Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
961/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Työttömillä ja eläkeläisillähän ei ole mitään ihmisarvoa, joten ei muuta kuin blenderi laulamaan.

Jos työttömiä/eläkeläisiä häiritsee 30 sekunnin ääni aamulla klo 7 niin kannattaa pohtia sopiiko työelämään tai eläkeläisen kannattaisi ostaa melatoniinia ja mennä aiemmin nukkumaan. Kyseessä on klo 07.00, ei klo 04.00. Luulin suurimman osan maailmasta olevan aamuvirkkuja.

T. Iltavirkku unihäiriöinen vuorotyöläinen ei-nipo

Näin.

Meillä kulkee bussit viideltä alkaen molempiin suuntiin ympäri taloyhtiömme tonttia, muutaman metrin päässä lähimmästä seinästä, eli ei ole kuin joku pensasaita välissä.

Mopopojat palaavat keskustasta 3 jälkeen aamuyöstä, eikä millään saada sitä helvetillistä häiriötä loppumaan, missään. Lehdissä lukee eri kaupunkien uutisia, ja aina sama juttu, mammankullat viritettyine vehkeineen pitävät ihmisiä yöaikaan hereillä. Poliisit yrittää hajottaa miitinkejä. Kädetöntä touhua.

Koirat saattavat räksyttää kerrostaloissa koko työpäivän kun omistaja on poissa. Joskus yöaikaankin  jopa omistajan ollessa pubissa.

Autoja käynnistellään pakkasella  jo neljän, viiden aikaan, kun kakkosautolle ei olekaan sitä sähkötolppaa. Kaasuttelu kuuluu pitkään ja kauas.

Lumen auraajat tekevät töitään lumisina kausina läpi koko yön. 

Mutta jopas on prkele yksi onneton minuutti tehosekoitinta joillekin liikaa. Laittakaa nyt jotenkin edes nämä kohtuulliseen ja järkevään asteikkoon.

Ainakin meille blenderin ääni kuuluu paljon kovempaan kuin mikään noista muista äänistä. Eivät ole verrattavissa.

Jos nukut autuaasti, kun viritetyllä mopolla, tai muutamalla kuten tapana, ajellaan sun makuuhuoneen ikkunan  alapuolella, kestät kyllä aivan varmasti minuutin blenderiäkin. Huom kellonaika...

Vierailija
962/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko näin monelle oikeasti mahdottomuus ottaa toisten ihmisten asuminen huomioon silloinkin, kun naapuri ystävällisesti kertoo blenderin äänen häiritsevän aamuvarhaisella? Onko se sörsselisotkun valmistaminen ja nauttiminen niin tärkeää? 

Myös se valittaja voisi ottaa naapuriensa tarpeet huomioon. Miksi juuri valittajan tarve on se tärkein koko rapun ihmisille?

Minun mielestä nukkumisrauha menee jonkin blenderöinnin edelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokkaissa taloyhtiöissä asuu fiksuja ja huomaavaisia naapureita. He eivät tahallaan häiritse naapureitaan vaan puhaltavat yhteen hiileen. Ymmärretään, että rauhallinen talo pitää arvonsa ja asukkaiden vaihtuvuus on pientä. Korkeampaa asumisen laatua kaikille, kun kaikki huomioivat toisiaan.

Pahimpia yhtiöitä ovat juuri nämä rauhattomat ja meluisat talot, joissa asuu paljon minäminäminä-ihmisiä. Ja se näkyy myös asuntojen hinnoissa ja asukasaineksessa. Nämä meluajat häviävät myös itse alhaisemman asumisen laadun muodossa.

Vierailija
964/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella häiriintyy joka aamuisesta 30 sekunnin äänestä, kannattaa muuttaa omakotitaloon tai ostaa korvatulpat.

Se on aika helvetin kova ääni, jos on huonot äänieristeet. Haittaisiko sinua jos herättäisin joka aamu paukuttelemalla kattilankansia korvan juuressa? Ei kestäisi edes tuota blenderöintiä, vain 5 sekuntia paukuttelisin.

Jos teet sen omassa kodissasi niin en häiriintyisi. Jos teet sen minun kodissani niin häiriintyisin, koska olet tunkeutunut kotiini.

