raakakaura vasta aiheuttaakin.
Joten lopeta selittely jo.
Seuraavalla kerralla kun sun tekee mieli syödä perunalastuja niin keitä perunaviipaleita vedessä ja suolaa ne. Ne viipaleet maistuu ihan rapeilta perunalastuilta eikö vaan???????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aletaan kaikki imuroimaan ja pelaamaan pleikkaria klo 7 aamulla tai kattoo leffoja kotiteatterista?
Onko porukka tullut ihan hulluksi? Joku tekee smoothieta seitsemältä aamulla, niin täällä ihan useampi on jo kostamassa sitä viattomille naapureilleen ja uhittelee meluavansa hullun lailla - ei vain minuuttia seitsemältä aamulla vaan läpi koko päivä aamusta iltaan. Ettekö ihan oikeesti käy töissä? Ja eikö ole järjen hiventä päässä?
Miksi vain tehosekoittajalla pitäisi olla oikeus möykätä? Perusteluja?
Vastamelukuulokkeet. Bosea tai Sonya suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri 2 voi laittaa korvatulpat tai mennä aiemmin nukkumaan tai muuttaa omakotitaloon. Naapuri X voi vaihtaa työpaikkaa muuttaakseen työaikojaan tai luopua lempiaamupalastaan, koska joku naapuri ehkä saattaa jossain asunnossa vielä nukkua.
Ruuanlaiton äänet kuuluu kerrostaloelämään.
lenderöijä voi mennä belnderin kanssa vaikka verkkovarastoon sekoittamaan aineensa.
Sorry, mutta varsinaisesti ei voi, ellei vedä jatkojohdolla sinne omasta asunnostaan silloin sähköt. Muu olisi taloyhtiön sähkön varastamista.
Vierailija kirjoitti:
On välttämättömiä elämisen ääniä ja sitten on niitä ääniä, joita pystyy helposti välttämään tai ainakin minimoimaan haitat naapureille.
Jokainen ihminen valitsee itse, haluaako olla ystävällinen vai kuspää.
Minulla ainakin itsellänikin on parempi olla, kun olen sovussa naapurien ja ylipäätään muiden ihmisten kanssa.
Ei ole sopuisaa elämää naapurien kanssa, jos määräilet mitä naapuri saa syödä aamulla. Keksit omia hiljaisuussääntöjä ja kuvittelet olevasi hyvä naapuri
Naapurit oikeassa. On todella ärsyttävää tohia jyrätä 7 porakoneeseen verrattavalla äänellä. Toivottavasti saat sinäkin ossi häiriöäänistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?
Totta kai voi miettiä. Sitten voi miettiä onko naapureilla oikeus rajoittaa minun elämääni ja aamupalaani, ja vaikeuttaa sitä kohtuuttomasti vain siksi, etteivät he siedä 30 sekunnin meteliä.
Ongelma ei ole 30s meteli, vaan siitä seuraava herääminen, unien jääminen liian lyhyiksi, jolloin koko päivä menee vituiksi.
Ongelmaan on parikin helppoa ratkaisua jotka eivät rajoita naapurin aamupalavalikoimaa - korvatulpat, kämpän äänieristyksen parantaminen, hiljaisempaan asuntoon muuttaminen.
Korvatulpat päässä ei voi nukkua. Ne painaa ikävästi korvia, kun pää on vasten tyynyä.
Äänieristyksen parantaminen ja muuttaminen taas kuulostavat helvetin kalliilta ratkaisuilta ongelmaan, johon itse ei ole mitenkään syyllinen.
Kenen syy sinun herkkäunisuutesi on jos ei sinun? Oletko muutenkin erityisherkkä? Kukaan muu ei saisi käyttää mitään hajusteita, huuhteluaineita jne? Näitähän on nähty kyllä. Kyllä muun maailman täytyy sopeutua, kun MINÄ en kestä.
Ei mulla ole kusipäisiä naapureita, jotka möykkäisivät aamuvarhain. Osallistuin vain keskusteluun yleisellä tasolla. Ilmeisesti sulla loppui argumentit asian suhteen, kun piti hyökätä keskustelijan henkilöä vastaan?
Voit ajatella että tässä sorruttiin anglismiin ja käytettiin ns sinämuotoista passiivia jos se helpottaa. Kyllä sinä varmaan kuitenkin ymmärrät että tätä voi tarkastella siltäkin kantilta että onko se blenderinkäyttäjän syy että kämpässä on surkea äänieristys ja naapuriin muuttaa kaveri jota vaivaa sekä herkkäunisuus että herkät korvat joihin ei korvatulpat sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä suomalaisella on korkea kynnys sille että viitsii valittaa, joten silloin kun naapuri valittaa, asia oikeasti häiritsee. Aika harvoin tulee ajatelleeksi että miten iso osa elämän mukavuutta tulee siitä, että ihmiset käyttäytyvät huomaavaisesti toisiaan kohtaan. Sen suhteen ei tietysti vallitse täysi tasa-arvo, toisia on siunattu paremmalla naapurustolla kun toisia.
No joo, on tosiaan suomalaisilla korkea kynnys valittaa! 😂
Ei uskois miten sairaita kerrostalokyttääjiä on osunut matkan varrelle, vaikka ihan siisti ja hiljainen eläjä olekin. Välillä kuulemma olen bilettänyt perjantaista sunnuntaihin (vaikka olen ollut eri paikkakunnalla koko viikonlopun), ja paras oli kun kyyläpappa valitti melusta asunnossani silloinkin, kun olin ollut kaksi kuukautta ulkomailla vaihdossa ja kämppä tyhjänä. Puhumattakaan suihkussa käynnin ja vessan vetämisen kyyläämisestä…
Onneksi en enää asu kerrostalossa.
Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä.