Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
1041/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?

Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?

Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?

Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?

Vaikka sen käynnistäisi vasta kymmeneltä, niin joku voi silloinkin herätä sen jälkeen. Korvatulpat ovat hyvä apuväline.

Eli aamuyöllä kolmeltakin on ok meluta?

Vierailija
1042/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?

Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?

Miksi ei saa syödä haluamaansa aamupalaa? Minä en pysty syömään aamulla muuta kuin smoothieta, en mitään kiinteää ilman että tulee huono olo. Aikaisintaan 2 tuntia heräämisestä voi syödä, enkä ala herätä viideltä sohvalle hiljaa istumaan ja odottamaan ajan kulkemista. Ja aamupala on pakko saada alas ennen töihin menoa. Eikä tosiaan ole sama asia edellisenä iltana tehty kuin tuore, jossa marjat ja hedelmät on vielä jäisiä.

Nyt meni trollilta laskelmat sekaisin

Mitkä laskelmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri, että päivällä käyttää blenderiä, kuin että herättää pari naapuria siihen aikaisin aamulla. Päivisin on muutenkin paljon elämisen ääniä, liikenteen melua jne. Blenderin infernaalinen melu, johon herää hiljaiseen aikaan, saa aikaa sydärin. Päivällä se taas häviää monen muun äänen sekaan ja useimmat ovat pois kotoa joka tapauksessa töissä.

Täytyykin muistaa valittaa naapurille sen herätyskellosta. Siinä on myös infernaalinen pirinä, johon herään joka aamu sydänkohtauksen lähes saaneena. Useaan kertaan koska naapuri torkuttaa. Ei kuulemma herää hiljaisempaan ääneen. Sinänsä uskon että voi sellaiset unenlahjat olla, koska ei mun miehenikään herää makkarissa huutavaan palohälyttimeen (onneksi hänellä on vapaat työajat koska muuten olisi samanlainen häirikkö kuin tuo naapuri). Täytyy valittaa, kyllä mun uneni on tärkeämpää kuin hänen heräämisensä.

Minä valitin kerran naapurihuoneiston nuorelleparille juuri siitä, että heillä taisi soida useampikin kovaääninen herätys, johon heräsin, ja sitä kesti aina jotain puoli tuntia. Ensimmäisellä kerroilla luulin, että talossa palaa, ja menin käytävään kuuntelemaan. Lopulta, kun asia toistui, ymmärsin, mistä ääni kantautui ja mistä oli kysymys. Taisin joutua sanomaan asiasta toisenkin kerran, mutta kyllä he sitten uskoivat ja oppivat ilmeisesti aloittamaan valveillaolonsa vähemmillä hälyäänillä.

Nuo torkuttajat ovat kyllä kaikista raivostuttavinta sakkia. Mullakin alakerrassa mimmi, jolla pärähtää herätys joka arkiaamu 6:30 ja sitten siitä eteenpäin 5 minuutin välein kunnes 7:05-7:20  luovuttaa ja painuu suihkuun. En tajua mikä järki tuossa on, eikö voisi laittaa sen herätyksen suosiolla sitten edes 7:00 vaikka, kun ei kuitenkaan KOSKAAN käytännössä ennen seitsemää nouse.

Vierailija
1044/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos klo 7.00 ei saa tehdä smoothiet, niin saako klo 7.10? Vai 7.15? Monelta jokainen naapuri on hereillä ja mistä sen tietää ettei herätä ketään arkipäivisin?

Saako heviä alkaa kuuntelee bassot kaakossa klo 7 myös viikonloppuisin vai 7:10, 7:15? Saanko kuunnella sitä myös aina klo 22 asti, koska elämän normaaleja ääniä.

Kysymykseesi ”saako?” - jos ei olisi niin minä keskeinen ihminen ja narsistinen, ymmärtäisi, että maailma ei pyöri ”minun”-ympärillä vaan maailmassa pitää ottaa muitakin huomioon.

Miksi en saisi olla töissä töykeä kaikille? Onko jossain erikseen kielletty etten saisi tiuskia takaisin? Ei tällaista työlainsäädännössä ole, mutta otan muut huomioon enkä tiuski heille joka asiasta vaikka aihetta välillä olisikin.

Muiden huomioon ottaminen on yksi alkukantaisimmista tunteissa ihmisessä, osalla ei tätä näytä olevan ja osa ihmettelee, kun on sinkku vielä 35veenä eikä ketään sopivaa löydy.

Aamiaisen syöminen ennen töihin lähtöä on eri asia kuin biletys aamuseiskalta huvin tai koston vuoksi.

Biletys luultavasti häiritsee unta vähemmän, koska mikään ääni ei ole niin raastava kuin blenderi.

Oletko joskus kuullut millainen ääni lähtee lehtipuhaltimesta jos huoltofirman ukot päättävät aloittaa hommansa aamulla klo 7 juuri sinun ikkunasi alla olevalla piha-alueella? Sille ei pärjää mitkään tehosekoittimet. Jostain syystä he käyttävät kuulosuojaimia siinä työssä.

https://www.k-rauta.fi/kategoria/piha/puutarhakoneet/lehtipuhaltimet

https://www.studio55.fi/terveys/article/valta-tata-arkipaivan-metelia-v…

Vierailija
1045/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?

Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?

Totta kai voi miettiä. Sitten voi miettiä onko naapureilla oikeus rajoittaa minun elämääni ja aamupalaani, ja vaikeuttaa sitä kohtuuttomasti vain siksi, etteivät he siedä 30 sekunnin meteliä.

Ongelma ei ole 30s meteli, vaan siitä seuraava herääminen, unien jääminen liian lyhyiksi, jolloin koko päivä menee vituiksi.

Vierailija
1046/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi miettiä. Sitten voi miettiä onko naapureilla oikeus rajoittaa minun elämääni ja aamupalaani, ja vaikeuttaa sitä kohtuuttomasti vain siksi, etteivät he siedä 30 sekunnin meteliä.

No jos et piittaa siitä, että joku ehkä herää, niin tee, mitä lystäät. Jos olisit minun naapurini, tulisin kyllä sanomaan asiasta.

Vierailija
1047/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää valita oletko teknisesti oikeassa oleva mulkero vai toiset huomioon ottava mukava naapuri. Jos tämä on vaikea rasti, niin tämä keskustelu on aika turhaa.

Vierailija
1048/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse tekisi blenderillä aamupalaa, jos joku valittaisi siitä. Ei se nyt niin välttämätön asia ole, eikä ainakaan ole välttämätöntä tehdä sitä juuri tiettyyn kellonaikaan.

Mulle smoothie on välttämätön, koska en yksinkertaisesti pysty syömään aamuisin, mutta juomaan pystyn. Sitten pitäisi kahvin voimalla jaksaa fyysistä työtä lounastaukoon saakka. Onneksi asun oktalossa, ja mies nyt vaan joutuu kestämään sen 30 sekunnin metelin aamuisin. Eipä ole valittanut, kun tietää tilanteen.

Useasti on todettu, että smoothien voi valmistaa etukäteen tai ostaa valmiina. Ei ole pakko hifistellä joka aamu.

En tiedä susta, mutta mä en ole löytänyt sellaista smoothieta mistä löytyisi jugurttia, jäisiä marjoja, proteiinijauhetta, kuitulisää ym. mitkä katson välttämättömäksi omassa aamupalassani. Kaikenlaisia hedelmäsmoothieita on kaupat pullollaan, mutta ne ei pidä nälkää.

Vierailija
1049/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipuhallin 115 desibeliä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos klo 7.00 ei saa tehdä smoothiet, niin saako klo 7.10? Vai 7.15? Monelta jokainen naapuri on hereillä ja mistä sen tietää ettei herätä ketään arkipäivisin?

Saako heviä alkaa kuuntelee bassot kaakossa klo 7 myös viikonloppuisin vai 7:10, 7:15? Saanko kuunnella sitä myös aina klo 22 asti, koska elämän normaaleja ääniä.

Kysymykseesi ”saako?” - jos ei olisi niin minä keskeinen ihminen ja narsistinen, ymmärtäisi, että maailma ei pyöri ”minun”-ympärillä vaan maailmassa pitää ottaa muitakin huomioon.

Miksi en saisi olla töissä töykeä kaikille? Onko jossain erikseen kielletty etten saisi tiuskia takaisin? Ei tällaista työlainsäädännössä ole, mutta otan muut huomioon enkä tiuski heille joka asiasta vaikka aihetta välillä olisikin.

Muiden huomioon ottaminen on yksi alkukantaisimmista tunteissa ihmisessä, osalla ei tätä näytä olevan ja osa ihmettelee, kun on sinkku vielä 35veenä eikä ketään sopivaa löydy.

Aamiaisen syöminen ennen töihin lähtöä on eri asia kuin biletys aamuseiskalta huvin tai koston vuoksi.

Biletys luultavasti häiritsee unta vähemmän, koska mikään ääni ei ole niin raastava kuin blenderi.

Oletko joskus kuullut millainen ääni lähtee lehtipuhaltimesta jos huoltofirman ukot päättävät aloittaa hommansa aamulla klo 7 juuri sinun ikkunasi alla olevalla piha-alueella? Sille ei pärjää mitkään tehosekoittimet. Jostain syystä he käyttävät kuulosuojaimia siinä työssä.

https://www.k-rauta.fi/kategoria/piha/puutarhakoneet/lehtipuhaltimet

https://www.studio55.fi/terveys/article/valta-tata-arkipaivan-metelia-v…

Jos asia häiritsee, sen voi ottaa puheeksi yhtiökokouksessa tai ottaa suoraan yhteyttä hallitukseen. Asia on varmasti sovittavissa taloyhtiön ja huoltofirman kanssa. Ainakin meidän talossa yhteistyö pelaa hyvin.

Vierailija
1050/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää valita oletko teknisesti oikeassa oleva mulkero vai toiset huomioon ottava mukava naapuri. Jos tämä on vaikea rasti, niin tämä keskustelu on aika turhaa.

Juuri tämä.

Vierailija
1051/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, en tajua miten tuollainen voi häiritä?! Ei kuitenkaan montaa tuntia kestä toisin kuin meilläkin täällä tänään joku porasi jossain asunnossa monta tuntia! Ja toisekseen kuka nukkuu enää klo7, etenkään arkena? Itse olen ollut jo tunnin töissä tuohon aikaan..

Vierailija
1052/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.

Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :) 

Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.

Jos sinä vielä nukut klo 7 ja klo 8 pitäisi olla töissä,  niin silloin pitäisi olla erittäin lyhyt työmatka, ehkä 15 minuuttia ja tuskinpa sitä ennen ehtisi käydä suihkussa ja syödä jotain, jollei sitten halua olla töissä täysin räjähtäneen näköisenä ja hikisenä.

Vierailija
1053/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeutetumpaa, mistä ei aiheudu helvetillistä melua naapurikämppään.

"Helvetillistä melua"... Smoothien tekeminen ei ole verrannollinen mihinkään remonttimeluun (joka sekin alkaa seiskalta), jotain suhteellisuudentajua nyt.

Aloittajan pitäisi toki miettiä ihan itse onko vika äänieristeissä, blenderissä (hiljaisempiakin malleja on), sen sijainnissa vai ihmisissä. Palstan kautta ei kukaan voi tietää totuutta.

Ei voi verrata remonttimeluun, jota ei välttämättä ole edes joka vuosi ja se kestää sen ajan kuin mitä kestää. Esim muutaman päivän. Ja on välttämätöntä talossa, että välillä rempataan.

Sen sijaan _joka aamu_ helvetilliseen ääneen herääminen, joka olisi ihan hyvin vältettävissä, on todella ikävää ja on huonoa käytöstä naapureita kohtaan. Sen voisi helposti välttää ja olla huomaavainen.

Onko sinulla käsitystä kummastakaan äänestä? Tehosekoitin ei tosiaan kuulosta porakoneelta, joista toinen surisee puoli minuuttia ja toinen laulaa hallelujaa vähintään puoli neljään saakka. esim. muutaman kuukauden. Nuo naapurin smoothiet on ongelma, joista selviää hiljaisella koneella ja korvatulpilla.

Vierailija
1054/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen on tärkeää terveydellisesti. Samoin syöminen, mutta aterian voi valmistaa myös tavoilla, joista ei aiheudu melua. Nukkumisesta ei aiheudu melua, blenderin käytöstä kyllä. Minun vaakani kallistuu siihen, että uni on jotain aamusmoothieta tärkeämpi ja oikeutetumpi asia.