Vierailija
965/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nukut autuaasti, kun viritetyllä mopolla, tai muutamalla kuten tapana, ajellaan sun makuuhuoneen ikkunan  alapuolella, kestät kyllä aivan varmasti minuutin blenderiäkin. Huom kellonaika...

Luultavasti teille ne mopot kuuluu pahemmin kuin meillä, tie ei mene ihan ikkunan alta vaan kauempaa. Oishan se myöskin perseestä ja olisin raivon partaalla.

Vierailija
966/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko näin monelle oikeasti mahdottomuus ottaa toisten ihmisten asuminen huomioon silloinkin, kun naapuri ystävällisesti kertoo blenderin äänen häiritsevän aamuvarhaisella? Onko se sörsselisotkun valmistaminen ja nauttiminen niin tärkeää? 

Myös se valittaja voisi ottaa naapuriensa tarpeet huomioon. Miksi juuri valittajan tarve on se tärkein koko rapun ihmisille?

Minun mielestä nukkumisrauha menee jonkin blenderöinnin edelle. 

Olen jo monta kertaa kysynyt... Monelta se hiljaisuusaika päättyy kerrostalossa? Eli monelta jokainen naapuri vuorotyöläiset mukaan luettuna ovat hereillä ja mistä sen tietää?

Vierailija
967/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Työttömillä ja eläkeläisillähän ei ole mitään ihmisarvoa, joten ei muuta kuin blenderi laulamaan.

Jos työttömiä/eläkeläisiä häiritsee 30 sekunnin ääni aamulla klo 7 niin kannattaa pohtia sopiiko työelämään tai eläkeläisen kannattaisi ostaa melatoniinia ja mennä aiemmin nukkumaan. Kyseessä on klo 07.00, ei klo 04.00. Luulin suurimman osan maailmasta olevan aamuvirkkuja.

Eli jos suurin osa on aamuvirkkuja, niiden muiden vuorokausirytmillä ja unella ja jaksamisella/väsymisellä ei ole ainakaan sinulle väliä, koska käytät itseäsi kaiken mittarina ja kaikki siitä poikkeava on jotenkin vajavaista ja epänormaalia?

Enkös minä juuri luetellut 4 asiaa millä mitalla olen vajavainen ja epänormaali ja silti kestän ajatuksen naapurin aamupalasmoothiesta. :D

Edellisen naapurin koira räksytti joka yö klo 3-4 lehdenjakajaa. Silti en valittanut siitäkään. Ei ole minun tehtäväni sanella mitä muut saavat tai eivät saa tehdä.

Se on sinun asiasi, jos olet mukautuvainen tai niin laiska, ettet viitsi tai osaa parantaa asumisympäristösi. Turhaa metelöintiä yöaikaan ja aamuvarhaisella sopii kuitenkin välttää, ja siitä on oikeus valittaa.

Vierailija
968/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiljaisuusaika on klo 22-7, niin pitäisikö taloyhtiölle ehdottaa siihen muutosta? Kuten klo 19-10. Tai klo 15-12 eli esim. pyykkiä saisi pestä vain klo 12-15 välisenä aikana. Näin talossa olisi rauha.

Vierailija
969/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo monta kertaa kysynyt... Monelta se hiljaisuusaika päättyy kerrostalossa? Eli monelta jokainen naapuri vuorotyöläiset mukaan luettuna ovat hereillä ja mistä sen tietää?

Olen eri. Mutta jos on mahdollista, yritän tehdä erityistä melua vaativat asiat noin kello 12-20 välillä. Silloinkin toki jonkun lapsi saattaa olla päiväunilla. Toki jos elämäntilanteeni ei mahdollistaisi tällaista huomaavaisuutta, en välttämättä toimisi näin.

Vierailija
970/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos suurin osa on aamuvirkkuja, niiden muiden vuorokausirytmillä ja unella ja jaksamisella/väsymisellä ei ole ainakaan sinulle väliä, koska käytät itseäsi kaiken mittarina ja kaikki siitä poikkeava on jotenkin vajavaista ja epänormaalia?

Enkös minä juuri luetellut 4 asiaa millä mitalla olen vajavainen ja epänormaali ja silti kestän ajatuksen naapurin aamupalasmoothiesta. :D

Edellisen naapurin koira räksytti joka yö klo 3-4 lehdenjakajaa. Silti en valittanut siitäkään. Ei ole minun tehtäväni sanella mitä muut saavat tai eivät saa tehdä.

Se on sinun asiasi, jos olet mukautuvainen tai niin laiska, ettet viitsi tai osaa parantaa asumisympäristösi. Turhaa metelöintiä yöaikaan ja aamuvarhaisella sopii kuitenkin välttää, ja siitä on oikeus valittaa.

Aamuvarhain. :D :D :D

Vierailija
971/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa ennen kuin ne kaksi keksivät jotain kiusaa sinulle. Esim. seksiääniä aina kun sinulla on vieraita.

Tai vielä parempi, hänestä nauhoitetut seksiäänet täysillä toistettuna.

Vierailija
972/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Vierailija
973/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vielä paha. Itse teen aamusmoothieni klo 4.30 ja juon sen matkalla töihin. Vielä ei ole kukaan tullut valittamaan. Käyn myös suihkussa ennen smoothien tekoa. Luulin tämän olevan sallittua.

Vierailija
974/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiljaisuusaika on klo 22-7, niin pitäisikö taloyhtiölle ehdottaa siihen muutosta? Kuten klo 19-10. Tai klo 15-12 eli esim. pyykkiä saisi pestä vain klo 12-15 välisenä aikana. Näin talossa olisi rauha.

Tämmöiset säätämiset tarkoiksi kellonajoiksi ovat tosi ikäviä. Parasta olisi, jos ihmiset oikeasti ottaisivat toiset huomioon ja pidättäytyisivät kaikesta turhasta melun aiheuttamisesta. Pyykkiä ei varmastikaan ole pakko pestä yöllä eikä aamuvarhaisella eikä iltamyöhään eikä juhlapyhinäkään - vaikka asiaa ei olisi missään ehdottomasti kielletty.

Vierailija
975/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Ei vaan Naapuri X haluaa valmistaa meluisan aamupalan aamuisin, kun voisi valmistella sen jo illalla valmiiksi. Aamupalan nauttimisesta kukaan ei ole puhunut. Muuten kyllä.

Vierailija
976/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen on tärkeää terveydellisesti. Samoin syöminen, mutta aterian voi valmistaa myös tavoilla, joista ei aiheudu melua. Nukkumisesta ei aiheudu melua, blenderin käytöstä kyllä. Minun vaakani kallistuu siihen, että uni on jotain aamusmoothieta tärkeämpi ja oikeutetumpi asia.

Vierailija
977/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri 2 voi laittaa korvatulpat tai mennä aiemmin nukkumaan tai muuttaa omakotitaloon. Naapuri X voi vaihtaa työpaikkaa muuttaakseen työaikojaan tai luopua lempiaamupalastaan, koska joku naapuri ehkä saattaa jossain asunnossa vielä nukkua.

Ruuanlaiton äänet kuuluu kerrostaloelämään.

Vierailija
978/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti teille ne mopot kuuluu pahemmin kuin meillä, tie ei mene ihan ikkunan alta vaan kauempaa. Oishan se myöskin perseestä ja olisin raivon partaalla.

Oletan ja uskoisin mielelläni, että olet sivistynyt ja seuraat aikaasi, joten ihmettelen, miten et ole tietoinen siitä, kuinka yleinen ongelma tämä on kaupungista riippumatta. Asut ilmeisesti harvinaisella katvealueella.

Vierailija
979/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset säätämiset tarkoiksi kellonajoiksi ovat tosi ikäviä. Parasta olisi, jos ihmiset oikeasti ottaisivat toiset huomioon ja pidättäytyisivät kaikesta turhasta melun aiheuttamisesta. Pyykkiä ei varmastikaan ole pakko pestä yöllä eikä aamuvarhaisella eikä iltamyöhään eikä juhlapyhinäkään - vaikka asiaa ei olisi missään ehdottomasti kielletty.

Juuri näin. Esimerkiksi joskus voi olla tilanne, että naapurin on pakko saada pyykit puhtaaksi juuri nyt ja tuollainen sääntö olisi täysin kohtuuton. Nämä ovat usein veteen piirrettyjä viivoja, maalaisjärkeä. 

Vierailija
980/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan ja uskoisin mielelläni, että olet sivistynyt ja seuraat aikaasi, joten ihmettelen, miten et ole tietoinen siitä, kuinka yleinen ongelma tämä on kaupungista riippumatta. Asut ilmeisesti harvinaisella katvealueella.

Asun Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan