Irtisanouduin
Irtisanouduin tällä viikolla lähes 20 v vakituisesta työsuhteesta. Jollain tasolla asia olin miettinyt jo pidempään, mutta päätös oli lopulta aika äkillinen. Nyt mun pitäisi keksiä uusi työ 😮
Kommentit (18)
Tsemppiä! Itse mietin samaa, mutta tein san vasta kun sain uuden työn.
Oliko vanha työpaikka jotenkin sietämätön?
Olen kateellinen. Uskaltaispa itsekin tehdä saman.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vanha työpaikka jotenkin sietämätön?
Joltain osin kyllä. Paljon hyvääkin. Mulla oli ihanat alaiset ja hyvät kollegat. Töitä oli paljon, mutta hallittava määrä kuitenkin. Mutta monestakin syystä työn sisältö muuttui lähinnä tulipalojen sammuttamiseksi. Visio hävisi ...
Ajattelin kokeilla alkuun jotain ihan muuta, vaikka tehdastyötä. Mietin ajan kanssa mitä voisin tehdä.
3kk karenssi (ei mitään muuta kuin asumistukea sa). Oletko valmis?
Oikein. Uskaltaisinpa tehdä itse samoin :/
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta vielä asuntolainaa maksettavana ja sitten teen samoin. Kuukausien, viikkojen ja päivien laskeminen helpottaa henkisesti tätä loppuaikaa.
En aio olla työttömänä :) Eli ei karenssia... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Menipä vastaus kummallisesti. Eli ei siis aikomus jäädä työttämäksi
Vierailija kirjoitti:
Hakuprosessi saattaa olla erittäin pitkä jos edes saat paikan.
Olen tehnyt tuon joskus. Minulla on ollut uusi paikka katsottuna, ihan vaan siksi, ettei mitään säästöjä ole.
Otin tosin rankan, heikosti palkatun ja ruumiillisesti rankan työn vastaan. Ja ihan vain siksi, että piti päästä heti pois. Se oli elämäni paras päätös. Olin tuossa "paskaduunissa"lopulta yllättävän pitkään, koska olin siinä hyvä. Aikuiskoulutustuella lopulta opiskelin uuden ammatin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakuprosessi saattaa olla erittäin pitkä jos edes saat paikan.
Mulla on osaamista alalle, missä jäätävä työvoimapula. Työpaikka järjestyy päivässä. En havittelee nyt niitä ns parhaita paikkoja. Nyt teen iisibiisiä vähän aikaan osa-aikaisesti ja sitten alan katsella vaativampia/ paremmin palkattuja hommia.
Mä tein saman alkusyksystä. Olin hoitoalalla, joten työttömänä ei voi olla ... Otin kokoonpanotyötä vastaan, koska en halua enää tai ainakaan toistaiseksi hoitoalalle palata.
Olen jopa viihtynyt uudessa työssäni. Olen alkanut miettiä alan oppisopimuskoulutusta, mikä mahdollistaisi vähän monipuolisemman työnkuvan.
Ap. Millä elät, kun joudut pitkälle karenssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minullakaan aikomus. Valitettavasti ne on muut tahot, jotka päättää. Vaikka en toki tiedä miten erinomainen ap on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minullakaan aikomus. Valitettavasti ne on muut tahot, jotka päättää. Vaikka en toki tiedä miten erinomainen ap on.
AP ei ole mitenkään erinomainen, hyvä työntekijä kylläkin. Sattuu olemaan sh:n tutkinto pohjalla ja olen vuosien saatossa tehnyt jonkin verran sh: n töitä. En usko näkeväni työtöntä päivää.
Rohkee olit👍 joskus on vaan tehtävä päätöksiä. Sit mietit mitä haluisit tehdä ja sitä kohden sit vaan. Tsemppiä matkasn!