Eli ihan todella jokaisen joka haluaa smoothien tehdä, tulee selvittää ettei kukaan vaan juuri silloin nuku koko taloyhtiössä, on kellonaika mikä tahansa koska joku vuorotyöläinen tai vauva saattaa nukkua päivälläkin. Miten tämä toteutetaan?

hohhoijaa… on eri asia tehdä smoothieta klo 9, klo 12, klo 15, klo 18 tai vaikka klo 21 kuin joka aamu kello 7. jokainen ymmärtää, että päivällä kuuluu ääniä, mutta ihmiset jotka ei är ole niin hemmetin minäkeskeisiä ymmärtää olla aiheuttamatta niitä sellaiseen aikaan, kun tietää suurimman osan jo haluavan olla rauhassa. ketään ei häiritse smoothiet klo 19, mutta aika monta voi häiritä klo 7 herätä smoothie koneen ääreen etenkin kun raskas työviikko takana ja haluaa viikonloppuna / vapaapäivänään nukkua. Kyllä, joillakin on myös vapaa-päiviä viikollakin.

Vierailija
1055/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa nukkua hiljaisuuden ulkopuolella, niin ihan oikeasti ne korvatulpat ovat ratkaisu. Niitä löytyy montaa eri kokoa ja materiaalia. Tottumiskysymys myös. Silloin ei normaalit elämän äänet häiritse.

Uskooko joku oikeasti näin? Käytän aina korvatulppia, ja herään lähes joka arkiaamu naapurin ääniin, viikonloppuisin aina.

Vierailija
1056/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse tekisi blenderillä aamupalaa, jos joku valittaisi siitä. Ei se nyt niin välttämätön asia ole, eikä ainakaan ole välttämätöntä tehdä sitä juuri tiettyyn kellonaikaan.

Mulle smoothie on välttämätön, koska en yksinkertaisesti pysty syömään aamuisin, mutta juomaan pystyn. Sitten pitäisi kahvin voimalla jaksaa fyysistä työtä lounastaukoon saakka. Onneksi asun oktalossa, ja mies nyt vaan joutuu kestämään sen 30 sekunnin metelin aamuisin. Eipä ole valittanut, kun tietää tilanteen.

Useasti on todettu, että smoothien voi valmistaa etukäteen tai ostaa valmiina. Ei ole pakko hifistellä joka aamu.

En tiedä susta, mutta mä en ole löytänyt sellaista smoothieta mistä löytyisi jugurttia, jäisiä marjoja, proteiinijauhetta, kuitulisää ym. mitkä katson välttämättömäksi omassa aamupalassani. Kaikenlaisia hedelmäsmoothieita on kaupat pullollaan, mutta ne ei pidä nälkää.

Kokeile kaurapuuroa. Siihenkin voi yhdistää kaikenlaista ja on taatusti terveellistä ja täyttävää.

Vierailija
1057/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et piittaa siitä, että joku ehkä herää, niin tee, mitä lystäät. Jos olisit minun naapurini, tulisin kyllä sanomaan asiasta.

No enhän minä piittaa siitä herääkö naapurit, eivät hekään piittaa siitä etten saa nukuttua illalla heidän metelöinniltään. Olen kyllä kauniisti pyytänyt ja selittänyt tilanteen, mutta koska heidän metelöintinsä aiheuttaa hengenvaaran minulle ja sivullisille liikenteessä unenpuutteeni takia (tämänkin olen selittänyt, olen siis nukahdellut rattiin) eikä heitä silti kiinnosta yhtään hiljentää aikaisemmin, niin miksi ihmeessä minä välittäisin heidän nukkumisistaan? Niin kauan kunnes löydän uuden asunnon, minä metelöin silloin kuin minua huvittaa niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
1058/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.

Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :) 

Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.

Jos sinä vielä nukut klo 7 ja klo 8 pitäisi olla töissä,  niin silloin pitäisi olla erittäin lyhyt työmatka, ehkä 15 minuuttia ja tuskinpa sitä ennen ehtisi käydä suihkussa ja syödä jotain, jollei sitten halua olla töissä täysin räjähtäneen näköisenä ja hikisenä.

Mun työmatka on sängystä työpisteeseen alle 10m. Etätyö katsos. Ollut jo puolitoista vuotta.

Vierailija
1059/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole 30s meteli, vaan siitä seuraava herääminen, unien jääminen liian lyhyiksi, jolloin koko päivä menee vituiksi.

Ongelmaan on parikin helppoa ratkaisua jotka eivät rajoita naapurin aamupalavalikoimaa - korvatulpat, kämpän äänieristyksen parantaminen, hiljaisempaan asuntoon muuttaminen. 

Vierailija
1060/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tekee vuorotöitä, kaikki ei tee ma-pe vja haluaisitko sinä herätä la-su, kun vapaapäivät klo 7 naapurin blenderiin? Tuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme